משתמש:סיריוס/מלך האריות - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מלך האריות - דמויות הוא אסוף של כל הדמויות המופיעות בסרטי "מלך האריות" (והסדרה "מסביב לעולם עם טימון ופומבה"), הדמויות הראשיות הן: סימבה, נאלה, טימון ופומבה.

סימבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סימבה הוא הדמות הראשית בסרטי מלך האריות.
סימבה היה גור כפיר (בתחילת הסרט הראשון) ובנו של מופסה המלך של צוק התקווה. סקאר רצח את מופסה ושיכנע את סימבה שזו הייתה אשמתו ושעליו לברוח. לאחר שברח סימבה פוגש את טימון הסוריקטה ואת פומבה חזיר היבלות
שמלמדים אותו על דרך החיים שלהם. כשסימבה חזר לצוק התקווה אחרי שנים הוא נלחם בדודו סקאר ולקח חזרה את כס המלוכה, בהמשך הוא גם התחתן עם נאלה ויחד הוא ונאלה הביאו לעולם את קיארה. בסרט השני מתגלה אופיו הדאגני של סימבה (שבילדותו היה צוחק על דאגות).

נאלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת הילדות הטובה של סימבה, אוהבת (כמו סימבה) לעבור על החוקים. היא נלחמה לצד הלביאות בסקאר בסרט הראשון ושיכנעה את סימבה להילחם בסקאר ולהחזיר לידיו את כס המלכות. היא וסימבה התחתנו בסוף הסרט הראשון והביאו לעולם את קיארה.

משפחת טימון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרטים מלך האריות הראשון והשני מוצג טימון כבן משפחה יחיד, בסרט השלישי מציגים גם את בני משפחתו האחרים.
משפחתו של טימון עסוקה בעבודה וזה כל עיקר חייהם: התפקידים היו בניית מחילות ושומר.תפקידו של השומר הוא לעמוד על סלע גבוה ולצעוק ולהזהיר כל פעם שהוא רואה צבועים.

טימון[עריכת קוד מקור | עריכה]

טימון הינו סוריקטה עצלנית. טימון ניסה לעבוד בכל עבודות הסוריקטות - אך נכל כישלון חרוץ ואף הרס דברים אחרים, לבסוף מחליט טימון לעבוד כשומר והדוד מקס מלמד אותו את כל שצריך לדעת אך, שוב, טימון מפשל והצבועים מצליחים לחדור לשטחי הסוריקטות - אחרי זה הוא מחליט לעזוב את "שפל המצוקה" (המקום בו הוא גר) והוא יוצא למסע. במסעו הוא מקבל עצות מרפיקי ופוגש את פומבה, השניים מוצעים את "מקום חלומותיהם" ולאחר מכן גם את סימבה - ומגדלים אותו. כשסימבה יוצא להלחם בסקאר טימון מסרב לבוא אך לאחר שנותר לבדו הוא מחליט להצטרף לקרב ונלחם (בעזרת משפחתו) בצבועים. בסדרת הטלוויזיה מסופר על טיולם של טימון ופומבה ברחבי העולם.

אימא של טימון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אימו של טימון מופיעה רק בסרט השלישי, היא מוצגת כאימא דאגנית ואוהבת שעשתה הכל כדי שטימון ישתלב בחברה.

דוד מקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

דודו של טימון ולמרות זאת שונא אותו, הוא חושב שטימון הוא הסיבה העיקרית לבעיות של הסוריקטות. לבסוף הוא וטימון מתפייסים.

משפחת פומבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלושת הסרטים פומבה מופיע כבן משפחה יחיד אך בסדרה ("מסביב לעולם עם טימון ופומבה") אנו פוגשים את דודו של פומבה- בוריס.

פומבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פומבה הוא חזיר יבלות בעל לב רחב וטוב. פומבה הוא חברו של טימון ו"המחנך" של סימבה. הוא וטימון דוגלים במשפט "האקונה מטאטא".

דוד בוריס[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוד בוריס הוא דודו של פומבה, באחד מפרקי הסידרה נוסעים טימון ופומבה לבקר את בוריס ברוסיה. בוריס מספר לשניים שהוא מופיע בקרוב בהופעה אחרונה מול ראשי ממשלה, נשיאים ומפורסמים אחרים. לאחר מכן בטעות גורם טימון לפציעתו של בוריס ולכך שלא יוכל להופיע. בוריס המודאג מבקש מפומבה להופיע במקומו וזה מסכים.
שניות מעטות לפני ההופעה פומבה נפצע אף הוא וטימון ממהר לבית החולים, משחרר את בוריס ועוזר לו להופיע. בוריס מופיע רק בסדרת הטלוויזיה.

סקאר[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקאר הינו דודו של סימבה ואחיו של מופסה. סקאר חמד למלוכה מאז ומתמיד והוא רצח את מופסה בסרט הראשון כדי לקבל אותה.
בתחילה, היה סקאר צריך להיות המלך (הוא היה אחיו הקטן של מופסה) ברגע שמופסה ימות אך סימבה נולד, ולפי המסורת המלוכה עוברת מהאב לבנו (אם יש בן). מכיוון שסקאר הבין שאין המלוכה תיהיה שלו הוא רקם תוכנית להרוג את מופסה וסימבה. ואכן, בעזרת הצבועים, הוא הרג את מופסה. הצבועים רדפו אחרי סימבה אך לא הצליחו להרוג אותו והואיל והם פחדו מסקאר הם שיקרו לו ואמרו שסימבה מת. בנתיים עלה סקאר לשלטון, נתן זכויות לצבועים ודרדר את הממלכה. ידוע שכל מה שהיה קשור במופסה עצבן אותו (למשל, זאזו היה כלוא בכלוב והתחיל לשיר. סקאר התעצבן מאוד מכיוון שמופסה אהב את השיר הזה).
קצת לפני תום המלחמה, סקאר מאשים את הצבועים במלחמה והם הורגים אותו. סקאר היה בעלה של זירה.
הופעתו בסרטים האחרים מועטה (ובסדרה אינו מופיע כלל): בסרט השני הוא מופיע בסיוטו של סימבה ובסרט השלישי כנבל משני.

מופסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביו של סימבה. מופסה היה המלך בצוק התקווה עד שנרצח בידי סקאר. הפעם האחרונה שסימבה פגש במופסה היה בכישוף של רפיקי לקראת סוף הסרט הראשון. בסרט השני רפיקי יצר קשר עם מופסה.

רפיקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקוף הזקן והחכם של צוק התקווה, אחד מידידיו הטובים של מופסה. רפיקי בסרט הראשון היה שגרם לסימבה להילחם בסקאר והיה בין הנלחמים בעצמו, בסרט השני הוא שידך בין קיארה לקובו בהוראות מופסה ובסרט השלישי התגלה כי בזכותו טימון ופומבה נפגשו.

זאזו[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכי היועץ של הממלכה. בתחילה היה קורבן לתעלוליהם של סימבה ונאלה אך לאחר מכן הם הבינו את הצורך בו.

שנזי, באזי ואד[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידם בסרט הראשון היה שולי למדי - עוזריו של סקאר, הם הנהיגו את שאר הצבועים וצייתו לפקודותיו של סקאר. לבסוף, כשסקאר עלה לשלטון, הם קיבלו זכויות שוות לאריות ואף גבוהות יותר. בקרב נגד סימבה- שנזי, באזי ואד הנהיגו את שאר הצבועים להלחם בלביאות, בטימון, בפומבה וברפיקי אך כששמעו את סקאר מאשים אותם בהכל הם הרגו אותו (את סקאר).
בסרט השני הם אינם מופיעים אך ויטני ונוקה מדברים על כך שהם ברחו אחרי עלייתו של סימבה. בסרט השלישי הם הנבלים העיקריים. מתברר שלפני התחלת העלילה הם היו תוקפים את המושבה של טימון ומשפחתו. לבסוף הצליחו טימון ומשפחתו יחד עם פומבה להבריח את הצבועים. בסדרת הטלוויזיה מסביב לעולם עם טימון ופומבה שנזי, באזי ואד קיבלו תפקיד אורח.
השנזי (הנקבה) הייתה המנהיגה-הבלתי-מוגדרת של השלישיה, בדיוק כמו בטבע שם הנקבות שולטות אצל הצבועים. אד לאורח על הסרט רק צחק ואינו דיבר.

סארבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמא של סימבה, אישתו של מופסה, סבתא של קיארה ומנהיגת הלביאות. סארבי מוצגת כאמא הדאגנית והשומרת, נדהמה כשסימבה הודע על שרצח את מופסה, מה שהתברר כשקר. אחרי שסימבה ברח ומופסה מת סקאר הפך את סארבי לאישתו למרות שזו הראתה אמונים למופסה. סקאר אף תקף את סארבי.
סארבי הנהיגה את הלביאות במלחמה נגד סקאר בסרט הראשון ועזרה לקיארה להנהיג את הלביאות במלחמה נגד זירה בסרט השני. בסרט השלישי ובסדרת הטלויזיה סארבי אינה מופיעה. סארבי ידועה גם כמתוחכמת מעט – למשל כשסימבה ונאלה ביקשו ללכת לבית הקברות לפילים היא אמרה שגם זאזו ילך איתם ובכך סיקלה כמעט לגמרי את תוכניותיהם.