נאוה מאו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה משתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" של ויקיפדיה העברית והוא בשלבי כתיבה. אתם מתבקשים לא לערוך ערך זה עד שתוסר הודעה זו. אם יש לכם הצעות לשיפור או הערות אתם בהחלט מוזמנים לכתוב על כך בדף השיחה. לרשימת הערכים המשתתפים בתחרות גשו לכאן. תודה על שיתוף הפעולה ובהצלחה!

נאוה מאו
לידה 14 במאי 1992 (בת 32)
מקסיקו סיטי, מקסיקו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה מקסיקו עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע שחקנית, תסריטאית, במאית, מפיקה, צלמת ופעילת זכויות אדם
אתר האינטרנט הרשמי של נאוה מאו www.navamau.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נאוה מאו (נולדה ב-14 במאי 1992) היא שחקנית טרנסג'נדרית אמריקאית.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאו נולדה וגדלה במקסיקו סיטי. היא שחקנית, תסריטאית, במאית, מפיקה, צלמת ופעילת זכויות אדם. התפרסמה בעקבות תפקיד ראשי בסדרה Generation של HBO (שיחקה דמות בשם אנה). מאו התגוררה בעבר בנוסף למקסיקו סיטי גם בסן אנטוניו ובאוקלנד (קליפורניה) בארצות הברית.

קריירה בקולנוע ובטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 היא כתבה, הפיקה ביימה וכיכבה בסרט הקצר Waking Hour שהוקרן בפסטיבלי קולנוע שונים ברחבי העולם.

מאו הייתה עוזרת הפקה בסרט התיעודי Disclosure בנטפליקס ולאחר מכן מפיקה בסרט Work שהוקרן בפסטיבל הסרטים סאנדנס. שיחקה בתפקיד ראשי[1] בסדרה Generation של HBO.

בשנת 2024 עלתה לשידור בנטפליקס הסדרה אייל קטן שם מאו מגלמת את טרי, פסיכולוגית אמריקאית טרנסג'נדרית, שכוכב הסדרה מתקשה להתקדם במערכת היחסים איתה מאחר שהיא טרנסג'נדרית.[2] מאו סיפרה בראיון כי היא חשה "אחריות גדולה" לגלם את דמותה של טרי, המבוססת על בת זוגו האמיתית של ריצ'רד גאד, כוכב ויוצר הסדרה. מאו סיפרה שלגלם את דמותה של מי שהייתה בת זוגו של יוצר הסדרה בחיים האמיתיים הלחיץ אותה. לאחר שקראה את התסריט וידעה שהוא מבוסס על החיים האמיתיים של היוצר הבינה שזה חשוב עבורה לשחק בתפקיד זה והחליטה שהיא רוצה להראות שנשים טרנסיות קיימות בחיים האמיתיים והן מקיימות מערכות יחסים עם אנשים אמיתיים.[3]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאו בוגרת תואר ראשון בבלשנות ומדעים קוגניטיביים ממכללת Pomona בקליפורניה.[4] היא למדה בפריז ועשתה התמחות בגוודלחרה במקסיקו[1]. לאחר מכן עבדה במשך מספר שנים עם קורבנות אלימות: כעוזרת משפטית עם משפחות מהגרים ולאחר מכן כיועצת עמיתה בסיוע לנפגעי אלימות נגד להט"ב באזור מפרץ סן פרנסיסקו. בנוסף מילאה תפקידים שונים בתחומי צדק חברתי ושינוי תרבותי עם נותני שירותים מבוססי קהילה, ארגוני סטודנטים ונפגעי אלימות.[5] הניסיון המקצועי שלה כולל גם פיתוח תוכניות לימודים, הנחיית סדנאות ודיאלוג, ודיבור בפני קהל[1].

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה הסרט שם הדמות תפקיד
2019 Waking Hour סופיה שחקנית, מפיקה, תסריטאית ובמאית
2019 Femenina נינה
2020 Sam's Town (סרט קצר) נטשה שחקנית ומפיקה
2020 נשיכות אהבה מפיקה
2020 גילוי נאות: להיות טרנס בהוליווד עוזרת הפקה
2022 עבודה לולה סרט קצר

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה הסדרה שם הדמות ציוני
2021 Generation אנה 16 פרקים
2024 אייל קטן טרי 7 פרקים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נאוה מאו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]