סמואל קוסגרוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמואל קוסגרוב
Samuel G. Cosgrove
סמואל קוסגרוב
לידה 10 באפריל 1847
מחוז טאסקאראוואס, אוהיו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 28 במרץ 1909 (בגיל 61)
פאסו רובלז, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא סמואל גודלאב קוסגרוב
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה פארק הזיכרון של הבונים החופשיים, טאמווטר, מדינת וושינגטון, ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת ווסליאן באוהיו עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל וושינגטון ה־6
27 בינואר 190928 במרץ 1909
(61 ימים)
סגן מושל וושינגטון מריון היי
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמואל גודלאב קוסגרובאנגלית: Samuel Goodlove Cosgrove;‏ 10 באפריל 184728 במרץ 1909) היה פוליטיקאי אמריקאי ממדינת וושינגטון, איש המפלגה הרפובליקנית, שכיהן בשני חודשי חייו האחרונים מינואר ועד מרץ 1909 כמושל וושינגטון השישי, ונפטר בעת כהונתו.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמואל קוסגרוב נולד במחוז טאסקאראוואס שבאוהיו למשפחה משכילה, שרוב 12 ילדיה היו למורים. בגיל 16 הוא התגייס לרגימנט הרגלים המתנדבים של אוהיו בצבא האיחוד, ושירת במסגרתו במלחמת האזרחים האמריקאית. ב-1865 הוא סיים את שירותו.

לאחר המלחמה, לימד קוסגרוב בבתי ספר בוודספילד ובברוקלין שבאוהיו, למד באוניברסיטת ווסליאן באוהיו, וקיבל תואר מוסמך אוניברסיטה ותואר במשפטים ב-1873. הוא למד משפטים בקריאה עצמית בהדרכת עורכי הדין הוליסטר ואוקיי בוודספילד, וב-1875 התקבל ללשכת עורכי הדין. ב-1878 נשא קוסגרוב לאישה את זפורנה אדג'רטון, ולזוג נולדו שלושה ילדים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1880 עזב קוסגרוב את אוהיו, בילה שנה בכרייה בנבדה, שנה בקליפורניה, ולאחר מכן התיישב ב-1882 בפומרוי שבטריטוריית וושינגטון. הוא עסק בעריכת דין וניהל אדמות חקלאיות בשטח של 1,400 אקרים (5.5 קמ"ר) בוושינגטון ובאיידהו. במשך שמונה שנים הוא היה נשיא מועצת החינוך של פומרוי, ובמשך חמש תקופות כהונה ראש העיר שלה.

כמי שהתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית בכמה ועידות מדינתיות שלה, נבחר קוסגרוב כמועמד המפלגה במערכת בחירות המקדימות הראשונה שלה לאחר אימוץ חוק הבחירות המקדימות הישירות. לאחר שניצח בבחירות הכלליות, לקה קוסגרוב בהתקף לב, היה חלש מדי כדי לסיים את נאום ההשבעה שלו, ויצא לחופשת מחלה. בכך הוא זכה לכינוי "המושל ליום אחד של וושינגטון".

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמואל קוסגרוב נפטר בפאסו רובלז שבקליפורניה, שם יצא להחלמה, ב-28 במרץ 1909, חודשיים לאחר השבעתו כמושל.[1] הוא נטמן בפארק הזיכרון של הבונים החופשיים שבטאמווטר, וושינגטון.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]