משתמש:בנימין/עיצוב 2012/כולל תיבת פורטלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוכים הבאים לוויקיפדיה העברית!

ויקיפדיה היא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שכולם יכולים לערוך.
ישנם כעת 354,684 ערכים בוויקיפדיה העברית.


גרסת האתר למכשירים ניידים

ערך מומלץ

משה דיין
משה דיין

משה דיין (1915–1981) היה מצביא, מדינאי, ואיש ציבור ישראלי. מפקד ב"הגנה", הרמטכ"ל הרביעי של צה"ל במהלך מלחמת סיני. היה חבר הכנסת ושר בממשלות ישראל. שימש בתפקיד שר הביטחון במהלך מלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה ומלחמת יום הכיפורים. תרם תרומה משמעותית להסכם השלום עם מצרים כאשר שימש כשר החוץ בממשלתו של מנחם בגין.

משה דיין סימל באישיותו את טיפוס ה"צבר", בן ההתיישבות העובדת, האוחז בידו האחת ברובה ובשנייה במחרשה. כרמטכ"ל נתפס דיין כאחד ממעצבי רוחו ודמותו של צה"ל כצבא חזק בעל אוריינטציה אקטיביסטית. כשר הביטחון נתפס דיין בעיני הציבור כאחד מהאחראים לניצחון הגדול במלחמת ששת הימים, אך גם כאחראי עיקרי ל"מחדל" במלחמת יום הכיפורים, וכמידת ההערצה שחש כלפיו הציבור לפני המלחמה, כך הייתה מידת השבר האישי והציבורי ממנו בתקופה שלאחריה. דיין השכיל להתגבר על המשבר, ובערוב ימיו, כשכיהן כשר החוץ, תרם מניסיונו ומכושרו המדיני והאינטלקטואלי לעיצוב דמותו של הסכם השלום עם מצרים. דיין האיש, תפיסתו המדינית והביטחונית, וכן אישיותו יוצאת הדופן והשנויה במחלוקת, היו בעלי השפעה רבה על מדינת ישראל בשלושת העשורים הראשונים לקיומה.

הידעת?

נשיא ארצות הברית השמיני מרטין ואן ביורן
נשיא ארצות הברית השמיני מרטין ואן ביורן
המילה האנגלית OK היא אחת המילים המוכרות בעולם. משערים שהיא הופיעה לראשונה בדפוס בשנת 1839 כראשי תיבות של "oll korrect", צורה היתולית של "all correct" ("הכול בסדר"). המילה התפרסמה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית של שנת 1840 בתור סלוגן הבחירות של מרטין ואן ביורן. ואן ביורן, שנבחר לנשיא ארצות הברית השמיני, כינה את עצמו OK כראשי תיבות של "Old Kinderhook", על שם עיירת הולדתו, קינדרהוק שבמדינת ניו יורק.

היום בהיסטוריה

איקונין אורתודוקסי של ועידת ניקיאה
איקונין אורתודוקסי של ועידת ניקיאה

אירועים בלוח העברי

חדשות ואקטואליה

רובי קין
רובי קין

נפטרו לאחרונה: חוסיין אמיר עבדאללהיאן, מוחמד עלי אל-האשם, אבראהים ראיסי, יעל דיין, באד אנדרסון, ג'ימי לויד, דבני קולמן, בנימין נבון

תמונת היום

עדר של 13 אלפקות. האלפקות בימין התמונה ובמרכזה, גופן פונה לשמאל התמונה, ופניהן לצופה. בחזית התמונה שלוש אלפקות לבנון, ומאחוריהן אלפקות אדומות, חומות ושחורות, ואפורה אחת.
עדר של 13 אלפקות. האלפקות בימין התמונה ובמרכזה, גופן פונה לשמאל התמונה, ופניהן לצופה. בחזית התמונה שלוש אלפקות לבנון, ומאחוריהן אלפקות אדומות, חומות ושחורות, ואפורה אחת.

עדר אלפקות באקוודור. אלפקה היא מין במשפחת הגמליים ואחת משני המינים בסוג ויקוניה הידועה ביכולתה לירוק על יריביה בעת סכסוכים כן למטרת הגנה. היא נפוצה בדרום אמריקה.


אודות ויקיפדיה

ויקיפדיה הינה מיזם אנציקלופדיה מקוון, אוניברסלי ורב לשוני אשר פועל על פי העקרון של מערכות ויקי. ויקיפדיה שואפת לספק לקוראיה תוכן חופשי, אובייקטיבי, ניתן לאימות, שכל אחד יכול לשנות ולשפר.

התוכן בוויקיפדיה מופץ תחת רישיון ייחוס-שיתוף זהה של קריאיטיב קומונס אשר מאפשר להעתיק ולעשות שימוש חוזר בתוכן האתר - גם למטרות מסחריות - בכפוף לתנאי הרישיון.

נכון לעתה ישנם 354,684 ערכים בוויקיפדיה העברית, מתוכם 725 הנם ערכים מומלצים.

השתתפות בעריכת ויקיפדיה

במיזם ויקיפדיה כולם יכולים לערוך את התוכן באופן מיידי, כל עוד נשמרים העקרונות והקווים המנחים שנקבעו על ידי הקהילה הויקיפדית.

לנוחותך, קיימים דפי הנחיות רבים לעבודה בויקיפדיה, בהם הדפים איך ליצור דף חדש, עריכת דף, העלאת תמונה, הוספת תמונה לערך. אל תהססו לשאול שאלות.


קהילת ויקיפדיה

נכון לעתה ישנם 1,163,462 חשבונות משתמש בוויקיפדיה העברית, מתוכם 3,424 חשבונות היו פעילים בחודש האחרון. כל העורכים בוויקיפדיה הנם מתנדבים בקהילה שיתופית. העורכים בוויקיפדיה חופשיים לפתח את התוכן באופן פרטני או לחלופין לתאם את מאמציהם במסגרת הפורטלים או חדר הצ'אט.

משוב על הערכים הקיימים יתקבל תמיד בברכה. דפי השיחה משמשים לדיונים על איכות התכנים ומסייעים לקהילה להמשיך ולשפר את הערכים.

מיזמי ויקימדיה

מטא-ויקי

תיאום מיזמי קרן ויקימדיה

ויקימילון

מילון חופשי

ויקיחדשות

אתר חדשות חופשי

ויקיספר

מאגר ספרי לימוד ומדריכים חופשיים

ויקיציטוט

מאגר ציטוטים חופשי

ויקיטקסט

מאגר טקסטים חופשיים

כתבו לנו משוב!

כותרת המשוב:

חיפוש: כיצד למצוא ערכים - בקשת ערכים

עזרה: עזרה - שאלות ותשובות - כל דפי העזרה - ארגז חול לניסיונות עריכה

פורטלים

מתמטיקה פיזיקה כימיה מדעי החלל טכנולוגיה
ביולוגיה רפואה גאוגרפיה מדעי החברה כלכלה
מדע המדינה היסטוריה דת יהדות ישראל
מוזיקה ספרות אישים ספורט אמנות

פורטל היום

פורטל הנצרות הוא שער לכל הנושאים הקשורים בדת הנוצרית. הפורטל מציג את תחומי הדת. בין היתר הוא מציג דמויות בתאולוגיה הנוצרית, זרמים בנצרות והיסטוריה של הנצרות.

כל הפורטלים - פורטל אקראי