טיוטה:פליקס אזוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

פליקס מארקוביץ' אזוב. נולד ב-1939 למרדכי וזלדה אזוב, במשפחה יהודית בת 3 ילדים בעיר הומל שבבלארוס.

בפרוץ מלחמת העולם השנייה התגורר פליקס בעיר לידתו. אביו יצא להלחם, ואימו ואחיו ברחו אל אוזבקיסטן. במהלך 3 שנים הם התגוררו בכפר אוזבקי. היהודים שנשארו בהומל הועברו לגטאות.

בשנת 1959 נסע לעבוד באדמת בתולין בקזחסטן.

הוא בנה דרכים, כבישים ושדות תעופה בעיר בירת קזחסטן.

לאחר מכן עבר לעבוד בפבלודר, בצ'ליאבינסק, במגניטוגורסק, באורסק ולבסוף באורנבורג.

עבד כראש צוות, תכניתן, מנהל מחלקת בניה, וכמנכ"ל תא העבודה.

קיבל פרס הוקרה מטעם ברית המועצות על עבודתו.

משנת 1970 מתגורר באורנבורג.

פליקס עוסק גם באומנות- הוא צייר, סופר ותמלילן. שיריו פורסמו בעיתון הרוסי  «Гостиный двор». בנוסף, בשנת 2016 יצאה לאור חוברת של שירים שלו על המלחמה בשם "ממה מתחיל הזיכרון?". החוברת מלווה באיורים שציירו תלמידי בית ספר יסודי. כיום, פליקס מגיע להרצאות בבתי ספר באורנבורג וקורא מיצירותיו על המלחמה.(מקור- С ЧЕГО НАЧИНАЕТСЯ ПАМЯТЬ? Стихи о войне- Оренбург: ООО «Оренбургское книжное издательство имени Г.П. Донковцева[1]», 2016.)

בשנת 2019 כתב ספר על מלחמת העולם השנייה. בספר מסופרים האירועים על ידי אחיו הגדול בוריס, ונכתב על סמך יומניו מהתקופה והעדויות של המשפחה. המדברים על הדרך בה הם התמודדו עם הקשיים בזמן ההתקפה על הומל, על החיים בכפר הנידח באוזבקיסטן אליו נאלצו לעבור לתקופת המלחמה, ועל הדאגות והבעיות איתן התמודדו הילדים והמתבגרים, שהיו צריכים להשתתף במלחמה כנגד האויבים. הספר זכה בפרס על שם סרגיי אקסקוב.  (מקור: Далеко от войны. Повесть- Книжный интернет-магазин Читай-город).[2]

בשנת 2021 יצא לאור ספר ההמשך, בו מסופר על חיי המשפחה לאחר החזרה לעיר מולדתם הומל בתום המלחמה. בספר מתוארת ההתמודדות של פליקס ואחיו עם החיים בעיר ההרוסה, ועם מותם של רבים מבני משפחתם. הספר, שכמו הספר הקודם מסופר על ידי בוריס, משלב בין חוויות ההתבגרות של האחים ועם חייהם הפוסט-מלחמתיים, לבין הרפתקאותיהם כמתבגרים- מסעות בזירות הקרב, חיפוש אחר דרכים להרוויח כסף ואפילו תקרית עם פושעים! לאורך הספר האחים מתבגרים, והופכים לגברים אמיתיים. (מקור: Первый год без войны. Повесть- Книжный интернет-магазин Читай-город[3]).

  1. ^ Азов Феликс Маркович, С ЧЕГО НАЧИНАЕТСЯ ПАМ ЯТЬ? Стихи о войне, 2016
  2. ^ Азов Феликс, Далеко от войны. Повесть, 2019
  3. ^ Азов Феликс, Первый год без войны. Повесть, 2021