שיחה:התמכרות לאינטרנט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ומה עם התמכרות לויקיפדיה? תומפקינס 11:01, 7 במאי 2007 (IDT)תגובה

מאבני היסוד של ויקיפדיה היא ההתמכרות... ראובן י. 12:58, 7 במאי 2007 (IDT)תגובה

האם יש בכלל התמכרות "לאינטרנט"?[עריכת קוד מקור]

ערך זה הוא כללי ואינו מדויק, בלשון המעטה. לאחר שהשתתפתי השבוע ביום עיון [1] [2] שבו נדון, בין השאר, נושא זה, ברצוני לטעון, שאין למעשה התמכרות "לאינטרנט" הכללי, שהוא דבר רחב ומורכב. לא ניתן להכליל את הגלישה באינטרנט (ובסייבר ספייס) על התמכרות אחת.
הסיבות לכך:

  • ראשית, רוב המכורים "לאינטרנט", כביכול, (כמעט 90%) הם למעשה מכורים לפורנוגרפיה ברשת, ונמצאים בקטגוריה של Sexual addiction. וראו גם כאן.
  • שנית, חלק נפרד מהמכורים "לאינטרנט" מכורים להימורים ברשת, והגדרתם המקצועית הינה התמכרות להימורים (שהיא סוג התמכרות ספציפי), על כל המשתמע מכך, כאשר האינטרנט הוא רק הכלי.
  • שלישית, גם בעניין אותו מיעוט קטן שנותר - אין זה מדוייק לדבר על התמכרות "לאינטרנט" (כלומר לרשת ה-web) אלא לסייבר-ספייס הכללי יותר. הכללת ICQ וצ'אטים למיניהם ב-web במקום בסייבר-ספייס פשוט איננה נכונה טכנית. עניין של דיוק במינוח.
  • נכון, ישנם גם אנשים המכורים לויקיפדיה. אני כנראה בתוכם. וככזה - אני מוחה על ההקשר, שנעשה בקלות יתירה, בין הגולשים (המכורים או שלא) לאתרי תוכן, לבין התמכרויות למין ולהימורים. ההשוואה אינה נכונה, הן מבחינה ערכית והן מבחינה מקצועית. ובכלל, הגדרתם של גולשי הוויקיפדיה ואתרי תוכן אחרים כ"מתמכרים" - היא הרחבה גדולה מאוד, עד כדי הגזמה, של מאפייני המתמכר הרשומים ב-DSM.
  • מעבר לכל זה, יש לציין, שהגדרת "ההתמכרות לאינטרנט" כמכלול נעשתה בשנת 1995, והורחבה בסוף שנות ה-90. באותן שנים לא היה האינטרנט כלי עבודה ותקשורת משמעותי כמו היום. הרעיון להתחבר לחשבון הבנק באמצעות המחשב בבית, למשל, היה רק חלום בלתי ריאלי באותה תקופה. כאשר דנים בתחומי המחשבים והאינטרנט - אין זה נכון מקצועית להסתמך כיום על מונח שהוגדר בשנת 1995.
    לסיכום, החלטה למחוק את הערך עשויה לשפר את מקצועיותה של הוויקיפדיה, היקרה לליבנו. לשיקול דעת הגולשים. דני. ‏Danny-w02:09, 22 במאי 2008 (IDT)תגובה
דבריך הגיוניים, אך לא המסקנה. המונח "התמכרות לאינטרנט" כמונח רווח, ואם אנשי מקצוע טוענים שהוא שגוי, יש מקום לערך המסביר למה. דב ט. - שיחה 02:13, 22 במאי 2008 (IDT)תגובה
יש לי הרבה מה לומר בעניין, אבל כיוון שאני סובל מהתמכרות לכתיבת דפי ערכים, עלי לעזוב דף שיחה זה. דוד שי - שיחה 09:55, 24 במאי 2008 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:17, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה

התמכרות לאינ' גורמת להצטננות?[עריכת קוד מקור]

http://www.kikar.co.il/178753.html

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה מהירה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה מהירה:

באפשרותך לראות את הסיבה למחיקה בדף תיאור הקובץ המקושרים לעיל. —Community Tech bot - שיחה 06:23, 11 ביולי 2021 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בתמכרות לאינטרנט שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:31, 3 במרץ 2023 (IST)תגובה