לדלג לתוכן

שיחה:ראגנארוק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת Dovno בנושא דאגור דאגוראת

הערך יפה ומעניין, אך מאוד לא עקבי בנוגע לזמנים. האם ארועים אלה התרחשו בעבר, מתהווים או עתידים להתרחש? לדוגמה:

הגמדים יצרו את השרשרת משישה מרכיבים ... השרשרת, אשר נקראה גלייפניר (Gleipnir), נראתה כסרט משי

...

בנוסף לכל, כלב השאול גרם (Garm) ישתחרר ממקומו בכניסה לעולם המתים גניפהליר (Gnipahellir) ויצטרף לצבא האופל על אדמת ויגריד, שדה הקרב העתידי.

...

האל היימדייל, שומר אסגארד, מבחין בצבא המתקרב ותוקע בשופרו, הנשמע בכל תשעת העולמות, ואוסף את האלים ... לאחר השלמת כל ההכנות יוליך אודין - עטוי בגדי קרב, קסדה עשויה זהב על ראשו וחמוש בחניתו גונגניר (Gungnir) - את כל האלים וצבא הלוחמים האמיצים אשר המתינו עמו בואלהלה אל עבר שדה הקרב, ויגריד.

אשמח להאחיד את הזמנים, אבל איזה מהם עדיף? אני נוטה לעתיד. לא אתחיל בשינויים לפני שאשמע קצת תגובות. אודי רז 22:11, 11 אפריל 2006 (UTC)

אני מסכים, נקודה מעניינת. לבעית עקביות הזמנים יש שתי סיבות. הראשונה היא כנראה סגנון הכתיבה הקלוקל שלי. השנייה והיותר חשובה נעוצה באופי המוזר של הסיפור. הראגנארוק יתרחש בעתיד אבל כל הפרטים כבר ידועים מהנבואה (האדה הפואטית, חלק ראשון - וולוספו) ומערבים בתוכם חלקים מסיפורים אחרים. מעניין אלו מבין הסיפורים נחשבו כמאורעות שקרו ואלו נחשבו כדברים שעתידים לקרות. אני מציע שני פתרונות, הראשון הוא לערוך את הערך כדי שיהיה עקבי בזמנים ולא להתעכב כל כך על עבר והווה כי הם לא הכי עקרוניים. הפתרון השני הוא לעבור על התרגום לאנגלית של האדה הפואטית ולראות אם יש שם הבדלים של עבר והווה.
תגובתך הגיעה בתזמון מושלם מכוון שהיום יצאתי לרגילה ויהיה לי קצת זמן לכתוב בויקי (חייב להודות שקצת התגעגתי). מה דעתך על ערכים אחרים בנושא? ‎DaFLM‏ 07:03, 12 אפריל 2006 (UTC)
תודה על התגובה. נראה לי שאהפוך הכל (חוץ ממה שברור שהתרחש בעבר) כך שיתרחש בעתיד. גם אני חשבתי על הבעייתיות שנובעת מעתיד שידוע על כל פרטיו, כמו אגדה עתיקה. לא עיינתי בינתיים בערכים אחרים בנושא, אסתכל ואגיב. אודי רז 09:50, 12 אפריל 2006 (UTC)
שכתבתי את "לידתם של יורמונגנד, פנריר והל" ו"מותו של בלדר" כך שיהיה ברור שהתרחשו בעבר (אני מקווה שזה נכון) ואת כל השאר האירועים כך שיהיה ברור שהם יתרחשו בעתיד. אודי רז 13:12, 14 אפריל 2006 (UTC)

גלייפניר[עריכת קוד מקור]

למיטב זכרוני, הסרט גלייפניר נעשה מקולות של דגים ובכי של דוב, ולא מנשימת דגים ושריר צוואר של דוב


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:06, 17 ביוני 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:06, 17 ביוני 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:06, 25 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

הקרב[עריכת קוד מקור]

אנשי ג'לי?, זו הטרלה של הערך?

כנראה שכן, תודה. בריאן - שיחה 08:32, 22 בדצמבר 2015 (IST)תגובה

דיווח שאורכב ב-24 באפריל 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

‏הזכרתם את לוקי מה אם תור חחחח

מוזכר בערך, בפסקה "הקרב". Dovno - שיחה 22:15, 22 באפריל 2019 (IDT)תגובה

דאגור דאגוראת[עריכת קוד מקור]

שמתי בערך ידע על דאגור דאגוראת ומחקו התרוץ היה "הציטוטים מיותרים. זה לא בדיוק "מיתולוגיות אחרות", וכדי להצביע על קשר צריך מקור אקדמי שקבע זאת" אבל המקור הוא סדרת ההיסטוריה של הארץ התיכונה, אני פשוט לא יודע לשים הערות שוליים למה למחוק? טלנר - שיחה 12:24, 18 במרץ 2021 (IST)תגובה

המחיקה הוסברה: הוספת פרק שכולו ציטוטים זה מיותר, השוואה ליצרת ספרותית אחרת אינה בדיוק השוואה ל"מיתולוגיות אחרות" (אלא יותר "גרסאות בספרות בהשראת נושא הערך"), ולגבי המקור, נא לקשר אליו. Dovno - שיחה 12:35, 18 במרץ 2021 (IST)תגובה
אני אעמוד בכללים טלנר - שיחה טלנר - שיחה 13:39, 19 במרץ 2021 (IST)תגובה
הסרתי את העריכה. המקור אליו קישרת הוא כלל לא מקור לטענות שבפסקה שהוספת. וזאת בנוסף לשאלה האם זה בכלל שייך לערך הנוכחי. Dovno - שיחה 01:14, 21 במרץ 2021 (IST)תגובה