לדלג לתוכן

שיחה:מדידת מהירות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת דוד שי בנושא מדמהירותים

קירוב טיילור[עריכת קוד מקור]

אם ידעוה הסטייה במכשיר המודד מרחק ובמכשיר המודד זמן ,ניתן לשערך את הסטייה במדיידת המהירות ע"י טור טיילור. מרווה הפיגמנטים 12:36, 17 דצמבר 2005 (UTC)

יכול להיות שאני טועה, שכן אין אני כ"כ בקיא בנהלים, אך למיטב הבנתי וידיעתי מתאימה פה תבנית קצרמר ולא תבנית לשכתוב, וזאת לפי הערת עודד (ששם את התבנית לשכתוב). תגובות? ירון 22:24, 23 יולי 2006 (IDT)

הערך איננו קצרמר. הוא באורך סביר. עם זאת, הוא כלל אינו מכסה בצורה ראויה את נושא הערך, ולכן בעצם יש לכתוב את הערך מחדש. לכן, תבנית שכתוב. odedee שיחה‏ 22:49, 23 יולי 2006 (IDT)
הרבה מאוד ערכים לא מכסים בצורה ראויה את נושא הערך שלהם, כלומר הם דורשים הרחבה, לא שכתוב. ירון 23:02, 23 יולי 2006 (IDT)
כשהערך לא מכסה 95 אחוז מהנושא שלו, להגיד שהוא דורש הרחבה זה חוסר הבנה. זה לא ש"כתוב מעט מדי" אלא שמה שכתוב נותן משקל בכלל לא נכון לתוכן. צריך לכתוב את הערך מחדש ולתת לתוכן הנוכחי את הפרופורציה הראויה לו. היות הערך כתוב בעברית תקינה והעובדה שאינו מכיל שגיאות אינם מכסים על מה שאין בו - וזה הרבה. odedee שיחה‏ 01:02, 24 יולי 2006 (IDT)
ולשאלתך הראשונית - כן, אתה טועה. odedee שיחה‏ 01:02, 24 יולי 2006 (IDT)
וכן, אתה לא יודע לקבל דעות של אחרים. אני לא מסכים איתך שהתוכן הקיים לא פרופורציונלי לגודל שראוי לו כשהערך יהיה שלם. ערך שאינו שלם אינו דורש תווית לשכתוב. אם 95% מהערך חסרים, אז הוא קצרמר, או אולטרא קצרמר, אבל התוכן שבו אינו דורש שכתוב. ירון 18:26, 24 יולי 2006 (IDT)
אני יודע לקבל דעות כאלה, כשיש להן על מה להסתמך, ופה למרבה הצער אין זה המקרה. כתבתי כבר, התוכן הנוכחי כתוב תקין, לא צריך לכתוב אותו מחדש - הבעיה היא שאת הערך צריך לכתוב מחדש. האם אתה יודע מהי מדידת מהירות? איך מודדים? עם מה? על סמך איזה עקרונות פיזיקליים? מה ההבדלים בין מדידת מהירות תנועה של רכב נוסע, כוכב, טיל, קומפקט דיסק, רמקול רוטט? לא רק שמשתמשים בציוד אחר, עם יכולות שונות לגמרי, אלא מסתמכים על עקרונות שונים לחלוטין. מרגע שכל זה חסר, יש לכתוב את הערך מחדש. ותקרא בבקשה את ויקיפדיה:קצרמר לפני שאתה אומר לי שהערך הזה מתאים להגדרה שם. odedee שיחה‏ 20:41, 24 יולי 2006 (IDT)
לשכתב זה לא להוסיף מידע על הקיים, אלא לשנות גם את הקיים. בהגדרת הקצרמר נאמר "שאינו מכיל די מידע בקשר לנושא בו הוא עוסק ודרושה בו הרחבה רבה", וזה בדיוק מה שטענת. הלוא כן? ירון 20:54, 24 יולי 2006 (IDT)
לא, שכתוב הוא פשוט כתיבת הערך מחדש. בדרך כלל זה באמת כרוך בתיקון התוכן הנוכחי, אבל לא תמיד. שים לב ש"בדרך כלל יכיל הקצרמר הגדרה מילונית בלבד, או מספר משפטים מועט". זה לא המקרה פה - יש בערך מידע לא מועט כלל, ואיננו נוהגים לסמן כאלה ערכים כקצרמרים, למרות שאתה צודק שנדרשת הרחבה. בוויקיפדיה הנוהג לפעמים שונה מעט מהכתוב בדפי מדיניות (זה יתרון וגם חסרון, אבל ככה זה). אתה לא צריך לראות את תבנית השכתוב כמשהו מעליב, או אמירה שבהכרח התוכן שגוי - היא רק אומרת שיש לכתוב את הערך אחרת, וזה באמת המצב. odedee שיחה‏ 21:36, 24 יולי 2006 (IDT)
דווקא האמירה ש'יש לכתוב את הערך אחרת' הסבירה לי את העניין. תודה, ואגב- לא נעלבתי או משהו מהתבנית, אני גם לא כותב הערך (לא שזה היה מעליב אם כן הייתי). ירון 21:59, 24 יולי 2006 (IDT)

מדמהירותים[עריכת קוד מקור]

קטעים אתו, עם אבן שושן. באוטו שלי יש שני מדמהירותים, אחד בקמ"ש ושני במיילים לשעה. דוד שי - שיחה 21:29, 5 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

בנוגע למדידת מהירות ע"י אפקט דופלר[עריכת קוד מקור]

למיטב הבנתי, איששתי בעזרת אתר ICAR, יש כאן אי-התאמה בין הכותרת העוסקת האפקט דופלר, המיושם למעשה ע"י מכשיר הנקרא "מד מהירות אלקטרוני (ממא"ל)" לבין התוכן העוסק ב"מד מהירות לייזר (ממל"ז)" שאינו עושה שימוש כלל האפקט דופלר אלא בהשוואת הפרשי זמן כתוצאה משינוי המרחק. (יתכן שאפקט דופלר אכן משפיע גםעל הממל"ז אבל דווקא השפעה שלילית שיש לנטרל אותה). כמו כן לא ברור תפקיד המשפט האחרון בנוגע למהירות קרן הלייזר, אא"כ הכוונה לאמת את אמינות החישוב המניח שאין השפעה של מהירות המכונית על הקרן החוזרת העלולה לגרום לטעות. וכן מצאתי הערה באתר המידע המשפטי "WHAT2DO" - "פעולת מד הלייזר מתבססת על ההנחה כי מהירות האור באוויר קבועה. לפיכך שיגור פולסים של קרני לייזר לעבר רכב המטרה ומדידת זמן שליחתם לרכב וחזרתם ממנו מאפשרים לקבוע את המרחק מהמכשיר אל הרכב על פי הנוסחה: מרחק = זמן X מהירות."

לסיכום אני מציע לערוך חלק זה של הערך כדלהלן:

מדידת מהירות באמצעות אפקט דופלר על מנת למדוד חיצונית את מהירותו של גוף או גל, משתמשים לרוב באפקט דופלר. מד-מהירות אלקטרוני (ממא"ל) הנמצא בשימוש של משטרת התנועה כולל משדר גלים אלקטרומגנטים בתחום גלי המיקרו. כאשר אלומת גלים זו, הנשלחת ממד-המהירות פוגעת במכונית נעה, היא מוחזרת לכל הכיוונים, וחלק מן הקרינה נקלטת במקלט המותקן גם הוא במד-המהירות. מכיוון שהמכונית נעה, הגלים שמוחזרים ממנה אל מד המהירות מגיעים, עקב תופעת דופלר, בתדירות שונה מזו שבה שודרו. מדידת תדירות הגלים הנקלטים והשוואתם עם תדירות הגלים המשודרים מאפשרת למדוד את מהירותה של המכונית. (מבוסס על: תופעת דופלר ממכ"מ משטרתי ועד לגלקסיות, יוסף ורבין, מדע 2000 גליון מס' 2 ??? איך מציינים מקור בוויקי???)

מד-מהירות לייזר (ממל"ז) מד מהירות לייזר, משגר סדרה של פולסי לייזר תת-אדום אל מטרתו, ומחשב את מהירות מטרתו על ידי מציאת ההפרש בין הזמן שלקח לשני פולסים עוקבים להגיע למטרה ולחזור ממנה אל הגלאי. בהתבסס על ההנחה כי מהירות האור באוויר קבועה ניתן לקבוע את המרחק אל הרכב על פי הנוסחה: מרחק = זמן X מהירות האור. שינוי במרחק הרכב יגרום לשינוי בהפרש הזמנים בין הפולסים החוזרים בהשוואה לפולסים המשוגרים, וכך ניתן לקבוע את המרחק שהתקדם הרכב תוך כדי פער הזמן שנמצא וממנו גם את מהירותו.

      • עד כאן. אמתין מספר ימים לתגובות העמיתים המקצועיים בוויקי בטרם אבצע את העריכה בפועל. תודה.