טיוטה:אסף וייס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסף וייס
לידה 25 בספטמבר 1983 (גיל: 40)
השכלה
  • אוניברסיטת קולומביה, ניו יורק: LL.M. משפטים,
  • המרכז הבינתחומי הרצליה:
    B.A. מנהל עסקים
    עם התמחות במימון, LL.B. משפטים
עיסוק סגן ראש עיריית רמת גן
מפלגה יש עתיד

אסף וייס (נולד ב-25 בספטמבר 1983) הוא סגן ראש עיריית רמת גן, ראש סיעת יש עתיד וחבר מועצת העיר. כיהן בתפקיד ראש הסגל של יושב ראש הכנסת בכנסת ה-24 ח"כ מיקי לוי, כמנכ"ל עמותת יוניסטרים וטרם לכן כסמנכ"ל בקונגרס היהודי האמריקאי. בעבר, כיהן כחבר ועד מנהל של סטודנטים תומכי ישראל באוניברסיטת קולומביה וכיועץ שרת הבריאות יעל גרמן. אקטיביסט גאה ופעיל חברתי, דוקטורט למשפט חוקתי באוניברסיטת רייכמן ובוגר אוניברסיטת קולומביה בניו יורק. מרצה אורח בבית הספר למשפטים וממשל באוניברסיטת רייכמן[1]. וייס הוא אחד משני סגני ראש עיריית רמת גן הגאים הראשונים בהיסטוריה של העיר[2].

ביוגרפיה ועשייה ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהתבגרותו היה וייס חניך ומרכז צעיר בתנועות הנוער הצופים ובנוער העובד. בבגרותו, התנדב לדרך המשך של הצופים במסגרת גרעין נח"ל בקיבוץ צאלים והתגייס לגדוד 50 בנח"ל. לאחר קורס חובשים קרביים יצא לקורס פיקוד של חיל הרפואה וקצונה בבה"ד 1 ושירת כמפקד קורס חובשים קרביים ובשירות קבע כמ"מ מ"פ קורסי חובשים בבה"ד 10[3].

לאחר שירותו הצבאי, למד משפטים ומנהל עסקים עם התמחות במימון וניהול תיקי השקעות במרכז הבינתחומי הרצליה וסיים בהצטיינות. במהלך לימודיו, שימש כעוזר מחקר והוראה לפרופ' אמנון רובינשטיין והתמחה במשפט חוקתי, זכויות אדם ומשפט בין-לאומי פומבי. במסגרת לימודיו, התנדב במערך המשפטי של האגודה למען הלהט"ב בישראל. לאחר לימודיו, התמחה ועבד כעורך דין במשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' במשפט עסקי תוך ליווי חברות, כמו בנקים וחברות אנרגיה, בהגבלים עסקיים[4].

בשנת 2013, הצטרף ללשכתה של השרה דאז יעל גרמן, שימש כיועץ והוביל את הפעילות המקצועית והפרלמנטרית בעת כהונתה כשרת הבריאות. וייס היה אחראי מטעם השרה על מספר רפורמות במשרד הבריאות וריכז עבור השרה את העבודה על ועדת גרמן[5]. במסגרת תפקידו, יזם יחד עם השרה את הצעת החוק הממשלתית הראשונה לתיקון חוק הפונדקאות[6] שנועדה לאפשר לזוגות מאותו מין ולנשים יחידניות לבצע הליכי פונדקאות בישראל[7]. בנוסף, קידם מטעם השרה הישגים רבים לקהילה הגאה בישראל[8] כגון: מהפכה בניתוחים להתאמה מגדרית, אזהרת משרד הבריאות נגד טיפולי המרה, קידום פעולות למניעת הדבקה ב-HIV, תקצוב ארגוני קהילה והקמת הוועדה לבחינת האיסור על תרומת דם שלבסוף הובילה לסיום האפליה בתרומות דם[9].

בשנת 2015, נכנס וייס כציר בקונגרס הציוני העולמי ה-37 וסייע בקידום איסור הפליה נגד להט"ב במוסדות הלאומיים. באותה שנה כיהן כחבר נשיאות בהסתדרות הציונית.

בשנת 2016 החל את לימודיו לתואר שני במשפטים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. בזכות הישגיו הציבוריים והחברתיים, זכה במלגה מלאה למימון לימודיו מהאוניברסיטה ומהפדרציה היהודית של סנט פול (מלגת פישמן). במסגרת לימודיו התמחה באו"ם ולמד משפט חוקתי ודיני תאגידים אמריקאים, סיכון פוליטי בהשקעות בינלאומיות ודיני בחירות בארצות הברית. בזמן לימודיו, נחשף ממקור ראשון לפעילות תנועת החרם נגד ישראל BDS[10] והצטרף כחבר ועד מנהל בקולומביה לארגון "סטודנטים תומכי ישראל". במסגרת זו, סייע להוביל את הפעילות למען ישראל ונגד אנטישמיות בקמפוס ובניו יורק[11].

לאחר לימודיו, הצטרף לקונגרס היהודי העולמי ולאחר מכן כיהן כסמנכ"ל בקונגרס היהודי האמריקאי. במסגרת זו עבד עם גורמי ממשל אמריקאים בניו יורק ובקונגרס על נושאי מדיניות שקשורים ליחסי ישראל-ארצות הברית ויהדות ארצות הברית. כסמנכ"ל, יזם קמפיין ארצי בכל ארצות הברית בכדי להציג לציבור האמריקאי עדויות של סטודנטים יהודים על תקריות אנטישמיות שהם חוו בקמפוס על ידי פעילי תנועת החרם[12]. בשנת 2018, נבחר כמזכיר הקונגרס היהודי-הגאה העולמי[13], ארגון גג של יותר מ-30 קהילות יהודיות להט"ביות ברחבי העולם[14]. בנוסף לפעילויות אלה, וייס נאם בכנסים בינלאומיים, העביר הרצאות ברחבי ארצות הברית[15] ובאוסטרליה על אנטישמיות וזכויות הקהילה הגאה בישראל[16][17], ופרסם מאמרים רבים בעיתונות מובילה בישראל ובארצות הברית[18]. בשנת 2018, נבחר כאחד המשפטנים המובילים בקהילה הגאה בישראל על ידי האגודה למען הלהט"ב בישראל ותקדין[19] וגם דורג כאחד הפעילים המובילים למען ישראל בארצות הברית על ידי ynet[20].

אסף וייס, מנכ"ל יוניסטרים, היכל התרבות בתל-אביב

לאחר שובו לישראל בשנת 2019, ניהל וייס את עמותת יוניסטרים הפועלת לקידום בני נוער מהפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל דרך יזמות ביותר מ-85 יישובים ועם 21 מרכזי יזמות בישראל[21]. במסגרת זו, ניהל את כל פעילות העמותה אשר כללה יותר מ-120 עובדים ואלפי חניכים ומתנדבים[22]. בין שאר פעילותיו, יזם תוכניות בינלאומיות שחיברו בין בני נוער מהפריפריה בישראל לבני נוער ואנשי עסקים מרחבי העולם[23]. בנוסף, בזמן כהונתו כמנכ"ל, הוא הוביל הקמת מרכזי יזמות חדשים בקריית שמונה ובדרום תל אביב. בתקופה זו, דורג על ידי עיתון TheMarker וארגון LGBTech כאחד המנהלים הגאים הבכירים בישראל[4].

בשנת 2021, הצטרף ללשכתו של יושב ראש הכנסת ה-24 ח"כ מיקי לוי וכיהן כראש סגל יושב ראש הכנסת. בתפקידו ניהל את כל עבודת יושב ראש הכנסת וייעוץ באופן שוטף ליו"ר הכנסת בנושאי אסטרטגיה, פוליטיקה, משפט ודיפלומטיה[1]. היה אמון על ריכוז את ניהול עבודת החקיקה והפעילות הפרלמנטרית בכנסת, לרבות תקציב המדינה, מליאת הכנסת, הוועדות ועבודת הכנסת מול הממשלה. הוא היה אחראי גם על ניהול הפעילות המדינית של יושב ראש הכנסת, לרבות משלחות ופגישות עם מנהיגי עולם, שגרירים ומנהיגי קהילה. הוא עבד ישירות עם נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי, שרים וחברי כנסת.

בבחירות המקומיות שהתקיימו בפברואר 2024 עמד בראש סיעת יש עתיד ברמת גן[3][24][25] ונבחר למועצה[26].

בעיריית רמת גן, מכהן וייס כיו"ר סיעת יש עתיד במועצה, מחזיק בתיק הקהילה הגאה[27], גנים ונוף ומנהל פרויקטים רוחביים כגון: תוכנית יזמות וחדשנות הייטק בתיכונים, חיזוק החינוך הדמוקרטי בעיר, קידום הרחבת התחבורה הציבורית בשבת ופתיחת עסקים וקידום חיי הקהילה הגאה ומשפחות חדשות בעיר[2].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

וייס מתגורר ברמת גן ונשוי לעידן. לזוג שתי בנות שנולדו בהליכי פונדקאות בארצות הברית[28]. אסף ועידן נישאו בדנמרק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרי דעה נבחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 עו"ד אסף וייס בית ספר הארי רדזינר למשפטים, אוניברסיטת רייכמן
  2. ^ 1 2 רמת גן: לראשונה שני סגני ראש עיר גאים, באתר גל גפן, ‏22 במרץ 2024
  3. ^ 1 2 משה כהן, ‏נושא הלפיד ברמת גן: אסף וייס יעמוד בראש רשימת יש עתיד, באתר מעריב אונליין, 1 באוגוסט 2023
  4. ^ 1 2 נבחרת הניהול הגאה של LGBTECH, באתר WDG, ‏4 בפברואר 2020
  5. ^ קרי רובינשטיין, יהודים וגאים, באתר ynet, 13 באוקטובר 2018
  6. ^ אתר למנויים בלבד אסף וייס, מטרתה האמיתית של הצעת חוק הפונדקאות, באתר הארץ, 7 ביולי 2018
  7. ^ אסף וייס, ‏מצג שווא: גם גברים זכאים להורות באופן שוויוני, באתר מעריב אונליין, 11 ביולי 2016
  8. ^ עו"ד אסף וייס, האפליה שבגללה נשארתי בארה"ב, באתר ynet, 15 ביולי 2018
  9. ^ Shachar Peled, Israelis in New York protest new surrogacy law that excludes gay men - U.S. News, Haaretz, ‏22 ביולי 2018
  10. ^ עו"ד אסף וייס, ‏אני וה-BDS: כך נראית חזית הפעילות האנטי-ישראלית בארצות הברית, באתר מעריב אונליין, 26 באוקטובר 2016
  11. ^ Assaf Weiss, Where BDS goes, antisemitism follows, The Jerusalem Post, ‏26 במרץ 2018
  12. ^ אסף וייס, למה ישראל מודאגת מבחירות האמצע בארה"ב, באתר ynet, 16 באוקטובר 2018
  13. ^ נתניהו לארגונים היהודיים הגאים: "מדינת ישראל מקיימת באופן עקבי שוויון אזרחי וזכויות אזרח של כל אזרחיה, ללא הבדל גזע, דת, מגדר או נטיה מינית", באתר WDG, ‏6 באוגוסט 2018
    ספר חדש של הקונגרס העולמי היהודי-גאה סוקר את מצבן של הקהילות הגאות היהודיות ברחבי העולם, באתר WDG, ‏21 במרץ 2018
  14. ^ YnetUS, גאים למען ישראל, באתר ynet, 17 בנובמבר 2017
  15. ^ אתר למנויים בלבד אסף וייס, קריאת השכמה גם לישראל, באתר "ידיעות אחרונות", 31 באוקטובר 2018
  16. ^ איתמר אייכנר, גם בניו יורק: ישראלים הפגינו נגד חוק הפונדקאות, באתר ynet, 22 ביולי 2018
  17. ^ ארגוני להט"ב יהודיים בעולם לנתניהו: "תקן את האפליה בחוק הפונדקאות", באתר ynet, 22 ביולי 2018
  18. ^ Assaf Weiss, ‏Debating Israel on campus, civilly, ‏NY Daily News, ‏September 2, 2018
  19. ^ לילך דניאל, המשפטנים המובילים מקהילת הלהט"ב בישראל, תקדין,19/06/2018
  20. ^ הסברה ישראלית עושים באהבה, באתר ynet, 8 בדצמבר 2018
  21. ^ הגר רבט, תחרות יוניסטרים: מרכז שגב שלום זכה במקום ראשון בקטגוריית האימפקט החברתי, באתר כלכליסט, 24 ביולי 2019
  22. ^ אסף וייס, רנסנס היזמות והחדשנות: הסיכוי שלנו לעמוד באתגרי הקורונה, באתר כלכליסט, 23 באוגוסט 2020
  23. ^ שירות כלכליסט, חניכי יוניסטרים מציגים: מערכת חכמה המתריעה בפני סכנות בכביש, באתר כלכליסט, 23 בפברואר 2020
  24. ^ מועמד אחד ביום: "יש עתיד״ למועצת ר"ג בראשות עו"ד אסף וייס, באתר גל גפן, ‏16 בפברואר 2024
  25. ^ ערן ראוכר, אסף וייס אנחנו באים עם תוכניות מפורטות לשיפור משמעותי עבור תושבי העיר, באתר רמת גן נט
  26. ^ בתום קרב צמוד בחרו תושבי רמת גן את כרמל שאמה הכהן לקדנציה שניה, באתר מקומון רמת גן, ‏28 בפברואר 2024
  27. ^ הושחתו ספסלי הקהילה הגאה : "בכל פעם מחדש זה אגרוף בבטן הרכה שלנו״, באתר גל גפן, ‏29 במרץ 2024
  28. ^ אתר למנויים בלבד נעם ברקן, "לעולם לא תהיה לי החוויה הראשונית של ללמוד מאמא שלי איך להחליף טיטול", באתר "ידיעות אחרונות", 19 בנובמבר 2019


קטגוריה:בוגרי תנועת הצופים קטגוריה:בוגרי הנוער העובד והלומד קטגוריה:בוגרי המרכז הבינתחומי הרצליה קטגוריה:חברי מועצת העיר רמת גן קטגוריה:סגני ראשי רשויות מקומיות בישראל קטגוריה:פעילים חברתיים ישראלים קטגוריה:להט"בים ישראלים קטגוריה:פוליטיקאים להט"בים ישראלים קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1983