שיחת משתמש:HaShumai/ארכיון 6

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת Dovno בנושא שלום

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מגביר את הסיכוי שיראו את ההודעה[עריכת קוד מקור]

א. שְכּוֹיֵיח! על התיוגים. ב. אני שם לב, שבלא מעט מהפסקאות בחממה פותח הפסקא כלל לא ממשיך את הדיון, ויש מקום לחשש כבד שהוא לא רואה. יש לי חשד, שזה קשור לכך שאנשים כותבים את הודעתם ב"חלונית העזרה", ואין להם מושג איפה לחפש את התשובה. כייוון שאין לי מושג איך עובדת חלונית העזרה, אין לי רעיון טוב איך לייעל את העניין, אבל לפחות שווה לחשוב על זה.david7031שיחה • כ' בטבת ה'תשפ"א • 19:11, 3 בינואר 2021 (IST)

david7031, תודה הסמקה ותודה על פועלך שלך בחממה! אאל"ט אתה יכול לערוך ב-mode של חדש ע"י האפשרויות ב"העדפות >> פרטי משתמש >> דף הבית למתחילים" - אם בא לך קצת לחקור שם (עשיתי את זה בעצמי בזמנו ועכשיו אין לי סבלנות), תוכל לעשות ניסוי. לזיכרוני מדובר בבועית מרחפת שמלווה את העריכה. אני לא זוכר אם יש הסבר ראוי איפה השאלה מופיעה - יכול להיות שיש מקום לחדד את ההסבר. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:37, 3 בינואר 2021 (IST)
ניסיתי. מצאתי שם רק איך לשלוח הודעה לחונך, ולא איך שולחים מדף אקראי שאלה דרך "חלונית העזרה".
לגבי החונך, אני לא יודע אם הבעיה קיימת, אבל אם גם שם יש תופעה שאנשים לא מוצאים את הדף, אולי כדאיח להוסיף בדף הבית קישור גם לדף השיחה (שיהיה כתוב בו "לדף השיחה" ולא "לשיחות אחרות של החונך שלך") ולציין בחלונית "קישור לדף השיחה מופיע בדף הבית.david7031שיחה • כ' בטבת ה'תשפ"א • 22:47, 3 בינואר 2021 (IST)
אתייג את המקיסט שלשמחתי בדיוק חזר לעניינים (בערך) ואולי זוכר קצת יותר על הנושא או פנוי אליו, וכן את TheDesertboy מאותה סיבה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:58, 3 בינואר 2021 (IST)
david7031, אני מתאר לעצמי שהם לא יודעים (שולחים הודעה כזו דרך העיגול הכחול בצד שמאל למטה וכתוב שם לאן השאלה נשלחת, אבל אני לא מצפה ממשתמש חדש להכיר את הדף או לדעת להגיע אליו), ובגלל זה אני ממליץ לתייג כשעונים להם, וכך הם יראו התראה להודעה חדשה אליהם. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 21:31, 4 בינואר 2021 (IST)
ולמה אני לא רואה את העיגול הזה (וליתר דיוק – איך עושים שגם אני אראה אותו)?david7031שיחה • כ"א בטבת ה'תשפ"א • 21:49, 4 בינואר 2021 (IST)
תאשר את "הפעלת חלונית העזרה לעורך" בטאב "עריכה" בהעדפות. שים לב שהעיגול מופיע בדר"כ רק במצב עריכה ולפעמים בעוד מקרים. המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 21:52, 4 בינואר 2021 (IST)
תודה. מצאתי. אז אולי כדאי לכתוב שם משהוא בסגנון של "על מנת לראות את התשובה, יש לכתוב בשורת החיפוש "ויקיפדיה:חממה". (האם זה יפתור את הבעיה בצורה מלאה? לא. אבל לפחות אצל חלק, זה יכניס למדועות שהם צריכים לחפש בעצמם את המקום אליו נשלחת השאלה.)david7031שיחה • כ"א בטבת ה'תשפ"א • 22:29, 4 בינואר 2021 (IST)
אני חושב שזה רעיון טוב לתת להם לחדשים מידע.
Amire80 - אני מניח נכון שאפשר לשנות את הטקסט שמופיע לעורכים חדשים בבועית המרחפת כך שיפנה אותם לחממה (למשל: "על מנת לראות את התשובה, יש לכתוב בשורת החיפוש 'ויקיפדיה:חממה'")? הרושם הוא שהם לוחצים על זה, מעלים שאלה, ולא כל כך יודעים מה קורה איתה לאחר מכן. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:40, 4 בינואר 2021 (IST)
כבר עכשיו כתוב שם:
  • לפני השליחה: „כשאתה שולח שאלה, היא נשלחת באופן ציבורי עם שם המשתמש שלך, "Amire80", אל חממה, ושם מתנדב אחר ינסה לספק תשובה בתוך יום בערך.”
  • אחרי השליחה: „השאלה שלך התפרסמה! השאלה שלך עכשיו בחממה לשם מענה מעורך מתנדב אחר. הצגת השאלה שלך בחממה. התראות על השאלה שלך: תקבל גם מכתב בדוא"ל אל amir.aharoni-at-mail.huji.ac.il (שינוי). תקבל התראה כאן באתר ויקיפדיה כשיש תגובה.”
מה כבר אפשר להוסיף חוץ מזה? אני חושש שגם את הדברים האלה רוב האנשים לא קוראים, ושהעמסה של החלון הזה בעוד מלל והוראות רק תפריע ולא תעזור. אמיר א׳ אהרוני - שיחה 08:36, 5 בינואר 2021 (IST)
לגבי העומס, זו נקודה שלא חשבתי עליה. מה שאני חושב (אם כי אין לי איך להוכיח את זה) שהמשתמשים לא בהכרח יבינו את הקונספט של "ללחוץ עכשיו על הקישור לחממה, ואז לחפש אותה עוד פעם מחר" ולכן צריך לכתוב להם במפורש "חפשו את החממה".david7031שיחה • כ"א בטבת ה'תשפ"א • 10:35, 5 בינואר 2021 (IST)
Amire80, david7031, אני תוהה אולי הדבר הנכון זה לשפר את איך שאנחנו עונים. אולי רק לרשום בחממה "בטיפול" ולענות לפונה ישירות בדוא"ל או בדף השיחה שלו. מה דעתכם? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:24, 5 בינואר 2021 (IST)
זאת שאלת השאלות. ההכרה בכך שרוב האנשים לא יודעים להשתמש בדפי שיחה היא צעד ראשון בכיוון הנכון :)
אני לא יודע מה התשובה הנכונה. אולי להקפיד להזכיר אנשים ולקוות שהם יראו את ההתראה, אבל אני חושד שהרבה אנשים מתעלמים מההתראות. אולי לענות בדפי שיחת משתמש. אולי משהו אחר. צריך לנסות כל מיני דברים ולראות מה עובד.
יהיה טוב אם מישהו שמתעסק בזה הרבה, יעביר משוב וניסיון לדף השיחה שהמעצבים קוראים: mw:Talk:Growth. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 15:09, 5 בינואר 2021 (IST)

לעניין מגפת הקורונה בישראל[עריכת קוד מקור]

תודה על גישורך. מציע כפשרה מקוצרת את הטקסט הבא: "בסוף דצמבר התגבשה מועצת החרום הציבורית למשבר הקורונה. על פי מסמך היסוד של המועצה, סגר הינו כלי לא-יעיל לטיפול במשבר הקורונה ובמקומו יש לרכז מאמצים בהגנה ממוקדת על החלשים, למקד הסברה בתקווה ולא בהפחדה, לפתוח את מערכת החינוך ולהימנע מכפייה ישירה או עקיפה של חיסון.[1]" בברכה, Tsabarn - שיחה 22:03, 4 בינואר 2021 (IST)

Tsabarn, כל הכבוד על הנכונות לקצר... בדרך כלל זה לא אינטואיטיבי בויקיפדיה, אבל בערך הזה זה חיוני. אני חושב שזה כיוון טוב, ומציע שתעתיק את הנוסח לדף השיחה כדי שנוכל לקבל משוב מעורכים נוספים. אני עוד לא עברתי שם על כל השינויים, אבל אני עובר לעומק מדי כמה ימים, כך שקצת סבלנות ואני בטוח שנמצא נוסח מתאים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:42, 4 בינואר 2021 (IST)
תודה, בוצע. Tsabarn - שיחה 21:43, 5 בינואר 2021 (IST)

עריכת ערך כפר מלל[עריכת קוד מקור]

היי Theshumai מה שלומך?

שמי עינת ואני עוזרת לאבי, עמרם קליין, לערוך את הערך של כפר מלל. (הוא לא מסתדר עד הסוף עם טכנולוגיה) הסתכלנו על ההערות שלך וחשוב לי להגיד שמנהל המוזיאון בכפר מלל ביקש מאבי לעשות את השינויים הללו. אבי ישמח לדבר איתך, האם אפשר לבקש ממך שתכתוב לו מייל ותתקדמו משם? הסרתי את המייל 10.01.21 אני מקווה שאני לא עוברת על חוק ויקפידי. בברכה, עינת עמרם קליין - שיחה 10:30, 5 בינואר 2021 (IST)

עמרם קליין, היי עינת. אני שולח לכם מייל. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:27, 5 בינואר 2021 (IST)

טבלה[עריכת קוד מקור]

היי שומי, אני מנסה לעשות טבלה בערך הבחירות לנשיאות אוגנדה 2006 כמו שיש בערך הבחירות לנשיאות אוגנדה 2016 אבל אני לא מבין איזה שורת קוד צריך להוסיף לטבלה תוכל לעזור לי? ויקי4800 - שיחה 10:38, 11 בינואר 2021 (IST)

היי ויקי4800 אתה מתכוון לטבלה של הסקרים? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:25, 11 בינואר 2021 (IST)
לא, לטבלה הזו אתה יכול לראות שיש חלק מהטבלה אם צבע וניסיתי לעשות את זה גם בערך השני ולא הצלחתי. ויקי4800 - שיחה 17:53, 11 בינואר 2021 (IST)
ויקי4800, הבנתי - החלק בקוד של הצבע זה ה-"=bgcolor". אתה יכול לראות כאן מקרא צבעים (אם אתה שואל את עצמך איך מצאתי את זה, התשובה היא דרך כאן) או פשוט להעתיק את הקודים של הצבעים מהטבלה הקיימת. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:50, 11 בינואר 2021 (IST)
היי שומי ניסיתי לעשות את זה וזה לא בדיוק הצליח לי אתה יכול לראות את זה כאן. ויקי4800 - שיחה 20:45, 11 בינואר 2021 (IST)
ויקי4800, זה באמת מבלבל גם לי למה הצבע מתארך ככה - אישית לא יצא לי להתעסק לעומק כל כך הרבה עם טבלאות כך שבמבט מהיר לא הצלחתי לרדת לשורש העניין. אני מניח שתוכל לקבל תשובה הכי מהר דרך ויקיפדיה:דלפק ייעוץ. אם תרצה אוכל לשבת על זה יותר לעומק בימים הקרובים כשאתפנה לכך. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:43, 11 בינואר 2021 (IST)
שומי הצלחתי לעשות את זה מסתבר שהיה צריך להוסיף colspan="2" " בקובייה של "סך הכול" ושל "מצביעים רשומים/אחוז ההצבעה" תודה רבה! ויקי4800 - שיחה 09:43, 12 בינואר 2021 (IST)
יפה לך שהצלחת למצוא את פתרון לבד! יגעת ומצאת תאמין קריצה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:19, 12 בינואר 2021 (IST)


שאלה של Zroa avoda (12:19, 13 בינואר 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום לך, נעים להכיר. הכנו שני ערכים ונשמח להנחייה מקצועית האם דרושות עוד פעולות מצידנו כדי שדף הערך על מרדכי אלישע לא יימחק, מאחר והדיון בהשארתו אמור להסתיים מחר ועוד לא קיבלנו התייחסות לנימוקים שהבאנו בנוגע להשארתו בדף הדיון על הערך, כמו גם אף עורך מויקיפדיה עוד לא תמך בהשארתו. נשמח אם תוכל להדריך אותנו, תודה. --Zroa avoda - שיחה 12:19, 13 בינואר 2021 (IST)

היי Zroa avoda, ברוך הבא,
לגבי מרדכי אלישע נראה שעשית מה שאמורים, וזה לנמק את הסיבות להכללה בוויקיפדיה. לפעמים משתכנעים ולפעמים לא. ערכים רבים מתחת לסוגים של רף נמחקים מוויקיפדיה כל יום, ומה לעשות, זה חלק ממה שעושה את ויקיפדיה להצלחה שהיא, גם אם זה לא נעים כשזה קורה לערך שכתבת. עוד לא הסתיים הדיון אז מי יודע.
לגבי זרוע העבודה, שם יש הערה שהמידע הועתק מאתר אחר ויש הפרה של זכויות יוצרים. הפתרון הכי פשוט הוא לכתוב את המידע הרלוונטי במילים אחרות. עדיף לעבור על הערך כאן: טיוטה:זרוע העבודה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:24, 13 בינואר 2021 (IST)

עמנואל אלימלך פרידר[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה זו הפעם השניה שאני כותב ערך. בניגוד לפעם הראשונה הפעם איני מצליח להכניס את הערך לפורמט העיצוב הרגיל של ערך בויקיפדיה. כן איני מצליח להעביר אותו למרחב הערכים כך שיעלה בחיפוש באינטרנט. אשמח לעזרה ארי פרידרארי פרידר - שיחה 14:32, 15 בינואר 2021 (IST)

ארי פרידר, אני רואה שעמנואל אלימלך פרידר במרחב הערכים כרגע, אבל מאחר שהפתיח שלו בעיקר לא ערוך בסגנון הוויקיפדי, לא בטוח שיישאר שם ואולי יוחזר זמנית לטיוטה להמשך העבודה. מצד שני, במרחב הערכים אולי אחרים יסייעו לך. לגבי הפתיח, אתה יכול להסתכל בערכים בסגנון דומה כדי להבין את הפורמט, למשל, אתה יכול להסתכל בפתיח של יעקב בכר או מרדכי אליאשברג ולראות איך הפתיח בנוי. מידע נוסף לגבי הפתיח תוכל לראות כאן. בהצלחה, כתוב לי אם תצטרך משהו נוסף. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:06, 15 בינואר 2021 (IST)

עמנואל אלימלך פרידר עיצוב כיתוב תחת התמונה, וכן שינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

תודה על העזרה המהירה שקיבלתי בעיצוב עמוד הערך הנ"ל. מבקש עזרה נוספת מתחת לתמונה מופיע שמו של עמנואל אלימלך פרידר אולם היא כתובה בצד במקום במרכז (ממורכז) ואיני מצליח לבצע זאת. תאריכי הלידה והפטירה אינם מופיעים בפורמט הרגיל של ויקיפדיה ואשמח לקבל עזרה בכך.

שינוי שם הערך: מבקש לשנות את השם פרידר עמנואל אלימלך (במקום עמנואל אלימלך פרידר). תודה

ארי פרידר--ארי פרידר - שיחה 19:22, 16 בינואר 2021 (IST)--ארי פרידר - שיחה 19:22, 16 בינואר 2021 (IST)

ארי פרידר, אעבור על זה בימים הקרובים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:30, 16 בינואר 2021 (IST)

תודה רבה על תגובתך המהירה והשינוי שנעשה בעיצוב התמונה והכיתוב מתחתיה וכן תוספת לגבי האוניה קדמה. תודה רבה. שתי בקשות בתאריך הלידה מתחת לתמונה השתרבב בטעות תאריך לא מדוייק התאריך הוא 23.1.1913 ואני לא מצליח לשנות. אשמח לשינוי. (בגוף הערך הצלחתי לתקן). האם אפשר לשנות את שם הערך ל פרידר עמנואל אלימלך? באיזה שלב הקלדת שם הערך בגוגל יעלה את הערך למחשב ולטלפון. בינתיים (למיטב הבנתי ) זה לא קורה. מאד מאד מודה לך ארי פרידרארי פרידר - שיחה 11:40, 17 בינואר 2021 (IST)

ארי פרידר,
  1. ראשית, הקרדיט הוא לא לי אלא לעורכים אחרים ובראשם חזרתי התותח (שאני מתייג רק כדי לדייק בקרדיט ועל הדרך להודות לו - כל הכבוד על ההשקעה בערכים חדשים אינספור!)
  2. לגבי התאריך - האם אני מבין נכון שכעת שני התאריכים נכונים? אם עדיין נדרש תיקון אנא כתוב לי מהו
  3. לשנות את השם אפשר, אבל השאלה אם כדאי. מעיון מהיר עולה הרושם שעמנואל הוא השם הפרטי ופרידר שם המשפחה (גם שם המשתמש שלך מחזק את הרושם הזה) - האם פספסתי משהו?
  4. הערך כבר עכשיו מופיע בחיפוש גוגל
בברכה, איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:09, 18 בינואר 2021 (IST)
@ארי פרידר: אכן – אין שום סיבה לשנות את שם הערך. חזרתישיחה 23:01, 18 בינואר 2021 (IST)

עוגייה בשבילך![עריכת קוד מקור]

מעט כיבוד לכבוד פועלך למען ארגון המפגש! הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 23:31, 17 בינואר 2021 (IST)
הארי פוטר 73, תודה רבה זה תמיד מוזר במפגשים הוירטואלים שקשה לקבל את האינדיקציה לתגובות של אנשים לפעילויות שהבאנו, כך שאני מעריך את זה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:43, 17 בינואר 2021 (IST)

הטילדה הרביעית - גיליון חדש![עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • על שני ערכים וארבע אנציקלופדיות • השתתפות בתחרויות כתיבה בויקיפדיה • מדור המומלצים • Wiki Talk 2021 • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם חדשופדיה • קורס עריכה בויקיפדיה לגמלאים • מוזיקה בויקיפדיה • קרב איגרוף • תמונות חדשות

עמנואל אלימלך פרידר קרדיט על עריכת הערך[עריכת קוד מקור]

טקסט מחוק תודה על עזרתך ועזרת חזרתי. תגובותיך עזרו לי לנווט את דרכי באתר ובכתיבת הערך. עכשיו הפרטים בערך מדויקים כולל תאריכים. מקבל את הצעתכם להשאיר את שם הערך כפי שהוא. הערך עכשיו מדוייק. תודה רבה ארי פרידרארי פרידר - שיחה 11:17, 20 בינואר 2021 (IST)

איני מוצא את דף השיחה של חזרתי. אנא העבר לו את תודתי על העזרה בעריכת הערך עמנואל אלימלך פרידר. תודה רבה ארי פרידרארי פרידר - שיחה 11:34, 20 בינואר 2021 (IST)

נמסר, תודה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:26, 20 בינואר 2021 (IST)

שלום, אנא סדר את פרק "הערות שוליים" – יש שם שלוש שגיאות ציטוט:

3. שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם Germany in the Early Middle Ages (שתי הערות מושפעות)
8. שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם אוטו ה-3 בבריטניקה (שתי הערות מושפעות)
10. שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם The First European Revolution


לגבי אחת מכלל הערות השוליים יש הערה שנוצרה בעקבות העריכות שלך (את ההערה רואים במצב עריכה, בראש הדף) "אזהרה: אוטו השלישי, קיסר האימפריה הרומית הקדושה קורא לדף תבנית:הערה עם יותר מערך אחד עבור הפרמטר "שם". ייעשה שימוש רק בערך האחרון", אנא אתר ותקן.

תודה, חזרתישיחה 17:55, 22 בינואר 2021 (IST)

חזרתי, תודה, אטפל - זה מידע שהוצל באופן חלקי מטיוטה שנמחקה וכנראה העבודה עם הערות השוליים שם יצרה שיבושים. אגב, אולי במקרה יש לך מושג למה לא קיבלתי מייל על ההודעה הזו? אני מנסה להבין אם משהו השתבש לי בהגדרות... איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 20:52, 22 בינואר 2021 (IST)
אין לי מושג למה לא קיבלת מייל. אני לא משתמש בתכונה הזו – אבל הפעלתי אותה וכתבתי בדף השיחה שלי הודעה מחשבון אחר (חשבון בדיקה) וגם אני לא קיבלתי מייל. חזרתישיחה 23:19, 22 בינואר 2021 (IST)
חזרתי, תודה על ההשקעה! הודעה נוספת שכתבו לי כן קיבלתי, אז חוץ מזה שאני תוהה אם היה שינוי טכני כלשהו שגורם לזה שדברים שפעם היו שולחים מייל היום כבר לא, איידע אותך שתיקח בחשבון שיכול להיות שההודעות הספציפיות האלו שלך, אולי בעקבות תהליך אוטומציה שמשולב בהן, לא גרמו לשליחת מייל וזה מגביר את הסיכוי לפספס אותן. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:52, 23 בינואר 2021 (IST)
חזרתי, הייתי עמוס באותם ימים וקיבלתי עכשיו תזכורת לעבור על זה... אני רואה את השיבושים בגרסה הישנה, אבל בגרסה העדכנית של הערך לא הצלחתי להבין בבעיות - האם למעשה תיקנת את כולם או שיש משהו שפספסתי? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:44, 22 בפברואר 2021 (IST)
תיקנתי... חזרתישיחה 10:48, 22 בפברואר 2021 (IST)
זה מה שחשבתי שהבנתי. מה אני אגיד, אין עליך! איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:50, 22 בפברואר 2021 (IST)
אגב, ספציפית הודעות ממך לא מייצרות התראת מייל אצלי. נראה לי משהו שכדאי שתדע. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:51, 22 בפברואר 2021 (IST)

שלום, אנא סדר את פרק "הערות שוליים" – יש שם שגיאת ציטוט:

27. שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם אוטו ה-3 בבריטניקה


לגבי אחת מכלל הערות השוליים יש הערה שנוצרה בעקבות העריכות שלך (את ההערה רואים במצב עריכה, בראש הדף) "אזהרה: היסטוריה של האימפריה הרומית הקדושה קורא לדף תבנית:הערה עם יותר מערך אחד עבור הפרמטר "שם". ייעשה שימוש רק בערך האחרון, אנא אתר ותקן.

תודה, חזרתישיחה 18:01, 22 בינואר 2021 (IST)

תעביר את זה הלאה[עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה
סיבת העיטור: עורך איכותי, אמין ומסביר פנים.
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
דזרטשיחה - הצטרפו למיזם הפוליטי - ויקיפדים ותיקים? הצטרפו ותעזרו לויקיפדים חדשים 11:14, 23 בינואר 2021 (IST)
איש השום, דזרט - התחלנו סבב חדש ואני לא יודע? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 11:23, 23 בינואר 2021 (IST)
התחלתי (: - מוזמן לקחת חלק דזרטשיחה - הצטרפו למיזם הפוליטי - ויקיפדים ותיקים? הצטרפו ותעזרו לויקיפדים חדשים 11:26, 23 בינואר 2021 (IST)
קודם כל - המון תודה TheDesertboy שנית, התלבטתי לאחרונה בעצמי אם להתחיל סיבוב חדש - אמנם הבחירות האינספויות מעכירות את האווירה במיזם, אבל הסיבוב הקודם היה לא כל כך מזמן ואני חושש ליצור מיצוי ומיאוס. ככל שראיתי בינתיים שלחת הודעה כזו רק לי, וזה מאפשר לי להמשיך להתלבט יחד אתכם. אם מישהו מכם התחיל לשלוח הודעות בתפוצה רחבה יותר, תכתבו לי כי זה ישנה את השיקולים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:43, 23 בינואר 2021 (IST)
לא לא, שלחתי רק כאן, מתנצל אם פגעתי בתוכניות לעתיד. דזרטשיחה - הצטרפו למיזם הפוליטי - ויקיפדים ותיקים? הצטרפו ותעזרו לויקיפדים חדשים 11:52, 23 בינואר 2021 (IST)
אין לך ממש ממש ממש שום סיבה להתנצל על זה ששלחת לי הודעת פרגון! קריצה (ואני דורש שתתנצל על ההתנצלות! קריצה) אין שום תוכניות, רק התלבטיות, ואשמח תמיד לדעות נוספות. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:54, 23 בינואר 2021 (IST)
מתנצל על ההתנצלותקריצה. אתה אולי צודק, אפשר לחכות כמה שבועות עם חידוש הסבב (: פשוט עשיתי את זה ספונטני ולא חשבתי הרבה. דזרטשיחה - הצטרפו למיזם הפוליטי - ויקיפדים ותיקים? הצטרפו ותעזרו לויקיפדים חדשים 11:57, 23 בינואר 2021 (IST)
כיף שעשית! הסמקה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:59, 23 בינואר 2021 (IST)
ואגב, זה כנראה הכי הרבה אימוג'ים שהשתמשתי אי פעם בשיחה אחת בוויקיפדיה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:59, 23 בינואר 2021 (IST)

שאלה של דוקטור פרופסור פטריק סטאר (01:41, 24 בינואר 2021)[עריכת קוד מקור]

אהלן חונך! מה שלומך? אשמח שתכוון אותי בנבכי הויקיפדיה. בברכה, ד"ר פרופסור פטריק. --דוקטור פרופסור פטריק סטאר - שיחה 01:41, 24 בינואר 2021 (IST)

דוקטור פרופסור פטריק סטאר, ברוך הבא. תוכל להיות ספציפי יותר? בגדול יש הרבה מדריכים. אם תרצה לקבל מידע על נושא ספציפי, אכתוב לך ספציפית בשמחה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:34, 24 בינואר 2021 (IST)

טילדה מזהב[עריכת קוד מקור]

זכור לי שכתבת לאחד המשתמשים שכשמגיעים ל100 ערכים הצוות של ויקימדיה שולח מישהו שיוסיף טילדה מזהב במקלדת. יצרתי 100 ערכים ואני עדיין ממתיןקריצה. --מושך בשבטשיחה • ט"ז בשבט ה'תשפ"א • 00:14, 29 בינואר 2021 (IST)

🙋‍♂️ נוכח, שומי אני בקרוב מגיע למספר המיועד מקווה שאתה כבר מטפל בשליחה קריצה ויקי4800 - שיחה 19:20, 30 בינואר 2021 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: מושך בשבט אתה צודק, הבעיה היא שיש מדיניות של ויקימדיה העולמית לא לעשות התקנות בזמני סגר, אז הנה קישור לטילדה המוזהבת - אתה צריך להדפיס ולהתקין באופן עצמאי. בהצלחה! איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:23, 30 בינואר 2021 (IST)
ויקי4800, נסה לתזמן את זה בין הסגרים שתקבל התקנה קריצה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:23, 30 בינואר 2021 (IST)
אם כבר, אז תעצב לי טילדה שאני אוכל לשים בחתימה:) מושך בשבטשיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"א • 19:28, 30 בינואר 2021 (IST)
מושך בשבט רעיון מגניב, אבל אני פשוט האיש המתאים לכך מבחינת כישוריי (במיוחד כשלאחרונה ויקי4800 ניסה להוסיף אימוג'י לחתימה וזה יצר שיבושים, אני מניח שזה דורש התאמות גרפיות שאני לא מבין בהן). תכלס זה יכול להיות מעניין להכין "אותות" שאפשר יהיה לצרף לחתימה - אני לא בטוח מה דעתי על זה אבל יכול להיות שיש פה פוטנציאל חמוד. אולי שווה להעלות את זה בכיכר העיר. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:11, 30 בינואר 2021 (IST)
@מושך בשבט נסה להוסיף את זה <span style="color:#ffd700;">~</span> שיוצר ~ תהנה קריצה ויקי4800 - שיחה 19:13, 31 בינואר 2021 (IST)
@ויקי4800, תודה! הוספתי לחתימה שלי:) מושך בשבט ~ שיחה ~ י"ט בשבט ה'תשפ"א • 20:08, 31 בינואר 2021 (IST)
חחח מעולים אתם איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:34, 1 בפברואר 2021 (IST)
דרך אגב, אתה יודע מי יודע להעביר הדרכות על עריכה בויקיפדיה? מושך בשבט ~ שיחה ~ י"ט בשבט ה'תשפ"א • 13:36, 1 בפברואר 2021 (IST)
בגדול Gitit- WMIL עוסקת בעניין ותוכל אולי לספק מידע יותר ספציפי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:14, 1 בפברואר 2021 (IST)

אוהווא טילדה מזהב, יפה לכם!!!!! אם זה מה שמרוויחים ממאה ערכים אני כבר לא יכול לחכות להגיע בעצמי ל100 ערכים! (כדאי רק שתמחקו את ההודעה עם הקישור כי כשהיא קיימת כל מי שרוצה יכול להיכנס לקישור ולהדפיס ולהתקין לעצמו טילדה מזהב).~~~ 2547119nirniki-דברו איתי!-יש לכם כשרון ונפש סופרת? הצטרפו ל"סיפורי פוגי-פדיה" והראו לנו ולכל עורכי וויקיפדיה מה אתם שווים 16:12, 1 בפברואר 2021 (IST)

אתה יכול גם לעשות למה שוויקי4800 כתב העתק הדבק להוסיף את זה להודעות שלך בדפי שיחה ואז להוסיף לטילדה שיש שם בין שני החצים עוד שתי טילדות ואז זה יצור לך את זה2547119nirniki-דברו איתי!-יש לכם כשרון ונפש סופרת? הצטרפו ל"סיפורי פוגי-פדיה" והראו לנו ולכל עורכי וויקיפדיה מה אתם שווים 16:27, 1 בפברואר 2021 (IST)

שבוע טוב,
ראיתי שהצבעת נגד חשיבות לערך בשביל הנשמה.
ביום שישי דיברתי עם אחד ממקימי הפרויקט, והוא אמר לי שהחוברות מחולקות בתפוצה של 45-90 אלף עותקים בשנה (ולפי המדיניות יש חשיבות אם "הספר נמכר בלמעלה מעשרת אלפים עותקים").
אני מכיר את העמותה מכמה מקומות ויש לי מספר חוברות שלהם בבית.
אני חושב שלעמותה יש חשיבות (ואפילו משרד החינוך מכיר בה ומחלק עותקים שלה בבתי הספר הממ"ד).
אני אשמח אם תשקול מחדש את הצבעתך.
ישר כח!
נ.ב. אם אתה רואה את ההודעה אחרי יום ראשון ב3:00 היא כבר לא רלוונטית. מושך בשבטשיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"א • 19:08, 30 בינואר 2021 (IST)

מיזם חדש[עריכת קוד מקור]

היי איש השום

לפני כשבוע יצרתי מיזם חדש בוויקיפדיה ועבדתי עליו ביחד עם גילגמש, גארפילד והארי פוטר, לאחר שסיימנו את העבודה החלטנו שעדיף להשאיר את המיזםסגור ולפתוח אותי רק באירועים מיוחדים בתור פעילות, נשלחתי על ידי הארי לשאול אותך האם זה אפשרי ולברר את העניין.

בתודה מראש 2547119nirniki-דברו איתי!-יש לכם כשרון ונפש סופרת? הצטרפו ל"סיפורי פוגי-פדיה" והראו לנו ולכל עורכי וויקיפדיה מה אתם שווים 14:04, 1 בפברואר 2021 (IST)

ההודעה לא נשלחה על ידי... ניר, אנא תקן את שם הפסקה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 14:05, 1 בפברואר 2021 (IST)
היי 2547119nirniki, באיזה מיזם מדובר? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:13, 1 בפברואר 2021 (IST)

הארי, התכוונתי שאתה אמרת לי להתייעץ על זה איתו ולבדוק איתו, איש השום, אני מתכוון למיזם החדש שלי מיזם "סיפורי פוגי-פדיה" 2547119nirniki-דברו איתי!-יש לכם כשרון ונפש סופרת? הצטרפו ל"סיפורי פוגי-פדיה" והראו לנו ולכל עורכי וויקיפדיה מה אתם שווים 14:36, 1 בפברואר 2021 (IST)

הרעיון נראה נחמד, אבל כמו כל מיזם, אני מניח שיעניין חלק מהעורכים ופחות אחרים. אישית לא יודע אם הייתי מוצא זמן למיזם קהילה שאין לו כל כך קשר לוויקיפדיה עצמה, אבל אולי כן יהיו אחרים שיתחברו. מה שכן, אולי יכול להיות שת"פ של זה עם הטילדה הרביעית - אולי למשל יכול להיות כל פעם מעין מיני-מיזם של כתיבה לכל גיליון, כך שכל פעם המיזם יעסוק בסיפור קצר בתחום מסוים ויזמין עורכים לכתוב כל פעם לגיליון. העיתונאי המנטר, מה דעתך? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:04, 1 בפברואר 2021 (IST)
וואו, רעיון נהדר! נראה מה דעתו של ניר, ואם יאהב נוכל לשלב כבר בגיליון הקרוב! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 17:12, 1 בפברואר 2021 (IST)

רגע לא ממש הבנתי, הרעיון הוא בעצם שכל פעם שהטילדה הרביעית מוציא גיליון חדש לחדשופדיה העורכים האחרים יוכלו גם לכתוב כתבות? 2547119nirniki-דברו איתי!-יש לכם כשרון ונפש סופרת? הצטרפו ל"סיפורי פוגי-פדיה" והראו לנו ולכל עורכי וויקיפדיה מה אתם שווים 17:23, 1 בפברואר 2021 (IST)

2547119nirniki, הרעיון באופן כללי של הטילדה הוא שעורכים שונים כותבים טורים/כתבות וישנה יצירה קהילתית משותפת. הצעתי לאחד את המיזמים ולהציע פינה קבועה לטילדה של תחרות כתיבה נושאית (שאפשר לחפש לו כותבים בכיכר העיר ולוח המודעות בכל פעם). סתם זורק רעיון, אפשר לתת נושא לסיפור קצר, נושא שקשור למשהו אקטואלי או למשהו שקשור בוויקיפדיה - נניח, סיפור קצר בנושא "מסיכות" (שקשור לקורונה אבל כל אחד יכול לקחת את זה לכיוון אחר) או סיפור קצר בנושא "הערך הארוך ביותר בעולם" וכו'. ואז בטילדה יהיה מדור של זה, שיקשר לכתבה מורחבת בה יופיעו כל הסיפורים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:35, 1 בפברואר 2021 (IST)

את האמת אחלה רעיון, אני לגמרי מסכים שזה מה שיעשו עם המיזם אבל יש לזה תנאים והם: אני דורש שבכול גליון יתנו קרדיט על המיזם אחרי הכל עבדתי קשה בשביל לחשוב על המיזם הזה ובכללי על מיזמים חדשים בוויקיפדיה העברית. 2547119nirniki-שיחה 17:41, 2 בפברואר 2021 (IST)

It's business baby 2547119nirniki-שיחה 17:46, 2 בפברואר 2021 (IST)

אם אתה מרכז את זה, נראה לי מובן מאליו שתקבל קרדיט בדיוק כמו שמקבל כל כותב אחר שכותב לטילדה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:47, 2 בפברואר 2021 (IST)

The show must not go on, the show must bring as much profit as possible 2547119nirniki-שיחה 17:52, 2 בפברואר 2021 (IST)

מצויין! 2547119nirniki-שיחה 17:52, 2 בפברואר 2021 (IST)

או במילים אחרות כמו בבורסה, כל עוד הרעיון מצליח המימון ממשיך והשותפים והיזמים מרוויחים עוד כסף. 2547119nirniki-שיחה 17:56, 2 בפברואר 2021 (IST)

אז אם הרעיון מצליח אני וכל מי שעבד איתי וזה כולל גם אותך זוכה לעוד הערכה, שזה כמו כסף בוויקיפדיה, יש אותו הרבה אבל אם לא תשקיע היה לך מעט 2547119nirniki-שיחה 17:58, 2 בפברואר 2021 (IST)

לגבי שיתוף הפעולה עם הטילדה הרביעית - האדם להיות איתו בקשר לגבי זה הוא העיתונאי המנטר. לגבי הערתך האחרונה - פילוסופית, אני מניח שהערכה זה לא בדיוק כמו כסף אי אפשר להחליף אותה בשווה-ערך אחר קריצה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:14, 2 בפברואר 2021 (IST)

הערכה בוויקיפדיה זה בערך כמו כסף כי בחיים כמו בחיים העולם מתבסס על כלכלה ואם אין לך כסף הסיכויים שלך לשרוד נמוכים במיוחד, אותו דבר בוויקיפדיה, אם לא תהיה עורך טוב ואם אף עורך לא יעריך אותך ואם אף עורך לא יזהה בך פוטנציאל כנראה שאין לך פוטנציאל ואם אין לך פוטנציאל אתה לא תצליח בוויקיפדיה. 2547119nirniki-שיחה 12:58, 3 בפברואר 2021 (IST)

ולגבי זה, אני לא ממש מכיר את הטילדה, לא יודע איך הוא מתנהל ואני די מעדיף שאתה תסדיר את העניין הזה 2547119nirniki-שיחה 12:59, 3 בפברואר 2021 (IST)

2547119nirniki, הטילדה מנוהלת על ידי משתמש:העיתונאי המנטר. שנית, פוטנציאל בדרך כלל יש, אם כי לפעמים יכולות לקחת כמה שנים עד שיתממש. שלישית, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:55, 3 בפברואר 2021 (IST)
ניר, אני רואה את השיתוף בין הרעיון שלך לטילדה באופן שבו מדי כמה זמן (בין גיליון אחד לשני), אכתוב הודעה בכיכר העיר שמחפשים איש שיכתוב סיפור קצר לגיליון הקרוב. בגלל שהרעיון שלך, תרצה להיות הראשון שיכתוב? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 00:25, 4 בפברואר 2021 (IST)

אני לא כזה חזק בכתיבת סיפורים אבל נראה לי שאפשרי, אני אנסה לחשוב על משהו, אני אנסה לחשוב אוליי על משהו בתחום הפנטזיה. 2547119nirniki-שיחה 15:53, 7 בפברואר 2021 (IST)

ואיש השום, אז זה לא הפונטנציאל, זה הרצון לממש אותו, כמעט אותו דבר 2547119nirniki-שיחה 15:55, 7 בפברואר 2021 (IST)

אני לא מצליח למצוא סיפור, אני אנסה לחשוב על משהו אבל אל תהיו בטוחים שאני אצליח 2547119nirniki-שיחה 13:00, 14 בפברואר 2021 (IST)

2547119nirniki, רוצה שאני אתן לך "נושא" בסגנון שהצעתי למעלה? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:47, 14 בפברואר 2021 (IST)
סבבה 2547119nirniki-שיחה 19:47, 14 בפברואר 2021 (IST)
2547119nirniki, לרגל הגעתה הקרבה של ויקיפדיה העברית ל-300K ערכים, אני נותן לך אתגר, לכתוב סיפור קצר שיש לו בשם "300,000". זורק פה כמה כיוונים להשראה שאתה יכול לפתח: משהו שקשור לשנת 300,000 (או מישהו שמוקפא ל-300,000 שנה) ; ניסיון למנוע את ההרוג ה-300,000 מ-X ; משהו שמייחד 300,000 אנשים (בדיוק. ולמה זה?). לדעתי זה גם נושא שיכול להיות חמוד לבסס עליו מיזם-כתיבה לגיליון הבא ולגייס כותבים מכיכר העיר לסיפורים קצרים (אם מישהו יעשה את זה אשמח אם תתייגו אותי). בהצלחה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:56, 16 בפברואר 2021 (IST)

רעיון מצוין, יש לי כבר רעיון, שם כבר יש "צוות 300k", ספויילר קטן, בגלל שאתה עזרת לי לקבל את הרעיון אתה בוודאות הולך להיות אחת הדמויות שם 2547119nirniki-שיחה 19:05, 16 בפברואר 2021 (IST)

חחח נשמע מבטיח הסמקה רק מזכיר לך, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:20, 16 בפברואר 2021 (IST)
זה לא רק נשמע מבטיח 2547119nirniki-שיחה 21:42, 16 בפברואר 2021 (IST)
שלום, לצערי הסיפור בוטל, בנוסף אם יש לך כשרון ספרותי אתה עדיין יכול לכתוב סיפור שבו אתה תופיע, כל מה שצריך לעשות זה להצטרף למיזם סיפורי פוגי-פדיה 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 11:41, 21 בפברואר 2021 (IST)
2547119nirniki, מה הכוונה "בוטל"? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:15, 21 בפברואר 2021 (IST)
עבדתי על הסיפור וכתבתי שני פרקים, שלחתתי פרק ראשון לבדיקה והבנתי שכתבתי את זה קצת ילדותי מדי (ואם לומר את האמת הניסוח באמת היה לא משהו) אז כרגע בוטל, כמובן שאני אנסה לחשוב על סיפור אחר אבל כרגע הסיפור הזה בוטל 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 17:05, 21 בפברואר 2021 (IST)
אוקיי, החלטה שלך. בהצלחה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:20, 21 בפברואר 2021 (IST)

זה לא היה החלטה שלי, שלחתי לבדיקה של אחד המשתמשים כדי שיומר לי אם כתבתי בסדר והוא הצביע לי על הניסוחים הלא נכונים והחלטנו שכותבים סיפור אחר, דרך אגב אם אתה רוצה להשתתף במיזם שלי תשלח לי או לעיתונאי המנטר מייל עם הסיפור ונאמר לך אם התקבלת או לא 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 20:17, 21 בפברואר 2021 (IST)

2547119nirniki, שלחתי להארי הודעה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:38, 21 בפברואר 2021 (IST)
צויין! רק שתדע הצלת את המיזם מלהעצר, לא היה אף אחד שרצה להשתתף ובזכותך עכשיו המיזם ניצל, נו על מה כתבת, אני ממש סקרן לגבי זה הסמקה תבנית:מתרגש 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 21:44, 21 בפברואר 2021 (IST)
2547119nirniki, אם תוכל לשלוח לי מייל זה יעזור לי לשלוח לך בקלות בקרוב. אם לא אעשה את זה בהמשך, מניח שמחר. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:54, 21 בפברואר 2021 (IST)
אוקיי, עכשיו לגבי ההתכתבות יכול להיות שאצטרך למחוק את ההודעה שלך שבה אתה אומר שהצטרפת למיזם כי דנתי על זה במייל ביחד עם ההעיתונאי המנטר והגענו למסקנה שעדיף שאף אחד ידע על זה ושזה ישמר ברמת סיווג לענ"ב כדי שאנשים לא יחשבו שלא צריך עוד כותבים ואז אף אחד יצטרף למיזם. מקווה שזה בסדר מבחינתך.
בתודה מראש 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 13:07, 22 בפברואר 2021 (IST)
ניר, הסברתי לך במייל שזה לא תקין למחוק שיחות. הכל בסדר, רק קרא את המייל הנוסף הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 13:09, 22 בפברואר 2021 (IST)
כן מצטער רק עכשיו ראיתי את ההודעה 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 13:16, 22 בפברואר 2021 (IST)
אגב איש השום פשוט תשלח לי הודעה מפה> לחץ עלי!!! 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 16:56, 22 בפברואר 2021 (IST)
2547119nirniki, נראה שלא הזנת את כתובת המייל בוויקיפדיה, לפחות לא באופן שמאפשר לשלוח לך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:50, 22 בפברואר 2021 (IST)
אה, אופס. אז פשוט תשלח לי מייל דרך הכתובת שכתבתי לך, אם לא עובד לך עם N גדולה תנסה לכתוב עם n קטנה. 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 09:52, 23 בפברואר 2021 (IST)
2547119nirniki, שלחתי לך. בגדול לא מקובל לחשוף פרטים אישיים עצמיים, אז עשיתי שינוי בהתאם, תרגיש חופשי להחזיר אם אתה רוצה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:01, 24 בפברואר 2021 (IST)
ראיתי את הסיפור והטא מצויין 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 11:33, 24 בפברואר 2021 (IST)

שאלה[עריכת קוד מקור]

שלום רב,
לפי הגרסה היציבה, עוד משנת 2019 בחלק בפתיח העוסק ב"מעמדן מבחינת המשפט הבינלאומי", הופיע קודם כל עמדת ישראל ובית המשפט העליון.
כאן ביצעת עריכה ששינתה את הגרסה היציבה ודחפה את עמדת "מרבית מומחי המשפט הבינאומי", באמצע עמדת ישראל ובית המשפט העליון שלה.
למרות שביטלתי את עריכתך הנ"ל ובקשתי לדון בנושא בדף השיחה, כאן ביצעת שוב את העריכה שלך (ואף כתבת בתקציר דבר שלכאורה אינו אמת).
בהתאם לכללי ויקיפדיה, אבקש ממך לבטל את עריכתף השנייה שמהווה "מלחמת עריכה", ולדון הנושא בדף השיחה. בן נחום - שיחה 17:40, 1 בפברואר 2021 (IST)

סליחה על ההתערבות אבל קודם כל אם הוא ערך ואז אתה ערכת ואז הוא ביטל לך את העריכה זה לא מלחמת עריכה, בנוסף בדקתי גם בדף השיחה הזה, גם בדף השיחה שלך וגם בדף השיחה של הערך התנחלות ובאף אחד מהם אתה לא בקשת לנהל דיון, יותר מזה אני מזהה פה רצון די להוציא רע או להרוס את שמו של איש השום כשאתה אומר שהוא מנהל ופותח מלחמות עריכה ונסיון להוציא את עצמך בסדר בדבר הזה כאשר אתה משקר שאתה בקשת לנהל דיון וחושב שלא נבדוק את זה לפני וישר ניפול בפח. בנוסף זה די מזלזל ואפילו חצוף לומר שהעריכות של איש השום הורסות את הערך ו"דוחפות" פנימה שטויות. בנוסף אם יורשה לי לא רק שערכתו של איש השום אינה פגמה כלל את הערך, היא רק הפכה אותו ליותר טוב. עמדת עם ישראל כל יום משתנה ואין לך אף מקור (חוץ מסקרים שלרוב הם לא כל כך אמינים) להוכיח שזו בדיוק העמדה של רוב עם ישראל, לעומת זאת יש לך מקורות אמינים להוכיח מהי עמדתם של מומחי המשפט הבין לאומים כבר לפי העובדה שברוב מדינות העולם יש חוקים נגד התנחלות. לכן יותר מתאים לכתוב עמדתם של מרבית מומחי המשפט הבינלאומי 2547119nirniki-שיחה 18:03, 1 בפברואר 2021 (IST)
למיטב ידיעתי בשנים הרבות שאני עורך בויקיפדיה, אם א' ביצע עריכה, ב' ביטל אותה ואז שוב א' ביטל את הביטול - זה מוגדר ויקיפדיה:מלחמת עריכה.
הדיון בדף השיחה על תוכן שנוי במחלוקת, אמור להתקיים כשהתוכן החדש השנוי במחלוקת אינו מופיע עדיין בערך. בן נחום - שיחה 18:10, 1 בפברואר 2021 (IST)

אני יודע את זה אבל עובדה שלא היה שום דיון 2547119nirniki-שיחה 18:28, 1 בפברואר 2021 (IST)

היי בן נחום, מה שקרה הוא זה: אני הכנסתי גרסה א'. נרו יאיר התנגד לה ושינה לגרסה ב' (שאני מסכים ששיפרה כמה דברים בניסוח). אני התנגדתי לה והמשכתי לגרסה ג'. אתה החזרת לגרסה ב' שאני התנגדתי לה - זוהי מלחמת עריכה. אתה כתבת נימוק של "גרסה יציבה" שזה בהחלט לא נכון, כי הגרסה שהחזרת אליה הייתה קיימת כמה שעות בודדות בלבד והייתה לה התנגדות. אתה פתחת במלחמת עריכה, ואני - מתוך הנחה שאולי מדובר בטעות שלך שהתבלבלת וחשבת שאתה באמת מחזיר לגרסה יציבה, אמנם טכנית המשכתי במלחמת העריכה שלך, אבל מעשית כתבתי לך שהחזרת לגרסה לא נכונה וקראתי לך להציע גרסה חלופית במקומה (מה שעשית). בכל מקרה האפשרויות החוקיות שעמדו ברשותך לפני/אחרי תגובתי - החזרה לגרסה הבאמת-יציבה מלפני כמה ימים טרם עריכתי הראשונה, או הצעת גרסה חדשה - שתיהן היו תקפות וזמינות.
בהקשר זה, כמו שאני הנחתי כוונה טובה לגביך מבחינת החזרה לגרסה הלא נכונה שמעשית הייתה פתיחת מלחמת עריכה מצדך (אני אישית חושב שהרבה יותר משנה מה הכוונה מאשר הפרה טכנית, כלומר, אם פלוני עושה טעות ומצביעים על כך והוא מיד מתקן וחוזר בו - זה בסדר גמור ואין פה בעיה. טעויות קורות), אני מבקש שתשנה לכל הפחות את ההטעיה בכותרת שטוענת שאני פתחתי במלחמת עריכה, כי איך שלא הופכים את זה, זה לא מה שקרה, ואני מציע לך להחזיר לי בהנחת כוונה טובה. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:20, 1 בפברואר 2021 (IST)
👍 בן נחום - שיחה 22:23, 1 בפברואר 2021 (IST)

בקשה[עריכת קוד מקור]

בעריכותיך זו וזו, כתבת בפתיח של הערך התנחלויות ש"מרבית מומחי המשפט הבינלאומי חולקים על כך [שהקמת התנחלויות מותרת ע"פ המשפט הבינלאומי]" וצרפת מקור בסוף דבריך.
אבל כטרחתי ועיינתי במקור, ראיתי שם דברים שונים מאוד! במקור שצרפת בסוף המשפט שלך נכתב "יש המפרשים את הדין הבינלאומי של דיני הכיבוש כאוסר על התנחלויות באופן כללי".
כמובן יש הבדל עצום בין המונח "יש המפרשים" בו משתמש המקור, לבין המונח "מרבית מומחי המשפט הבינלאומי" בו אתה השתמשת ויצרת את הרושם כביכול המקור תומך בכך.
אני מניח שזה קרה בטעות, אבל להבא אנא השתדל להימנע מטעויות כאלו.
בהצלחה רבה! בן נחום - שיחה 17:57, 1 בפברואר 2021 (IST)

בן נחום, תודה על שינוי הכותרות - מעריך את זה. את השיחה נמשיך בדף השיחה של הערך - מעריך את פתיתחו של דיון עם נימוקים עניינים שם. כפי שמוסבר בדף המשתמש שלי, אני נוטה לעשות פולואפ לדיונים בתדירות מעט נמוכה, ואתעמק בדיון ובשינויים הנוספים בערך בימים הקרובים. בברכה דיון פורה, איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:28, 1 בפברואר 2021 (IST)
בן נחום, בעקבות הנסיבות הרגישות אני כותב לך את זה כאן, "בצד", ולא בדף שיחתך או באחד מהדיונים בהם זה נכתב - כתבת שלא קראתי את כל המקור. עובדתית זה לא נכון. קראתי את הכל, אמנם יום-יומיים לפני שביצעתי את העריכה, ובהתאמה ניתן להסיק שכשהגבתי בדף השיחה זה היה יותר משבוע לאחר שקראתי את המקור. לגבי תוכן הערך והמקור, אתעמק בכך בדף השיחה של הערך בימים הקרובים. רק רציתי להתייחס לטענה האישית המוטעית לגבי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:39, 3 בפברואר 2021 (IST)

כוכב תרגום![עריכת קוד מקור]

כוכב המתרגמים
תודה על העזרה בתרגום שמות המפלגות. ויקי4800 - שיחה 17:25, 2 בפברואר 2021 (IST)
ויקי4800, תודה על הכוכב גם אם לא בכל השמות יכולתי להציע תרגומים שאני בטוח שהם טובים, היה חשוב לי בעיקר להראות לך שיטות שאני משתמש בהן כדי לתרגם מונחים מקצועיים שמח על ההערכה שלך על כך - גורם לי להרגיש שהזמן שהשקעתי בכך הייתה החלטה טובה איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:45, 2 בפברואר 2021 (IST)

עדכון ערך ויצירת דף משתמש[עריכת קוד מקור]

הי בוקר טוב, בהמשך להודעתך, יצרתי דף משתמש, ובו הוספתי גם את הערך שערכתי. אשמח אם תוכל להציץ בדף המשתמש שלי ולוודא שאכן הוא עומד בכללים הרלוונטיים שציינת מתוקף תפקידי בחברה. אקפיד להבא על ההזחה. בכל מקרה מבהיר שאין לי כל כוונה יחצ"נית, המטרה היא להשאיר את הערך מעודכן ונאמן למציאות. שיהיה שבוע טוב, גיא

Guy3737, מעריך את הגישה שלך. מבחינתי דף המשתמש שלך לגמרי ראוי ומתאים. אישית אני חושב שכאשר אתה תחת גילוי נאות, זה מצוין לוויקיפדיה שאתה מסתובב פה - אתמול מישהו שינה פרטים על כל מיני סדרות של ניקולודיון - חשדתי שזה השחתות אבל לא היה לי איך לדעת. תכלס אם מישהו מהערוץ שלהם היה עורך פה תחת גילוי נאות והייתי יכול לדעת שזה הוא ולפנות אליו, זה היה מאוד מועיל. בהקשר זה אני ממליץ לך לעקוב אחר ערכים נוספים שקשורים ליס דוקו (על ידי סימון הכוכבית בראש הדף - אתה תקבל מייל על מרבית השינויים שיתבצעו בדפים אלו) - ערכים כאלו נוטים להיות כאלו שקשה יותר להשגיח עליהם ולוודא את אמינותם. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:23, 7 בפברואר 2021 (IST)

מזל טוב על שינוי השם[עריכת קוד מקור]

אומנם כבר בירכתי במייל, אבל תמיד כיף להגיד שוב מ ז ל ט ו ב ! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 20:14, 8 בפברואר 2021 (IST)

כמה שינויי שם יש בתקופה האחרונה... מזל טוב! omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 20:19, 8 בפברואר 2021 (IST)
אני עוד זוכר שאמרת שאתה רוצה לשנות ביום שאני שינתי את שמי. קריצה תתחדש! יאירשיחה 21:25, 8 בפברואר 2021 (IST)
מזל"ט, לכבוד מה שינית שם? מושך בשבט ~ שיחה ~ כ"ז בשבט ה'תשפ"א • 22:08, 8 בפברואר 2021 (IST)
תודה למאחלים כבר הרבה זמן התלבטתי בין כמה אפשרויות. מספר ויקיפדים ייעצו לי לאורך התקופה ולבסוף החלטתי על שינוי קטן, אבל שלדעתי משפר את השם בכמה אופנים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:25, 8 בפברואר 2021 (IST)
מזל טוב xnet1234 - שיחה 00:12, 9 בפברואר 2021 (IST)
תתחדש! דזרטשיחה 12:47, 9 בפברואר 2021 (IST)
תודה, נשמות איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:27, 9 בפברואר 2021 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── מ ז ל ט ו ב ! , תתחדש. מה, באמת? 23:59, 9 בפברואר 2021 (IST)

השומי 🎂 🍻 מזל טוב! תתחדש! ויקי4800 - שיחה 10:51, 10 בפברואר 2021 (IST)
תודה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:58, 10 בפברואר 2021 (IST)

אמנם באיחור אבל מזל טוב, תתחדש! הופתעתי.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 22:31, 11 בפברואר 2021 (IST)

"טוב שם משמן טוב" כך או כך שמך טוב והולך לפניך :), רק הערה בבקשה אם ברצונך להמשיך להיות מתוייג בתבניות בעלי הידע כדאי לתקן שם או למחוק. מזל טוב. מי-נהר - שיחה 17:44, 16 בפברואר 2021 (IST)
תודה רבה! מי-נהר הסמקה בינתיים הזכירו לי גם לשנות בחממה ובמיזם ותיקים-למען-חדשים. אם למישהו יעלה עוד רעיון איפה השארתי את השם שלי וצריך לעדכן, אשמח לעוד רעיונות (בינתיים גם תיקנתי ברשימת התפוצה של חדשופדיה). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:53, 16 בפברואר 2021 (IST)
איך לא שמתי לב לשינוי? אמנם נאמר ששינוי השם גורם לשינוי מזל, אבל את המזל של פעלותך המבורכת אני מאחל שלא תשנה גם מעתה והלאה.david7031שיחה • ט' באדר ה'תשפ"א • 20:56, 20 בפברואר 2021 (IST)
david7031, תודה רבה דוד הלכתי על שינוי עדין בסך הכל. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 20:58, 20 בפברואר 2021 (IST)

ערך משרד החינוך[עריכת קוד מקור]

שלום רב, ניסיתי לערוך את הערך https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%93_%D7%94%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A

להוסיף את מינהל חברה ונוער במינהלים כולל קישור https://edu.gov.il/noar/minhal/Pages/hp.aspx וזה נמחק 

כמו כן הוספתי את מרכזי ההדרכה כחלק מיחידות הרשמיות של המשרד וזה נמחק מדוע? ‫קרנונית‬ (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

היי Euro know, יכול לנמק? מעיון מהר אני לא בטוח שזו עריכה שדורשת שחזור, אשמח לשמוע את שיקוליך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:14, 16 בפברואר 2021 (IST)
לגבי הקישור: לא נהוג להוסיף קישור בתוך הערך עצמו. אם הכוונה שהקישור יהיה, יש לבצע כהלכה. לגבי הטקסט שהוסף: כתיבה לא באופן אינצקלפודית. PRIDE! - שיחה 22:39, 16 בפברואר 2021 (IST)
תודה, Euro know, אז בעצם אין לך התנגדות לתוכן עצמו אלא פשוט הסרת בגלל איך שזה נכתב? הבנתי נכון? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:42, 16 בפברואר 2021 (IST)
אכן כן. PRIDE! - שיחה 22:42, 16 בפברואר 2021 (IST)
תודה, Euro know!
‫קרנונית‬, מציע שתחזיר את הטקסט לדף הטיוטה משתמש:קרנונית‬/טיוטה ותשלח לי הודעה, ואסייע להסביר איך לתקן אותו, בטרם תעלה אותו חזרה לערך. אם משהו לא ברור, כתוב לי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:54, 16 בפברואר 2021 (IST)
תודה רבה. העלתי את התיקונים בדף הטיוטה כפי שהנחת אותי. קרנונית - שיחה 10:25, 17 בפברואר 2021 (IST)

הי, עדכנתי את הערך של משרד החינוך אשמח לעזרתך :)) תודה קרנונית (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

‫קרנונית‬, אפתח דיון בדף השיחה שלך, נמשיך שם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:38, 17 בפברואר 2021 (IST)


כוכב בעד![עריכת קוד מקור]

כוכב הבעד
עורך יקר, מנומס ושנון. אין עורכים כמוך (: בברכה רבה דזרטשיחה 10:55, 19 בפברואר 2021 (IST)
TheDesertboy איזה כיף, ריגשת הסמקה אני סקרן אם היה טריגר כלשהו להודעה? משהו מסוים שעשיתי? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:41, 19 בפברואר 2021 (IST)
לא, פשוט ההתנהלות שלך - בשנה שאני במיזם אני רואה איזה עורך יקר אתה, מנומס, נחמד וענייני. בברכה רבה דזרטשיחה 11:44, 19 בפברואר 2021 (IST)
כפרה עליך הסמקה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:50, 19 בפברואר 2021 (IST)
חיבוק (הפרת הנחיות בוטה ולא של המיזם ). בברכה רבה דזרטשיחה 11:57, 19 בפברואר 2021 (IST)
חיבוק וירטואלי זה כל מה שעוד נשאר לנו... בכי תכף יחייבו בהחלפת האימוג'י לכיף-מרפק. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:16, 19 בפברואר 2021 (IST)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

הכוכב המקורי
על תרומתיך לוויקיפדיה! תורם אלמוני - שיחה 09:34, 21 בפברואר 2021 (IST)
תודה רבה תורם אלמוני איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:06, 21 בפברואר 2021 (IST)

סטנדרטים וקווים מנחים לכתיבת ערכים על פוליטיקאים[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב! מה שלומך? בנושא משתמש:HaShumai/סטנדרטים וקווים מנחים לכתיבת ערכים על פוליטיקאים, רציתי להסב את תשומת ליבך לעבודתו של משתמש:Derekangels, שמוסיף הרבה מידע לח"כים מהמפלגה שלו. האם זה מתאים לסטנדרטים שבטיוטה? יכול לעזור בניסוחם? ‏עמיחישיחה 10:26, 21 בפברואר 2021 (IST)

atbannett, אני לא בטוח שירדתי לסוף דעתך כאן, כוונתך שאולי כתוצאה מפועלו נוכל לקבל רעיונות לדוגמה (חיובית / שלילית) לאיך נכון לכתוב ערכים אלו? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:08, 21 בפברואר 2021 (IST)
כן. בדיוק. האם למשל הוא מגזים בפירוט על החוקים? האם הח"כ חייב להיות היוזם הראשי של החוק כדי שיוזכר בערך אודותיו? וכו'. ‏עמיחישיחה 22:30, 21 בפברואר 2021 (IST)
atbannett, מאה אחוז, אני שמח לראות שזה יהיה משמעותי לגבש משהו בכיוון שהתחלנו. אעבור יותר לעומק על העריכות שלו מתישהו בימים הקרובים. אשמח אם גם TheDesertboy יוכל להעיף שם מבט, ושאם לאחד מכם עולה תובנה כלשהי לגבי "מה רצוי" בערכי פוליטיקאים, אשמח כמובן שתשתפו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:07, 21 בפברואר 2021 (IST)

atbannett, עיינתי במגוון מהעריכות ורשמתי כמה נקודות למחשבה. אם זה יעלה לך רעיונות או תובנות מוזמן לכתוב. נחמד שיזמת את הדיון הזה - אני מניח שיש לנושא הזה עוד זמן רב להתבשל בבוידעם לפני שנוכל לעשות איתו משהו, וזה יהיה רעיון טוב מדי פעם לזרוק לשם איזה רעיון חדש. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:13, 10 במרץ 2021 (IST)

חזרה על עריכת הערך "האסלם באירופה"[עריכת קוד מקור]

אני חזרתי וערכתי את הערך של אסלם באירופה מכיוון שהיה נראה לי ראוי לציין את אי הרלוונטיות של המידע שמוצג שם. לא הבאתי שום מידע מעצמי אלא רק העלתי מידע שהיה נמצא בתחתית הדף בהערות השוליים והיה נראה לי יותר נצרך שהוא יהיה שם מאשר המידע ששאבו מאותם הערות שוליים במקור (היות והם הופכים את המידע ללא רלוונטי). על כן חזרתי ותיקנתי שוב.נתנאל אזרפיק (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

עניתי בדף שיחתך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:41, 22 בפברואר 2021 (IST)

תעביר את זה הלאה![עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: אחד המשתמשים הנחמדים שהכרתי, המשך כך!
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:41, 1 במרץ 2021 (IST)
תודה רבה! הסמקה כל הכבוד על היזמה להתחיל את הסבב השני. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:11, 2 במרץ 2021 (IST)

תעביר את זה הלאה![עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: על תרומתך הרבה למיזם, וגם על הכתף בדף הדיווח על טעויות... שאפו!
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
אלעדב. - שיחה 23:42, 1 במרץ 2021 (IST)
זה לא היה מכוון, אבל מסתבר שברק הקדים אותי, פעם שנייה... מה הסיכוי? אלעדב. - שיחה 23:46, 1 במרץ 2021 (IST)
barak a, השולף המהיר במערב תודה רבה, אלעדב., כיף לקבל ממך את ההודעה הזו איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:12, 2 במרץ 2021 (IST)
לא רק במערב גם במזרח גם בצפון גם בדרום ובעוד כמה אזורים בעולם שאני המצאתי 2547119nirniki-שיחה-הצטרפו למיזם סיפורי פוגי-פדיה! 11:05, 2 במרץ 2021 (IST)

הועבר לדף שיחה:טל שלו

תעביר את זה הלאה[עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: את האמת פשוט נשאר לי עוד תעבירו את זה הלאה אחד אבל במקום לבזבז אותו סתם על מישהו שלא עזר לי הרבה החלטתי שאני אזכר במי שבאמת עזר לי ואתן לו ואתה היתה המישהו הזה, אתה עזרת לי הרבה עם המיזם, עזרת לי גם למצוא סיפור שאני יכול לכתוב למיזם ואני לא יודע אם אה יודע את זה אבל גם הצלת את המיזם שלי מסגירה וביטול כש הצטרפת גם אתה, אז שְכּוֹיֵיח! ובהצלחה בהמשך דרכך המופלאה בוויקיפדיה העברית! שמח
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}

2547119nirniki (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

2547119nirniki, תודה רבה על ההודעה המשמחת - בכלל לא ידעתי שעזרתי באופן כה משמעותי הסמקה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:58, 2 במרץ 2021 (IST)
אז מזל שהתחילו עוד פעם את תעבירו את זהה הלאה ניקי-שיחה-הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!! 10:45, 3 במרץ 2021 (IST)

תיוגים[עריכת קוד מקור]

אהלן.

תקציר העריכה הזה צד את עיניי, ולהלן הערותיי: (א) יש חיווי על ביטול עריכה (אם כי לא נראה לי שמופעל כברירת מחדל) כך שלא בטוח שצריך לתייג; (ב) בעריכות "ביטול" או "שחזור" תיוג בתקציר עריכה לא עובד בכלל... להרחבה כללית ניתן לקרוא את עזרה:תיוג. דגש חזק - שיחה 14:55, 3 במרץ 2021 (IST)

לא הכרתי את ב', תודה רבה! איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:03, 3 במרץ 2021 (IST)


איזון הערך דיפלומט מפיצים[עריכת קוד מקור]

שלום השומאי, ביולי 2020 הוספת לערך קבוצת שסטוביץ פרק בשם מודל עסקי. בערך דיפלומט הגדולה ממנה בהרבה לא נכתב על מודל העסקי שלה. אשמח אם תוכל לאזן זאת. אם אינך יכול, הודע לי, ואבצע בעצמי. בתודה, יאצקין52 - שיחה 15:28, 4 במרץ 2021 (IST)

יאצקין52, תודה על ההצעה, ואתה צדקת והיא אכן "מדגדגת לי" ובא לי כן לנסות לקחת על עצמי את זה. סביר מאוד שאוכל לעשות בשבוע-שבועיים הקרובים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:48, 4 במרץ 2021 (IST)
יאצקין52, באופן מעניין, נתקלתי בכתבה שאולי הייתה גורמת לי להכניס בכל אופן לערך שלהם כמה משפטים. בכל מקרה הרמתי את הכפפה וכתבתי פרק מורחב יותר. מוזמן להעיף מבט ולחשוב אם יש לך רעיונות לשיפורים או תוספות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:19, 7 במרץ 2021 (IST)
אין לי מה להוסיף, זה בסדר, תודה. יאצקין52 - שיחה 13:43, 8 במרץ 2021 (IST)

תשובה[עריכת קוד מקור]

היי איש השום זה ליה שאלת האם יש לי קשר למשתמש anna lior אז התשובה היא לא פשוט נכנסתי לדף שלה בטעות וראיתי שיש לה תחומי עניין כמו שלי ואז שאלתי אותה שאלה--ליה87 - שיחה 18:49, 4 במרץ 2021 (IST)

תודה ליה87, זה בסדר גם אם היה קשר, רק אמורים להצהיר במקרים מסוימים ולכן טוב לשאול. אם יהיו שאלות לגבי ויקיפדיה, אשמח לסייע. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:04, 5 במרץ 2021 (IST)

דמוקרטיה לא ליברלית[עריכת קוד מקור]

הסרתי את הפסקאות בעלי התרגום הלקוי ואולי אני אוסיף אותם בעתיד, אשמח אם תבדוק שהערך עומד בקריטריונים תודה, ממני Axinosinety - שיחה 02:55, 5 במרץ 2021 (IST)

Axinosinety - קיצור הערך בנסיבות אלו זה רעיון מעולה, ואני ממליץ לך בעתיד לתרגם רק חלקים קצרים יותר של ערכים, שיהיה לך קל יותר לעבוד עליהם. אעבור על הערך ברצון, אבל זה ייקח לי מספר ימים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 08:15, 5 במרץ 2021 (IST)

כוכב מכל הלב![עריכת קוד מקור]

כוכב הנחמדים
תודה! ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 10:36, 6 במרץ 2021 (IST)
תודה רבה משמח. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:49, 6 במרץ 2021 (IST)

טוב שם משמן טוב[עריכת קוד מקור]

היי השומאי
שאלה קטנה לי אליך אם מותר לשאול
שומאי על שום מה ?
מה סוד השם ?
לא חייב לגלות ;) מי-נהר - שיחה 17:16, 9 במרץ 2021 (IST)
ראה בחתימה שלו. אני מניח ששום הוא רכיב מרכזי מאוד בתפריט שלו. דגש - שיחה 17:20, 9 במרץ 2021 (IST)
למעשה זה סתם כינוי שטותי שלי מפעם זה לא שאני לא אוהב שום, אבל הקשר מקרי איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:43, 9 במרץ 2021 (IST)
כך או כך אחלה שם אהבתי :). ובאשר לשאלתו של דגש חזק ובכן השום מלבד הוראתו כיָרָק, כמו במקרא, שׁוּם בלשון חכמים פירושו גם 'הערכה', 'אומדן'. ולכן למשל פְּקִיד שׁוּמָה הינו 'פָּקיד במשרד האוצר המעריך הכנסות של אזרחים לשם חישוב מס ההכנסה'. ולמאי נפקא מינה ?
תלוי את מי יותר כדאי לשדוד ? את מוכר השומים או את המוכס.
וגם אם למוכר שומים יש יותר כסף באמתחתו הרי שהסיכון כפול מאחר ולכסף שלו יש קרוב לוודאי ריח. מאידך השודד מהמדינה ודאי מסתבך יותר. מצד שלישי של המטבע, מי שיודע להעריך מחזיק אוצרות.
ואני חשבתי ששומאי הוא אנליסט שיודע להריח את תנודות השוק לפני כולם. או מי שכותב דרמה (שומו שמים). מי-נהר - שיחה 19:30, 9 במרץ 2021 (IST)
מי-נהר, נהדר ותודה! לצערי אין לי שום דבר נוסף להוסיף לשימושים השונים של המילה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:15, 9 במרץ 2021 (IST)
מזל שלא הערכת שהוא מעוטר בשומות... דגש - שיחה 00:31, 10 במרץ 2021 (IST)
איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:36, 10 במרץ 2021 (IST)
יכול להיות שקוראים לו שמשון, שזה ראשי תבות של המילים "מי שאכל שום וריחו נודף" קריצה שמיה רבהשיחה • כ"ז בניסן ה'תשפ"א • 20:59, 8 באפריל 2021 (IDT)
כבר היה כאן מישהו שכמעט החליף את שם המשתמש להקלמנטינאי לַבְלוּב📜הבחירות שלפני הבחירות החמישיות21:47, 8 באפריל 2021 (IDT)
שמיה רבה, אולי זה ראשי תיבות של השם שלי, ובעצם קוראים לי: "שמשון ואן מוריסון, (ארץ ישראל)". הסוגריים חשובים כי יש כמה כמונו שפזורים ברחבי העולם.
לבלוב, אולי מזל שזה לא קרה. לא הייתי רוצה לגלות שיש לי נמסיס במיזם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:05, 8 באפריל 2021 (IDT)

אתיופיה[עריכת קוד מקור]

הי, עניתי לך בדף השיחה של הערך "אתיופיה" , תודה רבה על המחמאות. כמובן שאשמח לשתף אותך להבא, שיהיה סופ"ש ניפלא Tamarnet - שיחה 22:02, 10 במרץ 2021 (IST)

Tamarnet, בשמחה מה שתצטרכי תכתבי לי בכיף. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:41, 10 במרץ 2021 (IST)

הידעת 10 מרץ[עריכת קוד מקור]

כתבת שאין שם טעות

אז אולי תסביר לי מה פירוש המשפט הבא שכתוב שם

היסטוריונים חלוקים בדעתם אודות קיומה של האפיפיורית יוהנה; רבים סבורים שמדובר לכל היותר בסאטירה שנועדה להלעיג את מוסד האפיפיורות, ובשל אלמנטים מקוריים שנשזרו בסיפור - הפכה האגדהרופא והקצין הגבוה, פורץ הדרך, ג'יימס בארי, כנראה אכן התרחש: בארי נולד בסוף המאה ה-18, Ukukuk789 - שיחה 16:58, 12 במרץ 2021 (IST)

Ukukuk789, כתבתי שלא *מצאתי* טעות, וזה עדיין נכון - בדף המקושר ובדף הראשי של הקטע מופיע קטע המעבר - "הפכה האגדה לסבירה ואף למקובלת. אולם, סיפורו של הרופא והקצין הגבוה" שאצלך חתוך. אתה יכול לצרף קישור לדף בו זה חתוך אצלך, ננסה להבין מה הבעיה? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:39, 12 במרץ 2021 (IST)

שאלה של Motypriel (10:41, 13 במרץ 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום, איך אפשר לתקן מידע לא נכון? --Motypriel - שיחה 10:41, 13 במרץ 2021 (IST)

Motypriel, רוצה לכתוב לי מה חשבת לתקן ואני אנחה באופן ספציפי? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:35, 13 במרץ 2021 (IST)

מפעיל נולד[עריכת קוד מקור]

היי איש השום. האם תסכים שאציע אותך במפעיל נולד? תומר - שיחה 19:28, 15 במרץ 2021 (IST)

היי Tomer T, תודה רבה על ההצעה. כבר הציעו לי לפני זמן מה והתלבטתי. כעת אני חושב שבשלה העת. אשמח אם תציע אותי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:49, 15 במרץ 2021 (IST)
אני יכול להיכנס לוק:מנ ולכתוב בעד עוד לפני שהוא מעלה את ההצעה?תבנית:תחינה.david7031שיחה • ג' בניסן ה'תשפ"א • 21:54, 15 במרץ 2021 (IST)
הצגתי את מועמדותך. בהצלחה! תומר - שיחה 22:09, 15 במרץ 2021 (IST)


שאלה של ויקיפדיה הכי מעניין וכיף (17:05, 16 במרץ 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום תודה רבה אני רוצה לשאול איך מכינים תיבות משתמש --ויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 17:05, 16 במרץ 2021 (IST)

ויקיפדיה הכי מעניין וכיף, אהלן, איזו תיבת משתמש היית רוצה להכין? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:04, 16 במרץ 2021 (IST)

בהמשך לשיחה שלנו בחממה[עריכת קוד מקור]

איש השום החביב, קודם כל שוב תודה רבה על הצעתך לעזור. אחרי שנחשפתי ועברתי על החוקים, כללים ומדריכים קצת יותר לעומק אני עכשיו פחות בטוח לגבי התרגום ועמידתו של הדף בתקנים. בנוסף אני חושש שימחקו את עבודתי ואיתו את המאמץ והזמן שלי, מסיבה כזאת או אחרת. גם גודש המידע שנחת אלי בין ויקיפדיה, התרגום ונושאים הקשורים לשניהם לא עוזר ואני מרגיש קצת טובע במידע בלשון המעטה. אני לא רוצה לפספס עניינים חשובים כדי לא לסכן את הערך כי השקעתי בו המון שעות עבודה.

לציטוטים ולשיר אני לא מוצא מקור בעברית והתחלתי לעבור על הערות אם כי שוב אני לא בטוח שאני פועל בצורה נכונה. האם יש סיכוי שתוכל להציץ כדי לתת את חוות דעתך ולעדכן אם יש צורך בשינוי, תיקון, או הסרה/הוספה בערך? תודה בכל מקרה על תשומת הלב. Aon-csuh - שיחה 21:03, 16 במרץ 2021 (IST)

Aon-csuh, לדעתי פחות סביר שיימחק-ממש, אולי יחזור לטיוטה להמשך עבודה. יש דרך מוצא פשוטה יותר לעניין ה"טביעה במידע", שאולי תוכל להיות רלוונטית עבורך (אתה לא חייב לקבל, זו רק הצעה, תכתוב לי מה דעתך). אתה יכול לפתוח טיוטה פרטית במשתמש:Aon-csuh/טיוטה. תעתיק לשם את כל הערך, ואז תמחק מהטיוטה את רוב הערך, חוץ מהפתיח ופרק או שניים שנראים לך הכי חשובים - תתמקד רק בתוכן הזה, נדגם אותו ביחד שיתאים לסטנדרטים של ויקיפדיה (לא מצופה שתדע את הכל מושלם, אז אל דאגה, יש דברים טכניים שעוברים עליהם על כל ערך חדש. הדרישה היא שהרמה תהייה סבירה מספיק וברת-תיקון מספיק). נעלה את הערך - כבר תחווה הצלחה ונראה ביחד שזה נשאר במרחב הערכים. לאחר מכן, אם תרצה, תוכל להעביר תהליך דומה גם את שאר הפרקים - שבינתיים יחכו בטיוטה הפרטית שלך - ולצרף אותם בהדרגה לערך. או לחלופין לקחת הפוגה משאר הערך, לקחת פרוייקטים קצרים אחרים ולחזור להשלים את הפרקים החסרים כשתשתפשף קצת יותר. מקווה שהתוכנית מובנת, ומה דעתך עליה? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:01, 16 במרץ 2021 (IST)
איש השום תודה על התשובה המהירה, חוות דעתך והתוכנית אשר ברורה כ🌞. אני לא בטוח אם הדגשתי מספיק כי אני מודע למצב הערך שעוד רחוק מסיום או פרסום, וגם השאלה שלי הייתה גם בעניין דברים פסולים ובולטים בתוך הערך אשר עלולים להוביל לבעיות. למרות שאין ציון ספציפי בתשובה שלך עדיין היה לי חשוב לציין שוב, שמא לא הסברתי או ניסחתי את עצמי בצורה נכונה או מפורטת לגבי עניין זה בשאלה המקורית שלי.
לגבי התוכנית. ראשית הרשה לי לציין שאני דובר אנגלית ועברית כשפת אם מילדות במשך חיי וכאשר יוצא לקרוא דבר מה המתורגם מאנגלית, אני רואה הבדל מהותי בין המקור לתרגום עקב תמצות וניסוח או הסרת תוכן מ"חוסר עניין" כזה או אחר. בנוסף לפעמים מדובר בסתם טעות אנוש, כדוגמה (הדף של ריבוד אשר מקושר כתרגום לדף הלא נכון ריבוד חברתי - Social stratification בויקיפדיה ארצות הברית, לדעתי יותר נכון זה לקשר את ריבוד לדף Stratification). זה גורם למצב מבלבל של "אבד בתרגום"(lost in translation) ועלול 'לשנות את כוונת המשורר'. אמנם בצורה לא בולטת לעין, אבל כן מהותית במסר הסופי. בהקשר לבחירה של פרקים חשובים זו בקשה ושאלה קשה מאחר ואני סובר כי חלק מגוף הטקסט אינו יכול לייצג את מכלול הטקסט בשלמותו. לפי דעתי הנושא של היסטוריית העבדות והתפתחותו של ניהול מודרני חשוב מאוד, ולכן צריך לשמור על שלמות הטקסט בכדי למנוע שינוי או צנזור מסוים אשר עלול להוביל לפירוש שגוי של הנושא ואף לערער את חשיבותו. אמנם בצורה זו של תרגום פרסום הערך עלול לקחת יותר זמן 😟, אבל בסוף הוא יפורסם בשלמותו במקום לצרף חלק אחר חלק לאורך זמן. אני כן אוהב את הגישה שלך לגבי עבודה על הערך חלק אחר חלק, ואני מודע שזה יכול לגרור רצון ירוד להשתתפות בעריכה בשל גודלו של הערך ונושאים הקשורים למאמר (או לפחות ככה מרגיש לי), אבל חלק מהחשש שלי נובע מסיבות למחיקה מהירה. למשל סעיף 9, איך בודקים כזה דבר כדי למנוע 'צער' 😢 מיותר על זמן מבוזבז בעריכה ותרגום. יכול להיות שלא הבנתי את הסעיף נכון או את הקשרו?
אשמח לדעתך בעניין ☺ Aon-csuh - שיחה 17:04, 18 במרץ 2021 (IST)
Aon-csuh, ממבט מהיר לא קופץ משהו מסוים, וזה מצריך בדיקה מעמיקה יותר. לצערי מאחר שאני בעומס של מספר ימים בחיים האישיים זה ייקח לי מספר ימים לעבור על זה לעומק. אציין שמעבר ודיוק על ערכים ארוכים לפעמים לוקחת לי מספר שבועות, בפינג פונג מולך - לכן הצעתי לקצר את הערך בתור התחלה. בינתיים לגבי סעיף 9 - כך אפשר לבדוק, אם אין דף שיחה סימן שלא היה דיון על מחיקת הערך, חוץ מזה שבהתאם לסעיף 9 אפשר היה למחוק גם את הטיוטה אם זה היה רלוונטי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 02:00, 19 במרץ 2021 (IST)
זה בדיוק מה שחשבתי שתציין על מבט חפוז וכנראה זה מה שהייתי צריך 'לשמוע' תודה. אני ממש מתנצל על הוספת עומס לחיים שלך מעבר לזה שכבר קיים זאת לא המטרה שלי. לגבי פרוק הערך אני כן הבנתי למה אתה ממליץ לי לפעול בצורה זו, כדי לקצר תהליכים מסוימים בדרך לפרסום ראשוני. אני ממש מעריך את ההסבר שלך לגבי סעיף 9 עשית לי סדר והבנה בנושא. אני רוצה לתקן את עצמי לגבי הדוגמה שנתתי על הדף של הריבוד, במבט שני הקישור לדף נכון אבל הכותרת שגויה "על המילה רִבּוּד (ללא ניקוד: ריבוד) הנחת רובד על רובד, כגון בציפוי כביש באספלט | חלוקה לרְבָדים, קיומם של רבדים, למשל בצירוף 'ריבוד חברתי' (בלועזית: סְטְרָטִיפִיקַצְיָה)" מיזגו את הנושאים ביחד וצריך להפרידם. האם יש משהו מסוים להבנתך שאני יכול לעשות בזמן שאני מחכה לתשובה ממך? ושוב אני מודה לך מקרב לב על היחס והתשובה המהירה. Aon-csuh - שיחה 19:06, 19 במרץ 2021 (IST)
Aon-csuh, להתחיל לתכנן את הפרוייקט הבא שלך בוויקיפדיה? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:17, 19 במרץ 2021 (IST)

שאלה של ויקיפדיה הכי מעניין וכיף (15:48, 17 במרץ 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום יש לי שאלה מה הכונה הרשאות בדוק עריכות אוטומטית --ויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 15:48, 17 במרץ 2021 (IST)

הי ויקיפדיה הכי מעניין וכיף, המשמעות הבסיסית של סימון משתמש כבדוק עריכות אוטומטית היא סימון כל העריכות שהמשתמש עושה כבדוקות, כדי שיהיה יותר קל לנטר על השחתות ועל עריכות שיש בהן בעיה בויקיפדיה. התואר הזה ניתן למשתמשים ותיקים שאפשר לסמוך עליהם. מלבד המשמעות הבסיסית יש גם משמעויות נלוות, והיום התואר באמת מאפשר הרשאות מוגברות בחלק מהמקרים. את יכולה לקרוא עוד כאן. ‏Saifunny‏ • שיחה 22:22, 17 במרץ 2021 (IST)

בקשה[עריכת קוד מקור]

חשבתי על זה שבעצם חסר במיוחד בערך העשור השני של המאה ה-21 מידע מעט מורחב יותר העוסק בתנועת Me Too רבת ההשפעה (למרות שיש איזכור ממש קטן לתנועה בפתיח). אודה לך אם תוכל לכתוב את הפסקה הזו. WikiJunkie - שיחה 17:42, 17 במרץ 2021 (IST)

WikiJunkie, תודה על ההצעה, ומאחר שבדיוק השבוע עבדתי עם מקור מתאים לפסקה כזו, זו גם לא צריכה להיות עבודה סבוכה מדי. עם זאת, יכול להיות שיהיו לי כמה ימים עמוסים בהם אהיה כאן פחות. אם אספיק, אעשה זאת כבר בשבוע הקרוב. אם אראה שאני בעומס, אשלח לעצמי מייל תזכורת לעוד מספר שבועות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:49, 17 במרץ 2021 (IST)
אוקיי. תודה. WikiJunkie - שיחה 01:29, 18 במרץ 2021 (IST)

שאלה של ויקיפדיה הכי מעניין וכיף (10:09, 18 במרץ 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום הכנתי ערך על פרנסואה קלארי כתבו לי שאני צריכה לשפר אותו איך אני צריכה לשפר --ויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 10:09, 18 במרץ 2021 (IST)

ויקיפדיה הכי מעניין וכיף, ממבט מהיר יש כמה דברים בולטים: 1. פירוט רב על משפחתו לעומת פירוט על פועלו שלו. כדאי לצמצם את המידע על משפחתו ולהרחיב על פועלו... 2. צריך לסדר את הפתיח. ראי כאן דוגמה. 3. צריך לחפש את המושגים בערך שמתאימים לאנציקלופדיה, כמו מקומות, אישים ופריטים מפורסמים ולקשר אליהם בקישורים פנימיים, דוגמת מארסיי. 4. מאחר שבערך אין מקורות, אשמח לדעת על מה התבססת בכתיבתו.
אציין שיכול להיות שפולואפ הבא ייקח לי קצת זמן עד שאספיק לעשות, כי אני במהלך כמה ימים עמוסים ויש לי הרבה פערים להשלים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:54, 19 במרץ 2021 (IST)
בוקר טוב

מחקו את הדף ועכשיו אני לא יכולה להכין אותו שוב איך אפשר להחזיר ויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 10:15, 19 במרץ 2021 (IST) העתקתי מויקיפדיה באנגלית ,תיקנתי שגיאות והסתכלתי על הויקיפדיה על דזירה וזולי קלארי[ [משתמש:ויקיפדיה הכי מעניין וכיף|ויקיפדיה הכי מעניין וכיף]] - שיחה 10:19, 19 במרץ 2021 (IST) תענה לי אם אפשר

היי, ויקיפדיה הכי מעניין וכיף, אני לא הכי פנוי היום לרדת לעומק, אבל אל תדאגי, אני צפוי לקבל בימים הקרובים הרשאות לגשת לתוכן שנמחק, וגם אם הוא כביכול נעלם לגמרי ניתן יהיה לעבוד איתו. ברשותך ארד לעומק בעוד מספר ימים כשאתפנה. אל דאגה, כך או אחרת אדאג שלכל הפחות תהייה לך הזדמנות נאותה לשפר את הערך בטיוטה. קצת סבלנות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:10, 19 במרץ 2021 (IST)

תודהויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 12:11, 19 במרץ 2021 (IST)

היי, ויקיפדיה הכי מעניין וכיף, שימי לב שהערך לא נמחק אלא הועבר זמנית ל:משתמשת:ויקיפדיה הכי מעניין וכיף/פרנסואה קלארי. שם את מוזמנת לעבוד על הערך בנחת, לעבור על 3 הנקודות הראשונות שכתבתי לך ולעדכן אותי כשסיימת שאראה מה מצב הטיוטה. בהצלחה! איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:54, 23 במרץ 2021 (IST)

@[עריכת קוד מקור]

@ ויקי4800 - שיחה 11:34, 18 במרץ 2021 (IST)

דמוקרטיה[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב שומאי.
ספרתי עד 10 (ימים) ועדיין לא התאוששתי מהמחיקה הגורפת שלך בדף דמוקרטיה.
תחילה נימוסים והליכות בתגובה שלך[2].
מילה טובה על "קישור מהמם" - יפה.
הצעה כי "אולי עדיף" - גם יפה.
שאלה "מה דעתך" - ממש מנומס.
ואז, בלי להמתין לתשובה באה המחיקה - לא משהו.
אני נמנה עם צוותי ההדרכה והחינוך של ויקמידיה. אני עד לנזק האדיר שנגרם בשל מחיקות בוטות. עורכים חדשים נרתעים ונוטשים, חלקם מסתלקים מכתיבה עם דמעות בעיניים.
ואגב נאה דורש - גם שינויי ניסוח אני מציע תחילה לכותב הערך, ולא דורס את יצירתו.
ולגופו - מסכים איתך שהקישור מהמם . השקעתי בו הרבה עבודה (אחרי ששמעתי את כל ההרצאות, באמת). המרצים איכותיים, התכנים טובים. כל הרצאה ראויה לקישור עצמאי. עיצוב הקישורים במקבץ (פיתוח שלי) יעיל לקריאה לעומת סעיפים נפרדים, וגם חסכוני בבייטים.
הטענה שלך בעניין 6K תמוהה. א) זה ממש מעט. ב) זה יותר חסכוני מ-10 קישורים. ג) ממתי חיסכון עדיף על איכות?
ההפניה החסכונית שלך היא למילת חיפוש סתמית 'דמוקרטיה'. הקורא הפוטנציאלי שיקליד חיפוש ספציפי - לא ימצא (למשל: יסודות, משפט, ביטחון, פופוליזם ועוד). אותו קורא שיקליד חיפוש של מרצה ספציפי - גם לא ימצא. מה נשאר בקישור שלך? קרדיטים של גל"ץ ושמות העורכים.
מציע שתשחזר את הקישור. זו דעתי .
ועוד נקודה. הפניה למקורות טובים היא תנאי הכרחי לערכים אמינים. אני משקיע זמן ומאמץ באיתור מקורות איכותיים, יעידו על כך אין ספור מילים טובות.
פסח כשר ושמח. Mr.Shoval - שיחה 07:46, 19 במרץ 2021 (IST)

Mr.Shoval, טוב שכתבת לי את זה. קודם כל, החזרתי את התוכן - עמדתי לא הייתה התנגדות אלא הצעה חלופית וסבבה שלא תתקבל. באופן כללי אני חושב שאתה צודק ומקבל את המשוב שלך, ומשתדל גם לפתוח דיון בדף השיחה לפני שאני מסיר תוכן, אבל יש מקרים בהם נראה לי שיהיה פשוט יותר להדגים הצעה במרחב הערכים (או שסתם אני חושש ששיחה תישכח ומעדיף גרסה יציבה שונה בינתיים), אבל אשתדל להיות זהיר יותר עם זה בעתיד ואקח את דבריך לתשומת ליבי.
אם כבר מדברים, שמתי לב שהתחלת להוסיף חלק מהקישורים כהערות שוליים וזה מצא בן בעיני מאוד.
מקווה שהחזרת הקישור המורחב והמושקע שהכנת תפחית את הפגיעה במוטיבציה שלך לתרום ואני מצר על חלקי בפגיעה, ומקווה שזה לא יחזור על עצמו, מולי לפחות. אם כן, כתוב לי מיד, גם במקרים בהם ממש יש לי התנגדות אבל היא חלשה, לפעמים אוותר עליה אם אראה שהיא גובה מחיר גבוה מדי במוטיבציה של עורכים חיוביים ותורמים כמוך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:08, 19 במרץ 2021 (IST)
"בעיית ה-6K" נפתרה . קומפיוטר - שיחה 12:40, 19 במרץ 2021 (IST)
קומפיוטר, רעיון מעולה, תודה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:30, 19 במרץ 2021 (IST)
הכל בא על מקומו בשלום.
לא מבין איך קומפיוטר הופך את קשקושי הקישור למלל עברי.זה יפה ויעיל.
חג שמח, Mr.Shoval - שיחה 10:31, 22 במרץ 2021 (IST)
Mr.Shoval, מצוין, שמח לשמוע חג שמח, איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:37, 22 במרץ 2021 (IST)
  1. ^ מועצת החירום של בכירי הרופאים בישראל קוראת לא לסגור את המדינה, באתר mako, ‏2020-12-21
  2. ^ ציטוט: לדעתי זה קישור מהמם לערך, אבל מאחר שזה יצא 6K של תוכן, אולי עדיף לקשר לקישור מרכזי. מה דעתך כך למשל?

שאלה של ויקיפדיה הכי מעניין וכיף (13:55, 22 במרץ 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום אפשר לחבר את הערך החדש שהכנתי סופיה, נסיכת סקסוניה-קובורג-זאלפלד לויקינתונים --ויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 13:55, 22 במרץ 2021 (IST)

ויקיפדיה הכי מעניין וכיף, ממבט מהיר נראה שזה בוצע. בכל מקרה בימים הקרובים אני אהיה מעט עמוס ואם יש דברים נוספים להשלים תכתבי לי ואעביר על זה בעוד כמה ימים כשאתפנה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:16, 22 במרץ 2021 (IST)

אה כתבתי את זה קודם בינתיים כבר חיברו את זVויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 01:13, 23 במרץ 2021 (IST)

שאלה של ויקיפדיה הכי מעניין וכיף (18:39, 23 במרץ 2021)[עריכת קוד מקור]

אפשר להפוך אותי למנטרת --ויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 18:39, 23 במרץ 2021 (IST)

ויקיפדיה הכי מעניין וכיף, אולי תהיי יום אחד בעתיד, אבל מנטרים צריכים להיות עורכים מנוסים שמכירים היטב את רזי ויקיפדיה ועורכים זמן ממושך. באופן כללי, אם את רוצה לסייע לטפל בהשחתות, את יכולה מדי פעם להיכנס לדף השינויים האחרונים ולחפש השחתות שבוצעו ולתקן אותן. עם זאת, לדעתי בשלב הזה כדאי לך להשקיע במשימות שמטרתן להכיר את המיזם טוב יותר. למשל אם תכתבי ערכים כחלק ממיזם כלשהו את צפויה לקבל עזרה ותמיכה, ואקסטרה הבנה אם תעשי טעויות וכדומה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:37, 23 במרץ 2021 (IST)

בסדר תודהויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 16:47, 24 במרץ 2021 (IST)

בלונים ברכות בלונים[עריכת קוד מקור]

🎂 🍻 מזל טוב! יום גדול לוויקיפדיה העברית לַבְלוּב📜הבחירות שלפני הבחירות החמישיות12:42, 24 במרץ 2021 (IST)

בהצלחה! יאצקין52 - שיחה 13:00, 24 במרץ 2021 (IST)
מזל טוב. המון בהצלחה לך ולכולנו.david7031שיחה • י"א בניסן ה'תשפ"א • 13:04, 24 במרץ 2021 (IST)
בהצלחה! אלעדב. - שיחה 13:04, 24 במרץ 2021 (IST)
בהצלחה בלונים הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 13:06, 24 במרץ 2021 (IST)
מ ז ל ט ו ב ! בהצלחה! תמשיך לעשות רק טוב לויקיפדיה! עמדשיחה • י"א בניסן ה'תשפ"א • 13:21, 24 במרץ 2021 (IST)
בהצלחה רבה, מזל טוב! omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 13:27, 24 במרץ 2021 (IST)
בהצלחה! Dovno - שיחה 13:40, 24 במרץ 2021 (IST)
🎂 🍻 מזל טוב! מושך בשבט ~ שיחה ~ י"א בניסן ה'תשפ"א • 13:56, 24 במרץ 2021 (IST)
תודה רבה לכל המאחלים - מקווה להצדיק בתפקיד את כל המילים החמות שקיבלתי במפעיל נולד. תכלס רק בשביל הקישור שאני מתכוון לשמור לעצמי לארכיון של ההצבעה הזו היה שווה להתחיל לתרום לוויקיפדיה הסמקה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:25, 24 במרץ 2021 (IST)
לא יצא לי לפרט מדוע בחרתי בעד, אך לדעתי אתה מבין בדיוק למה . בהצלחה והמון המון מזל טוב! ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 14:34, 24 במרץ 2021 (IST)
כל הכבוד לך ובהצלחה בתפקיד! בלוניםSaifunny‏ • שיחה 16:54, 24 במרץ 2021 (IST)
ברכותיי! מזל טוב ענק על ההרשאה החדשה. מצופני לראותך כאחד מגדולי המפעילים כאן. בהצלחה רבה! יאירשיחה 16:55, 24 במרץ 2021 (IST)
מ ז ל ט ו ב ! בהצלחה! בלונים Neriah - 💬 17:00, 24 במרץ 2021 (IST)
ברכות ובהצלחה, --היידן 17:07, 24 במרץ 2021 (IST)
בהצלחה רבה. שמחתי להיות הראשון לתמוך כל הכבוד! ניב - שיחה 17:09, 24 במרץ 2021 (IST)
בהצלחה רבה, סומכים עליך. קומפיוטר - שיחה 17:11, 24 במרץ 2021 (IST)
בהצלחה. חוש חופשי להתייעץקריצה דגש - שיחה 17:28, 24 במרץ 2021 (IST)
שיהיה בהצלחה. תמכתי בך בגלל שראיתי שאתה יסודי בבדיקותיך, זאת תכונה חשובה מאד אצל מפעיל המעורב בוויכוחים בקהילה. אז מצא לך את דרכך, שהיא דרך נועם ולא דרך של איומי סרק (יש מפעילים שנוקטים בשיטה זאת, והיא שיטה לא מוצלחת) פרח בשבילך. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 17:56, 24 במרץ 2021 (IST)

תודה רבה לכולם על הברכות והאמון. משתמש:ניב - תודה על הסיפתח המשובח הסמקה דגש, מאחר שאתה, מעבר להיותך מפעיל, גם אנציקלופדיה מהלכת לענייני ויקיפדיה, אני אשמח להיעזר ביכולתך זו. Hanay, תודה רבה על הנקודה למחשבה - כבר יש לי כמה מחשבות לגבי דברים שאפשר לשקול לנסות לעשות אחרת, אבל בעקבות חוק ה"דברים שרואים מכאן לא רואים משם" אני סקרן איך המחשבות האלו יתפתחו במפגש מול המציאות. בכל אופן איומים הם לא חלק מהותי מהתוכניות, בוודאי לא איומי סרק. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:18, 24 במרץ 2021 (IST)

הייתי מפעילת מערכת פעילה במשך 9 שנים. אשמח לסייע לך ולתרום מניסיוני, אבל בגלל בעיית הראייה שלי, אז בשיחת טלפון ולא בכתיבה. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 19:29, 24 במרץ 2021 (IST)
Hanay, תודה רבה על ההצעה! מאחר שהרבה פעמים הפעילות היותר רציפה שלי בשעות הלילה, שאני לא בטוח כמה נוח להתקשר בהם, נראה לי שאשמור את ההצעה הנדיבה הזו למקרים חריגים יחסית. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:53, 24 במרץ 2021 (IST)
ברכה והצלחה
שמיה רבהשיחה • י"ב בניסן ה'תשפ"א • 21:55, 24 במרץ 2021 (IST)
מ ז ל ט ו ב ! כל הכבוד!! TheStriker - שיחה 15:05, 25 במרץ 2021 (IST)
בהצלחה, ובהנאה רבה! אלדדשיחה 15:35, 25 במרץ 2021 (IST)
תודה רבה. Eldad - אהבתי את האיחול, מחזיק אצבעות שכך יהיה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:49, 25 במרץ 2021 (IST)
בלי קשר לזה שהייתי מהראשונים שתמכו בי וסמכו עליי ועזרו לי להשתלב. אסמוך עליך גם שאהיה עיוור-חירש. בלונים דזרטשיחה 19:31, 25 במרץ 2021 (IST)
לא הספקתי להצביע לצערי, אך בכל מקרה מזל טוב ובהצלחה! איתי פ.שיחה 12:25, 26 במרץ 2021 (IDT)
תודה איתי פ. וTheDesertboy - דזרט, מאחל לך את מירב החושים איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:23, 26 במרץ 2021 (IDT)
תודה דזרטשיחה 18:07, 26 במרץ 2021 (IDT)

שמחתי מאוד לקרוא על הצטרפותך לצוות מפעילי המערכת. אדם נחמד ותורם כמוך יוכל ודאי לנצל היטב את תוספת הכלים שהוענקה לו, וכולנו נרוויח מכך! בהצלחה רבה בתפקיד החדש, חג שמח ולהשתמע. Ldorfmanשיחה 03:06, 28 במרץ 2021 (IDT)

Ldorfman, תודה רבה! שימחת הסמקה זה כמו האפקט של לקבל מתנת יום הולדת אחת באיחור אחרי שכבר מסיימים לעבור על כל המתנות איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:23, 28 במרץ 2021 (IDT)
🎂 🍻 מזל טוב! אין ספק שתצליח בתפקיד. ויקי4800 - שיחה 21:31, 28 במרץ 2021 (IDT)

חתולי חצר[עריכת קוד מקור]

הורדת מהערך את תאריכי שידור הסדרה, הסדרה עלתה לראשונה בישראל ב-1996 אך במדינת המקור שודרה קודם, אתר אישים עוסק בהפקת הדיבוב בישראלית של הסדרה, התאריכים אינם סותרים שום דבר, בנוסף תאריכים אלה רשומים בערך של הסדרה בצרפתית, נא לבדוק דברים לפני שאתה מבצע שינויים.5.29.44.213 09:50, 28 במרץ 2021 (IDT)

זה מצוין שכתבת לי את זה - בהתחשב בזה שאימתתי את שאר הפרטים שהכנסת ובעוד מקור חלש שמאמת את המידע, אני מחזיר את העריכה שלך. חששתי שזו הייתה אולי טעות הקלדה ולא היה לי איך לכתוב לך הודעה (ממליץ להירשם אם את/ה בסביבה מדי פעם). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:28, 28 במרץ 2021 (IDT)

מזל טוב למינוי[עריכת קוד מקור]

מזל טוב למינוי
ברכות על המינוי. רק לאמר שאני מאד מעריך ואוהב אותך. אתה ויקיפד שכיף לעבוד וליצור איתו אנציקלופדיה. דרור - שיחה 22:00, 29 במרץ 2021 (IDT)
גא"מ מושך בשבט - שיחה 22:01, 29 במרץ 2021 (IDT)
Deror avi, תודה רבה! בחזרה אליך - מושך בשבט, תודה, אם כי אני לא בטוח מהן ראשי התיבות הסמקה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:48, 30 במרץ 2021 (IDT)
(גם אני מצטרף) דגש - שיחה 17:24, 30 במרץ 2021 (IDT)
אם כך אז תודה לכל מגיבי הדיון איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:30, 30 במרץ 2021 (IDT)
ראיתי קצת באיחור, אבל הנה אני כאן קריצה. המון מזל טוב על המינוי, אכן מינוי ראוי ואיכותי. וכבר אמר צ"צ, ההצלחה היא דבר נפלא, אך היא מחייבת להמשיך וללכת בקצב... דרך צלחה, חבר! אבי גדור - שיחה 17:51, 30 במרץ 2021 (IDT)
אבי גדור - תודה! איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:18, 30 במרץ 2021 (IDT)


החזרת ערך ממרחב הערכים לטיוטה[עריכת קוד מקור]

איש השום (HaShumai) שלום רב, החזרת את הערך "עמוס האוזנר" ממרחב הערכים לטיוטה, אני מבקשת שתנחה אותי איך לשפץ את הטיוטה כדי להחזיר אל מרחב הערכים. אירית שמש 2000 - שיחה 13:41, 31 במרץ 2021 (IDT)

אשיב בדף שיחתך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:26, 1 באפריל 2021 (IDT)

מייל[עריכת קוד מקור]

היי. קיבלתי את המייל שלך, אבל לצערי כבר תקופה מיילים עם תשובה שאני שולח דרך המערכת של ויקיפדיה לא מגיעים ליעדם. תוכל לשלוח לי ל- LSOE1972אצלWALLA.COM ‏ Lostam - שיחה 15:52, 31 במרץ 2021 (IDT)

Lostam, תודה, שלחתי. אני שואל את עצמי אם עלי לדאוג ממיילים שאני שולח ו"מתפספסים", או שזו בעיה ספציפית שאתה נתקל בה? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:31, 1 באפריל 2021 (IDT)


אינקה[עריכת קוד מקור]

שמתי לב לתרומתך הרבה לערך אינקה, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
בברכה, מושך בשבט - שיחה 23:33, 4 באפריל 2021 (IDT)

מושך בשבט, תודה לא יודע אם הייתי מגדיר את זה כ"רבה" אבל בהחלט התמקצעתי בנושא אחרי שכתבתי את עיקר התקופה הפרה-קולומביאנית הסמקה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:38, 4 באפריל 2021 (IDT)
התרומה הרבה היא בעיקרהתקציר ה-א-ר-ו-ךקריצה מושך בשבט - שיחה 23:40, 4 באפריל 2021 (IDT)
חחח זה בהחלט היה רב קריצה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:57, 4 באפריל 2021 (IDT)

קיבלת כוכב![עריכת קוד מקור]

כוכב המפעילים
על מסירותך הרבה לתפקיד שקיבלת רק לאחרונה! המשך כך! ספסףספספוני בספסופיכם 16:31, 7 באפריל 2021 (IDT)
ספסף, תודה רבה הסמקה תודה על ההשקעה הרבה מצדך בניטור וזיהוי בעיות פוטנציאליות שדורשות טיפול! איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:35, 7 באפריל 2021 (IDT)

חסימת משתמש[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי שלא חסמת את משתמש משתמש:EffortSquad, אנא ראה תוכן הערך חורבן בית גיימר לפני שרוקן ומיוחד:יומנים/EffortSquad ושקול שנית את החסימה. xnet1234 - שיחה 01:11, 8 באפריל 2021 (IDT)

Xnet1234, תודה על ההודעה. האמת קראתי לא נכון את העריכה הקודמת שלו וזה משנה את העניין. לאחר התלבטות אחסום אותו, וההתלבטות שלי היא בעקבות חוסר האפקטיביות היחסי של המהלך, לדעתי. דווקא משתמש רשום שעושה ניסויים - אפשר לפחות לדבר איתו ולעקוב במרוכז אחרי עריכות שלו. אם אני חוסם אותו לאחר 24 שעות הוא יכול להמשיך להשחית מאותה כתובת IP ויש לנו עוד פחות עם מה לעבוד. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:31, 8 באפריל 2021 (IDT)
היי, הבעייה שזה לא סתם ניסויים אלא תוכן בעייתי ובכל מקרה תודה. xnet1234 - שיחה 01:40, 8 באפריל 2021 (IDT)
העניין הוא שהמנטרים והמפעילים עוקבים אחרי כל עריכה. אז גם אם הוא יהיה חסום וכעבור 24 שעות ימשיך להשחית מאותה כתובת IP, הכתובת הזו ממילא תיחסם. אז עדיף לחסום עורכים שנרשמים כדי להוסיף שטויות (כמובן, לאחר האזהרה ומתן צ'אנס נוסף). המשך הוספת שטויות מכתובת אנונימית לא צריך להפריע לנו לחסום גם שם בהמשך. אלדדשיחה 22:28, 8 באפריל 2021 (IDT)
Eldad, זהו, שהוא טרם הוזהר וביצע רק עריכה אחת בחודש האחרון, ולכן כתבתי על כך. אם היה מדובר במשחית פעיל, כמובן שיש טעם לחסום. אם הוא לא ממש פעיל, לחסום משתמש רשום שלו זה קצת "בזבוז של קלף" של החסימה של ה-24 שעות. אני כן חסמתי כי זה נראה די ברור שהוא לא בא לתרום וזה היה נראה לי נכון "מוראלית" - כששקלתי נזק/תועלת של כל אפשרות, זה היה נראה לי זניח לכאן או לכאן. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:11, 9 באפריל 2021 (IDT)
לטעמי, פעלת נכון. מהעריכה שלו היה ברור מעל לכל ספק שהוא לא בא לתרום. אלדדשיחה 11:19, 9 באפריל 2021 (IDT)
סליחה על התערבותי אבל נראה לי שכדאי לך לדעת שקיימת גם התבנית {{נמחק ניסויים}}, היית יכול להעזר בה במקום בתבנית ניסויים בעת שכתבת למשתמש על יצירת הדף... omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 16:56, 9 באפריל 2021 (IDT)

התשובה היא כן.[עריכת קוד מקור]

-- ‏גבי(שיחה | תרומות) 11:16, 11 באפריל 2021 (IDT)

אם כך אני מופתע שחלקת על אדמור בזמנו שם (או שאולי זכרתי את זה לא נכון). כתוב לי אם זו לא הייתה טעות שזה מה שהיה למעלה, ואבטל את עריכתי שם בהזדמנות. הנחתי שהייתה טעות כלשהי, אני מבין מדבריך שלא אבל רוצה לוודא. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:09, 11 באפריל 2021 (IDT)
לא הייתי בשום שלב חלק מהדיון עם אדמור, והעריכה שלי לא קשורה אליו ולא נעשתה בטעות. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 12:23, 11 באפריל 2021 (IDT)
תודה על ההבהרה. הנחה מוטעית שלי, אבטל את עריכתי שם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:38, 11 באפריל 2021 (IDT)

כוכב דיפלומטיה![עריכת קוד מקור]

כוכב הדיפלומטים
משנה את הצבעתי למפעיל מערכת מ"בעד חזק" ל"בעד חזק ביותר". Asaf M - שיחה 21:05, 11 באפריל 2021 (IDT)
Asaf M, תודה רבה הסמקה שמחתי גם לראות את תגובתך הנעימה והחיובית מאותו דף שיחה שאני מניח שהתייחסת אליו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:43, 11 באפריל 2021 (IDT)
בהחלט לכך כיוונתי אם כי לא חסרות דוגמאות נוספות שמבהירות לי שהצבעתי בדיון 'מפעיל נולד' היתה נכונה ולעניין. Asaf M - שיחה 06:40, 12 באפריל 2021 (IDT)

אהוי אשמח עזרה בערך

גינטאמה[עריכת קוד מקור]

אשמע עזרה בשיפור הדף ‪AVIVANK1233‬ (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

היי ‪AVIVANK1233‬, אתחיל לעבור עליו בעוד כמה ימים. בינתיים, האם ראית את תגובה זו? אם כן, האם תיקנת את הדוגמאות האלו? זה בהחלט נראה כמו מקום טוב להתחיל בו
בנוסף, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:44, 12 באפריל 2021 (IDT)
‪AVIVANK1233‬, אשמח לתגובתך איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:17, 30 באפריל 2021 (IDT)

ביטול חסימה לזמן קצר[עריכת קוד מקור]

היי איש השום,

זה הארי. עקב עומס מחוץ לוויקיפדיה, ביקשתי את חסימתי. התפנה לי קצת זמן הערב, ואשמח אם תוכל להסיר את החסימה עד 22:00, ואז להחזיר אותה (במידה ויש אפשרות כזו, וזה לא מסרבל ומפריע). 2A00:A040:192:D349:39A3:D079:D5D8:92B5 18:50, 18 באפריל 2021 (IDT)

העיתונאי המנטר, תזמנת יפה, תוך שנייה ראיתי שוחררת. תזכיר לי רק בדיוק עד מתי תרצה להיות חסום, שלא אתבלבל בחסימה המחודשת? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:54, 18 באפריל 2021 (IDT)
עד רביעי הבא ב21:00. תודה על התגובה המהירה הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 18:56, 18 באפריל 2021 (IDT)
אחלה. העיתונאי המנטר, השאלה מבחינתי היא כמה זה קריטי התזמון של לחסום שוב ב22:00? אם זה מאוד קריטי אולי תכתוב בוק:במ. אם גם עיכוב סביר זה לא נורא, אז אטפל בזה אני, אני פשוט לא תמיד צפוי בשעות הלילה ולפעמים יש בלת"מי ילדים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:59, 18 באפריל 2021 (IDT)
לא דחוף. עיכוב סביר זה לא נורא. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 19:02, 18 באפריל 2021 (IDT)
היי, אפשר לחסום כעת. שים לב שאתה חוסם מכל המרחבים עד אז (לא רוצה להתפתות לערוך אפילו קצתקריצה) הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:10, 18 באפריל 2021 (IDT)
שומאי, חסמת אותו עד 3:00 בלילה שבין שלישי לרביעי, בעוד שהוא ביקש עד 21:00 בערב שבין רביעי לחמישי. תיקנתי את החסימה. דגש - שיחה 10:16, 19 באפריל 2021 (IDT)
מוזר שהשעה התחרבשה לי - כל הכבוד על תשומת הלב, דגש. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:22, 19 באפריל 2021 (IDT)
זה בגלל שכתבת את הפורמט הפוך (בעזרתו ה"אדיבה" של לוח השנה) מה שקרה זה שהמערכת זיהתה את 21:00:00 כ־00:00:21 (שתים עשרה ועשרים ואחת שניות). בהתחשב בכך שהדיפולט של לוח השנה הוא על גריניץ' אז בשעון ישראל זה יוצא שלוש בלילה. מה שיותר נוח לעשות זה בשדה "זמן אחר" לבחור את העיפרון ולכתוב הכי פשוט: 21.01.2021 21:00 (בגלל הכיווניות אני מסביר גם מילולית: קודם את התאריך, רווח, ואז השעה). דגש - שיחה 10:29, 19 באפריל 2021 (IDT)
דגש, תודה על ההסבר! עכשיו כשאני כותב את זה, אני זוכר שקראתי את זה בזמנו באיזה מדריך, אבל בזמן אמת שכחתי מזה ולא העלתי על דעתי שיש יותר מאופציה אחת לכתוב את השעה, ולא חשבתי לבדוק. אני מניח שהמסקנה החשובה ביותר צריכה להיות להגדיל את הדאבל-צ'ק על זמנים שאינם אחת מאפשרויות ברירת-המחדל, בהנחה שאין לי את הפנאי להיות פעיל כל כך שאתרגל לזה במהירות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:53, 19 באפריל 2021 (IDT)

מדליית זהב עבורך![עריכת קוד מקור]

מדליית אביר הדיפלומטיה על התנהלותך בבירורים. לַבְלוּב📜הבחירות שלפני הבחירות החמישיות23:30, 18 באפריל 2021 (IDT)
לבלוב, תודה רבה הסמקה התגובות שלך ושל אחרים שם שמחו אותי מאוד - זה מחזק את ידי על הזמן והאנרגיה שאני משקיע בכל תגובה שם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:24, 19 באפריל 2021 (IDT)
מעט מן המעט ממה שבאמת מגיע לך!!! לַבְלוּב📜הבחירות שלפני הבחירות החמישיות00:29, 19 באפריל 2021 (IDT)

כוכב מכל הלב![עריכת קוד מקור]

כוכב הנחמדים
תראה, זה כוכב שאני לא מעניק הרבה. אני חושב שאתה מוכיח את עצמך כל פעם מחדש עד כמה אתה מתאים לתפקיד הבירוקרט. אתה אדם שיודע להבחין ולהבין את שני צידיי הוויכוח (גם אם הפרספקטיבה שלך שונה), ולדעתי זו אחת המעלות החשובות ביותר באדם. אני מאחל להמון משתמשים אחרים את היכולת שלך לגשר בין ויכוחים סוערים. יישר כוח! ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:31, 18 באפריל 2021 (IDT)
לבלוב, הקדמת אותי ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:31, 18 באפריל 2021 (IDT)
תודה רבה, barak a, שימחת לגבי הבירורקטיות - אציין שאני עוד מסתגל לעניין המפעילות, ולדעתי אני בהחלט לא מספיק פנוי או לא מספיק בקיא במספיק נהגים או אספקטים כדי בכלל לשקול את ברצינות בעתיד הנראה לעין, אבל אני מאוד מוחמא ומאוד משתדל. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:22, 19 באפריל 2021 (IDT)

רעיון[עריכת קוד מקור]

HaShumai נכבדי השלום והברכה.
זה מכבר רציתי להעלות בפניך רעיון מסוים ואולי אצליח לעשות זאת כעת אם טוב הדבר בעיניך
אשמח לשמוע דעתך עליו.
הרעיון נוגע בתחום בו עסקו בעבר בנושא שיפור אווירת הקהילה וחווית התורמים למיזם באמצעות אמירת התודה.
ברם עלה בליבי רעיון דומה במרחב שונה עם תפקיד מעט שונה. ייתכן והגו בו כבר אינני יודע.
אקדים לציין שמה שעמד כנראה בבסיס אמירת התודה המוכרת לנו כעת, הינו העיקרון שעצם אמירת תודה מביאה ברכה רבה ראשית למודה וכן לצד השני ומשכך לקהילה כולה...
הרעיון שחשבתי עליו הוא בערך כזה -
מדוע שלא לאפשר לכל קורא! את האפשרות להודות באמצעות לחיצה על אייקון מסויים על הערך ששימש אותו בהצלחה רבה.
לא פעם נתקלתי באנשים האומרים משהו מעין "להפתעתי הרבה כתבו גם על זה בויקיפדיה" או אני תמיד נעזר בויקפדיה בנושא זה וזה.
אני חושב שכשם שיש חיווי לכל קורא שמבצע עריכה האומרת לו כל הכבוד העריכה שלך בוצעה בהצלחה
ככה אם ילחצו על אייקון אמור תודה לכותבי הערך, ויקבלו חיווי של "הרגע הודית לכותבי הערך, בהצלחה" או אפילו שהמערכת תציין בפניו את שמות הכותבים, או היוצר, או 10 הכותבים העיקריים של הערך וכד'
אפשר לציין X עורכים לפי גודל הערך בהתאמה.
ומצד שני מי שאמרו להם תודה על ערך מסוים יקבלו (לפי בחירתם) פעם ביום או שבוע או שנה וכו' הודעת מערכת כך וכך אנשים הודו לך על תרומתך בערך %&^%&,
זה נשמע לי דבר פשוט לביצוע שלו תועלת דומה לאמירת התודה שיש כיום, אלא שהפעם זה בקשר שבין הקוראים לעורכים.
סליחה על האריכות אני והשריטות שלי. תודה על ההקשבה, איני מצפה בהכרח שתגיב.
מאחר ואינני נוכח בימים אלה כדבעי במיזם אין ראוי שאעלה הצעה זו במזנון באם היא אכן הצעה טובה במתכונת כזו או אחרת. אבל אם תמצא לנכון הן שיש בה ענין והן שטוב הדבר בעיניך גם להציע שם אני רק אשמח בכך. אך גם אם לא כמובן הכל בסדר. תודה על ההקשבה ואשמח לשמוע דעתך או דעת הקוראים העוקבים באכסנייתך, והמשך שבוע נפלא לך, בברכה מי-נהר - שיחה 11:43, 19 באפריל 2021 (IDT)
מי-נהר יקר, כל הכבוד שתמיד אתה "מבשל" רעיונות לשיפור האווירה במיזם מעיון מהיר זה נראה לי רעיון בהחלט חיובי - כפתור בסגנון "למסור תודה לכותבים" בראש הערך, אולם אין לי שמץ אם ואיך מבחינת היכולת הטכנית ניתן ליישם כזה דבר. כשתהייה יותר זמין אולי כדאי לפתוח דיון ולבדוק מה אפשרי מהזווית הטכנית יותר, אולי במזנון או בכיכר העיר אפילו. לי אישית אין ממש זמן כרגע לקדם את זה בעצמי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:29, 19 באפריל 2021 (IDT)
זה נשמע לי כמו רעיון נהדר. הרבה פעמים אני מרגישה שאני רוצה לומר תודה, אבל לא על עריכה ספציפית אלא באופן כללי. ‏Saifunny‏ • שיחה 21:04, 19 באפריל 2021 (IDT)
אני תוהה אם תאורטית אפשר שהתודה תישלח לכל מי שעוקב אחרי הערך. מעניין מה אפשרי טכנית. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:19, 19 באפריל 2021 (IDT)
אני חושבת שמספיק לעבור על העורכים בגרסאות הקודמות של הערך ולשלוח להם תודה (זה נשמע לי ישים). ‏Saifunny‏ • שיחה 21:47, 19 באפריל 2021 (IDT)
כפונקציה אוטומטית? או ידנית? כי ידנית הרי שאפשר כבר עכשיו :) ואני מניח שעושים את זה לפעמים (יש כאלו ששולחים "תודה" על יצירת ערך), אבל אם יהיה כפתור נגיש יותר, מניח שזה יקרה יותר. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:24, 19 באפריל 2021 (IDT)
תודה על התייחסותכם חברים. אם וכאשר נעלה את הנושא לדיון בקהילה (לשם כך אני משער שעלי קודם להפוך את המלל הרב שלי למשהו קצר כי הקהילה שונאת הצעות ארוכות)
אזי השאלה תיהיה עקרונית אם זה דבר נכון וטוב והשאלה הטכנית היא משנית ואני מאמין שפתירה.
אני משער שניתן להיעזר כבר בדוח שניתן ב-סטטיסטיקת גרסאות קודמות (המונגש מדף הגרסאות קודמות), שמה כבר יש הצגה של טופ 10 העורכים.
נראה לי שזה לא נצרך לתת לכל מי שנגע לשנייה בערך, תודה. וזה יעמיס.
בכלל אם כבר מדברים על לבשל את הרעיון, הרי שכדאי לתת את הדעת לסיבות למה לא. כדי להציע להם תשובה ופיתרון.
הייתי מתייחס לכך ולדבריכם יותר אבל לא ארצה להעמיס יותר על דף השיחה של השומאי הנכבד. ובפרט לאחר שהבהיר שאיננו מצוי כל כך כעת. מתנצל על שהטרחתיך בדבר זה ותודה כמובן על ההקשבה. מי-נהר - שיחה 04:50, 20 באפריל 2021 (IDT)
אין סיבה להתנצל, תמיד אני יכול לכתוב שאני לא פנוי להתעמק ולא להרים את הכפפה. אני מניח שה"למה לא" העיקרי קשור לזמן וההשקעה ביצירת הפן הטכני לשם כך. אם זה יהיה תדיר מאוד אולי יפריע למישהו לקבל כל יום "תודות" אז אולי לנסות למנן את העניין. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:09, 20 באפריל 2021 (IDT)

רעיון לבירורים[עריכת קוד מקור]

דף הבירורים הפך למעין "קטטת רחוב המונית", אני מציע פיתרון:

  • פתיחת הבירור תעשה לאחר דיון מינימלי של 72 שעות בדף השיחה של הנילון.
  • בדיון בדף השיחה יותייגו הבירוקרטים.
  • פתיחת הדיון בדף הבירורים תהיה טעונה אישור של מפעיל.
  • הזכות להוסיף ראיות ומקורות, תהיה בידי כלל העורכים. אך ייאסר על עורכים שאינם המלין/הנילון/מפעיל לדון, לפרשן, ולנהל את הדיון.

בברכה לַבְלוּב📜הבחירות שלפני הבחירות החמישיות22:18, 19 באפריל 2021 (IDT)

זה כיוון מעניין. העניין עם הבירורים הוא שהוא דף שאמור לשמש גם כמעין אפשרות להתלונן מול בירוקרטים/מפעילים במקרים של עוולות, כך שהתניה חובה עלולה לא לשרת את המטרה. השאלה מה המטרה של הדף. אם המטרה היא לדון בחסימה ארוכת טווח של עורך ותיק - דיון רחב משתתפים עשוי להיות משמעותי. אם המטרה היא לפתור מחלוקת בין שני עורכים, יכול להיות שאפשר להעמיד אלטרנטיבה ייעודית דוגמת צוות מפעילים שיגשר וכדומה.
זה קצת נחמד לי שמשתמשים בדף השיחה שלי כבישול ראשוני של רעיונות לפני מזנון אני אוהב רעיונות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:31, 19 באפריל 2021 (IDT)
אני פוחד להעלות כזה דבר במזנון... אבל צריך להפסיק את הקטטות שם. לא ייתכן שכל ויקיפד עצבני יפתח דיון ויחמם את כל הקהילה... לַבְלוּב📜הבחירות שלפני הבחירות החמישיות22:35, 19 באפריל 2021 (IDT)
לבלוב, יש בזה משהו. אולי כדאי להעלות דיון כללי לגבי שיפור אווירת הלינץ' בבירורים - נראה אילו רעיונות זה יציף. לפעמים כדי ליצור שינוי מהותי צריך לעשות כמה דיונים - אחד כללי לאיסוף רעיונות ואז אחד ממוקד יותר ברעיון שקיבל יחסית תמיכה בניסיון להגיע להסכמה רחבה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:38, 19 באפריל 2021 (IDT)
הא נלך על זה, אבל תגבה אותי? 🤔 לַבְלוּב📜הבחירות שלפני הבחירות החמישיות22:41, 19 באפריל 2021 (IDT)
אני בהחלט אתמוך בדיון כללי בנושא הזה, ואתה מוזמן לתייג אותי שם, אבל לצערי בתקופה הקרובה אני לא פנוי להוביל ממש לקחת חלק פעיל בהובלת דיון-מזנון, שמצריך לפעמים זמינות מסוימת. כך שאם תפתח אני "אגבה". אתה אגב יכול גם לקשר לדיון הזה אם אתה חושב שזה יעזור לחזק את הדיון. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:22, 19 באפריל 2021 (IDT)

מרחץ הדמים הויקיפדי[עריכת קוד מקור]

היי איש השום, מה שלומך?בשבוע האחרון בכלל לא ידעתי על הפרשה הזו (אני מבין שהיא הסתיימה, אבל אני עדיין באמצע הקריאה של דף הבירורים - תכף גם אקרא את כל הקישורים למיניהם) וזכור לי שאתה או/ו המקיסט עשיתם פרויקט של "להעביר את זה הלאה", אשמח אם תחדשו את זה - ואפילו אשמח לעזור לך בעניין. אני רק בחצי מהדיון בירורים (עוד לא הגעתי לדף השיחה של חנה וגאריפלד - אני גם לא מתכוון לקרוא את הכל, אבל אם יש לי זמן - אקרא טיפה) ורואה שהדיון על הקטגוריות לא יצר את השד, אלא פשוט הוציא אותו מהבקבוק. בברכה רבה ושנדע ימים טובים ושלווים מאלו. דזרטשיחה 11:25, 20 באפריל 2021 (IDT)

היי TheDesertboy יקר. לצערי לא חסרים מועדים בהם נראה שהגיעה העת ל"תעביר את זה הלאה". ה"גל" האחרון היה לפני חודש וחצי בסך הכל, ויש לי חשש שזה מסוג הדברים שאם נבצע בתדירות גבוהה מדי נגרום למיצוי מהיר של העניין ותחושת הבטן שלי היא שמוטב להמתין עוד. אולי אפשר לחפש רעיון אחר? אולי "שרשור פרגונים" בכיכר העיר (קונספט שאפשר לקחת לכמה כיוונים) או מיזם "ויקי אהבה" של מספר מצומצם של עורכים שיחליטו שכל אחד מהם שולח ל-10-5 עורכים לפחות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:46, 20 באפריל 2021 (IDT)
יש לי רעיון די נחמד. אפשר להתחיל סבב פרגונים בכיכר העיר. לדוגמא: אתה תתחיל את הסבב, תתייג כמה משתמשים שאתה רוצה לפרגן להם (וכמובן ציין על מה), והמשתמשים האלו ימשיכו ויתייגו משתמשים אחרים, וכן הלאה. דומה לרעיון אתגר דלי הקרח (מאתגרים אותך ואתה משתתף). ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:49, 20 באפריל 2021 (IDT)
לאו דווקא אתה תתחיל, לקחתי אותך כדוגמא ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 14:24, 21 באפריל 2021 (IDT)
barak a, אני חושב ששווה לנסות. כן הייתי מעדיף שזה יאפשר למי שרוצה לא להגיב, לעשות זאת בלי להרגיש לא-נעים, ובלי שזה "יתקע" את הקטע, כך שעדיף נניח להתחיל עם כמה שרשורים ולכתוב לכל אחד שמי שרוצה מהם מוזמן להמשיך את השרשור וכן כולם מוזמנים לפתוח שרשורים חדשים. אני תוהה אם יהיה מטופש או חינני לנסות לראות מה יהיה השרשור הכי ארוך. כן הייתי מעדיף שמישהו אחר יתחיל את הדיון (אפשר ללטש פה ביחד את הניסוח הראשוני כדי שלאנשים יהיה ברור מה הם אמורים לעשות) - התכוננתי להתחיל בקרוב 4 חודשים יחסית עמוסים (כנראה) מה-1.5, ונראה שאני הולך להתחיל עוד קודם 4.25 חודשים עמוסים, כך שלהוביל דיונים אני מעדיף שלא בינתיים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:53, 21 באפריל 2021 (IDT)
TheDesertboy, בא לך להתחיל? ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 19:41, 21 באפריל 2021 (IDT)

שאלה של The and is coming (17:35, 20 באפריל 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום לך --The and is coming - שיחה 17:35, 20 באפריל 2021 (IDT)

The and is coming, וברכה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:09, 20 באפריל 2021 (IDT)

שאלה של ויקיפדיה הכי מעניין וכיף (13:17, 21 באפריל 2021)[עריכת קוד מקור]

שלום איך נותנים כוכבים? --ויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 13:17, 21 באפריל 2021 (IDT)

היי ויקיפדיה הכי מעניין וכיף, בראש דף שיחת המשתמש יש כפתור של לב, לחיצה עליו פותחת מגוון אפשרויות בהצלחה! איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:31, 22 באפריל 2021 (IDT)

הרחבת הערך איוויינייץ[עריכת קוד מקור]

תודה על המשוב החיובי. כל מה שאני מביאה הוא מהספר יזכור של יוצאי איבניץ. תראה בהערות השולים, הוא הועלה בספרית ניו יורק בשלמותו ויש קישור לאתר באחת מהערות השולים. ואני מוסיפה הערות שולים לכל ציטוט או משהו משם. הרוב כתוב ביידיש, ולשמחתי בשנתים האחרונות אני לומדת יידיש ומצליחה לתרגם את זה. רק מעט כתוב בעברית, ואף פעם עד עכשיו לא קראתי את היידיש. כתובים דברים מרגשים, שאני מנסה להביא כדי אנשים יקלטו את האווירה של העיירה.. מרגישה שזה ממש חשוב... כל הצעה, משוב יתקבל בברכה.בלובר - שיחה 10:57, 22 באפריל 2021 (IDT)

בלובר, תודה על ההסבר ועל ההשקעה וכיף שאת מרחיבה את כישוריך ושזה גם משמש אותך פה. אני חסיד גדול של לצרף את אותה הערת שוליים ב"העתק הדבק" לכל מקום שאת מתבססת עליה, אפילו עשר פעמים באותו ערך. זה שימושי מכמה אופנים - גם כשמנטרים אותך אז ביתר קלות יכולים להבין את טיב העריכה, גם כשהמקור נגיש אונליין זה עשוי להיות שימושי, נניח אם ניסוח חסר או מכיל שגיאה ורוצים להבין מה היה המקור כדי לדעת איך לתקן, ולדעתי זה גם קודם כל בשבילך. פתאום עוד שנה או שנתיים מישהו יגיע לערך הזה ויתנגד למידע שהוספת - בלי למסמך כל טיעון קשה מאוד לזכור מה המקור של מה וחבל לפעמים להפסיד טכנית בגלל שאי אפשר לגבות טיעון שפעם כבר בדקנו. בנוסף, אני מוצא את זה שימושי שאם פתאום עוד שנה יהיה רעיון לערך אחר בו המקור והמשפט יהיו מועילים, קל יותר להמשיך את עבודתך כשוויקיפדיה מלאה בסימניות למקום הימצאן של המקורות כל הטענות שכבר טענת. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:01, 22 באפריל 2021 (IDT)
בלובר, חשבתי להוסיף את הערות השוליים בעצמי כהדגמה וניסיתי לחפש את הספר. ראיתי בקישורים החיצוניים שכתוב קישור לספר "יזכור" אבל זה הוביל לקישור שבור. אשמח אם תוכלי לתקן את הקישור או להפנות אותי לקישור הרלוונטי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:24, 22 באפריל 2021 (IDT)

הי מצרפת את הקישור

https://digitalcollections.nypl.org/items/e53e5a40-799f-0133-5d85-00505686d14e/book#page/13/mode/1up

מקווה שייפתח לך. ותודה על התמיכה. בלובר - שיחה 09:14, 23 באפריל 2021 (IDT)

כאן יש עוד קישור, מקווה שאחד מהם יפתח לך.

https://digitalcollections.nypl.org/items/e5285c60-799f-0133-a1ec-00505686d14e בלובר - שיחה 09:16, 23 באפריל 2021 (IDT)

בלובר, הוספתי את הקישור במקומות שהוספת שהיו ללא הערת שוליים. אשמח אם תעברי על המיקומים ותוודאי שאכן הוספתי במקומות המתאימים. תודה! איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:34, 28 באפריל 2021 (IDT)


מדליית זהב עבורך![עריכת קוד מקור]

על התגובות האיכותיות והמעמיקות שלך לכל מדיניות שעולה, על הניסיונות לסייע ולכוון משתמשים חדשים, על הפעילות כמפעיל ומנטר ועל הפעילות הקהילתית הענפה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:27, 22 באפריל 2021 (IDT)
אני מסכימה עם כל מילה! ‏Saifunny‏ • שיחה 22:29, 22 באפריל 2021 (IDT)
נשמות שאתם הסמקה לפעמים אני מתלבט אם להשקיע את העוד extra mile במה שאני עושה. תגובות כאלו בהחלט מחזקות אותי בנטייה זו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:35, 22 באפריל 2021 (IDT)
מה זאת אומרת מתלבט? ודאי שלהשקיע את האקסטרה מייל. שמים לב לזה, ועוד איך! :) ראיתי רק עכשיו, אז אני מגיב באיחור. מקווה שאתה סולח לי קריצה אלדדשיחה 02:08, 8 במאי 2021 (IDT)
חיבוק תודה - הדילמה אצלי היא כי זה בא על חשבון יעילות/הספק. לפעמים ההרהורים עולים אם לדוגמה אני יושב על ניטור עריכה בודדת 20-15 דקות, או אולי יותר (בין אם כי החלטתי להשקיע בנימוק והסברים, או בשדרוג לעריכה המקורית, או סתם הייתי חייב לדעת אם זה נכון). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 02:20, 8 במאי 2021 (IDT)
אם כך, אתה צודק, באמת יש מקום להתלבטות. סומך עליך שתחליט בכל מקרה לגופו. לפעמים אני חווה דילמות דומות, ולא תמיד אני מקבל אותה החלטה איך לנהוג. בכל אופן, תודה על כל ההשקעה שלך, בין בערכים ובין בשמירה על האווירה הנעימה. זה מורגש, וזה כיף אלדדשיחה 13:08, 8 במאי 2021 (IDT)
תודה הסמקה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:53, 8 במאי 2021 (IDT)

קהילת יהודי פשדץ'[עריכת קוד מקור]

איש השום (HaShumai) תחילה ברכות על המנוי החדש.
לעניין קהילת יהודי פשדץ' ראיתי שבתאריך 20 באפריל 2021 העברת את הערך שתורגם מאנגלית למרחב הערכים. מאידך בדף המיזם ויקיפדיה:ויקישטעטל/הרשמה לתחרות התרגום תשפ"א הערך מופיע כערך שאינו קיים. על כן התחלתי לעבוד עליו. בשלב הנוכחי הפסקתי את העבודה על הערך כי אינני מבין מה הסטטוס של הערך. האם הוא קיים או שהוא עדיין במרחב הטיוטות. אשמח לדעת מה הסטוטוס של הערך או שאני יכול להמשיך לעבוד עליו. . Crocodile2020 - שיחה 13:53, 23 באפריל 2021 (IDT)

משתמש:Crocodile2020, צר לי על אי הנוחות, נראה שהטיוטה כבר נוצרה על ידי Neta BL בתאריך ה11.4 ובמקביל לא תועדה בדף המיזם. מתייג גם את תלם לפולואפ במידה ויש ערכים נוספים שנוצרו ויש לתעד זאת בדף המיזם. אולי שווה להכין רשימה בה יהיה כתוב את שם הערך כערך/טיוטה, למשל "קהילת יהודי פשדץ' / טיוטה:קהילת יהודי פשדץ'" ואז אוטומטית יוכחל מה שבעבודה - סתם זורק רעיון. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:02, 23 באפריל 2021 (IDT)
איש השום (HaShumai), קצת אכזבה לא נורא. אבל למרות שהערך כבר פורסם במרחב הערכים במסגרת דף המיזם ויקיפדיה:ויקישטעטל/הרשמה לתחרות התרגום תשפ"א הוא עדיין מסומן כערך לא קיים גם בשעה זאת. ראה כאן שווה לתקן זאת. . Crocodile2020 - שיחה 19:21, 23 באפריל 2021 (IDT)
צריך לעבור ללשונית קהילות שכדאי לתרגם משפות אחרות . . Crocodile2020 - שיחה 19:24, 23 באפריל 2021 (IDT)
אני מעדיף לא להתעסק שם ולעשות שינויים בעצמי אם זה לא דחוף - לכן תייגתי את תלם. בהתחשב בזה שרשמת שאתה עובד על הערך, אני מניח שבינתיים לא יגעו בו. תודה על הסבת תשומת הלב ועל הרוח הספורטיבית. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 20:00, 23 באפריל 2021 (IDT)
אוי Crocodile2020 צר לי. יש כל כך הרבה משתמשים חדשים שנרשמו ישירות לתחרות, וכל הזמן צריך לבדוק שהם יודעים מה הם עושים. במקרה של עורכת זו כתבתי לה דוא"ל כמדומני, כדי להבין יותר אם היא מתכוונת לכתוב את הערך. היא לא הגיבה וכנראה שהטיפול בבעיה לא היה מספק. אשמח לנסות לעזור עוד אם צריך. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:56, 25 באפריל 2021 (IDT)

ואיש השום (HaShumai) ראה מה כתבתי שם בדיון - באמת נראה לי שהגבת על הצעה של מישהו אחר, וחבל לי - אתה בין העורכים הפעילים ביותר בנושא זה בקהילה, אשמח לשוחח על ההצעה שנראה לי שתוכל לסייע למצב. אשמח שתעדכן אותי אם יש צורך בהבהרות נוספות. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:58, 25 באפריל 2021 (IDT)

תלם, איש השום (HaShumai) אמנם באמת התאכזבתי מההתנגשות עם המשתמשת החדשה ואני מאחל לה בהצלחה. למרות שהערך נראה כערך שירד ממכונת התרגום. כפי שכתבתי למעלה עברתי את המשברון האישי שלי ועברתי לכתוב ערך אחר אודות הקהילה היהודית בחוז'וב, עיר הולדתו של הסבא שלי מצד אבי. נכון להיום אין זכר לקהילה שהיתה בעיר לפני מלחמת העולם השנייה. מלבד מצבה בדמות לוחות הברית במקום שהיה בית הקברות היהודי שגם הוא נהרס והפך לפארק עירוני וקהילת נוער הלומדת אודות שואת יהודי העיר. אין לי בעיה לחזור לערך קהילת יהודי פשדץ' במידה והוא לא הוכנס לתחרות ולשפר אותו. אך זה יהי ברגע האחרון לפני מועד סיום התחרות. תלם אשמח לדעת מה דעתך. . Crocodile2020 - שיחה 16:01, 25 באפריל 2021 (IDT)
Crocodile2020 - ישר כוח! נשמע כמו פרוייקט מרגש!
תלם, תודה על ההודעה. הגבתי במזנון. אני לא יודע לשים על זה את האצבע, אבל משהו בדיון הספציפי הזה מעורר בי אי נוחות קיצונית. אולי זה קשור למטאפורה שהדגמתי שם. אם יהיה לי איך לסייע לקידום הנושא, אשמח. כך או אחרת, לדעתי צריך להיות זהירים ושקולים במיוחד עם המהלך הזה. לקחת את הזמן שצריך לבשל אותו כמו שצריך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:56, 25 באפריל 2021 (IDT)

עוגייה בשבילך![עריכת קוד מקור]

חונך ממש טוב עוזר לי ועונה על השאלות שלי ויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 17:23, 23 באפריל 2021 (IDT)
ויקיפדיה הכי מעניין וכיף, תודה רבה, שמחתי להשתתף בניסוי הסמקה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:02, 23 באפריל 2021 (IDT)

בבקשה שבוע טובויקיפדיה הכי מעניין וכיף - שיחה 20:09, 24 באפריל 2021 (IDT)

בקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תחסום את Crot3x (שיחה | תרומות | מונה) ואת אני שונא קומוניסטים (שיחה | תרומות | מונה) ותגאל אותי ואת ‏Xnet1234 מיסרנו ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 02:10, 24 באפריל 2021 (IDT)

חבל שאין כפתור תודה על חסימות, תודה רבה xnet1234 - שיחה 02:17, 24 באפריל 2021 (IDT)
לגמרי. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 02:18, 24 באפריל 2021 (IDT)
תודה גם לכם על הניטור איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 02:19, 24 באפריל 2021 (IDT)

עזרה בכתיבת ערך שעבר למרחב הטיוטה[עריכת קוד מקור]

היי השומי,

החזרת את הערך שכתבתי "אייל גמליאל" למרחב הטיוטה ואני לא מבינה מדוע. עבדתי עם המדריך לכתיבת ערכים ואני חושבת שהעצות הנתונות כ"דברים שבד"כ זקוקים לשיפור" כתובים בו בצורה טובה (לדעתי...).

אשמח לביאור כדי שאוכל לדעת מה לשנות.

תודה רבה, מור.

היי מור, אני בימים מאוד עמוסים ואני לא בטוח שאספיק אפילו להעיף מבט מהיר בימים הקרובים. מה שכן, כשאתפנה לכך בעוד כמה ימים אשמח לבחון את העניין ולכתוב לך תובנות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:47, 26 באפריל 2021 (IDT)


תודה רבה! אמתין.

(Morklugman - שיחה 09:04, 27 באפריל 2021 (IDT))

הגבתי בדף שיחתך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:43, 30 באפריל 2021 (IDT)

ווקאו[עריכת קוד מקור]

מסכים. הערך כתוב טוב בתחילתו. מחקתי רק את המקום בו נאמר שפירוש השם ווקאו מיפנית. וו-קואו הוא תרגום מסינית וו=השם ליפנים קואו=בנדיטים. את שאר הטקסט הקיים ערכתי, כדי שיתאם לתוכן שהוספתי. (עשיתי עבודת תזה לתואר שני שאחד מנושאיה הוא הוו-קואו).

‫קוטוזוב‬, מאחר שאני בעומס יחסי, התכנון שלי הוא כזה - להמתין לתשובה של ספסף שאולי תמנע את המחלוקת, ואם זו לא תגיע תוך כמה ימים אתעמק יותר בעצמי. כך או אחרת אני אוודא שהתוכן שלך יקבל את הטיפול הראוי בעתיד הקרוב - רק מעט סבלנות. אחזור ואומר תודה על ההשקעה בערך, ואנא, אם תיתקל בבעיות כלשהן - גם בערכים אחרים - כתוב לי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:55, 27 באפריל 2021 (IDT)

ספירת העומר[עריכת קוד מקור]

בוטל
בוטל

שלום,

תודה רבה על המאמץ לתרום לוויקיפדיה העברית. לצערי, נאלצתי לבטל את עריכתך בדף ספירת העומר. הסיבה לכך היא: תוכנה, הקשרה או ניסוחה, או שהיא לא הייתה כתובה בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה. נא לשים לב שלפי הנהלים אין לחזור על עריכה שבוטלה, אלא יש לדון על כך בדף השיחה, או להציע חלופה בהתחשב בנימוקי הביטול. מומלץ לעבור על המדריך לכתיבת ערכים על מנת להכיר טוב יותר את הסטנדרטים של ויקיפדיה.
בברכה, david7031שיחה • ט"ז באייר ה'תשפ"א • 00:34, 28 באפריל 2021 (IDT)

david7031, פששש פעם ראשונה שאני מקבל תבנית:בוטל (ובסוף כן לקחת חלק מהניסוח שהצעתי! קריצה). מי יודע מה נגלה שקיים או לא קיים אם נוכל לחפור פעם כמו שצריך באזור הרלוונטי, אבל בכל אופן אני מניח לזה. בכל מקרה, אני לוקח את זה בשעשוע מסוים, ומאחר שאני לא בטוח אם זו טעות או לא אציין ליתר ביטחון שיכול להיות ששימוש בתבניות כאלו לעורכים אחרים עלול להתפרש לא ברוח הכי טובה, ואם רוצים ליידע (ובדרך כלל לא צריך כי מקבלים לרוב מייל על ביטול) עדיף לטעמי לתייג בדף השיחה או אפילו בתקציר עריכה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:50, 28 באפריל 2021 (IDT)
לקחתי את החלק מהניסוח שהיה רלוונטי. אם התבנית הזו לא מתפרשת ברוח טובה, אז צריך לשנות את התבנית. לטעמי, השימוש בתבנית אינו במטרה להגיד "אתה דפוק ומטומטם ומזיק לויקיפדיה", אלא להגיד "ידידי היקר, שים לב שביטלתט את עריכתך, ואם אינך מסכים איתי, בא נדון בדף השיחה.david7031שיחה • י"ז באייר ה'תשפ"א • 20:33, 28 באפריל 2021 (IDT)
כאמור, אישית לקחתי את התבנית בשעשוע מסוים וההערה שלי הייתה כללית כי אני מנחש שיכול להיות שיש עורכים ותיקים שיראו עלבון מסוים בכך שמניחים להם תבנית שמסתיימת ב"מומלץ לעבור על המדריך שלנו לכתיבת ערכים על מנת להכיר טוב יותר את הסטנדרטים של ויקיפדיה" - אלו תבניות שבאופן כללי כתובות עבור קהל היעד שהוא עורכים-חדשים, או אפילו עורכים-מאוד-חדשים. יכול להיות שיש מקום לתבנית נוספת שתפנה לקהל יעד אחר. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:47, 29 באפריל 2021 (IDT)
השימוש בתבנית במקרים האלו מגוחך. נכון שהתבנית הזו לא אומרת "אתה דפוק וכו'", אבל זה בהחלט לא מעשה מקובל להניח תבניות בדו־שיח עם משתמשים ותיקים. רצונך לומר משהו לעורך – כתוב לו; אל תניח לעורך תבניות טרחניות שבמקרה גם היה שותף בכתיבתן. דגש - שיחה 09:24, 29 באפריל 2021 (IDT)

בקשה להסרת ייחוס[עריכת קוד מקור]

היי השומאי, במחילה אם אפשר בבקשה לא לאזכר כך את הרעיון ואת שמי לצידו במזנון כי הוא ממש עושה לרעיון ולי עוול שלא בכוונתך. וככה הוא פוגע ברעיון בטרם נולד. שהרי כפתור תודה לעורכים כבר יש כיום. וזה לא מהות ההצעה כלל. אנא בבקשה מוטב שלא תציין את הדברים כך. ואם אתה בוחר שכן רצוי לכל הפחות להנגיש אל דיון ההצעה של הרעיון המפרטת אותה. אישית כמעט כתבתיה במזנון אך טרם הצלחתי לשלבה. מי-נהר - שיחה 11:04, 30 באפריל 2021 (IDT)

מי-נהר, אוקיי, תיקנתי לפי הבנתי את בקשתך. אם יש משהו נוסף בהקשר זה אנא כתוב לי. צר לי על אי הנוחות שגרמתי בשוגג. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:13, 30 באפריל 2021 (IDT)

תבורך השומאי היקר. מי-נהר - שיחה 11:18, 30 באפריל 2021 (IDT)

תשובה לשאלה בקשר לאבק כוכבים[עריכת קוד מקור]

שלום, לגבי זכויות היוצרים על העטיפה - הן של ההוצאה, ואני עובד בההוצאה. אין חובה לתת קרדיט למאיירת ולסטודיו מבחינת הזכויות שלהם, אם זה מהווה בעיה. הזכויות הן של הוצאת הכורסא. תודה על תיקון מה שהסרתי בטעות. ‪Yarinkatz‬ (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

‪Yarinkatz‬, תודה על המענה. בינתיים בדקתי בויקיפדיה:זכויות יוצרים/שאלות ותשובות, וראיתי שבאופן כללי מותר לשים תמונת כריכה של ספר בערך על הספר, אז אני משחרר את הנושא - החלפתי לתמונה החדשה ששמת .
בנוסף, אתה אמור (וכדאי לך ) להצהיר בגילוי נאות שאתה עובד בהוצאה (זה נחשב עריכה בתשלום, וזה לגמרי מותר, רק צריך להיות שקופים לגבי זה), וזה יכול להועיל במקרים שבהם ייתכן שיש לך גישה למידע שלא חשוף לציבור. מה שאתה צריך לעשות זה לכתוב על כך, אפילו במשפט, בדף המשתמש שלך ולכתוב שם אילו ערכים ערכת במסגרת עבודתך בהוצאה. מוזמן להציץ גם בויקיפדיה:עריכה בתשלום, אם כי מה שכתבתי לך פה זה עיקר מה שרלוונטי עבורך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:38, 1 במאי 2021 (IDT)
היי Geagea, ראיתי ש(להבנתי )הסרת את התמונה כאן. מאחר שכאמור בדיון זה הבנתי אחרת מדף השאלות והתשובות, אשמח ללמוד ממך למה התמונה הוסרה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:49, 19 במאי 2021 (IDT)
מחקתי את הקובץ בוויקישיתוף. הוא לא מתאים להעלאה שם. צריך להעלות אותו מקומית באחד מתבניות שמוש הוגן. מה שאתה רואה זו עריכה של הבוט שמסיר קבצים שנמחקו בוויקישיתוף מערכים. Geagea - שיחה 01:54, 19 במאי 2021 (IDT)


היי, ערב טוב :)[עריכת קוד מקור]

ראיתי שמחקת דף משתמש, בטענה להתחזות. מה דעתך בעניין משתמש שנרשם ממש כעת בשם משתמש "עוז זהבי"? אני מתלבט מה אנחנו אמורים לעשות. אלדדשיחה 22:12, 7 במאי 2021 (IDT)

היי Eldad, ערב טוב לא מצאתי את המשתמש הנ"ל בדפים חדשים, תוכל לקשר לשם? (אלא אם הוא כבר נמחק בעצם) באופן כללי לדעתי אם החשבון משמש במובהק להשחתות/הטרלות (כמו במקרה שחסמתי) אז הייתי חוסם, אם לא (או שאני לא בטוח) אישית הייתי מבקש ממנו לשנות את השם בעזרת התבנית ועוקב אחרי הדף שלו. אציין שמאוד מחמיא לי שוותיק כמוך שואל לדעתי שלי - "צעיר" המפעילים איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:24, 7 במאי 2021 (IDT)
במקרים רגישים, אני תמיד שמח להתייעץ. :) על כל פנים, בעריכה האחרונה שלי (לפני זו) כתבתי לו בדף השיחה שלו. תוכל להציץ שם. אם יש לך מה להוסיף, תפדל :) אלדדשיחה 23:51, 7 במאי 2021 (IDT)
אני מעריך שנכון לעכשיו, הנושא טופל. לא חסמתי את דף השיחה שלו – אני מעריך שאם הוא אכן עוז זהבי, הוא יגיב בדף השיחה. אלדדשיחה 00:00, 8 במאי 2021 (IDT)
פתרון יפה, אני עוקב אני מניח שתאורטית גם יכול להיות שהוא סתם מישהו לא מוכר שבמקרה קוראים לו "עוז זהבי" וגם יכול להיות שהוא הסלב עצמו (ואת זה ניתן יהיה לבדוק במידת הצורך). מעניין אם יגיב לך, אעקוב. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:07, 8 במאי 2021 (IDT)
תודה רבה. אשמח. אני מקווה שהוא יגיב בדף השיחה, במקרה הצורך, ואז נוכל לדעת כיצד לפעול. אלדדשיחה 00:11, 8 במאי 2021 (IDT)
זה עבד! :) עניתי לו עכשיו בדף השיחה שלו. אלדדשיחה 15:05, 8 במאי 2021 (IDT)
כן, ראיתי - אם היה סתם עורך תם שבמקרה בחר את השם הזה, נראה שזה עבד ממש מושלם (היופי הוא שגם אם אינו תם לב, לא הפסדנו פה הרבה ). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:55, 8 במאי 2021 (IDT)
אכן אלדדשיחה 17:53, 8 במאי 2021 (IDT)

היי :)[עריכת קוד מקור]

כשאתה מוחק ערך הבל, בשורת התקציר, אחרי המילה "הבל", עדיף למחוק עד סוף השורה, כדי שתוכן הערך שנמחק לא יופיע בשורת השינויים האחרונים . לא פעם זה עדיף גם כדי לא להגחיך את מי שהעלה את הדף שיימחק. מה אנחנו יודעים? ;-) אלדדשיחה 11:50, 9 במאי 2021 (IDT)

אכן. אציין שלפני ימים ספורים פניתי ל־Amire80 שיגאל אותנו מההשלמה האוטומטית הזו, שאין לה כל צידוק או טעם. דגש - שיחה 11:54, 9 במאי 2021 (IDT)
תודה רבה. נקווה שהוא יצליח להביא לביטול ההשלמה האוטומטית הזאת. הרי בדרך כלל נרצה להסתיר את זה (כי מדובר בהבל...). אלדדשיחה 11:57, 9 במאי 2021 (IDT)
ממש תודה Eldad שכתבת לי את זה, משום מה טעיתי לחשוב - לא יודע למה - שבחירת תשובה אוטומטית מוחקת את שאר הטקסט. אני מבין כעת שזה לא כך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:17, 9 במאי 2021 (IDT)
בשמחה! :) אלדדשיחה 13:19, 9 במאי 2021 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

העריכה הזאת – ידנית, או מתבנית כלשהי? דגש - שיחה 10:05, 10 במאי 2021 (IDT)

ידנית, זכור היה לי שקובץ על יד כותב כאלו ושלפתי משהו דומה. לפעמים אני מתעסק בעניינים כאלו מהנייד כשאני חצי עם הילדים, אז היה לי יותר נוח לכתוב משהו מאשר אפילו לחפש אם יש תבנית. תכלס אם אין אולי אפשר ליצור. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:18, 10 במאי 2021 (IDT)
אני כותב את זה דרך סקריפט. קובץ על ידשיחה13:02, 10 במאי 2021 (IDT)
תודה קובץ על יד, יש אפשרות שתכתוב לי איזה סקריפט? מחיפוש מהיר בדף הסקריפטים לא מצאתי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:00, 10 במאי 2021 (IDT)
בדף הסקריפטים שלך, הוסף את שורה זו:
importScript("משתמש:Bharel/סקריפטים/64-new-min.js");
(כמובן בלי ההזחה). בהצלחה, קובץ על ידשיחה03:43, 11 במאי 2021 (IDT)
תודה קובץ על יד, הוספתי... רק... מה זה אמור להוסיף אצלי בעצם? ניסיתי לחפש שינויים בדף שיחת אנונימי ולא שמתי לב למשהו שונה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:37, 12 במאי 2021 (IDT)
בפעם הבאה שתחסום מישהו, תוכל לראות לאחר ביצוע החסימה, בהודעה "החסימה הושלמה בהצלחה" אפשרות לשלוח לו הודעה על החסימה ("הוספת שטויות", "אמנם" ועוד). הייתי מציע לחסום אותי בשביל לנסות, אבל נראה לי שזה רק לאנונימיים. אין מנוס מלשבת בשינויים אחרונים או בבקשות ממפעילים, ולארוב לאנונימי משחית. קובץ על ידשיחה11:42, 12 במאי 2021 (IDT)
שכחתי שכתבתי כאן. שאלתי משום שהייתה שגיאה לשונית ברורה בהודעה. "המשך השחתות מרובות לכתובת זו תגרור חסימה ארוכה במיוחד של כתובת ה-IP מעריכה בוויקיפדיה" – "המשך" הוא זכר יחיד ו"השחתות" הן נקבות רבות. ה"המשך" יגרום, וההשחתות "יגרמו" (או "תגרומנה", לחובבי הז'אנר). כמו־כן, השחתות מתבצעות מכתובת ולא לכתובת. אם הייתה זו טעות מקלדת, ניחא; חששתי שאתה משתמש בכלי ממוכן כלשהו שמשפריץ הודעות מהסוג הזה (ישנם כמה משתמשים שעושים זאת), ואם־כן חשוב לתקן את הניסוח שבו. דגש - שיחה 11:47, 12 במאי 2021 (IDT)
תודה דגש וקובץ על יד. דגש - זה גם נכתב מהמקלדת נייד שלי שמועדת לפורענות, וגם נכתב יחסית בחופזה מתוך הנחה כללית שהסיכוי שמישהו מקהל היעד של ההודעה יראה אותה הוא נמוך, ולא רציתי להשקיע שם יותר מדי זמן - ובדיוק מסיבות אלו טוב שיש תבנית. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:56, 12 במאי 2021 (IDT)
בשביל הפרוטוקול, זהו הנוסח המלא שמופיע אצלי לאחר חסימה:
המשתמש <כתובת ה-IP> (נחסמת) ⚙ (נחסמת | הוספת שטויות | אומנם | כתובת IP חסומה) נחסם (תרומות | שיחה | הודעה | שינוי חסימה)
לחיצה על "הוספת שטויות" תביא את ההודעה "לתשומת לבכם". קובץ על ידשיחה14:06, 12 במאי 2021 (IDT)

התייחסות לערך לימודי נשים[עריכת קוד מקור]

שלום תודה על ההתייחסות. אכן יש צורך בעריכה וליטוש ואני מתכוונת לעשות את זה בהקדם.Illyravid - שיחה 13:23, 11 במאי 2021 (IDT)

Illyravid, שמח לשמוע. אמתין כשבוע, ואם לא יזדמן לך לכך אני מתכוון לבצע זאת בערך בעצמי - ארגיש לא בנוח להשאיר משפטים ללא תיקון זמן ממושך מזה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:31, 12 במאי 2021 (IDT)

המשך התכתבות[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב, מקווה שהלילה היה סביר...אנחנו ישנו רק כמה שעות... מעודד לקבל תגובות ואכן יש לי מה להשתפר וללמוד לגבי המדיה. הבוקר עברתי מעט על הטקסט וניסיתי לתקן, כי הריכוז לא ממש...מקווה שאוכל לתקן בזמן סביר ואם לא זה בסדר שתצטרף לעריכה הלשונית.Illyravid - שיחה 09:15, 12 במאי 2021 (IDT)

תודה Illyravid, בוקר טוב, החמאס אמנם קלקלו לי את ההרדמות לילדים, אבל לכשנרדמו בסוף הלילה היה די סביר (בכל זאת כפר סבא, לא מקנא במשפחות שנמצאות קרוב לחזית). לגבי ההשתלבות במיזם, זה אכן לוקח קצת זמן להכיר את מה שמקובל, אבל בסופו של דבר מה שחשוב זה עריכות ענייניות מבוססות על מקורות איכותיים - ומעיין מהיר בתרומותיך נראה שאלו דברים שאת כבר מיישמת, כך שכל המסביב, ההזחה וכדומה, זה דברים שאת יכולה ללמוד בנחת תוך כדי תנועה, זה פחות מהותי מהדברים החשובים יותר. בהזדמנות זו אציין שאם תצטרכי עזרה כלשהי או יהיו לך שאלות כלשהן תרגישי חופשי לכתוב לי (אם כי אציין שבמקרים שדורשים התעמקות לפעמים ייקח לי כמה ימים להשיב). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:49, 12 במאי 2021 (IDT)

1 מ-3[עריכת קוד מקור]

ראיתי שמחקת את הערך "מייטי (כלב גישוש)" שנכתב על ידי ‏Orenong4.‏ המשתמש כתב עוד 2 ערכי הבל, שגם חיפוש באנגלית וברבעית לא הניב לגביהם שום תוצאות. אשמח לטמחיקת הערכים (או להבאת מקורות עד ידי העורך). Eladti - שיחה 00:41, 16 במאי 2021 (IDT)

Eladti, מחקתי הרגע גם את אסון מסגד שוודיה. עוד כמה דקות אני כבר מוכרח לישון, אם אספיק לוודא אמוק את השלישי. מאמין שאספיק. אם לא כדאי ליתר ביטחון לפתוח בקשה בוק:במ. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:44, 16 במאי 2021 (IDT)
תודה. יש כבר בקשות למחיקה. לילה טוב (ושקט) Eladti - שיחה 00:44, 16 במאי 2021 (IDT)
מדוע מחקת לי אותם? משום שאין עדויות לקיומם זאת בדיוק הסיבה לפתוח את הערכים! צריך שאנשים ידעו על האירוע הזה, רק בגלל שזה קרה לפני שהיה הרבה אתרים באינטרנט והיה פיגוע באותו היום, האירוע פשוט נעלם! ועכשיו גם אתם מעלימים אותו, שתדעו שפגשתי בכפר קאסם איש חביב בלי רגליים שעכשיו יעלב שישמע שמשתיקים את האסון שקרה לו, הוא איבד את הרגליים שלו באסון מסגד שוודיה--Orenong4 - שיחה 00:48, 16 במאי 2021 (IDT)
טוב שפתחת, כי משום מה אני לא מוצא את הערך השלישי, ודי נגמר לי הלילה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:55, 16 במאי 2021 (IDT)
הערך השלישי הוא מסגד שוודיה, שנכתב על ידי משתמש אחר (או לפחות שם משתמש אחר) Eladti - שיחה 01:18, 16 במאי 2021 (IDT)

אביחי אדרעי[עריכת קוד מקור]

בבקשה תגן על הערך הזה, השחתות מטורפות ואתה המפעיל הפעיל היחידי כרגע ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:31, 17 במאי 2021 (IDT)

barak a, בהחלט מקרה שהצריך הגנה דחופה - הגנתי. תפסת אותי ממש בדקות האחרונות שאני פה - מזל. מאחר שלא עברתי על הוק:במ (לא הייתי זמין כמה שעות ואני בעיקר עובר על ערימות מיילים על שינויים שהיו בינתיים) חייב לשאול על בסיס מה הבנת שאני המפעיל היחיד הפעיל כרגע? אם יש שטיק שלא חשבתי עליו בהקשר הזה אשמח לגלות איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:39, 17 במאי 2021 (IDT)
השינויים האחרונים :) ראיתי אותך עורך איפשהו ולא ראיתי אף מפעיל אחר לא ערך ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:41, 17 במאי 2021 (IDT)
וואלה, רעיון. תהיתי לעצמי אם יש אופציה של פילוח על בסיס הרשאה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:42, 17 במאי 2021 (IDT)
צריך להמציא כזה דבר ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:43, 17 במאי 2021 (IDT)
שיטת ה"גלול את דף השינויים האחרונים וקווה לטוב" הידועה... אלעדב. - שיחה 23:44, 17 במאי 2021 (IDT)
אגב, ביקשת שאסב את תשומת ליבך במידה ויהיו השחתות בערכי האירוויזיון: באירוויזיון 2022 כאן ובאירוויזיון 2021 כאן, ועוד כמה פרטים שגויים שהוספו לערך בהמשך. מעדכן שהצפייה בערכים אירוויזיון 2021, אירוויזיון 2022, ישראל באירוויזיון 2021, Set Me Free ועדן אלנה עלו פי 2. אבקש לשקול להגן שוב על חמשת הערכים הללו. תודה :) ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 14:46, 18 במאי 2021 (IDT)
היי, זה די דחוף כיוון שהחצי גמר מתחיל היום עוד שעה... ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 21:07, 18 במאי 2021 (IDT)
היי, לצערי אני ממש לא זמין, בקושי 20 שניות לענות פה היו לי וגם את המייל ראיתי בפוקס. נסה את מזלך בוק:במ או בגלילה, אתפנה לדקה והלאה רק עוד כמה שעות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:44, 18 במאי 2021 (IDT)
barak a, היי, התפנתי, דבר ראשון אני עובר על זה. אירוויזיון 2022 הגנתי לחצאי הגמר בעקבות ההבטחה שנתתי לך (ככה לא הייתי מגן - תראה אבל את הנימוק שרשמתי שם, אני עומד מאחוריו, מסכים שזה לא מקרה רגיל). אירוויזיון 2021 בסך הכל בינתיים התרומה של האנונימים עולה משמעותית על הנזק וחבל יהיה להגן - בעריכות מהשבועות האחרונים רק 4 שחזורים, ו-2 מתוכם הגנה לא הייתה משנה (כי באחד מדובר ב"משתמש ותיק" ובשנייה האנונימי שחזר את עצמו אחרי דקה כי זה סתם היה ניסוי). בערך על השיר ועל ישראל הצפיות לא משכו עריכות-אנונימים ובעדן אלנה הייתה השחתה אחת ברורה מאוד - כזו שגם קל לכלל המנטרים לזהות ולבטל תוך שנייה, וזה גם שקרה. בהתחשב ב-2 עריכות טובות של אנונימי לפני שבוע גם פה המאזן חיובי והגנה עלולה להזיק לערך יותר מאשר להועיל. מה שיותר מטריד אותי והסיבה שהגנתי באופן חריג על הערך של 2022 זה הטרלות קשות לזיהוי של הכנסת שמועות או שינוי שמות של שירים ודברים שקשה לעלות להם למנטרים שלא צופים בזה, אני מעריך שההשחתות הצפויות בערך של עדן עצמה - אם יהיו - יהיו דברים קלים מאוד לזיהוי, וכל זמן שלא הושחת בפועל וגם נתרם על ידי אנונימים שמתעניינים בה, לדעתי יהיה חבל לחסום. צר לי על אי הנוחות בהמתנה ובכך שהתשובה שלי הייתה אולי שונה ממה שקיווית - נותר לי רק לקוות שתעריך את זה שבחנתי בכובד ראש את כל הערכים והגמשתי את מדיניות ההגנה יחסית לבדרך כלל, וגם שזה הדבר הראשון שעשיתי ברגע שהתפנתי. אם יהיו עוד השחתות באחד הערכים האלו או אחרים, אמשיך לעמוד בהבטחתי להגן עם יד קלה יותר על ההדק, גם במקרים שלא הייתי מגן בשגרה (כי אני באמת חושב שאלו נסיבות חריגות). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:27, 19 במאי 2021 (IDT)
פעלת מעולה כמו תמיד. מניח שיהיו השחתות נוספות בהמשך השבוע. אעדכן. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 00:31, 19 במאי 2021 (IDT)
איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:33, 19 במאי 2021 (IDT)
אפרופו, דחוף להגן על הערכים אירוויזיון 2021, מונסקין, אירוויזיון 2022 ואיטליה באירוויזיון. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 02:18, 23 במאי 2021 (IDT)
משתמש:barak a, אעבור בשלבים בין לבין החיים. אירוויזיון 2021 ראיתי שכבר הוגן אבדוק את האחרים בקרוב. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:24, 23 במאי 2021 (IDT)
מונסקין ראיתי השחתה אחת החודש אבל שתי תרומות מועילות כך שבסטטיסטיקה כזאת חבל להגן לדעתי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:31, 23 במאי 2021 (IDT)
2022 ראיתי שהוגן שבערך של איטליה ראיתי עריכה אחת של אנונימי שאמנם הייתה עם בעיית הגהה אבל בסך הכל הייתה מכוונה טובה כך שגם פה ללא שהתחילו השחתות ממש נראה לי חבל לחסום. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:36, 23 במאי 2021 (IDT)

כוכב דיפלומטיה![עריכת קוד מקור]

כוכב הדיפלומטים
אתה הופך את ויקיפדיה למקום נעים יותר. ניב - שיחה 23:40, 19 במאי 2021 (IDT)
תודה רבה, ניב! אני אדם סקרן (ולכן אני פה) ולכן לא אעמוד בפיתוי ואשאל... באיזה הקשר אתה כותב לי את זה...? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:54, 19 במאי 2021 (IDT)
אה, נראה לי שראיתי תודה על ה"כוכב" איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:56, 19 במאי 2021 (IDT)

שאלה של Tzirin.Amatzia (06:09, 31 במאי 2021)[עריכת קוד מקור]

בֹּקֶר אוֹר

איני מוצא את התכונה "שליחת דוא"ל למשתמש". --Tzirin.Amatzia - שיחה 06:09, 31 במאי 2021 (IDT)

Tzirin.Amatzia, האפשרות מופיעה בתפריט של צד ימין כאשר נמצאים בדף משתמש או שיחת משתמש, אבל זה מופיע רק אם אותו משתמש הגדיר אימייל לקבלת דוא"ל. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:23, 31 במאי 2021 (IDT)
תּוֹדָה רַבָּה.
Tzirin.Amatzia - שיחה 05:42, 2 ביוני 2021 (IDT)

היי אתה יודע איך אפשר להעלות תמונת קופירייט[עריכת קוד מקור]

HaShumai אני רוצה להעלות תמונה של לוגו של סדרה שפתחתי עליה דף אני יודע שאני לא יכול כרגע להעלות בגלל קופירייט אתה יודע איך? AVIVANK1233 - שיחה 19:41, 31 במאי 2021 (IDT)

AVIVANK1233, באיזה ערך מדובר? הפתרון הפשוט בדרך כלל הוא להשתמש בתמונות שכבר הועלו לוויקישיתוף.
דרך אגב, אין צורך לתייג אותי בדף השיחה שלי כי מקבלים על כך תמיד התראה (אם כי גם אני לפעמים מתבלבל מתוך הרגל). בכל אופן בשביל לתייג צריך לכתוב לפני שם המשתמש את המילה "משתמש", כלומר, לכתוב כך "[[משתמש:HaShumai]]" - וזה זה יוצר את התוצאה "משתמש:HaShumai". איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:53, 31 במאי 2021 (IDT)

זה דף חדש שהקמתי על אנימה בשם גוגוטסו קאייזן

AVIVANK1233, לא מצאתי את השם הזה ברשימת התרומות שלך. יכול להיות שהשתמש באיות שונה או בחשבון שונה?
ואגב, אתה יכול להגיב פה באותו דיון על ידי לחיצה על "עריכת קוד מקור" - אין צורך לפתוח שיחה חדשה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:25, 31 במאי 2021 (IDT)

עכשיו פרסמתי אם תרצה לראות https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%27%D7%95%D7%92%27%D7%95%D7%98%D7%A1%D7%95_%D7%A7%D7%90%D7%99%D7%99%D7%96%D7%9F

עד שמחקו אבל זה משאני רוצה להעלות File:Jujutsu kaisen.jpg

צר לי, AVIVANK1233, ישבתי על זה עכשיו מספר דקות אבל מסיבה שטרם הבנתי גם אני לא הצלחתי לצרף את התמונה הנ"ל לטיוטה. אני לא עוסק המון בענייני תמונות, ואצטרך להתעמק מאוד כדי להבין מה פספסתי שם, ולצערי כבר אין לי כל כך זמן לנסות לרדת לעומק העניין -
יכול להיות הכי טוב שאת השאלה הזו תשאל בויקיפדיה:דלפק ייעוץ, בטח מישהו שמתעסק יותר בענייני תמונות יבחין בזריזות בסיבה שזה לא עבד.
בנוסף, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:13, 31 במאי 2021 (IDT)
זה כי הקובץ לא בוויקישיתןף אלא בויקיפדיה האנגלית.

הגנה[עריכת קוד מקור]

שלום איש השום,

כדאי להגן על הערכים נשיא מדינת ישראל והבחירות לנשיאות ישראל (2021). תוכל לבצע זאת? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 12:54, 2 ביוני 2021 (IDT)

העיתונאי המנטר, ראיתי שדוד שי הגן כבר על ערך הנשיא. בערך על הבחירות רוב ההשחתות היו של אנונימי אחד וחסמתי אותו, מבדיקת שאר עריכות האנונימים רובן לא מזיקות וחבל להגן. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:11, 2 ביוני 2021 (IDT)

קיבלת כוכב![עריכת קוד מקור]

כוכב המפעילים
קשה להפסיק להחמיא לך על פועלך כמפעיל. כל תגובה שלך מראה כמה אתה מעמיק בכל ערך ונושא שאתה בודק, וכמה אתה ראוי להיות מפעיל. מעריך אותך מאוד. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 23:26, 7 ביוני 2021 (IDT)
העיתונאי המנטר, תודה רבה, שימחת אותי מאוד הסמקה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:32, 7 ביוני 2021 (IDT)
מסכים עם כל מילה של הארי. גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 17:20, 10 ביוני 2021 (IDT)
שמחה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:09, 10 ביוני 2021 (IDT)

בקשר לדיון שפתחת במזנון[עריכת קוד מקור]

בקשר לדיון שפתחת במזנון, תרצה לנסות את הצעתי ולבדוק את יעילותה? גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 17:19, 10 ביוני 2021 (IDT)

תודה רבה גופיקו, מבחינתי זה היה דיון שמטרתו יותר "סיעור מוחות" לחפש אמצעי ש"יודיע" לפחות לכמה מהמפעילים בנסיבות האלו. אישית אני לא ממש יכול להעלות על דעתי מיקום לשים את התבנית ש"יקפוץ לי לעין" (יש המון ימים שאני ממש עמוס ונכנס נקודתית לעריכות דרך המייל/רשימת-מעקב או נכנס ישירות פרוייקטים ספציפיים שאני עובד עליהם) כך שעבורי כיוון שאינו התראה פחות אפקטיבי, במיוחד אם רק אני עושה אהיה זה שאעשה את זה (אם זה יהיה מאמץ משותף שאני יוזם, אולי יהיה לי תמריץ פסיכולוגי ממש לשנות הרגלים ולעשות זאת). בקיצור, בינתיים אני לא בטוח אם/איך לעשות עם זה משהו פרקטי, אבל יש רעיונות שתהליך ההבשלה שלהם לוקח זמן וזה בסדר. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:09, 10 ביוני 2021 (IDT)
הרעיון שלי הוא שזה יופיע בסרגל הצד, כלומר מתחת ל"ערך אקראי" ו"תרומה לוויקיפדיה". הקישור יופיע שם רק אם הדף יהיה מעל גודל מסוים שאתה תבחר. הובנתי? גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 18:14, 10 ביוני 2021 (IDT)
גופיקו, קשה לי לומר אם זה יתפוס את תשומת ליבי, אבל יש סיכוי ואני מסכים שיכול להיות מעניין לנסות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:22, 10 ביוני 2021 (IDT)
אפשר גם שזה יהיה בצבע אדום או גדול או משהו אחר שתבחר כך שיתפוס את תשומת ליבך גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 12:28, 11 ביוני 2021 (IDT)
אני פחות בעניינים בצד הטכני - איך בעצם אפשר ליישם את העניין כך שיופיע בחלק העליון של תבנית הצד כמו שכתבת? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:42, 11 ביוני 2021 (IDT)
אני עובד על זה. גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 15:50, 11 ביוני 2021 (IDT)
ראה מה עשיתי במשתמש:HaShumai/הקישורים שלי. עכשיו רק נשאר להפעיל את הגאדג'ט הראשון בהעדפות ← גאדג'טים בלשונית "ניווט וחיפוש". כרגע זה מראה את הקישור כל עוד הדף מעל 2 בתים שזה כל הזמן כדי שתראה אם המצב טוב, אם כן, אתה יכול לשנות ל-25 או כל מספר אחר. שבת שלום, גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 16:01, 11 ביוני 2021 (IDT)
גופיקו, הגאדג'ט פתוח אצלי ואני מכיר אותו - משום מה חשבתי שאתה מתכוון לפונקציה אחרת שתגרום לזה להופיע יותר למעלה. עם זאת, אני חייב לציין שזה עובד מעולה. במקרה יש עכשיו גם כמות גדולה של פניות וזה תפס לי מיד את העין ונכנסתי לדלל קצת. האפקט הפסיכולוגי כרגע גורם לכך שזה קצת מבאס לדעת שאני נזעק לזה לבד. אנסה במזנון לעניין עוד מפעילים להודיע שעשו זאת. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:55, 11 ביוני 2021 (IDT)

הוספת ערכים לקריאה בשפות אחרות[עריכת קוד מקור]

היי HaShumai, תוכל בבקשה להוסיף את הערכים הקטור סוקורו ו-חוסה מגרינה לקריאה בשפות אחרות? DA865 - שיחה 21:01, 10 ביוני 2021 (IDT)

הוספתי, לפעם הבאה ראה: עזרה:בינוויקי בוויקינתונים. גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 21:13, 10 ביוני 2021 (IDT)

הגנה על הערך עלי מוחמד[עריכת קוד מקור]

היי, הגן בבקשה על הערך עד שהשחקן יחתום רשמית בקבוצתו החדשה. אלעדב. - שיחה 00:22, 18 ביוני 2021 (IDT)

אלעדב., לא חתם רשמית כבר? מהחדשות זו התמונה שעולה. אני טועה? כאמור, אני לא בעניינים ושואל באמת אם אני מפספס משהו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 08:43, 18 ביוני 2021 (IDT)
ראה למשל כאן [1][2], השחקן טרם הגיע לסיכום על תנאיו בקבוצה. גם על סכום ההעברה שלו הושג רק סוכם בינתיים והוא יושלם לאחר שיחתום. אלעדב. - שיחה 13:28, 18 ביוני 2021 (IDT)
בינתיים עדכן זאת בערך גם Israel0542, מאחר ששניכם מאוד פעילים, גם בתחום הכדורגל, אולי זו הזדמנות לנסות ליישר קו מסוים מבחינת אחידות בהקשר הזה. אם תדרש הגנה או פעולה כלשהי ממני אשמח לסייע, מוזמנים לכתוב לי מה אתם חושבים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:01, 18 ביוני 2021 (IDT)
קיים ויכוח ביני לבין אלעדב. על הנושא, לטעמי מספיק סיכום עם שחקן על מנת לעדכן כבר בערך, לטענתו לא, והוא מוחק/משחזר אותי כאשר אני עושה זאת. הוא ותיק ממני ואתן לו את הכבוד בנושא, ואכן אני משתדל לא לעדכן עד שיש חתימה בלבד. כאמור, לא מסכים על זה אבל לא אכנס לזה, אני לא פה להתווכח ולריב עם אנשים.Israel0542 - שיחה 15:20, 18 ביוני 2021 (IDT)
בכל הכתבות רשום שבתחילת השבוע הקרוב יסגור את תנאיו ויחתום, אפשר לחכות עד אז. כללית, מעולם לא היה לי ויכוח עם אף אחד בנוגע להחתמות שחקנים ותמיד הייתה הסכמה בקשר לזה. פשוט, עד שלא מופיעה ידיעה בה מופיעה המילה "חתם" אין סיבה לעדכן. לא "צפוי לחתום", לא "סיכם" ולא "קבוצה X פנתה לשחקן Y", ועוד דוגמאות לתוספות של אלמונים שרצים לעדכן ברגע שהם נתקלים בידיעה כזו. אלעדב. - שיחה 18:00, 18 ביוני 2021 (IDT)
תשמע, אני מסכים, אבל ברגע שיש תמונה של נשיא מכבי חיפה חותם על העניין, זה סגור. אבל לא אנסה לשנות סדרי עולם. Israel0542 - שיחה 18:14, 18 ביוני 2021 (IDT)
שמח שהעניין נפתר על הצד הטוב, Israel0542, כל הכבוד על שיתוף הפעולה. אלעדב., אני תוהה אם יש איזה דף מדיניות שהגיוני לציין ולחדד בו לגבי העניין הזה. אולי היה יכול להיות נוח, למשל, להפנות לשם כאלו שמתחילים לערוך ערכי ספורט, וליצור אחידות בנושא. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:06, 18 ביוני 2021 (IDT)
לא נתקלתי בכזה. כשאני התחלתי כאן, פשוט נהגתי לפי הדוגמה של מי שערך לפני. אלעדב. - שיחה 13:16, 19 ביוני 2021 (IDT)

מחיקת דף השיחה שלי[עריכת קוד מקור]

היי, מה קורה? מצטער על האקראיות, אבל לא ידעתי למי לפנות... אתה יכול בבקשה למחוק את דף השיחה שלי ואת העמוד שלי? PureHero - שיחה 10:44, 18 ביוני 2021 (IDT)

היי PureHero, הכל טוב. מחקתי את דף המשתמש שלך. את דף השיחה לא ניתן למחוק, אבל אתה יכול לארכב את השיחה שנותרה שם. אם תצטרך עזרה נוספת כלשהי כתוב לי. אגב, בגדול למי שאתה אמור לפנות עם בקשות למחיקת דפים, כולל דפי משתמש, זה לוק:במ, אבל זה בסדר שגם פנית אלי אישית. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:18, 18 ביוני 2021 (IDT)

קארים בנזמה[עריכת קוד מקור]

כתבה באתר one על מה שכתבתי, מוזמן לצפות קרא כתבה מעניינת ב-ONE:

קארים בנזמה: מעולם לא הטלתי ספק בעצמי

https://www.one.co.il/Article/387088.html Dagan78 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

Dagan78, תודה רבה, החזרתי את המידע איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:45, 24 ביוני 2021 (IDT)

בכיף😃 Dagan78 - שיחה 10:21, 24 ביוני 2021 (IDT)

Dagan78, דרך אגב, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:31, 24 ביוני 2021 (IDT)


כוכב חרוץ![עריכת קוד מקור]

כוכב החריצות
אני מעריכה מאוד את הפעילות שלך בתור ויקיפד בכלל ובתור מפעיל בפרט. בכל פעם שאני רואה עריכה שלך עולה לי חיוך אהבה תודה רבה לך על הכל! ‏Saifunny‏ • שיחה 22:54, 25 ביוני 2021 (IDT)
מצטרף ומחזק כל מילה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:56, 25 ביוני 2021 (IDT)
זה חמוד לי לקבל את ההודעות האלו אחרי שבוע סופר-עמוס עם רסיסי זמן בו לא ממש הייתה לי אפשרות לבצע פעולות שדורשות התעמקות של יותר מכמה דקות, אז זה משמח לדעת שגם בשבוע כזה יש אימפקט למה שכן הצלחתי להספיק. תודה לשניכם איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:59, 25 ביוני 2021 (IDT)

דבר שכתבת על עריכה שעשיתי[עריכת קוד מקור]

בערך דת ומדע, בנושא גיל העולם, כתבת שם משהו שדרושה הבהרה, אז עשיתי תיקון לערך. אני די חדש כאן כערוך בויקיפדיה, ולא לגמרי יודע מה מקובל כאן, לכן אני כותב לך כאן- ערכתי מחדש את הדברים בצורה שאני מקוה שמובנת יותר וגם הוספתי קישור לשיעור שמסביר את הדברים (חיפשתי משהו בכתב, אבל לא מצאתי). ומחקתי את ההערה שלך שדרושה הבהרה. תודה על ההערה, כי הקריאה המחודשת שלי באמת הראתה לי שניסיתי לדחוס יותר מדי ולא כתבתי בצורה בהירה. זה עדין לא מפורט ולא בהיר כל הצורך, אבל אני מקוה שברור לפחות ברמה הבסיסית, ומי שירצה יכול גם לשמוע את השיעור שבקישור. יוסף32 - שיחה 22:12, 27 ביוני 2021 (IDT)

היי יוסף32, טוב עשית שהוספת שם מקור וגם השכתוב הרבה יותר ברור ממה שהיה קודם - ועכשיו זה משמעותית מתאים יותר. הדבר היחיד שאין לי יכולת להעריך זה עד כמה הגישה הזו משמעותית ומקובלת, או נישתית יחסית. אם נניח שיש 100 פרשנויות ברחבי העולם שמנסות לגשר מעל לפער הזה ואנחנו רוצים לכלול רק בודדות מתוכן - השאיפה צריכה לחפש את הפרשנויות המקובלות והנפוצות ביותר, או לחלופין, המייצגות באופן המתאים ביותר את הגישות המקובלות והנפוצות ביותר. אם יש לך מידע שיכול לסייע להבין מעט יותר בהקשר הזה, זה יוכל לסייע לדעת את זה. אם יש לך שאלות/התייעצויות כלשהן מוזמן לכתוב לי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:35, 27 ביוני 2021 (IDT)
אומר לך את האמת, אני כתבתי את הדברים מתוך שאני באופן אישי מתעניין בנושאים האלה, ויצא לי לקרוא וללמוד על גישות רבות. אני חושב שאי אפשר לומר על הגישה הזו שהיא מקובלת, אבל זה רק בגלל שהיא לא מאד מוכרת. אני חושב שיש לה הרבה פוטנציאל. לא מדובר כאן בעוד מישהו שניסה להביע עמדה איפושהו על הציר שבין הגישה המפרשת לגישה המגבילה, והוסיף כמה הערות וחידודים. מדובר בפירוש שהוא אמנם חדשני ומורכב, מה שדורש הרבה עיון כדי להכריע איך להעריך אותו, אבל נותן קריאה חדשה לכל הטקסט, וגם מי שלא יקבל את הפרשנות שלו לפסוק כזה או אחר (קראתי חלק גדול מהספר שלו, ובהחלט יש לי ביקורות עליו)- מדובר בגישה חדשה שפותרת בעיות רבות, ולכן ראיתי חשיבות להוסיף את זה בערך כאן. כאחד שעיין הרבה בנידון אני חושב שמדובר בגישה משמעותית שצריך לתת לה הרבה משקל, גם אם היא עדין לא מוכרת וגם קצת יותר מורכבת מהגישות הקלאסיות. יוסף32 - שיחה 23:16, 27 ביוני 2021 (IDT)
היי יוסף32, מעריך את הפתיחות. אישית אין לי דעה נחרצת בעד/נגד הוספתה, ואני מניח לה להיות. זו הייתה הצעה אפשרית לשיפור התוספת, כי לעיתים יש מי שמוריד תוספות כאלו משיקולים כמו אלו שציינתי בפניך. מעריך אותך על ההתנהלות האדיבה והפתוחה (גם מבחינת כנות וגם מבחינת "הקשבה") - בהחלט גישה בריאה להשתלבות בוויקיפדיה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:48, 28 ביוני 2021 (IDT)
תודה על ההקשבה ועל הפרגון :) יוסף32 - שיחה 14:11, 28 ביוני 2021 (IDT)

שיפור מצבה של הקהילה[עריכת קוד מקור]

היי, מה שלומך?
עלה לי הבוקר רעיון, לשפר את מצבה של הקהילה בויקיפדיה, שכידוע זמנה מתבזבז בעיקר על דיונים ארוכים, מתישים, מבישים ולפעמים גם גסים ומגעילים. עלה לי רעיון, אבל אני אשמח להתייעץ איתך - האם הוא בעצם מטפלת רק בסימפטום ולא בבעיה. שמתי לב, שיש המון דפי "ויקיפדיה: X" שעם 20, 50 ואפילו 60 בינוויקי שמדברים על יחס לויקיפדים חדשים, על איך להימנע ממריבות עם משתמשים שהם מה שנקרא "אגוזים קשים", על אדיבות ואפילו על להפסיק עם מתקפות אישיות. ומה הבעיה?שעל אף אחד מהם אין בינוויקי לעברית, יש עוד לפחות 5-7 דפים (ואפילו מספר שמגיע ל-10 מצב דומה) ואז אנחנו חוזרים לסיבה שבגללה אני כותב - האם כדאי לי, להקים מיזם "להכחלת" הדפים או שהדבר פשוט גוזל את זמננו - כמו שגזל בוויכוחים?או האם הדבר שונה מזה?
. אשמח לחוות דעת, בברכה דזרטשיחה 16:56, 3 ביולי 2021 (IDT)

TheDesertboy, מחשבה יפה. הצעתי: הפתרון הכי סביר לדילמה נראה לי להתחיל מלתרגם - ולו חלקית (יש באנגלית כמה דפים ארוכים להחריד, שיהיו בריאים) - 3-2 דפים שנראים לך חשובים במיוחד, וליידע על כתיבתם במקומות הרלוונטיים. לאחר מכן ניתן יהיה לבדוק, למשל, מספר כניסות לדפים האלו כדי לנסות להבין כמה הם בשימוש, לפתוח אולי בקשה למשוב בדפי השיחה שלהם, ובאופן כללי לנסות להבין כמה זה היה משמעותי. אם יתקבל הרושם שזה משמעותי, להתחיל מיזם כאשר יש לך נתונים בידך יהיה בוודאי נקודת פתיחה טובה יותר. אם ייראה שזה לא מאוד משמעותי, אז אני מניח שנסתפק ב-3-2 דפים ההם - גם זה משהו איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:37, 3 ביולי 2021 (IDT)

אירוויזיון 2023[עריכת קוד מקור]

היי איש השום, מה שלומך?

האם התכוונת להגן על הערך מפני יצירה לשעתיים בלבד, או שזו טעות? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 18:06, 3 ביולי 2021 (IDT)

זו הייתה הכוונה - היה נראה שיש התעקשות על ניסיון כושל ליצור אותו ורציתי בעיקר למנוע לופ מיידי של מלחמת עריכה. בדיעבד, אני מבין עכשיו שהייתי צריך לחסום את היוצר במקום להגן, אבל אני כל כך עייף היום שלא חשבתי על זה באותו רגע. אני מניח שהסיכוי שמישהו אחר בדיוק תכנן להעלות ערך ראוי בנושא הזה בשעתיים האלו הוא סיכוי זעיר, ובכל מקרה אנסה שסבירות של טעויות כאלו ירדו עוד יותר לכיוון ה-0% (אם כי אני למדתי להשלים עם זה שיהיו לי פה ושם טעויות של חוסר-ריכוז, כל החיים שלי בשנים האחרונות זה ג'אגלינג מטורף וזה המחיר של זה). בכל אופן השעתיים זה מה שלא היה טעות, אלא סוג הפעולה, תודה על הוידוא איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:12, 3 ביולי 2021 (IDT)
היי, לא חשבתי שזו הייתה כוונתך אלא שפעלת על פי עצתו של יורו בדף המפעילים וסימנת בטעות זמן לא נכון בדף ההגנה. הייתי שמח לשמוע את דעתך בשאלה האם אכן נדרשת פה הגנה מפני יצירה חוזרת לתקופה ארוכה יותר (נניח, שלושה חודשים?). לדעתי יכול להועיל ולמנוע יצירה חוזרת של ערך לא אנציקלופדי, אבל מעדיף להתייעץ במקרה זה לפני הפעולה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 18:17, 3 ביולי 2021 (IDT)
העיתונאי המנטר, קודם כל, אני מחזיק ממך בהחלט שאתה מתייעץ, לטעמי זה מעיד על היעדר יומרה לדעת הכל ולדעתי זה חשוב כמפעילים להשתדל להמתין רגע עם הפעולה כשיש ספק. לדעתי חסימת האפשרות ליצור את הערך לטווח ארוך היא פעולה קיצונית באופן כללי ונדרשת סיבה ממש טובה לעשות אותה. אם הבעיה הייתה שיש איזה מישהו שמעלה ערכים בעייתיים שוב ושוב, צריך לחסום אותו (או אם הוא עורך ממספר מכשירים אז להגן) למינימום זמן האפשרי, כדי להשאיר את הפתח שתהייה אפשרות לאחרים לכתוב את הערך כמו שצריך. מצד שני, אולי כן יש סיבה טובה. שאלתי בוק:במ את אירו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:51, 3 ביולי 2021 (IDT)

גיא קרדי[עריכת קוד מקור]

תזכורת דגש - שיחה 20:23, 4 ביולי 2021 (IDT)

דגש, כן... אני אומר לך מה עבר לי בראש - באותו רגע, זה היה מובן מאליו שזה אותו אחד, ועכשיו בלי הקשר תאורטית יכול להיות שזה שני אנשים שונים - נניח שני קרובים של הבוהדנה הזה - שאחד מהם התלונן לשני שלא הצליח להעלות את זה והשני ניסה את מזלו. בוא נגיד לצורך הדיון שזה 2% והסיכוי שזה שוב הוא זה 98%. גם ברשתות החברתיות לפעמים יש את כל הפוסטים הזועמים האלה על ויקיפדיה (שלא בצדק, we rulez קריצה) ולפעמים יש קבוצה של חבר'ה שמסתערים על ערך מסוים יחד, אז לא שללתי את התרחיש הזה. כך שהיססתי לחסום על סמך עריכה אחת (מה גם שטקטית, לפעמים אני אוהב לשמור את האופציה של החסימת IP ל-24 שעות למתי שמתחילים לבצע רצפים וחבל לבזבז את זה על יום בלי עריכות), אמרתי לעצמי, נזהיר, ואם יחזור על זה, אחסום שוב ללא הגבלת זמן עם עבירה מובהקת אחרי אזהרה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:35, 4 ביולי 2021 (IDT)

היי,[עריכת קוד מקור]

היה לי נעים סוף סוף לפגוש אותך היום.
כל הכבוד על המשחקים והחידודים! אלדדשיחה 18:53, 9 ביולי 2021 (IDT)

מצטרף לאלדד, שאפו! אורז בסמטי ~ שיחה ~ 👨‍🎨 20:46, 9 ביולי 2021 (IDT)
Eldad, ממש כנ"ל, ותודה רבה רבה לשניכם! הסמקה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:43, 9 ביולי 2021 (IDT)
מצטרף גם (באיחור אופנתי :פ), היה כיף לפגוש אותך! ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:17, 12 ביולי 2021 (IDT)
כנ"ל - HiyoriX! מגניב שיצא שהיינו באותה קבוצה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:22, 12 ביולי 2021 (IDT)
גם למפגש הזה עשית קהוט? אם כן אשמח לקישור לנסות אותו בעצמי קריצה. omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 23:50, 12 ביולי 2021 (IDT)
omer abcd, לא הצלחתי להיות בטוח לגבי זה, אבל אני חושב שאם תשלח לי מייל אוכל לשלוח לך קישור למשחק (אני רושם פה תזכורת לעצמי שאני יכול לשתף קישור מכאן. לך הקישור הזה לא יועיל כי הוא עובד רק מתוך החשבון הרלוונטי). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:32, 14 ביולי 2021 (IDT)
שלחתי מייל, אתה מוזמן לתת לי קישור שם omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 12:36, 14 ביולי 2021 (IDT)

חה חה חה[עריכת קוד מקור]

אולי תפתח מיזם סרטי ערוץ הופ!... דגש - שיחה 17:43, 12 ביולי 2021 (IDT)

דגש
תכלס לא רעיון הכי רע להתארגן על מיזם בדיקת אמינות של ערכי סדרות, אבל תכלס אין לי ערוץ הופ! ואני רואה רק מעט פרקים חופשיים שיש ביוטיוב, כך שאני לא מספיק "מקצועי" בסדרות האלו מה שכן יש לנו ערוץ A+ - שם אני בעניינים, ומשגיח על הערכים שלהם איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:36, 12 ביולי 2021 (IDT)

יום הולדת שמח![עריכת קוד מקור]

איש השום היקר, כנראה שלא אהיה פעיל באתר ביום הולדתך באופן זמני, אז מאחל לך כבר עכשיו הרבה 🎂 🍻 מזל טוב! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 00:39, 18 ביולי 2021 (IDT)

תודה רבה, נשמה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:46, 18 ביולי 2021 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! אני גם אל אהיה מחר, אז מאחר יום קודם :) נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 20:20, 18 ביולי 2021 (IDT)
תודה רבה, הכי כיף כשמאחלים לאורך כמה ימים קריצה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:03, 18 ביולי 2021 (IDT)
מזל טוב איש יקר. מאחל לך שנים רבות של עשיה טובה ופורחת הן במסגרת האתר והן מחוצה לה קריצה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 01:45, 19 ביולי 2021 (IDT)
מזל טוב, ויום הולדת שמח! המון בריאות ואושר, וכיף בעריכותיך ובכלל! אלדדשיחה 08:38, 19 ביולי 2021 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! Mbkv717שיחה • י' באב ה'תשפ"א • 09:37, 19 ביולי 2021 (IDT)
תודה רבה על האיחולים המשמחים איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:44, 19 ביולי 2021 (IDT)

מזל טוב!!!!🤯🥳 ‏ניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!11:45, 19 ביולי 2021 (IDT)

איזה קטע, גם לך. מ ז ל ט ו ב ! לנו קריצה יאירשיחה 11:49, 19 ביולי 2021 (IDT)

תבנית:קונפטי יומולדת תבנית:ברכות יומולדתניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!12:08, 19 ביולי 2021 (IDT)

תבנית:יומולדת משתגעניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!12:24, 19 ביולי 2021 (IDT)

ואם כבר נמצאים בעניין האיחולים גם לי יש ברכה, שבמשך כל עבודתך כמנטר לא תנטר אפילו לא השחתה אחת... וגם אם תנטר השחתות, אנחנו סומכים עליך שתעשה עבודה טובה! יומולדת שמח ושירבו שומים כמוך! כדי שגם אחריך השום ישאר התוספת הכי טובה לפסטהניקי - שיחה - הצטרפו למיזם "סיפורי פוגי-פדיה"!!!12:31, 19 ביולי 2021 (IDT)

לאיש השום, הנחמד בעורכים, פרח בשבילך וברכות רבות ליום ההולדת. Keren - WMIL - שיחה 17:19, 19 ביולי 2021 (IDT)
🎂 🍻 מזל טוב! לאיש שאוהב שום :פ ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:27, 19 ביולי 2021 (IDT)
באיחור אבל מ ז ל ט ו ב ! דזרטשיחה 15:27, 20 ביולי 2021 (IDT)
יום הולדת שמח! (באיחור רגילקריצה) נריה - 💬 - 15:33, 20 ביולי 2021 (IDT)
המחשב אצלי בבית שבק חיים אתמול, אז לא יכולתי לברך...
רק שתדע שלא שכחתי קריצה. מזל טוב! גופיקו (שיחה | תרומות) 16:39, 20 ביולי 2021 (IDT)
אומנם באיחור... יום הולדת שמח! חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 19:47, 20 ביולי 2021 (IDT)

תודה רבה לכולכם, יקרים, על הברכות והמחמאות פרח בשבילך איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:42, 20 ביולי 2021 (IDT)


בהמשך לשיחתנו[עריכת קוד מקור]

אעתיק לכאן את דבריך בפרלמנט למען לא ייקטע הרצף

- תחילת ציטוט -

דגש, נראה שאני מצטרף לרשימה מכובדת של 4 מפעילים שרק בשנה האחרונה העבירו לפה הצבעות שנדחו כלא-בשלות. יכול להיות שמוסד הפרלמנט שלנו זקוק לרפורמה. משהו בשלב של הגימור - או לחלופין, קטילת הצעה שבנויה לא נכון והקמת חלופה טובה יותר - לא עובד לנו.

- סוף ציטוט -

אני כמובן לא מאשים אותך. תייגתי אותך כדי לעורר את תשומת לבך לבעיה שהצפתי. אכן, ישנם מספר מפעילים שפתחו הצבעות לא אפויות, אך הם לא הנושא כאן. משתמש:קיפודנחש ניסח, בטוב טעם, לפני כמה זמן בדיון בבירורים (אני משתדל לא לקשר לדיונים מהסוג הזה ללא צורך ממשי הניכר לעין) את סיסמת החווה הוויקיפדית ברוחו של ג'ורג' אורוול: "קונצנזוס – טוב; פרלמנט – רע". אם תשים לב, היו שנים שבהן עלו לפרלמנט הצעה אחת, אולי אפילו אפס. דווקא בשנים הללו היו הסכמות לא־רעות לגבי נהלים, ערכים ושאר מרעין טיבין. המגמה שנוצרה כאן לאחרונה, בעידודם של עורכים מסוימים (לא אחטא אם אומר שיוזם ההצעה הנוכחית הוא סמן בולט בהם), היא לחתור להצבעה (ולא להסכמה). הצבעה היא דבר רע: היא מקבעת שתי עמדות (במקרה הטוב) בלי יכולת להתגמש, וגורמת לעורכים לבחון את זהות בעלי העמדות תמורת תוכן דבריהם. השלכה נוספת היא ששינויים שלא נידונו בהצבעה לא יוכנסו בעתיד כי "הוחלט על ניסוח מדויק של פתיחת הערך". עד־כדי־כך קדושה שיטת ההצבעות, עד שהצעות רבות שקצת מנסה לייצר מערכת חדשה נתקלות במענה של "לך עם זה לפרלמנט" עוד _לפני_ שהובררו הטעמים להתנגדויות.
לעניין הנוכחי, הזוי שהצבעה שנועדה להסדיר את עניין ההצבעות, מתעלמת מהשאלה העקרונית: מתי נכון לפתוח הצבעת מחלוקת. אני לא הייתי פנוי לנסח את ההצבעה, ובכלל – הצבעה על הצבעה היא דבר כל־כך רחוק מדעתי, שקשה להניח שאשקיע זמן כדי לשפץ אותה. אבל להחמיץ (ולא רק אתה: כל מי שתמך בהצבעה הזאת) את הנקודות הבאות – על מה ראוי לפתוח מחלוקת? על דיון של שני אנשים שנתקע מחוסר עניין לציבור? על מחלוקת שצצה אתמול? – זה כבר יותר מדי, לדידי. המינימום היה לקבוע כללים מסוג: אחרי שדיון של מספר משתתפים נתקע, ואחרי שעבר זמן מסוים מתחילת/סוף הדיון, ואחרי שנעשה ניסיון לגישור (נניח בידי מפעילי מערכת) – אזי פותחים הצבעה, בלית ברירה. אבל כל זה לא נעשה, מחמת הלהיטות להביא עוד הצבעה, עדיף בשולצה (הפעלת מעגלים זה בכלל חלום רטוב), ואם אפשר הכרעות בחציון או בשיטות מתמטיות אחרות – מה טוב. הסיבה שאזכרתי אותך בעניין היא שהופתעתי לראות אותך פותח את ההצבעה, ועל־אחת־כמה תומך בהצעה הזאת. אתה איש דיונים מעמיק הרבה יותר. בכל־מקרה, אם ראית בדבריי העלבה אישית על פתיחת ההצבעה, כמובן אתנצל בפניך. דגש - שיחה 00:50, 21 ביולי 2021 (IDT)

דגש, אני מאוד מתחבר למה שאתה כותב. הייתי שמח אם יתחזקו נורמות או מנגנונים שמעודדים הגעה להסכמות ואני מדי פעם מנסה לעשות איזה tilt קטן לכיוון הזה (אגב, בהצעה הנוכחית בפרלמנט, לפני שהוצפו הבעיות השונות של חוסר הגימור שלה, המחשבה שלי הייתה שההבדל הגדול ביותר שלה זה שהיא תמנע חלק ממקרי ההצבעה באמצעות הליך פומבי יותר של דיון מקדים - שזה רעיון שבאופן כללי הוא לא רע בפני עצמו).
בהצעה שאתה נותן פה כדוגמה, אתה מציע פתרון די רדיקלי ומסקרן - להקדים אפשרות של גישור לאפשרות של הצבעה. אני מניח שהצצת פעם בקישור של החתימה שלי, שם אני מהרהר בדרכים ליישם מנגנון בסגנון כזה (פריסה מראש של התוכן בדיון בצורה שתקל על הצטרפות מאוחרת אליו, אפשרות למנות גם לא-מפעילים שיהיו אמונים ספציפית על הנושא הזה, לוח מודעות ספציפי לדיונים שנתקעו עבור בעלי ההרשאה וכו').
אני בהחלט לא ראיתי בדבריך עלבון, בהתחלה חשבתי בטעות שזו נזיפה ושלחתי לך מייל פרטי על זה, ואולי דווקא טוב יותר שהנושא הזה התבהר באופן פומבי, והרוח הטובה והכוונות הטובות ברורות יותר איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:04, 21 ביולי 2021 (IDT)
ה"פתרון הרדיקלי" הוא בעצם מה שכתוב בדף המדיניות, והפך ברבות השנים ל"אות מתה". ראה את ויקיפדיה:מנגנונים ליישוב מחלוקת: ”במסגרת דיון בענייני תוכן משמשים לעיתים שני כלים המקובלים למטרה זו גם מחוץ לוויקיפדיה: גישור [...] בוררות [...] במקרה, הנדיר יחסית, שבו אחד המשתתפים בוויכוח אינו מסתפק בהכרעה שהושגה בדף השיחה באחת מהדרכים שנמנו לעיל, באפשרותו לפתוח הצבעת מחלוקת.”
לגבי ההצעה הזאת – נכון שה"דיון" עלול להביא למניעת הצבעה, אבל זה גם – או בעיקר – תלוי במשך הזמן המחויב לדיון לפני ההצבעה. בחייך, יש כאלו שמצדדים בפתיחת הצבעה באופן מיידי ("מה זה שונה ממחיקה?"...). אז ככל שמשך הזמן להצבת התבנית הוא משתנה בעצמו, ההצעה הזו היא בעצם רולטה.
בכל־מקרה, אני בעד כל רעיון שיצמצם את ההצבעות בענייני תוכן למינימום. דגש - שיחה 23:15, 21 ביולי 2021 (IDT)
כתבתי שהוא רדיקלי כי אני לא חושב שמעשית יש לנו כוח אדם שיאפשר למפעילים להתערב באופן מעמיק בכל דיון תוכן מסועף שלא נפתר. אגב צמצום הצבעות בענייני תוכן, אני מבשל בימים אלו כמה רעיונות שמטרתם לחזק את העדיפות לעריכות עם מקורות (שזה יצמצם חלק קטן מהמחלוקות). אני מקווה שבספטמבר יעלה בידי להתחיל לדגום את המזנון בנושא זה (אגב טענתך העיקרית שאני מתחבר אליה, במודל הקלאסי שלי לבצע שינוי בכללים לרוב יש "סקר" מקדים ודיון המשך מבושל יותר בניסיון לקבל הסכמה רחבה). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:24, 21 ביולי 2021 (IDT)

מחיקת הערך יעל ברזילי[עריכת קוד מקור]

שלום רב, בחרת להיות בעד המחיקה מפאת מחסור במקורות לחלק מהדברים. נוספרו הערות שוליים ומקורות. מהאתר של נשים עושות שלום- על כניסתה לתפקיד. מהפייסבוק של spaceil ומאתר נוסף הזמנות לפנות לרכזת המתנדבים של הארגון. מהפייסבוק של lead על הפרויקט שעשתה בצבא במיטב לקהילה וכן תעודת הוקרה שקיבלה על ״ייזום התכנית והובלתו״ (אומנם מהפייסבוק שלה, אבל תעודה צבאית חתומה) אני בטוח שבחיפוש מעמיק ימצאו מקורות נוספים בכתבות וברשת לכל פעילותה. העובדה שהערך חדש, והיוצר המקורי לא השקיע מספיק, היא עילה מספיק לייצר תחושה של חוסר אמינות במעשיה? אכן דרושים עוד הבהרות אבל מפה עד ללמחוק, אישה שהספיק להדליק משואה, להיות סגנית ראש עיר, לנהל את ארגון נשים עושות שלום,(דבר שמקנה בפני עצמו לאנשים מסויימים ערך- אין לנשים עושות שלום מנכ״ל מסיבות הקשורות לתפיסת ההפעלה- אבל היא רכזה בפועל את פעילות התנועה במשך תקופהץ. להיות חלק בהקמה של הצעירים של יש עתיד, להיות רכזת - על תקן בוגרת של תנועת נוער (בגיל 16), שבפורבס בחרו בה (עם עוד אנשים נכון) להיות ״מהמבטיחות״ מתחת ל-30 ובעצם הוכיחה שהפכה לסגנית לפני גיל 30 פחות משנתיים אחרי הכתבה. נראה פשוט מיותר. מקווה שבמקום להצביע על למחוק ערך שחסר לו מעט מקורות, נעשה מה שאמורים לעשות בויקיפדיה ונוסיף מקורות ונחפש עוד עריכות. ליעל עוד כתבות רבות ברשת מתוקף פועלה. ומקווה שאכן לאחר הוספת חלק מהמקורות לשאלותייך, תשנה את הצבעתך. --77.138.241.3 01:57, 22 ביולי 2021 (IDT)

אני מעריך את פועלה, ומודה על תוספת המקורות, אבל לא היה בכך די לטעמי להחריג אותה מהנוהג לא להקדיש ערכים לסגנים ברשויות מקומיות. לא מוחקים ערך בגלל שחסר לו מקורות, אלא מסיבות אחרות, כמו האם הנושא "אנציקלופדי", אחרת נהפוך לאתר יח"צ, שלצערי אנחנו מתדרדרים לשם בהדרגה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:09, 23 ביולי 2021 (IDT)


כוכב בעד![עריכת קוד מקור]

כוכב הבעד
על היוזמות המבורכות שאתה מעלה במזנון מדי פעם!מי יתן וכל העורכים יהיו מסבירי פנים, נחמדים ויוזמים כמוך! דזרטשיחה 17:47, 31 ביולי 2021 (IDT)
תודה, נשמה הסמקה משתדל. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:00, 31 ביולי 2021 (IDT)

יופוריה[עריכת קוד מקור]

אזהרה חמורה: זהו ערך על תוכן קיצוני ומזעזע. האנימה נסבלת בקנה המידה של הנטאי, המאנגה היא סתם זבל, אבל משחק המחשב הוא חווייה איומה ונוראה. רצוי להקשיב לכל אלו שסיקרו את המשחק וסיימו באזהרה נוסח "אלוהים ישמור, למה בכלל נגעתי בזה". לכל אדם שפוי זו חווייה טראומטית. בשום פנים ואופן אל תנסה את משחק המחשב, ראה הוזהרת!!!

מה שהצלתי מהערך, זמן לא רב לפני שנמחק נמצא במשתמש:אילן_שמעוני/טיוטה/euphoria

!Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 18:54, 31 ביולי 2021 (IDT)

היי אילן שמעוני, לא כל כך הבנתי - לא מצאתי דיון בשיחה:יופוריה, ולא מצאתי ביומן המחיקות ערך עם שם זה. בנוסף, לא לגמרי הבנתי את ההקשר של האזהרה החמורה. אשמח להסבר איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:01, 31 ביולי 2021 (IDT)
הוא היה בויקינגליש ונמחק בויקינגליש, לא אצלנו. אני שוקל ברצינות לתרגם את מה שהצלתי מהערך בשבילנו, אבל חש רתיעה בשל הקיצוניות של הערך. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 10:33, 1 באוגוסט 2021 (IDT)
אילן שמעוני, ספציפית במשחקים (ולא רק) אני דווקא במיוחד מבין את החשיבות של הויקינגליש במקורות תומכים ברמה מסוימת, פשוט כי הרבה פעמים קשה מאוד למצוא מידע מעבר לכלמיני פורומים של מעריצים, ואם אין אפילו מקור אחד מסודר לאמת מולו דברים, זה נהייה בעייתי מדי לנטר וכאלה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:59, 4 באוגוסט 2021 (IDT)
בעוד שברמה העקרונית זה נכון, תחומים מסוימים אינם יכולים להיות מכוסים במקורות שאינם בלוגים. יופוריה שייך למשפחה תצוגה מקדימה

זכרו שזו רק תצוגה מקדימה. השינויים שלכם טרם נשמרו! אם תשמרו את הדף, עריכתכם תוצג לעיני כול. ← מעבר לאזור העריכה יופוריהגדולה של משחקי מחשב בתחום האקסטרים eroge. בשל התוכן הקיצוני אתרי מיינסטרים אינם מעזים לגעת בנושא. מקרה דומה התקיים לאורך שנים לגבי פורומים קיצוניים, ומעשה אני חושב שפורומים כמו 8chan לא היו עוברים בימינו בויקינגליש מאחר ואין להם כיסוי בגבולות המיינסטרים. שאלת החשיבות של שני התחומים לדעת פתורה מאליה, ונותרת שאלת המקורות. אם יש חשיבות לערך אך אין מקורות שעומדים ברף שנקבע, אז יש להוריד את הרף עבור נושאים ספציפיים אלה. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 21:07, 4 באוגוסט 2021 (IDT)

אילן שמעוני, השאלה מבחינתי היא קודם כל טכנית, איך כותבים ערך ראוי אם אין מקורות ראויים? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:11, 4 באוגוסט 2021 (IDT)
זה בדיוק העניין. קריטריון ה notability אינו מבסס אם מקור אינו ראוי, אלא מה ברמת ודאות גבוהה הוא מקור ראוי, וכך משאיר הרבה מקורות ראויים שאינם מסומנים כראויים. אכן אם מקור כלשהו הוא עיתונאי מבוסס באתר פופולרי שעובר עריכה אז ברמת ודאות גבוהה זהו מקור טוב. אם לעומת זאת מדובר בבלוג, יתכן שהוא באמת ראוי כי מדובר בבלוגר רציני המכיר היטב את הנושא, ויתכן שמדובר בבלוגר קיקיוני והזוי שכותב שטויות.
בתחומים שרמת הכיסוי שלהם גבוהה גם במקורות שבטוח שהם ראויים קריטריון ה notability עובד היטב. בתחומים אחרים הוא נכשל פעמיים - גם פוסל מקורות ראויים שיוסיפו לערכים, וגם מונע הוספת ערכים בתחומים שמחד חשובים ומאידך אין להם כיסוי במקורות שהם ראויים אבל לא נכנסים תחת קריטריון ה notability.
בויקינגליש החליטו על קריטריונים נוקשים בהחלטה גורפת יתר על המידה, ולא הותירו מקום לשיקול דעת. הדפים שמוקדשים לפסיקה מהו מקור ראוי ומה לא מתנהלים עלך פי הקריטריונים בלבד. חשוב שנמנע מאותה טעות. חייבת להיות "ועדת חריגים" בה הדיון לא יתמקד בעמידת המקור בקריטריונים, אלא באיכות המקור. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 22:17, 4 באוגוסט 2021 (IDT)
אילן שמעוני, זו נקודה טובה. בזמנו כשהעברנו כללים לגבי קישורים-חיצוניים ראויים, החרגנו לטובה בלוגים מקצועיים למשל. גם בעצמי כשנתקלתי במדיניות הזו בהתחלה, הדבר הראשון שחשבתי עליו זה שיש תחומים שלמים שבהם זה לא יעבוד ושאולי יהיה ראוי להחריג אותם (לא רק להחריג מקורות אלא להחריג ממש תחומים), דוגמת כדורגלים בליגות בכירות או סדרות. אני מניח שהייתי מקווה להגדרה בסגנון "מוסד אקדמי או אנציקלופדי / כלי תקשורת מסודר / כל מקור אחר בו כותב אדם בתחום מומחיותו - למעט מקרים שהם בסבירות גדולה יח'צ", אבל כדי לקדם הגדרה כזו אנחנו קודם כל צריכים להשתפר בלזהות ולהגדיר יח"צ (רעיון טוב באופן כללי לדעתי) ואני עובד על זה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 07:03, 6 באוגוסט 2021 (IDT)
ג'יזס. ואני חשבתי שתיכון המזוכיסטים זה יותר מדי. ממש יותר מדי. ברמה של Sex with the Devil. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 07:15, 6 באוגוסט 2021 (IDT)
הרבה יותר גרוע מזה. אולי אשנס מתניים ואתרגם את הערך לעברית. ההצלחה של יופוריה מעידה על משהו עמוק ומאד לא סימפטי בחלק לא מבוטל של המין האנושי. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 13:04, 6 באוגוסט 2021 (IDT)


כוכב הדרכה![עריכת קוד מקור]

כוכב המדריכים
רוב תודות על המענה המהיר והסבלני לכל השאלות. אני מלאת הערכה על הדרך בה אתה מעביר משוב בצורה כל-כך בונה וחיובית. SigTif - שיחה 17:16, 9 באוגוסט 2021 (IDT)
SigTif, כיף גדול לשמוע - האמת לא פעם אני ממש משכתב לגמרי הודעת-משוב כדי לוודא שיש בה את הנימה הנכונה (הרי קשה להעביר כוונות בכתב לעומת דיבור), וזה ממש משמח לדעת שזה משמעותי איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:20, 9 באוגוסט 2021 (IDT)

בסוף הגיעה לי שאלה אליך [עריכת קוד מקור]

היי, זוכר אותי😀?

אז ככה – יש לי שאלה ששאלתי פה, ואשמח אם תוכל לסייע לי בה גם כן.

תודה!

⁓⟬מקףשיחהתרומות⟭⁓11.08.2021¦00:16.

היי מקף, אשתדל להעיף מבט בקרוב. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:45, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
תודה, ראה בהזדמנות גם מה נרשם שם על ידי האחרים😀⁓⟬מקףשיחהתרומות⟭⁓ 11:30, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
מקף, הצצתי בדיון שקישרת אליו ובדף שיחתה, ובסך הכל נראה שרבים מטובי עורכינו על-זה. מאחר שאני ממש עמוס, אני מרשה לעצמי להניח לזה. אם בכל זאת יש משהו שכן נותר פתוח ושתרצה שאתייחס אליו, כתוב לי בכיף. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:54, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
לא, לא. אתה צודק לגמרי, הייתי צריך לכתוב משהו כשכבר הכל היה סגור מבחינתי. תודה⁓⟬מקף🗣️,🧾,📌⟭⁓ 22:56, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
הכל טוב אני שמח לחשוב שאפילו בשבועות העמוסים שיש לי עד ספטמבר אני עדיין מצליח לתת תחושה של "דלת פתוחה". איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:13, 11 באוגוסט 2021 (IDT)

תודה על התודה[עריכת קוד מקור]

שלום HaShumai, תודה על ההודעה שהשארת בדף שלי. אני עשוי בעתיד לפנות אליך. ‪Isragooner‬ (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

היי ‪Isragooner‬, שמח לשמוע ממך, ואשמח גם לעזור, אם כי עלי להודות שבאוגוסט הזה הגעתי לשיא שלילי בזמן המענה שלי לפניות מורכבות שדורשות התעמקות (לפעמים אף למעלה משבוע. אם זה משהו מהיר יותר אני עונה די מהר לרוב). בספטמבר תהייה לי יותר שליטה על הזמן שלי ואענה תוך זמן יותר הגיוני, ובכל אופן אם זה לא משהו דחוף מוזמן לכתוב לי מתי שתרצה.
אגב, כתבתי בזמנו דף טיפים שייעדתי לעורכים שעברו את טבילת האש הראשונית בוויקיפדיה ועכשיו נמצאים בצעד הבא, נדמה לי שזה בערך איפה שאתה נמצא, ואני מקווה שאולי זה יועיל לך. הוא נמצא כאן. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:43, 11 באוגוסט 2021 (IDT)

הערה על גישת "נחמדות" בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום, מה שכתבת בעמוד שלך על "גישת "נחמדות" בוויקיפדיה", סותר את מה שקרה לאחרונה בדף השיחה של https://he.wikipedia.org/wiki/שיחה:התנגדות_לחיסונים 192.114.3.241 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

קודם כל, בחייאת אל תתחיל להציף דפי שיחה. על הטרדות גם עורכים ותיקים נחסמים ותועלת זה לא יביא. לעניין, כלום לא סותר, כתבתי בדף המשתמש שלי שאני *משתדל* לנהוג כך - אף אחד לא תמיד on point מאה אחוז מהזמן, ולדעתי האישית התגובה שלי הייתה בהחלט סבירה בהתחשב בנסיבות, אבל חביבה בהרבה בהשוואה לקולות של לחסום אותך ולהפסיק לענות לך. בהקשר זה, דיון ענייני פה לא נראה לי שיהיה, כך שלא בטוח שאקדיש זמן לענות לתגובות נוספות כאן. אם יהיו לא ענייניות ולגופו-של-עורך, גם יש לי את החירות להסיר/להסתיר אותן (ובהנחה שאתה איתי במאמצים שלא תחסם, זו הזדמנות טובה להעיף מבט בויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה ולוודא שלא תפר משהו שם). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:14, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
הכוונה שלי בדיוק הפוכה ממה שכתבת. בדיוק כדי לא להטריד את כולם שלחת לך אישית. הכוונה שלי לא לתגובה שלך אלא לתגובות האחרות ובמיוחד לאחרונות.
מכיוון שאתה חושב שנחמדות "קריטית במיזם שיתופי", אולי כדאי לאיים בחסימה על מי שיכתוב בעתיד בצורה לא מכובדת?
כתבתי את זה כבקורת בונה. אין צורך שום שתענה.--192.114.3.241 14:56, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
מי שכותב "האם תוכלו אתה (ושותפיך לחשד) לטעון שאינכם מקבלים כל מימון מגוף התומך במתן חיסונים?" שלא יתפלא שלא נחמדים אליו פה. Keren - WMIL - שיחה 15:00, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
כדי לא להטריד את HaShumai ראי תשובה בדף שיחה שלך.--192.114.3.241 15:08, 11 באוגוסט 2021 (IDT)
הוצאת דיון מדף שיחה של ערך לדפי שיחת משתמשים של כל העורכים שלא מסכימים אתך זה מטריד - חסמתי אותך לשבוע לדפי שיחת משתמש. אתה עדיין יכול לערוך בדפי שיחה (כמו שכתבתי, בגבול הטעם הטוב) ובמרחב הערכים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:57, 11 באוגוסט 2021 (IDT)

התייעצות[עריכת קוד מקור]

היי, מה נשמע?

אשמח שתצטרף לדיון המתנהל כאן, ושתחווה את דעתך.

תודה , ⁓⟬מקף🗣️|🧾|📌|📋⟭⁓ 00:21, 13 באוגוסט 2021 (IDT)

היי מקף, לא קראתי את כל הדיון, ולא את כל הכתבה, אבל אנסה בכל אופן להציע זווית ראיה רחבה יותר. באופן כללי יש תופעה ידועה לשמצה בוויקיפדיה - בה מבצעים עריכות על נושאים אקטואליים ומעדכנים פרטים שטרם קרו/אושרו רשמית, וכך לפעמים קורה שמעדכנים על משהו שבסוף לא קורה בפועל, וכך למעשה מטעים את הקוראים. כך שבאופן כללי בנושאים אקטואליים צריך להיזהר בעריכות מכלי התקשורת - כי כלי התקשורת עובדים מאוד שונה מוויקיפדיה, הם מחפשים כל שביב סיבה לכתוב כותרת על הנושא כי הם מחפשים תוכן, ולמעשה אם תסתכל פעם על כלי תקשורת מרכזי באופן ביקורתי תגלה שהמון מה"חדשות" שעוסקים בהם אלו לא דברים שקורים בפועל (ספקולציות, אמירות, דברים כאלו - זה ממש משונה כששמים לזה לב). מסיבה זו - ואחרי המון דיווחים מביכים בוויקיפדיה על פטירת אנשים שעדיין בחיים, העברות שחקני כדורגל שבסוף נשארו בקבוצה שלהם וכדומה - רבים בוויקיפדיה אימצו גישה שמרנית של "קודם שמשהו יקרה, ואז נעדכן", ויש המון היגיון מאחוריה. צריך לקחת בחשבון גם שדין ערך אחד לפעמים משליך על דין לערך אחר, כלומר, יש המון מקרים של אנשים/חברות שנתבעים באופן קבוע על לשון הרע מתוך "שיטת מצליח" (בתוך מאזין ל"תוכנית הבוקר" של טל ואביעד, זכור לי שהם מתלוצצים על זה שמדי פעם יש מי שתובעים אותם על שטויות שהם אומרים - תביעות שנדחות פעם אחר פעם. האם ראוי להקדיש משפט לכל תביעה כזאת? אני לא בטוח. שלא לדבר על מקרים שתובעים אקטיביסטים או עיתונאים תביעות השתקה למיניהן - כאשר אלו מתמסמסות, ובצדק במקרה זה, לפעמים זה לא משהו שראוי לציון בביוגרפיה של אדם או בערך על חברה או פרשה). עכשיו, יש פה כמה מועדים שאפשר לשאול את עצמנו מתי ראוי לעדכן פרט על תביעת לשון הרע (בלי קשר לערך, אפילו). כשהיא מתקבלת בבית משפט? אני מעריך שבדרך כלל זה יהיה משהו שראוי לעדכן, אם מישהו אשכרה הורשע. כשהיא מוגשת לבית המשפט בפועל? כמו שפירטתי, הרבה פעמים זה יהיה מיותר לציין אם התביעה לא תתקבל בפועל, לדעתי. כשמוגש מכתב התרעה? לטעמי מוקדם מדי - אפילו לא בטוח שהתביעה תתקיים בפועל. לפעמים מהלכים אלו הם מהלכים טקטיים של עורכי דין, ואין להם ערך רב מבחינה אנקצילופדית.
מקווה שההתייחסות הכללית הזו תועיל. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:12, 14 באוגוסט 2021 (IDT)
כרגע הצלחת לשנות את דעתי לגבי הכתבה ההיא. ממש הבאת לי זווית ראייה שונה ורחבה יותר.
לגבי ההגנה, אני עדיין משוכנע שרמת ההגנה גבוהה מדי על סמך נימוקים שלא מאפשרים אותה לפי דף מדיניות ההגנה.
תודה על שהשקעת וכתבת לי!⁓⟬מקף🗣️|🧾|📌|📋⟭⁓ 20:33, 14 באוגוסט 2021 (IDT)
מקף, שמח מאוד לשמוע! לצערי אני לא פנוי מספיק לבחון את כדאיות רמת ההגנה, אבל מהמעט שהצצתי בדיונים היה נראה לי שהנושא נבחן על ידי מספר מפעילים כבר... באופן כללי אם היו מספר עריכות ששוחזרו לאחר שהוכנסו על ידי "עורכים ותיקים" (כלומר, עם חשבון לפחות 4 ימים) שאינם "בדוקי עריכות אוטומטיים" - זה עשוי להצביע על כדאיות של הגנה מוגברת. תמיד אפשר לבקש הכנסת טקסט בדף שיחה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:29, 15 באוגוסט 2021 (IDT)
טוב, תודה ⁓⟬מקף—🗣️|🧾|📌|📋⟭⁓ 00:34, 15 באוגוסט 2021 (IDT)

שיבוש הערת שוליים[עריכת קוד מקור]

הי שומאי, נדמה לי שהיית מעורב בייעוץ בנושא :-). הסרת הערת שוליים עם התייחסות בהמשך בעריכה זו. שים לב בעתיד. תודה! אסף השני - שיחה 16:33, 14 באוגוסט 2021 (IDT)

אסף השני, צודק, התבלבלתי וחשבתי שזו ה"ש חדשה שהתווספה לצד אחת אחרת דומה. כל הכבוד על תשומת הלב. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 20:07, 14 באוגוסט 2021 (IDT)
לא צריך תשומת לב, תחת "רשימות לריקון" יש דף שמרכז דפים עם שגיאות בהערות השוליים, שעשוע חביב לשבת. אסף השני - שיחה 20:58, 14 באוגוסט 2021 (IDT)
אסף השני, זו הייתה כוונתי - תודה על תשומת הלב שאתה מקדיש למשימות אלו קריצה הלכתי על ניסוח כללי למען הסיכוי שהגעת לשיבוש באופן אחר איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:30, 15 באוגוסט 2021 (IDT)

כוכב היסטוריוני![עריכת קוד מקור]

כוכב היסטורי
על שדרוג ערכי המאות! המשך כך! פיקסרשיחההכחילו! 10:23, 18 באוגוסט 2021 (IDT)
FixerIL, תודה רבה הסמקה כיף שמעריכים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:58, 18 באוגוסט 2021 (IDT)

התנגדות לחיסונים[עריכת קוד מקור]

שלום,

היות שכבר התערבת שם אני פונה אליך בעניין הזה. אני חושב שהאנונימי מפגין התנהגות טרולית קלאסית על ידי ויכוחי סרק. הוא מבזבז את זמננו. הפסקתי אמנם להגיב, אבל אני רואה שיש כאלה שממשיכים. זה חסר תועלת. הדיון הזה לא יגמר לעולם כי תמיד יהיה לו דבר מה חדש להוסיף. בסך הכל דף שיחה הוא לא פורום. זה לא במה להחלפת דעות. דף השיחה נועד לשרת את הערך. הוא בבירור כושל בזה כרגע. לכן, אני מציע שתחסום אותו פשוט. גילגמש שיחה 04:57, 19 באוגוסט 2021 (IDT)

היי Gilgamesh, אני מתלבט. לפעמים כשפועלים באופן שנחווה כ"השתקה" זה עלול לגרור התנהגות יותר טרולית וניסיון "לנצח" אותנו ב"קרב" לטווח ארוך. מצד שני, לפעמים כשמסבירים אז בצד השני מבינים, ובינתיים הרושם שאני מקבל זה שמי שבצד השני בסך הכל משתדל להקשיב ולכבד את גבולות הגזרה שהצבתי, ואני חושב שזה עשוי להיות מסוג המקרים שהסברים יועילו יותר. בנוסף, באופן כללי אני חושב שחסימה על ניסיון לקיים דיון לכאורה-לגיטימי (לפי דעת הפותח, שמנסה להתבסס על מקורות ולהביא טיעונים רציונליים, מבחינתו) בדפי שיחה זה קצת חוטא למטרת ויקיפדיה. תכלס לא בלתי סביר שאפשר לשפר במידה כלשהי את הערך ואולי דיון פחות "מוגזם" היה יכול גם להועיל לערך, אפילו אם מי שצד השני מגיע עם דעה מוכנה ומוטה מהבית. גם תאורטית אם כבר נוצר עכשיו דיון בדף שיחה בו יש התייחסות לטענות הקבועות האלו, אפשר בעתיד להפנות אליו את הבאים שצפויים לבוא ולנדנד על זה (ככל שהבנתי זו לא הייתה אופציה עכשיו כי לא באמת היה דיון שעסק בחיסון של פייזר). מצד שני, החשש לשלם מחיר שהדיון שם "יאכל וישתה" באופן מוגזם הוא חשש מוצדק. עד עכשיו ניסיתי לעשות פעולות מדודות וספציפיות שיפחיתו את הבעיה עם מינימום נזק ריקושט - חסימה לשיחת-משתמש, והנחיה למיעוט תגובות שם. באופן כללי אני חושב שבמקרים כאלו פתרון נקודתי יותר יהיה עדיף. אולי אפשר לבקש מאילן שמעוני להשתדל לא להשקיע זמן רב בתגובות שם (אף על פי שאישית אני נהנה מהן ולפעמים מהרהר לאורן באפשרויות לחדד את הניסוח בערך באופן שאולי ימנע דיונים דומים בהמשך) או אולי להתמקד בהפניות לקוניות למקומות אחרים, כמו קישורים שכבר מתייחסים בהרחבה לנושא, "הכה את המומחה" או איזה פורום רופאים וכדומה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:08, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
אני לא חושב כך. אין בעיה לטפל בטרול. זה סתם גורם לרעש ומוסיף ספאם. אני חשוב שבכלל צריך למחוק את כל הפרק שהוא פתח שם. זה סתם הגיגים לא רלוונטיים. גילגמש שיחה 13:16, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
כאמור לדעתי חסימת אפשרות תגובה ומחיקת דיון במקרה זה תחטא לערכי הליבה של המיזם, וההתרחשות לא מספיקה כדי להצדיק זאת, אבל כמו שאתה כמובן יודע, זכותך לבקש חוות דעת נוספת בוק:במ. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:42, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
לא, זה לא מספיק חשוב :)
אתה יודע שאני מכיר חצי מהמפעילים פה באופן אישי אז יכולתי לפנות למי מהם בפייסבוק או בטלפון והם היו עושים את זה אבל היות שהתערבת וזה חשבתי שזה מתאים יותר. אני לא בטוח שאתה צודק, אבל אני מקבל שיתכן שאני טועה במקרה הזה. פשוט לתחושתי הוא ימשיך להציף אותנו. גילגמש שיחה 13:44, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
אני לא שולל שעוד שבוע או שבועיים אחשוב שכבר מוצדקים צעדים יותר מרחיקי לכת. אני הרי עוקב שם, ובינתיים בסך הכל נראה שיש התמתנות מאז שיא השצף שהיה באמת מוגזם, ואם היה נמשך לא היה משאיר מנוס מחסימה, כמו שהסברתי גם לאנונימי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:48, 19 באוגוסט 2021 (IDT)
בסדר גילגמש שיחה 14:12, 19 באוגוסט 2021 (IDT)


ניים דרופינג שמקובל בתעשייה[עריכת קוד מקור]

העליתי את הנושא כדוגמה לניים דרופינג רצוי, אבל אחרי העריכה של ידידיה צ' צבאן במייקל שאנון ראיתי שהערך מכובד ומקצועי יותר בלי השמות. כנראה מה שמקובל בפרסומים לעיתונות נראה לא אלגנטי באנציקלופדיה.

ביקשת "לחדד סייג כזה", אז הנה הצעה:

  • לציין שמות שקשורים גם לביוגרפיה שמחוץ לקריירה
  • לציין שמות שהם שיתופי פעולה חוזרים בקריירה ולא מקריים
  • לציין שמות של במאים אם הערך על הסרט לא נכתב
  • לציין שמות שהתמודדו מול נשוא הערך לפרס על אותו סרט

זהו בינתיים. Vinci da Vinci - שיחה 10:40, 24 באוגוסט 2021 (IDT)

היי Vinci da Vinci, אני בין דברים ולא פנוי להתעמק או להתרכז, אבל בכל אופן מציע שתעלה את זה בדיון במזנון, כי שם יש לדברים תוקף ויש הזדמנות לחידוד נקודות וקבלת חוות דעת נרחבת יותר. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:22, 24 באוגוסט 2021 (IDT)
Vinci da Vinci, ועכשיו כשאני פנוי יותר אוסיף גם שאני מעריך את זה שהשתכנעת מהדוגמה שצבאן ערך, ואת הרצון להציע סייגים שישפרו את ההצעה המתגבשת. אני באופן כללי מסכים עם מה שאתה כותב, ואני חושב שבסך הכל זה לא נסתר על ידי המתווה המוצע (אולי חוץ מהבמאים, שזה החידוד שרציתי להוסיף בזכותך) - לא כל ציון שם זה "ניים דרופינג", ולכתוב "הרבה לבצע שיתופי פעולה עם נעה קירל ואבשלום קור" זה ממש לא ניים דרופינג. מאחר שההגדרה ברורה לי, קשה לי קצת לתאר לעצמי מה אולי לא ברור לאחרים, ואם יש לך רעיון לשיפור ניסוח, אשמח. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:18, 24 באוגוסט 2021 (IDT)
נראה לי שרשימה של סייגים מותרים עם דוגמאות היא דרך ברורה לפסול את כל מה שבחוץ.
שורה שכתבתי: "ב-2008 שיחקה לצד מריל סטריפ בסרט "ספק" והועמדה לפרס האוסקר ולפרס גלובוס הזהב. ב-2009 שיחקה אדמס בשנית באותו סרט עם סטריפ, "ג'ולי וג'וליה"." (מתוך: איימי אדמס) הניסוח זהה לניים-דרופינג שמופיע במאות ערכים, רק שבמקרה הזה שתיהן שיחקו בשני התפקידים הראשיים בכל אחד משני הסרטים. Vinci da Vinci - שיחה 23:31, 24 באוגוסט 2021 (IDT)
Vinci da Vinci, אולי עדיף ניסוח כמו "בתקופה זו כיכבה לצד מריל סטריפ בשני סרטים - בסרט "ספק" משנת 2008, עליו הועמדה לפרס האוסקר ולפרס גלובוס הזהב, ובסרט "ג'ולי וג'וליה" משנת 2009" - שכך אנחנו לא מזכירים את סטריפ כבדרך אגב, אלא מדגישים ספציפית את שיתוף הפעולה שלהם, שזה דבר מעניין ומשמעותי לביוגרפיה של שחקן קולנוע. מה דעתך? אם תתחבר, אולי כדאי לעשות בדף המיועד רשימת דוגמאות של "איך לא - איך כן". איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:36, 24 באוגוסט 2021 (IDT)
מתאים. Vinci da Vinci - שיחה 23:40, 24 באוגוסט 2021 (IDT)
אחלה, אשב על זה, כנראה, בשבוע הקרוב. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:44, 24 באוגוסט 2021 (IDT)
בסוף כתבתי: "כיכבה לצד מריל סטריפ בסרט "ספק" (2008), תפקיד שעליו הועמדה אדמס [...הוספתי עוד פרסים...] ושוב בסרט "ג'ולי וג'וליה" (2009).
עוד סוג של ניים דרופינג: "הועמדה לפרס הזה והפסידה לשחקנית הזו". אולי ירצו לסייג גם את זה? לדעתי אם הן שיחקו באותו סרט אז רצוי לציין גם אם שתיהן הפסידו, אחרת זאת התרחקות מנשואת הערך לאישיות אחרת בסרט אחר. Vinci da Vinci - שיחה 00:49, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
Vinci da Vinci, התלבטתי קצת לגבי הדוגמה שלך, אם להתייחס אליה בכללים/דוגמאות, אבל תכלס זה לא ניים-דרופינג לציין פרטנית שם ספציפי שנוגע לפרט ביוגרפי משמעותי, כך שנראה לי שזה סבבה. אני מעלה עכשיו במזנון קישור לטיוטה שהכנתי, אתייג אותך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:03, 28 באוגוסט 2021 (IDT)
אולי לא ניים דרופינג (כמו ציון שם של מועמדת נוספת מסרט אחר שלא זכתה), כן גלישה מהנושא (הזוכה לא שיחקה לצידה). Vinci da Vinci - שיחה 12:03, 28 באוגוסט 2021 (IDT)
Vinci da Vinci, השאלה אם משהו במדיניות המוצעת סותר את זה? על פניו אני לא רואה איך, אבל אם יש הצלבה שלא חשבתי עליה מוזמן לשתף. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:10, 28 באוגוסט 2021 (IDT)
כנראה צריך רק עוד דוגמאות. פתרת על הדרך גם את בעיית אתרי הדירוגים (נכון לתאריך), עכשיו נשאר ליישם אותה. Vinci da Vinci - שיחה 12:27, 28 באוגוסט 2021 (IDT)
אשמח אם תרצה להציע דוגמה נוספת של "איך לא"/"איך כן". איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:13, 28 באוגוסט 2021 (IDT)
אפשר לערוך את הטיוטה? Vinci da Vinci - שיחה 14:32, 28 באוגוסט 2021 (IDT)
אם אתה חושב שזו הדרך הכי יעילה להדגים - בוודאי שאפשר איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:40, 28 באוגוסט 2021 (IDT)

ערים בישראל[עריכת קוד מקור]

שלום איש השום, רציתי להודיע לך: בקשר לעריכתך בערך "ערים בישראל", שם תיקנת את נתון האולוסייה של העיר החדשה באר יעקב לנתוני 2020, הסתמכת על הנתונים הרשמיים של הלמ"ס? אני זה שיצר את עמודת הנתונים של 2020 והסתמכתי על אומדני הלמ"ס לנובמבר 2020, שם נתון כי אוכלוסיית באר יעקב היא 28,744 תושב. אתה מעדיף שהעריכה שלך תשתנה או שעדיף להשאירה כפי שהיא? מאיפה לקחת את הנתון? רועי ס 10 - שיחה 23:56, 24 באוגוסט 2021 (IDT)

רועי ס 10 - כל הכבוד על ההשקעה! נכנסתי לקישור שבהערת השוליים שבפרק, לתיקיית אומדני האוכלוסייה של 2020. מאחר שכל הטבלה מאופסת לפי התאריך הספציפי שאתה הכנסת, נראה לי שבאמת עדיף שתשנה בהתאם למה שאתה ראית. שמח שאתה משגיח על הערך הזה לצידי - הוא דורש השגחה ותשומת לב. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:04, 25 באוגוסט 2021 (IDT)

אין בעיה, מיד אשנה. הערך הזה בהחלט חשוב לי מאוד ואכן הוא דורש תשומת לב רבה. תודה רבה ולילה טוב רועי ס 10 - שיחה 00:07, 25 באוגוסט 2021 (IDT)

תודה רועי ס 10 רק מזכיר שבדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:12, 25 באוגוסט 2021 (IDT)

לקחתי לתשומת ליבי, תודה לך על המידע. רועי ס 10 - שיחה 09:06, 25 באוגוסט 2021 (IDT)

אופס, שכחתי לשים נקודתיים מקודם! סליחה! רועי ס 10 - שיחה 09:07, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
הכל טוב, רועי ס 10, לאט לאט מתרגלים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:56, 25 באוגוסט 2021 (IDT)

אישור הצעה לשינוי מדיניות[עריכת קוד מקור]

היי,

יש את ההצעה לשינוי מדיניות שאני רוצה להעביר. איני יודע מה התהליך שאני אמור לעבור, ואשמח להנחייה🙂 ⁓מקף־👋🖋️🎯📌23:41, 28 באוגוסט 2021 (IDT)

היי מקף, אני רואה שזה לא משהו שאני יכול לקרוא בחיפזון - אני עובר ומשלים דיונים במזנון מדי כמה ימים. אם לא אכתוב לך פה עוד כמה ימים תזכיר לי ואגיב אחרי שכבר קראתי, סבבה? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:55, 28 באוגוסט 2021 (IDT)
100%, תודה ⁓מקף־👋🖋️🎯📌00:00, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
מקף, בגדול כדי לבדוק אם יש לך הסכמה ועל מה כדאי לעשות כמה דברים: 1. לכתוב שאם לא תהייה התנגדות משמעותית אתה מתכוון להוסיף את זה לדף המדיניות, ושאתה רוצה לוודא שיש הסכמה רחבה. 2. לתייג בתגובה זו כאלו שלא ברור במובהק מה דעתך, כמו חציל-צילון, כדי לוודא שלא מתנגדים. בגדול אם אתה לא בטוח אם לתייג מישהו מהמשתתפים - תייג אותו. לפעמים מוטב אפילו לתייג פשוט את כל המשתתפים לוודא אם יש להם מהשהו לחדד. 3. להפנות מויקיפדיה:לוח מודעות כדי לנסות לגרום כמה שיותר דעות (לצורך העניין אם כמות הבעד/נגד על כלל זה "0-2" קשה לומר שזו "הסכמה רחבה". יותר טוב 0-4 או 0-7 או 1-10). בהצלחה. אני אוהב את המוטיבציה שלך - קח בחשבון שלפעמים מסובך להעביר כללים חדשים, אצלי בפעם היחידה שעשיתי זאת עד כה זה לקח שנתיים, וגם עכשיו אם אצליח עם הכללים של היח"צ זה יהיה בזכות זה שלפני שנה התחלתי דיון בוסרי בנושא שלא הבשיל, אז גם אם זה לא יקרה, אל תתייאש, יש תהליכים שלוקח להם זמן לנבוט (ואל תשכח שאם יש התנגדות רק לסעיף אחד שהצעת והסכמה רחבה על האחרים, אתה עדיין יכול להכניס את האחרים). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:49, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
תודה, ממש תודה!😀😀 ⁓מקף־👋🖋️🎯📌18:54, 29 באוגוסט 2021 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

הנה הדיון.🤗⁓מקף־👋🖋️🎯📌21:51, 29 באוגוסט 2021 (IDT)

היי מקף, ראיתי את התיוג מהיום. אני מבין שהסתדרת בינתיים, או שיש עוד דילמות בהקשר הזה? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:11, 4 בספטמבר 2021 (IDT)
לפי מה שכתבו שם אז אני כבר יכול להעביר את זה לדף המדיניות? יש תקופת זמן נוספת שאני אמור לחכות לפני?
תודה! מקף־ 07:08, 5 בספטמבר 2021 (IDT)
מקף, אחרי השלב בו קראת מלוח המודעות ופתחתי תת דיון בו תייגת את כולם, לאחר שבוע - אם אין התנגדות - אתה יכול להוסיף את החלקים הרלוונטיים למדיניות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:47, 5 בספטמבר 2021 (IDT)
מקף, ראיתי את התיוג מהמזנון - אשלים את כל הדיון בהזדמנות ובינתיים רק אכתוב לך פה באופן כללי. גם לי לקח סתם להבין את החידוד הזה, אבל "הצבעה" היא הליך ספציפי פורמלי שיש לו כללים ספציפיים (מועד סיום מוגדר, בעלי זכות הצבעה ועוד), והיא מתקיימת בעיקר בהצבעות מחיקה, בהצבעות מחלוקת ובהצבעות בפרלמנט. שאר הדברים מתבססים על דיון ויש לכך כללים שונים. בדיון חשיבות הרי אין חשיבות ל"בעד/נגד" אלא צריך נימוק בעד אחד כדי להשאיר, ב"מפעיל נולד" נדרש רף קונצנזוס מינימלי אמנם, אבל תכלס יש החלטה של הבירוקרטים שמתבססת על הנימוקים שעלו בדיון. במזנון כפי שאתה יודע אם יש הסכמה רחבה על כלל אפשר להפוך אותו למדיניות רשמית. המשמעות היא שאתה יכול להציע סעיף ומותר לאנשים לכתוב אם הם בעד או נגד אם זה נוח, אבל זו איננה הצבעה ולא חלים עליה הכללים של הצבעה, ואין משמעות לספירה סופית של כמות הבעד/נגד כמו שיש משמעות לאם הייתה הסכמה רחבה על דברים או לא. למשל, אתה יכול להציע מדיניות עם 2 סעיפים ואני אכתוב לך " נגד כל זמן שיש את הסעיף השני" - כך שבעצם אני לא מתנגד בלעדיו ויכול להיות שתהייה לך הסכמה רחבה על הסעיף הראשון והוא דווקא כן יעבור (או אולי יעבור בניסוח קצת שונה אחרי שתתייג אותי ותוודא שאני לא מתנגד וכו'). בניגוד להצבעה, זה דיון והנימוקים בו הם קריטיים ולא "ספירת האצבעות". מקווה שברור יותר עכשיו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:49, 5 בספטמבר 2021 (IDT)
הרבה יותר ברור, תודה! הבנתי עכשיו את הדברים שלא ישבו לי עד הסוף מקף־ 08:33, 6 בספטמבר 2021 (IDT)

יידוע טכני[עריכת קוד מקור]

שלום איש השום. נבצר ממני להתחבר לוויקיפדיה בסוף השבוע האחרון, כך שהתפניתי רק עכשיו לכך. אין לי כל־כך דרך לתאר את ההתנהלות של העורך השני או את הגישה שלו לכתיבה אנציקלופדית בוויקיפדיה בלי להסתכן בעבירה על הקוד האתי, אז אמנע מכך בשלב זה. מה שרציתי לחדד, זה בעניין דבריך כאן, שטכנית יש אפשרות – שמורה למצבי קיצון – למנוע ממפעיל לערוך ערך. חסימה חלקית מהערך יכולה למנוע עריכה, ונכון להיום אין באפשרות מפעיל לשחרר חסימה מחשבון שלו, אם לא הוא ביצע אותה. דגש - שיחה 13:06, 29 באוגוסט 2021 (IDT)

דגש, באמת לא ידעתי שמפעיל לא-חסום לא יוכל לשחרר זאת, אני מניח שזה מעניין לידע כללי, אבל תכלס אני קצת אופתע אם יום אחד אראה את זה קורה תודה על ההעשרה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:14, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
אני מניח שהתכוונת שמפעיל _חסום_ לא יכול לשחרר חסימה שלו. צד ג' בוודאי יכול לשחרר את החסימה הזאת. דגש - שיחה 13:17, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
התכוונתי שאם חוסמים אותו נקודתית רק לערך מסוים והוא לא חסום לאתר כולו ועדיין עם ההרשאות, שאינו יכול להתיר את החסימה הנקודתית. לא משנה, בקיצור, הבנתי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:48, 29 באוגוסט 2021 (IDT)

עמוד ראשי[עריכת קוד מקור]

שלום, מדוע המעבר לשפות זרות ממוקם בתחתית הדף, מקום לא נוח ולא הגיוני? --‏Yoavd‏ • שיחה 16:40, 29 באוגוסט 2021 (IDT)

היי Yoavd, מאחר שלא הייתי מעורב בבקשה, ואישית אני בכלל עדיין על העיצוב הישן, תהיתי אולי התכוונת לכתוב את זה למישהו אחר? או שהייתה פה כוונה ופספסתי אותה? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:06, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
אם זכרוני לא בוגד בי סיפרת לי במפגש ויקיפדיה על פרויקט הצבת השפות הזרות מעלה במקום בצד ימין. חשבתי שלפחות תהיה אחידות בנושא, אבל העמוד הראשי מוכיח אחרת. לכן כתבתי לך....--‏Yoavd‏ • שיחה 20:27, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
אני כלל לא זוכר שזו קרה... כל מה שאני יודע על עצם השינוי - ולפיכך הדבר היחיד שיכולתי לומר בנושא - זה שהיה שינוי ושהמיקום השתנה. כאמור אני בעצמי בכלל על העיצוב המיושן ואני אפילו לא חווה בעצמי את השינוי הזה, סתם קורא מדי פעם תלונות עליו. יכול להיות שאמרתי משהו על זה, ובטעות יצרתי את הרושם שאני יודע יותר מכך על הנושא. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:28, 29 באוגוסט 2021 (IDT)

דורון פישלר[עריכת קוד מקור]

ממש לא ברור לי איך השכל הישר שלך הגיע לכך שמכל האנשים דווקא אותו אתה רוצה להשאיר בחוץ.
אם כי, כמובן, אנחנו מאחלים שתאריך פטירתו יופיע בויקיפדיה רק עוד המון שנים.
אגב, אני חושב שניתן ללא היסוס לתת לו את התואר "האיש שהרבה ערכים בויקיפדיה מסתמכים על דבריו כמקור יחיד", והוא יחלוק אותו עם יוספוס.david7031שיחה • כ"ב באלול ה'תשפ"א • 23:23, 29 באוגוסט 2021 (IDT)

david7031, מעניין שדווקא הוא קפץ לי לראש - אני מת עליו, אבל תכלס חיפשתי מישהו שהוא מין מיני-סלב נישתי שלא מתאים להגדרות שגילגמש הציע. אם פישלר מתאים, קשה לסמן את הגבול איפשהו יכול להיות שעצם הדיון הזה הוא סימן שהכיוון שהצעתי לא הולך לעבוד... איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:30, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
ברור לך שזו הייתה בדיחה.
אבל יש משהו במה שאתה אומר על סלבים נישתיים, שלא ברור שאנשים יצליחו להבין שהם נישתיים.david7031שיחה • כ"ב באלול ה'תשפ"א • 23:36, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
david7031, תכלס אני מקווה שאתה יודע שכתבתי את השם שלו רק כי אני יודע שבפרק 2,387 של "התשובה" הוא יענה לשאלה "איך אפשר לחיות לנצח" שהוא מצא דרך ומתכוון ליישם אותה רק על עצמו, ויהיה ללא תאריך פטירה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:39, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
אתה ממש עוקב בלאי. (יש על זה פרק ב"המובן מאליו").david7031שיחה • כ"ב באלול ה'תשפ"א • 23:50, 29 באוגוסט 2021 (IDT)
איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:26, 30 באוגוסט 2021 (IDT)

עריכתך בערך על חיסון פייזר[עריכת קוד מקור]

המאמר ב-NEJM מדבר על מעל 2.4 מיליון נבדקים במחקר. למה כתבת מעל 1.5? בנוסף, קישרת לדוקטורס אונלי, שסגור לקהל הרחב (אלא אם יירשם ויצהיר שהוא שייך לצוות רפואי). אכן העתקתי מהארץ את כותרת המשנה. האם זו הפרת זכויות יוצרים? יש חשיבות לכמות. נתתי להם קרדיט, כמובן shoshie8שיחה • כ"ב באלול ה'תשפ"א • 14:25, 30 באוגוסט 2021 (IDT)

shoshie8, היי, שימי לב שבטעות ערכת לי את דף המשתמש ולא דף השיחה לא נורא. לגבי זכויות היוצרים. ככל שאני מבין להעתיק מילה במילה כותרת משנית מעיתון זו הפרת זכויות יוצרים, אבל זכויות-יוצרים זה פחות My cup of tea אז אתייג את Geagea שיחווה דעתו על המשפט האחרון שכתבתי פה (למקרה שזה משנה, מדובר על העריכות מכאן).
ככל שאני זוכר אני ראיתי במקורות, כולל אלו שלך, שהכמות הייתה כ-850K פעמיים, אז היה נראה לי יותר קרוב ל-1.5 ולא התעכבתי על חישוב יותר מדויק (כדי שלא יצא לי הפרת זכויות יוצרים פשוט מחקתי את המשפט שלך וכתבתי מחדש, כי אחרת לפעמים זה לפעמים מבלבל וקשה לא לחזור על אותו ניסוח), אבל אין לי התנגדות שתשני את זה לכל כמות נבדקים שנראה לך, בהתאם לאי אלו מקורות שאת מוצאת. באופן כללי אין לי שום התנגדות לכל ניסוח חלופי שתציעי שם, בלבד שלא יהיה קרוב מדי לניסוח של מקור אחר בעברית כדי שלא נפר זכויות יוצרים בטעות, ואת מוזמנת לבצע שם שינויים לפי הבנתך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:35, 30 באוגוסט 2021 (IDT)
אוי, סליחה איש השום (HaShumai) - shoshie8שיחה • א' בתשרי ה'תשפ"ב • 15:50, 7 בספטמבר 2021 (IDT)

מאחר שהבטחתי שלא אגע בדף השיחה בחילונים עד לבוא הבורר[עריכת קוד מקור]

איתמראשפר לחם ממש במחיקת הפסקה הזו בוויקיפדיה האנגלית. מאחר שנרעש כל כך וגידף אותי בתקציר העריכה, החלטתי להכניס אותה לערך המתאים שם (באופן תלוש שפגם ברציפות הטקסט של הערך), עם עריכה קלה עקב השינוי במיקום. יש לי הרגשה שנרו יאיר וגנדלף אף יחרגו ממנהגם ויתמכו בהכנסת תרגום עברי של המלל האמור, כך שבמקרה הזה לבדו ניתן לסמוך על קונצנזוס גורף. AddMore-III - שיחה 22:02, 2 בספטמבר 2021 (IDT)

היי אדמור, אני לא בטוח שירדתי לסוף דעתך - אתה מציע שגם איתמר (נוסף על נרו וכו') כן יתמוך בפסקה הזו בהקשר ספציפי? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:38, 2 בספטמבר 2021 (IDT)

חובב המכוניות מחק הודעות מהדף שיחה של אקסינו באמצע שהתכתבתי איתו[עריכת קוד מקור]

תזהיר אותו ?

אני מניח שכוונתו הייתה טובה ושהוא חשב שזו הודעת הטרדה שעומדת בקריטריונים למחיקת הודעות מדפי שיחה. לפעמים יש מקרים שקשה לשפוט את הכוונה מאחוריהם ברגע הראשון. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:49, 2 בספטמבר 2021 (IDT)
אמרתי לו שאני מצטער, ושהייתי צריך יותר להתעמק בעריכות, אבל מצד שני הבהרתי לו שאין לעבור על הכללים, תודה על הטיפול שלך בעניין! לילה טוב! חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 22:52, 2 בספטמבר 2021 (IDT)
תודה, חובב המכוניות, הרבה פעמים יבטלו חזרה על עריכה מעצם היותה חזרה על עריכה... אין מה לעשות, יש פער ציפיות בלתי נמנע כאשר אנונימים עורכים בלי לדעת את הכללים, ומבלי שאנחנו יכולים לכתוב להם הודעה... לדעתי אם יש משהו אחד שהייתי מציע להבא זה להסביר יותר בתקצירי עריכה. מאחר שאי אפשר לגשת לדפי שיחה כאנונימי ממכשירים ניידים, אישית אני מגדיל ומספק בתקצירי עריכה קישור לשם, למשל "אסור לחזור על עריכה שהובעה לה התנגדות. יש להסביר את עמדתך בשיחה:סמולוויל (סדרת טלוויזיה)". מדי פעם מישהו אשכרה עושה את זה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:57, 2 בספטמבר 2021 (IDT)
כן אתה צודק, רק עכשיו הוספת את האפשרות לשחזור מהיר עם תקציר ככה שלפי כן לא היה לי את זה והתעצלתי מהדרך הארוכתה, אשתדל ליישם את עצותיך, לילה טוב! חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 22:59, 2 בספטמבר 2021 (IDT)
שמח לשמוע זה אחד הגאדג'טים, התקציר בשחזור מהיר. לילה טוב איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:00, 2 בספטמבר 2021 (IDT)

מייל[עריכת קוד מקור]

היי, ראיתי ששלחת לי מייל לפנות בוקר, תוכל לשלוח שוב?לא קיבלתי אותו דזרטשיחהצאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 13:51, 3 בספטמבר 2021 (IDT)

היי TheDesertboy ניסיתי לשלוח לך גם למייל שלך שהכרתי ואני מבין שגם הוא לא זמין. מעניין למה דרך המערכת זה לא הגיע. יש אולי אפשרות שתשלח לי מייל ממך ואשיב אליו? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:55, 3 בספטמבר 2021 (IDT)
TheDesertboy, קיבלתי את המייל אבל אני לא מצליח להשיב אליו. כתוב לי שאפשר לשלוח לו רק מתוך הסיסטם הפנימי של אותו דומיין, ולא ממיילים חיצוניים. אם יש דרך אחרת ליצור אתך בפרטי מוזמן לכתוב לי, אם לא אז כבר אכתוב לך פומבית או משהו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:31, 3 בספטמבר 2021 (IDT)
תנסה עכשיו, אענה לך מחר. אני לא באותו אזור זמן שלך, אבל עדיין שעה נורמלית כאן, אני פשוט מנסה לעשות משהו חשוב עם המחשב לפני שאחזור לארץ. דזרטשיחהצאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 16:12, 3 בספטמבר 2021 (IDT)
TheDesertboy, קול, רק שלא הבנתי מה בדיוק התכוונת שאנסה עכשיו איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:24, 3 בספטמבר 2021 (IDT)
התכוונתי שתנסה לשלוח מייל עכשיו, שיניתי את המייל ואני כמעט בטוח שעכשיו זה יעבוד דזרטשיחהצאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 14:59, 4 בספטמבר 2021 (IDT)
TheDesertboy, ניסיון 4 תעדכן אם הגיע. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 02:03, 7 בספטמבר 2021 (IDT)

הצילו![עריכת קוד מקור]

Vinci da Vinci - שיחה 19:02, 5 בספטמבר 2021 (IDT)

  1. מי:הבדלים/32138216
  2. מי:הבדלים/32138277
  3. מי:הבדלים/32138203
  4. מי:הבדלים/32138201
  5. מי:הבדלים/32138211
  6. מי:הבדלים/32138267
  7. מי:הבדלים/32138263
  8. מי:הבדלים/32138183
  9. מי:הבדלים/32138309
Vinci da Vinci יקר, אני ממש רואה שהלב שלך נמצא במקום הנכון (לפחות לטעמי קריצה), אבל כדאי לשים לב להיות כמה שיותר ספציפיים ביישום של המדיניות.
  1. בדוגמה הזו יש פרק שכתוב דווקא ממש לאורה של המדיניות - ציון עובדתי כמו פרסים ודירוג ב-IMDB, ותיאור כללי של הביקורות. הדבר היחיד שהיה חסר זה הערות שוליים שיתקפו את אותו תיאור כללי שנכתב ברבים, והוספתי שם תבנית בקשה למקורות אלו.
  2. עניתי כאן.
  3. כאמור מקרה גבולי, ועל מקרים גבוליים קשה להכיל את המדיניות לטעמי. כן הסרתי משפט אחד משם שלא עומד בכללים החדשים.
  4. שם לב שפה תחילת הפרק זה בדיוק תואם ל*דוגמה החיובית* ששמנו במדיניות. לגבי השאר התייחסתי בסעיף 2.
  5. כמו 2.
  6. העדפתי לבקש דעות נוספות שם.
  7. הכוונה מאוד טובה, אבל אני לא בטוח מה היישום המומלץ. אולי הוא חווה בעצם ההערה דווקא כן רמיזה שלילית שלא התכוונו אליה. אני לא בטוח פה.
  8. הארי כתב לי שיודע שאתה בא במקום טוב, אל תדאג. כמה ימים יווצר איזון סביב הנושא.
  9. הגבתי כאן.
אני רוצה לחזק את ידך על הכוונה הטובה. חלק מהדברים שערכת שאמנם לא בדיוק מתאימים למדיניות, הם דברים שאישית הייתי שמח שהייתה מדיניות לגביהם, אבל חשוב למקד את האנרגיה במקרים המובהקים יותר, שברור יותר שעומדים בדוגמאות שהבאנו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:15, 6 בספטמבר 2021 (IDT)

קישורים להרצאה של יואל רק באבולוציה של האדם ובהיסטוריה של חקר מוצא האדם[עריכת קוד מקור]

שלום ושנה טובה. הקישורים האלו אכן שולחים אותי להרצאה הראשונה בסדרה. אבל הזמן שרשום בכולם בעייתי, או אולי זה הרצאה אחרת בסדרה? כי גללתי לשעה האמורה ולא שמעתי אותו מדבר על הנושאים האמורים: הליכה על שתיים, והשערות של דרווין. כיוון שאני כנראה לא שומע מה שאני אמור לשמוע, אין לי יכולת לחוות דעה אם זה מקור טוב או לא. H. sapiens - שיחה 13:59, 8 בספטמבר 2021 (IDT)

H. sapiens, שנה טובה. יכול להיות שכתבתי את הדקות לא ברור. תוכל לראות האם התיקון שעשיתי פותר את הבעיה שהייתה, או שלא די בו? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:06, 8 בספטמבר 2021 (IDT)
H. sapiens, אציין גם שבחלק מהמקרים מדובר על נושא שהוא מדבר עליו לאורך עשרות דקות, והשתדלתי לתת דקות שהוא יותר מתייחס ספציפית לנושא עצמו, כך שאני מקווה שהחיתוך יספיק. אם משהו לא יסתדר אשמח שתכתוב לי ואם צריך אנבור ואחפש את החלקים הנוספים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:08, 8 בספטמבר 2021 (IDT)
אני חושב שעכשיו הבנתי למה אתה מתייחס, אבל הוא לא מזכיר שם אפילו את שמו של דרווין, ומדבר "דרך אגב" על "התאוריה הדתית", תוך כדי דיבור על גיאולוגיה והיווצרות מאובנים. מן הסתם אפשר למצוא אצלו התייחסויות הרבה יותר ספציפיות לנושא, אבל אחד החסרונות של וידאו בהשוואה לטקסט זה שאין דרך קצרה לחפש בו.
מבחינת זמן, אני חושב שיהיה הכי מובן אם ייכתב באותו פורמט של יוטיוב, למשל 1:01:00 בשביל "דרך אגב". דומני שביוטיוב אפשר גם להכניס את הזמן לתוך הקישור כך שהוא ייפתח בדיוק לזמן הרלוונטי. H. sapiens - שיחה 18:18, 8 בספטמבר 2021 (IDT)
H. sapiens, בזמנו כשהייתי ממש חדש באמת הסבירו לי לקשר לדקה ספציפית, אבל אז לא הסתדרתי עם הקישור. אולי בהזדמנות אקדיש לזה רגע ואזכר מה היה שם. הוספתי עוד כמה דקות מוקדמות יותר שנותנות עוד הקשר למשפט שדקה 1:01:00 שהוא נזכר להוסיף לאחר חצי שעה (הוא מדבר על חשיבות של פרדיקציות, עובר לנושאים אחרים, ואז נזכר במשפט של ה"דרך אגב" וחוזר לנושא הזה). תכלס הוא מזכיר את דרווין אבל מדבר בעיקר על הקסלי בהקשר הזה, אז שיניתי לניסוח כללי יותר. תודה על תשומת הלב ואשמח לדעת אם יש נקודות נוספות (מבחינתי אני מניח שהתייחסת כרגע רק לקישור האחד, לדקה 1:01:00, ולא לשני).
אני מודע לחסרונות של וידאו, אבל יש לו מבחינתי גם יתרון - והוא שאני יכול לשמוע תוך כדי דברים אחרים (בתקופה העמוסה שלי עכשיו הייתי מתקשה להתפנות לקרוא טקסט באורך של סדרה של 11 הרצאות על אבולוציית האדם, אבל לשמוע את זה יש לי יותר זמן), ואמנם המטרה שלי היא עניין אישי, אבל לפעמים אני שומע משהו מעניין במיוחד ורושם לעצמי את הדקה ולי אישית זה נוח. בגדול זה מסבך יותר עניינים כאשר רוצים לעבור על עריכותיי בביקורת עמיתים, אבל כל עוד יש לי זמן לחדד את עניין הדקות ולסייע למצוא דקה מדויקת לטיעונים וכדומה, אני חושב שזה טוב מספיק. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:59, 8 בספטמבר 2021 (IDT)
כללית אני גם מסוייג לגבי ההרצאות של יואל רק כמקורות, למרות שלדעתי הן קישורים חיצוניים מעולים. הוא אנטומאי ופלאונטולוג מן השורה הראשונה, ומרצה בחסד, אבל לא מתמצא (ומודה בכך ללא סייגים, אגב) בנושאים רלוונטיים אחרים, כמו גנטיקה ותרבות חומרית. וכמו הרבה חוקרים, בהרצאות הוא נוטה להדגיש את דעותיו האישיות גם כשהן שונות מן הקונצנזוס בתחום. נדמה לי אגב שזו תופעה יותר בולטת אצל חוקרים אמריטוס: על הז*ן שלהם הדעות המקובלות בתחום, למה מה תעשו לי? קריצה. זה מעולה בתור חופש אקדמי אבל פחות אנציקלופדי. בכל אופן, במקרה הנוכחי התעצלתי למצוא מקורות יותר טובים, אז נשאיר בינתיים את אלו. H. sapiens - שיחה 12:35, 12 בספטמבר 2021 (IDT)
H. sapiens, כביכול יש מבחינתי חלוקה לשתי סיטואציות. בסיטואציה אחת, אני נתקל בנושא שדרוש שיפור או הרחבה, והולך לחפש לו תוכן. כשזה קורה, אני משתדל בהחלט לחפש סוגים אחרים של תכנים, ובשאיפה כמה שיותר איכותיים וזמינים (להבדיל מוידאו). בסיטואציה אחרת, אני צורך תוכן בלי קשר לוויקיפדיה - שומע הרצאות, פודקאסטים של מומחים, קורא כתבות, ואז נתקל בפריט מידע מעניין. ואז ישנה דילמה אפשרית - האם להכניס את המידע הזה לערך. באופן כללי, אני חושב שאני זהיר מהממוצע אצלנו ברף שאני מציב לתוכן שמבחינתי אינו לגיטימי להתבסס עליו (אם כי אפשר לטעון שהממוצע דרוש עליה דחופה למעלה, וגם הרף שלי לא מספיק), ובהרבה מקרים כשהדילמה היא או כן לא להכניס לערך מידע שגם ככה כבר צרכתי וקל לי לעבוד איתו במהירות - לדעתי יהיה חבל לא לעשות את זה. לצד זאת, במקרים שונים אני מוותר על כך, למשל, יואל רק אמר כמה דברים מעניינים על הנושא של תחילת תקופת ההליכה על השתיים, אבל ראיתי שזה לא 100% מתיישב עם מה שכבר כתוב בערך, והחלטתי להניח לזה למען הספק. בנוסף, כלקח אישי מין העבר, אני באופן אישי משתדל לצרוך המון תוכן איכותי - לשמוע הרצאות של מומחים, התחלתי לקבל ניוזלטר מ-Science וגם בגיליונות הפתוחים שלהם אני נעזר להעשיר ערכים פה ושם, וכדומה. אם תרצה להציג לי בהקשר לסיטואציות האלו, השניות, זוויות נוספות, אשמח, כי אני צרכן תוכן נמרץ. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:53, 12 בספטמבר 2021 (IDT)


תודה![עריכת קוד מקור]

🏅 עיטור הידידותיות 🏅
תודה מעומק הלב על הקבלה החמה לויקיפדיה, על התמיכה, ההנחיה, הפרגון, הסבלנות וההקשבה, ומעל לכל – על הידידותיות המדהימה שלך.

בהוקרה רבה,
מקף־ 22:11, 9 בספטמבר 2021 (IDT)

תודה מקף, העלית חיוך על פניי איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:21, 9 בספטמבר 2021 (IDT)
מקף־ 22:24, 9 בספטמבר 2021 (IDT)

יום הכיפורים[עריכת קוד מקור]

היי שומאי, ראיתי שהגהת אחרי האנונימי שם. אם תוכל לבטל את העריכה, היא שגויה (הנושא הוא לא האיסור או ההיתר לצום), וסנן האנטרנט שלי חוסם את זה. תודה וגמח"ט. שמש מרפא - שיחה 09:52, 12 בספטמבר 2021 (IDT)

אוקיי, ביטלתי בשמך. גמח"ט בחזרה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:01, 12 בספטמבר 2021 (IDT)

תיבת משתמש חדשה שיצרתי שאני חושב.ת שאולי תאהב.[עריכת קוד מקור]

משתמש.ת זו.ה רוצח.ת בדם קר פרסומות בערכי ויקיפדיה.

יצרתי תיבת משתמש בהשראת המדיניות שפיתחנו בזמנו. לא יודע.ת אם היא הסטייל שלך, אבל אני אוהב.ת אותה בכל מקרה. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!21:08, 14 בספטמבר 2021 (IDT)

שוקו מוקה, משעשע משהו, ואני אוהב את הרעיון מאחוריי זה, אבל זה באמת פחות הסטייל שלי, בעיקר כי אני מדמיין מצב בו מישהו שהורדנו לו תוכן מגיע לדף משתמש להבין במי מדובר, רואה את התבנית, ואז עוד יותר חווה את ההסרה כמתקפה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:19, 15 בספטמבר 2021 (IDT)
אוקיי. אשתדל לשנות את הסגנון אולי. לא בטוח.ה אם אעשה את זה. לא חשבתי על זה מהבחינה הזאת, אבל אני בינתיים אשאיר את התבנית ונראה מה יהיה. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!09:07, 15 בספטמבר 2021 (IDT)

דב בר בורוכוב[עריכת קוד מקור]

האאוטינג שם זועק לשמיים. וגם שמים עליך פס ומשחזרים אותך. אז או שתתחיל במסע חסימות או שתתחיל לערב ביורוקרטים אם זה גדול עליך. גמר חתימה טובה. בורה בורה - שיחה 01:05, 15 בספטמבר 2021 (IDT)

בורה בורה, לגבי האאוטינג - אני רואה את התפקיד שלי כמפעיל כיישום של קשת רחבה אך ספציפית פלוס מינוס של דברים, החל מכללים מוגדרים ועד לדברים שיש לגביהם הסכמה רחבה. בפעם ההיא כשגארפילד ביצע חסימה והתייחס בנימוקים גם לאאוטינג מהסוג הזה (ח"א), רבים מהקהילה טרחו להבהיר באופן ברור מאוד שמבחינת הפרשנות שלהם את הסיטואציה זה לא נחשב אאוטינג. אם לפני חצי שנה הייתי אוכף כזה דבר על פי הפרשנות שלי את הכללים, היום אני חושב שזו תהייה פעולה מפעילים בעייתית - העדפת פרשנות שלי על פרשנות נפוצה, כך שהסיטואציות של אזכור שמות ח"א או א"ב שבדף שיחה שם, הן סיטואציות שאני לא יכול לומר בפה מלא שהן הפרה של כללים (אבל גם בטח לא מתכוון להכשיר אותן). תחום אפור קלאסי. תאורטית אתה יכול לקחת את זה למזנון, אבל אני מניח שמהזווית האישית שלך זה עלול לעורר backfire.
לגבי השחזור של העריכה שלי (שמראש כתבתי את זה באופן שמתיר שחזור בנסיבות מסוימות) - להבדיל מהצעתך מצד אחד לערב בירוקרטים, שמעתי גישה מצד שני לגבי עניינים כמו השחזור הזה ואחרים, שדווקא הפוך - מדובר בהתקטננות שגם את הזמן של המפעילים לא תמיד שווה. כך שלדעתי העניין שם בהחלט לא דחוף, ומתישהו בימים הקרובים כשאעשה דאבל-צ'ק על מה שהתבססתי עליו ואתייחס שם - נראה לי סביר. אני משתדל לא לתת יד להפיכת עכברים לפילים, ומקווה שטיפול איטי במקרים כאלו יעזור להוריד את האמוציות של המעורבים ולגרור תגובות שקולות יותר - לפעמים זה גם מצליח.
עניין הגרסה היציבה שם, אגב, להבנתי בטיפול מפעיל אחר, אוודא. חתימה טובה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:20, 15 בספטמבר 2021 (IDT)
  • תודה על התגובה
  • בדף שיחה של ערך דנים על הערך ולא איזה ויקיפד כתב אותו לכן הדברים שם לא רלוונטיים
  • כמו שכתבתי, בכל השיחה הזו שם כתבתי רק משפט אחד, האם באמת ארנון בורוכוב שנטען שהוא נכדו, כתב את הערך. קראתי את הקישורים מפרי זכויות היוצרים שם, ומי שכותב את זה הוא משה הלוי (בלוגר) הנתון בסכסוך רב שנים עם דוריאן. אני חושב שהם אפילו תובעים זה את זה. אז זה המקור?
  • על מה ארנון בורוכוב נחסם, אם נחסם?
  • במידה ונחסם, האם יש זיהוי ודאי בינו ובין דוריאן? אם אין כזה, מדוע חיים 7 טורח ומזכיר את זה כל הזמן?
  • האם משה הלוי נחסם לעריכה לפני שנים רבות?
  • מצטער שכל זה קורה ערב יום כיפור. חתימה טובה. בורה בורה - שיחה 11:04, 15 בספטמבר 2021 (IDT)
    פרסום קישור מפר זכות יוצרים אסור גם בדף שיחה, ושימוש הוגן אינו כולל קישור לתמונות של אדם חי, שפורסמו על ידי מדיה שאיננה האתר המפרסם.
    למיטב ידיעתי, אין תביעות אזרחיות. אם היו כאלו, הן היו מוזכרות בקישורים.
    יש שני משתמשים עם אותו שם. משתמש ראשון תרם תמונות לקומונז לפני חמש שנים, ומשתמש שני התחזה אליו והציב תבניות חשיבות על ערכים. המשתמש השני נחסם על ידי גארפילד לבקשת גילגמש.
    המשתמש שדבריו "נספרים" בדף השיחה של בר בורוכוב, נחסם כבובת קש של המשתמש השני. זה כתוב בסיבת החסימה. משום כך דבריו אינם נחשבים, אחרי שהמשתמש השני נחסם לפני תחילת הדיונים הנוכחיים בדף השיחה של בר בורוכוב.
    הקהילה קבעה חד משמעית את עמדתה בעניין המומחה לתבניות, והוא עורך מן המניין עם זכות הצבעה וכל הזכויות הנלוות.
    אף אחד אינו יודע את הסיבות להתנהלות מול המשתמש הראשון. במטא נכתב:
    Dorian Gray Wild, I truly do not understand how or why you're being accused of being a sockpuppet of this user, and on what evidence that is based
    המשתמש הראשון לא כתב דבר בוויקיפדיה העברית, והבודקים לא שלחו לי שום דבר אף על פי שביקשתי, כפי שכתוב בארכיון הבדיקה. לטעמי, מה שקורה בדפי השיחה הוא תוצאה של התנהלות הבודקים, וכפי שכתב בורה בורה – יש לכך משמעות ביום כיפור.
    לטעמי, הדברים שכתב גילגמש בבקשות ממפעילים הם הכי נכונים: "אני מזכיר את דפי הנהלים שלנו: ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה#ויקיפדיה איננה בימת נאומים סעיף 1. ניכר שהמשתמש האנונימי עושה שימוש בדף שיחה כבפורום כדי לשטוח את טענותיו נגד ארנון בורוכוב שאותו הוא מזהה עם המשתמש שלנו דוריאן גריי. פעולה פסולה לפי הנהלים. את טענותיו נגד ארנון בורוכוב עליו לשטוח במקום אחר כלשהו ולא כאן. ויקיפדיה היא לא פורום ולא במה להחלפת דעות בנושא אקראי וכך גם דפי השיחה שלנו [...] במידת הצורך יש להרחיק את המשתמש האנונימי מדף השיחה או מוויקיפדיה כולה בעזרת כלי החסימה". דוריאןDGW – Talk 14:20, 15 בספטמבר 2021 (IDT)
    עכשיו אתה גם מטעה דיילים ובודקים במטא ומנצל את מחסום השפה?! בודקים, תואילו להשכיל את אחיכם דוברי האנגלית? 213.137.65.227 14:42, 15 בספטמבר 2021 (IDT)
בורה - לפעמים גם דנים בדפי שיחה האם קיים ניגוד עניינים. החשבון ע"ש בורוכוב נחסם במטא בנימוק "Long-term abuse". נוצר זיהוי רשמי של בודקים, אבל כמו במקרה ח"א (אם כי, בנסיבות שונות), בסופו של דבר בפועל מתקיים מצב של העלמת עין. דו כיוונית. אני לא רואה מצב לפקוח אותה רק לכיוון אחד (כמו שאתה זוכר, ראינו למה זה גרם כשגארפילד נימק בזה חסימה של חנה). במובן מסוים it's a bear i'm not sure you want to poke. דוריאן סיפר לי שמשה הלוי נחסם לפני שנים רבות, אם כי אישית אני משתדל פחות להעסיק את עצמי בזהויות של אנשים מחוץ לוויקיפדיה, ודוריאן סיפר לי מספיק פרטים והצלבות שיכולות להחזיק סדרה פשע בנטפליקס.
לגבי הקישור מפר הזכויות היוצרים, ארשה לעצמי לעשות את הדאבל-צ'ק של זה בעוד מספר ימים, כי זה לא מאוד מהותי או דחוף, לטעמי.
דוריאן, אם תוכל לקשר לדברי גילגמש, אשמח. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:59, 16 בספטמבר 2021 (IDT)
איש השום, לבקשתך דברי גילגמש כאן וכאן.
לא ברור לי מהו אותו "Long-term abuse", משום שכאמור משתמש:Arnon Borochov לא ביצע שום עריכה בוויקיפדיה העברית. גם לא הוכח שמשתמש זה הוא אכן נכד של בר בורוכוב, וגם בכתבות המפרות זכות יוצרים אין שום הוכחה כזו. אני יכול לפתוח אתר אינטרנט ולכתוב בו שאיש השום הוא נכד של אחד העם. האם זה מוכיח משהו? זו הסיבה שבוויקיפדיה הצרפתית מעיפים מקורות מפייסבוק, משום שהרמה שם היא כמו של ברנאר פיבו ("אפוסטרוף").
מי שרוצה למצוא קשר לבורוכוב, יכול למצוא אותו בארכיון של דף השיחה שלי, בלי להידרש לכתבות אלו, שאינן תורמות דבר, כדברי גילגמש.
לגבי העלמת עין דו כיוונית, אינני חושב שהייתה העלמת עין מצידי. ביקשתי מהבודקים לשלוח לי בדוא"ל את סיבותיהם לביצוע הבדיקה, והם לא שלחו.
המסקנה שלי היא שבדיקה זו נעשתה בעקבות בדיקה קודמת שביקש King G.A. הוא הוטעה עקב תמיכתה במשתמשת של בובת קש שאיננה בובת קש של המשתמשת, וזה קרה מול עיניו יותר מפעם אחת. אפשר לראות זאת גם בדברי דרור שביקש את הבדיקה. דוריאןDGW – Talk 14:16, 16 בספטמבר 2021 (IDT)
התכוונתי שמתעלמים גם מתוצאות הבדיקה אך גם מאאוטינג שמרפרר אליה. כמו שמתעלמים מטענות לבובת קש של עורך חסום אך גם מאאוטינג... אלו דברים שהם קרח דק. לא חושב שיש דרך לפתור את זה שלא בבירורים, ומצד שני, ניתן לטעון שיש דברים שגם לא חייבים לפתור... איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:38, 16 בספטמבר 2021 (IDT)
אם מתעלמים מתוצאות הבדיקה, מדוע היא בוצעה בכלל?
לעניין הטענה על "בובת קש של עורך חסום", לא הייתה כאן כל התעלמות. הקהילה קבעה את עמדתה בעניין זה, ודוד שי כתב: "לכו לכתוב ערכים". גם ביקורת הגיב לדברי דוד שי וכתב: "הדיון מוצה, שיהיה לכולנו יום נהדר. יש לנו אנציקלופדיה לכתוב. ביקורת - שיחה 14:34, 27 באוגוסט 2015".
כעת ראיתי בדפי הדיונים משתמש נוסף שנחסם וחזר לכתוב בשם חדש, באישורו של לא אחר מאשר גילגמש, ויורי הגיב: "שמח לראות שמדיניות "חסום זה חסום" נזנחת אט אט".
אך לא זה מה שקורה עם המשתמש כאן. ערן קבע יותר מפעם אחת שלמשתמש אסור לעקוב אחרי משתמש אחר, ודאי לא בהיקף כזה מאז הדיון שפתחה בינואר 2020 משתמשת שקראה למשתמשת אחרת "דוריאנה". דוריאןDGW – Talk 16:41, 16 בספטמבר 2021 (IDT)
ראה נא כאן. כבר נפתחו מספיק דיונים וכבר הובהר יותר מפעם אחת על ידי עורכים ותיקים כי אין לגעת בדף משתמש/ת, אך זה נמשך.
מצד שני, קישורים מפרי זכות יוצרים וטקסט בדפי שיחה, שלפי דברי גילגמש אינו לעניין כלל – נשארים. דוריאןDGW – Talk 17:20, 16 בספטמבר 2021 (IDT)
בלי לקשר לדיונים אני מתקשה לעקוב אחרי המסר שלך (והקישור שכן נתת לא ברור). לגבי הקישורים של הז"י - לא אמרתי שנשארים, אמרתי שזה לא דחוף לטעמי ושאעשה דאבל צ'ק בעוד מספר ימים, חבל להשקיע כל כך אנרגיה בדברים כאלו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:07, 16 בספטמבר 2021 (IDT)
בשיחה היום עם מתניה, הוא הבהיר כי משתמש:Arnon Borochov אינו בובת קש של משתמש:Dorian Gray Wild, וכי משתמש:Dorian Gray Wild אינו בובת קש של משתמש:Arnon Borochov.
להיפך, מתניה הבהיר כי יש שיתוף בין גישת המשתמש הרשום לחשבון לבין גישת צד שלישי, דהיינו יש חשש למעורבות משתמש:ארנון בורוכוב (שנחסם על ידי גארפילד ואחר כך ננעל גלובלית) בחשבון של משתמש:Arnon Borochov או אפילו בחשבון של משתמש:Dorian Gray Wild, כדברי מתניה: "אני לא יודע מה רץ לך על המחשב, לא יודע אם פרצו לך, לא מניח דבר. הדבר היחיד שאני חושש ממנו, הוא שהמחשב שלך לא בטוח, כתוצאה ממה שמצאתי וכדי להגן על ויקיפדיה, הסרתי את ההרשאות".
אתה וגילגמש תוייגתם לשיחה זו.
מכאן שכל הדיונים על זהותי כביכול הם חסרי שחר, ואין להם מקום בדפי שיחה על ערכים. גם הכתבות מפרות זכויות היוצרים אינן שוות דבר. דוריאןDGW – Talk 17:08, 17 בספטמבר 2021 (IDT)
משתמש:Matanya זה באמת מה שאמרת (כל הטענות, לא רק הציטוט)? או שגם הפעם ארנון/דוריאן/עורך בורוכוב מטעה / לא מדייק? --213.137.65.217 00:06, 21 בספטמבר 2021 (IDT)
לאחר בדיקה התגלה שדוריאן/ארנון גם הפעם הציג תיאוריות כעובדות והוציא אמירות מהקשרן. מתניה לא טען שדוריאן אינו ארנון אלא שהחשבון שנמצא אינו בובת קש מוצהרת. דה... הבדיקה תפסה את דוריאן על חם, אין צורך בהודאה מצדו. גם זהות המשתמש בעל הגישה לחשבונו של דוריאן לא צוינה, ואומנם במקרה זה לא משנה אם זה חסום x או טרול y, אבל כדאי לשים לב שדוריאן בונה תיאוריות על יסודות רעועים ומטעה מפעילים ודיילים. --213.137.65.197 09:21, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
משיב בדף שיחת דוריאן. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:45, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
איש השום, אני ממליץ על חסימה נוספת של טווח האי.פי., עקב הפרת וק:כה וביצוע Canvassing. דוריאןDGW – Talk 15:34, 15 בספטמבר 2021 (IDT)

התנועה למשילות ודמוקרטיה[עריכת קוד מקור]

שלום HaShumai. שחזרת עריכה שלי בדף הזה. אני מציב עכשיו גירסא חילופית, שאני מקווה שתמצא חן בעיניך. אשר חכמים יגידו - [[יהדות חרדית|שחור]] הוא יפה - שיחה 14:45, 17 בספטמבר 2021 (IDT)

איש עיטי, תודה על המאמצים לחפש את הגרסה שתזכה להסכמה רחבה. אתעמק שם בימים הקרובים. שבת שלום. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:35, 17 בספטמבר 2021 (IDT)
עברתי על השינויים. הגרסה הנוכחית בסדר גמור מבחינתי. כל הכבוד לחתירה להסכמה רחבה שְכּוֹיֵיח! איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:16, 25 בספטמבר 2021 (IDT)

דיון במזנון: ניטור בדף השינויים האחרונים[עריכת קוד מקור]

היי,

איך אני יכול לקדם את הנושא הזה?🙂 מקף־21:55, 28 בספטמבר 2021 (IDT)

היי מקף, תכלס לא ממש הייתה שם הסכמה רחבה שנותנת לגיטימציה לקדם את זה, ובנוסף, זה משהו שהקהילה העברית לבדה לא יכולה ליישם, כך שההמלצה שלי במקרים מורכבים כאלו זה לעשות לעניין "סנוז" ממושך - לשים את זה בצד, להשתפשף עוד קצת, לפעמים להעלות שוב את הנושא בדיונים אחרים שקשורים לכך, ולנסות לפצח "על אש קטנה" את שתי שאלות המפתח: מה כן אולי יקבל הסכמה רחבה במזנון + איך אפשר לקדם את העניין טכנית (לפי תשובת דגש ולפי דיון אחר שהיה לא מזמן במזנון, ייתכן שצריך הסכמה רחבה במיוחד על כזה דבר, בואך הצבעת פרלמנט, ולכן הייתי מציע להמתין ולבשל את זה עוד קצת. אני אישית דוגר על מספר יוזמות שאני רוצה לקדם כבר זמן מה. לא מזמן כזכור הייתה לי "שעת כושר" והצלחתי לקדם משהו ששנה שעברה לא הצלחתי - הרבה בזכות הניסיון שצברתי בינתיים. בהצלחה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:16, 29 בספטמבר 2021 (IDT)
אז מה רק לגבי הנקודה השנייה? (אפשר מבחינתי לוותר על הראשונה). היא רק עניין של פתרון טכני שלא דורש שינוי במדיניות כיוון שבכל מקרה לכולם יש גישה לזה...
(ואם יהיה מי שירצה שהמסנן לא יפעל למי שהוא לא בדוק עריכות אז אפשר להגביל את זה ואת היומן מיוחד:יומנים/patrol) מקף־ 21:09, 30 בספטמבר 2021 (IDT)
לעניות דעתי (ואני לא בקיא מאוד בפן הזה של הממשק) האופציה השנייה היא המסובכת יותר למימוש.
לצד זאת אציין שעם השתלשלות הדיון עבר מעלי (ואולי גם מעל לראש של אחרים) שהאפשרות הראשונה שלך בכלל קוראת להקשחת המצב הקיים ולא להקלתו. אם תפתח דיון ספציפי על הסעיף הראשון, מעניין אם תקבל תמיכה בו. לגבי האפשרות השנייה, הייתי מתחיל ומנסה להבין קודם עם מישהו שיותר מבין בדברים האלו (מניח שאמיר אהרוני, דגש, קיפודנחש ואחרים) האם זה בכלל אפשרי לנו ליישם בעצמנו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:14, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
הנקודה הראשונה בכלל עלתה ממשוב שקיבלתי ( - יותר חשובה לי השניה).
אני אנסה לבדוק איתם, תודה רבה🙂👍 מקף־ 00:15, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: בהצלחה מקף! האמת, זה מהמקרים שהדיון קצת מתפזר לפני שמגיעות ההצעות היותר "מבושלות", ואז הן לא זוכות ליחס המתאים (זה קורה הרבה במזנון, לכן לפעמים צריך מספר דיונים באותו נושא, על פני משך זמן ארוך, כדי ליצור שינוי), ושתי ההצעות שלך טובות לדעתי. לתת הרשאה כזו לבדוקי עריכות היא בסך הכל עם נזק פוטנציאלי נמוך מאוד לדעתי, ומצד שני יכולה לעזור בקלות רבה יותר להכשיר את המנטרים הבאים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:20, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
תודה רבה!🤗 מקף־ 00:22, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
זה לא-מדויק. התועלת שיש מיומן שינויים בדוקים היא קטנה מאד, מכיוו שאין שם את השינויים שאינם בדוקים, שזה מה שמעניין את מי שמעוניין לנטר בפועל, גם בלי הרשאה. אני חושב שזה שינוי שיכול להיות חשוב ומבורך מאד לניטור בוויקיפדיה. שמש מרפא - שיחה 00:17, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
@היי שמש מרפא, לוודא שהבנתי אותך נכון – השינוי שאתה בעדו הוא הנקודה השנייה, כן? מקף־ 00:19, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: קצת התבלבלתי עם הנקודות: אני בעד, אפילו בעד חזק או סופר חזק, שגם בדוקי עריכות יוכלו לצפות בשינוייים שאינם בדוקים, ונכון להיום אין דרך לעשות את זה (בכלל, לא רק דרך דףהשינויים האחרונים). לפני התנגשות הוספתי: זה לכאורה עניין לפבריקטור.--שמש מרפא - שיחה 00:22, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
לגבי מה שאמרת על המשחיתים – הבנתי אותך👍🙂. עכשיו הנקודה השנייה בכלל לא קריטית לי. מקף־ 00:21, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: שמש מרפא, התנגשנו באופן שאולי היה מייתר את אחת התגובות. אני לא בטוח למה התכוונת שלא מדויק. על פניו יכול להיות שאנחנו דווקא לגמרי מסכימים איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:24, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
אכן היה כאן בלבול קטן, התכוונתי שצפייה מיוחד:יומנים/patrol הוא די חסר משמעות מעשית לניטור, ולכן אין עניין להגביל אותו מחד, והוא לא מועיל להגת המטרה של מקף בהצעתו מאידך. לל"ט שמש מרפא - שיחה 00:39, 1 באוקטובר 2021 (IDT)

שופרסל[עריכת קוד מקור]

בעריכה זו חתכת מדברי את הקטע שאני מוכן להתנצל אם הוא יתנצל. כך יוצא שמי שקורא עכשיו חש שהתעלמתי מדבריו ולא זאת כוונתי. תקן את זה. בורה בורה - שיחה 01:11, 4 באוקטובר 2021 (IDT)

בורה בורה, סביר בהחלט להחזיר זאת. אנא ראה אם הטיפול שעשיתי שם "סגר את הפינה". איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:52, 4 באוקטובר 2021 (IDT)

תקציר בהצבעה[עריכת קוד מקור]

העברתי את זה למעלה בכדי שאנשים לא יתבלבלו עם הבעד והנגד, אתה מעוניין שיופיע שוב בפסקת ההצבעה? • חיים 7שיחה00:03, 5 באוקטובר 2021 (IDT)

חיים 7, מאחר שכל ההתחלה זה מעין קישורים לדפים קודמים, נראה לי שמשפט קצר על כל סעיף בגוף ההצבעה יהיה ברור יותר לכותבים. כבר אחת התגובות בהצבעה ציינה מפורשות שלא ברור למצביע על מה הוא מצביע, ולכן ניסיתי לשפר. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:08, 5 באוקטובר 2021 (IDT)

הטיפים לקוראים[עריכת קוד מקור]

החלטתי להצביע נגד בגלל כמה סעיפים בהצעה המוצעת. לדעתי, העמוד הראשי צריך להכיל את המיטב שיש לאתר להציע. משפט כמו "בדף זה מרוכזים ערכים שזקוקים להגהה ותיקוני ניסוח" מנמיך את איכותו של האתר לטעמי. בנוסף, אני לא סבור שיש להציג לעורכים חדשים את רזי הקהילה. טיפים בניטור וכולי הם ילמדו בהמשך. זה עמוק מדי בשביל הצגה בעמוד הראשי. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 00:08, 5 באוקטובר 2021 (IDT)

barak a, מאה אחוז, רק רציתי לוודא שהיה ברור על מה הצבעת הרעיון הוא לא להציג לקוראים את רזי הניטור, אלא את עצם זה שישנו ניטור. הגישה שלך מעוררת מחשבה ויש בה נקודה טובה בעיני. מסיבה זו לעת עתה אסיר את הדוגמה הספציפית שציינת ואהרהר בכל הפורמט שהצעתי פה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:11, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
תודה, אשאר מעודכן :) ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 00:13, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
אני בהחלט יכול לקבל את טענתי של @Barak a, יחד עם זאת יש מספיק טיפים שאפשר להציג לכולם. יש לי עוד רעיון שמתבשל בראש בודק אם הוא ישים • חיים 7שיחה00:36, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
הרעיון הוא: טיפים לרשומים בלבד רק רשומים יוכלו לראות את הטיפ הזה וטיפים רק ללא רשומים רק לא רשומים יוכלו לראות את הטיפ הזה (תנסה לראות את ההודעה שלי מתוך החשבון וכאשר אתה מחוץ לחשבון)
ובכל טיפ יהיו שני סגנונות האחד לרשומים ואחד לאחרים, דוגמה: היי אתה משתמש רשום, תרצה לעזור בניטור?קורא יקר, אנחנו מנטרים את הערכים שלנו, (כנ"ל) • חיים 7שיחה11:48, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
חיים 7, זה רעיון מגניב, אבל עדיין די נפוץ שמשחיתים נרשמים לטווח זמן קצר. אם אפשר טכנית לעשות שהשינוי יהיה על בסיס עורך ותיק והלאה - זה יכול להיות מדויק יותר בתועלת שלו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:57, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
לצורך הקלה יצרתי את {{טיפ}} טיפ ל{{טיפ|רשום=רשום|ותיק=ותיק|בדוק=בדוק עריכות אוטומטי|מנטר=מנטר|מפעיל=מפעיל|אנונימי=אנונימי}} טיפ לרשוםטיפ לותיקטיפ לבדוק עריכות אוטומטיטיפ למנטרטיפ למפעילטיפ לאנונימיחיים 7שיחה12:07, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
איש השום, מספק אותך? • חיים 7שיחה12:35, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
חיים 7, נראה מדהים, אולי תוכל לכתוב על כך כמה מילים, אולי בטיוטת המשתמש שפתחתי להצגת לרעיון? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:48, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
האמת שלא פיענחתי את זה עד הסוף, הרי אנחנו לא רוצים להגיע למצב שלאדם אחד יוצגו שתי טיפים, אז נניח בדוק עריכות ואנונימי? מה יראו המנטרים ומפעילים? ומה יראו רשומים שאינם בדוקים?
האמת שיש לי פתרון לזה אבל אני מחפש דרך יותר קצרה.
אני אכתוב את הפתרון כאן בכדי שלא כמו המדענים שכותבים שיש להם פתרון ומתים ואז שנים אחר כך מחפשים את הפתרון שלהם קריצה
הפתרון הוא: להגדיר כולם מוסתרים האחד מהשני, כלומר רשום יוסתר מבעל הרשאה גבוה ממנו, וכן ותיק וכן הלאה עד בדוק עריכות, ומנטרים וכו' יוכלו לצפות בבדוק עריכות • חיים 7שיחה20:55, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
חיים 7, נשמע לי כיוון טוב. כמו שכתבתי למעלה, יכול להיות שמספיק לעשות הפרדה רק בין חדשים ואנונימים לבין ותיקים ומעלה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:58, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
קח בחשבון שזה ותיק לא על פי החלטת הקהילה, ארבעה ימים מההרשמה עם 0 עריכות • חיים 7שיחה22:02, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
כן, הבנתי, אפשר גם שהרף יהיה בבדוקים. אם יתנהל על כך עוד דיון פומבי יותר, אולי נראה דעות נוספות. בהקשר הזה אני באופן כללי "זורם". איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:35, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
ראה את {{הטיפ היומי}}, הבסיס הוא בכל יום טיפ אחר, אולי בהמשך כשירבו הטיפים נעשה מספר מחזורים או טיפ אקראי • חיים 7שיחה00:26, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
חיים 7, מהמם - אני מבחינתי הכנתי רק כמות קטנה להדגמה. אני אוכל להכין עוד, שלא יחזור על עצמו (הנחתי שאולי יהיו מי שירצו לתרום הצעות משלהם), המתנתי עם זה כי עם כל הביורוקרטיה שיש בדרך כלל סביב שינוי עיצוב העמוד הראשי, לא הייתי בטוח מתי בדיוק העניין יוצא לפועל. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 08:56, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
לפי איך שזה הולך כרגע אתה כבר צריך להזדרז • חיים 7שיחה16:18, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
חיים 7, יש קודם את השלב של בחירת העיצוב עצמו וכאלה, לא? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:46, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
נכון, אבל בכדי לא לעכב כי המציעים ישלבו את הציטוטים בתוך העיצובים • חיים 7שיחה17:47, 12 באוקטובר 2021 (IDT)
חיים 7, מהמם, לשם כך נראה לי שמה שיצרת יעשה את העבודה היטב. אני מניח שחשוב יותר יהיה לגוון כשזה ממש יעלה לדף הראשי בפועל. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:41, 14 באוקטובר 2021 (IDT)

דוא"ל תשובה[עריכת קוד מקור]

מה שלומך? שלחתי לך (באיחור, לצערי...) תשובה למכתבך. בברכה, עוז גבריאל - שיחה 20:04, 9 באוקטובר 2021 (IDT)

איתי שקולניק[עריכת קוד מקור]

מדובר על ניצול ציני פסול של האתר לקידום עצמי ועסקי. איתי בעל חברת תיירות בתחום המערנות בישראל וכפי שעולה מן הערך גם ברוסיה. הוא מטפח את את תדמיתו כחוקר מערות מבלי שהציג ולו תגלית או מחקר משמעותי אחד. הגדרותיו את המושגים "מחקר" ו"גילוי" רחוקות שנות אור מן ההגדרות המילוניות והוא נוטה לנכס לעצמו תגליות של אחרים.

מדובר במקרה קלאסי של פירמידה: הוא הקים אתרי אינטרנט בהם מפליא במעלליליו מבלי להסתמך על שום מקורות. לאחר מכן הוציא, בהוצאה עצמית, ללא עריכה או אימות עובדות, כאמור שניים מן הספרים כוללים כ-20 עמודים בלבד וכוללים פנינים ספרותיות כגון:"The tunnel was very so narrow" ו- "One of the founders of the deepest cave in the world" (השגיאות במקור כמובן). אגב, מדוע ערך האנציקלופדי מוביל לאתר מסחרי לרכישת ספרים? האם ויקיפדיה היא אתר לקידום מכירות?

בהסתמך על האתרים שהקים ועל "ספריו", העניק שקולניק סיורים חינם לכתבים חובבי הרפתקות ובכך זכה לסיקור בעיתונות הפופולארית. באחד המקרים אפילו נאלץ עיתון "מקור ראשון" לפרסם התנצלות על השגיאות וחוסר הדיוקים בכתבה שפרסם על שקולניק כשהתבסס על סיפוריו מבלי לאמת את העובדות.

כעת, הוא מנסה להוסיף קומה נוספת לפירמידה שלו-ערך בויקיפדיה אשר מבוסס על אותם יסודות לא מאומתים.

כשבאים לבחון את ההצדקה לקיום הערך, עוד לפני שבוחנים האם האמור בו מצדיק את קיום הערך, צריך קודם כל לבחון האם האמור בו בכלל נכון. הערך המקורי שכתב שקולניק על עצמו, טרם העריכות, הכיל חצאי אמיתות, הטעיות מכוונות ואף שקרים. כמובן שעם הסרתם גם ההצדקה לקיום הערך פחתה.

קשה להוכיח שדבר לא קרה אבל הוא גם לא הוכיח בשום אופן שהדברים שהוא מספר קרו. הוא מדבר על מועדון המערות שהקים אך אין שום נתונים לגבי היקף פעילות ומספר החברים הפעילים בו. מתוך הפייסבוק של איתי ניתן לאתר תמונה מאחד המפגשים עם פחות מעשרה משתתפים. לגבי התגליות שלו אפילו בדף השיחה הודה שלא הוא גילה את מערת קטרינה ומעבר לכך אין לו שום תגליות נוספות.

את מציאת המטמון ההלניסטי שהוא מנכס לעצמו מצאו חברי קבוצת המערות הישראלית שאין להם ומעולם לא היה להם קשר לאיתי. מוזמנים לדבר עם החוקרים מראשות העתיקות או עם המגלים עצמם לעימות הטענה. כנ"ל גם לגבי תגלית החרוטת שהוא מנכס לעצמו.

במידה ומעוניינים להכניס לוקיפדיה העיברית ערכים על חוקרי מערות יש בארץ חוקרים אחרים גם מהאקדמיה וגם חובבים בעלי תגליות משמעותיות ותרומה רבה יותר לתחום המערנות ולמחקר מאשר איתי שקולניק.

היי אנונימי, לצערי אני מאוד עמוס היום ואין לי זמן להתעמק מאוד. באופן כללי אני מניח שאני מסכים עם הגישה שלך לערך זה. טיפ מבחינת הכללים שלנו: תוכן שיש לו התנגדות בערך חדש, מוסר ממנו עד להגעת הסכמה בדף שיחה, כך ששני הכיוונים ליצור שינוי בעת מחלוקת, זה או לקיים דיון בדף שיחה ולנסות לגייס רוב לשינוי המבוקש, או להביע מחלוקת לתכנים מסוימים וספציפיים ולהסירם (תוך כדי נימוקים מפורטים) לכל זמן שלא יהיה רוב להחזרתם. אני מתאר לעצמי שאוכל להתעמק כמו שצריך בתגובה ובמחלוקת רק בעוד מספר ימים. בהצלחה בינתיים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:18, 11 באוקטובר 2021 (IDT)
היי איש השום, יצא לך להתעמק במחלוקת? טענות רבות בדף השיחה נותרו ללא התייחסות. 84.110.49.170 11:01, 14 באוקטובר 2021 (IDT)
היי, לא הגעתי לזה עדיין. צירוף נסיבות גרם לכך שלא הייתי נוכח מאוד בימים האחרונים ועוד לא הדבקתי את כל הפערים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:22, 14 באוקטובר 2021 (IDT)
בתקופות עמוסות חשוב לנהל סדר עדיפויות, והחלטתי שפחות יש לי פנאי להתעסק עכשיו בלעזור להוסיף תוכן שם. בכל אופן לא הייתי תומך במשהו כזה בלי מקור, כך שאתה מוזמן או לנסות להוסיף את המידע מחדש עם מקור (ולהתאים את המידע למקור) או לשקול להוריד טקסט קיים שלדעתך מטעה, בהמשך להודעה הראשונה שכתבתי לך. פרט להערה זו לא אתעמק עוד בדיון עד שיבוצעו שינויים ברוח אלו שהצעתי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:57, 15 באוקטובר 2021 (IDT)
תודה רבה, מקווה שהעומס חיובי.
אני פשוט לא מבינה מה אני אמורה לעשות כי מצד אחד נעלתם את הערך לעריכה ואתם מבקשים לדון במחלוקות בדף השיחה ומן הצד השני אף אחד בעל הרשאות עריכה לא מתייחס לטענות שמועלות בדף השיחה. 84.110.49.170 10:20, 17 באוקטובר 2021 (IDT)
הערך נחסם בגלל ניסיון לחזור שוב ושוב על אותה עריכה, שזה בעייתי. את יכולה לנסות לאמ;לק לי את הכוונות שלך לעריכה אם הערך ייפתח לעריכה - חזרה על העריכה ההיא? עריכה אחרת? הוספת מידע ללא מקור? עם מקור? הסרת קטעי מידע? נא השיבי בקצרה וכללית, כדי שאוכל להשיב תוך זמן קצר יחסית (אני מנהל כרגע מספר דו ספרתי של דיונים הקשורים לוויקיפדיה, חלקם מאחוריי הקלעים, ולכן). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:36, 17 באוקטובר 2021 (IDT)
בקצרה: מלבד שמו (ואולי תאריך הלידה) אין ולו פרט אחד נכון בערך.
הערך נכתב ע"י איתי עצמו ככלי שיווקי וכל המקורות שהוא מציג הם כתבות יחצנות שהוא עצמו יזם ומבוססות גם הן על אותם סיפורי מעשיות.
ללא מקורות אמינים ובלתי תלויים אין לערך הצדקת קיום.
פירוט:
חוקר - לא הוצג שום מקור המעיד על איסוף, ניתוח ועיבוד נתונים. פעילותו לא חורגת מעבר לטיול רגיל במערות ולא עוברת שום תנאי סף להיקרא מחקר (אקדמי או לא).
סופר - שני ספרים בהוצאה עצמית ללא נתוני מכירות לא הופכים אדם לסופר.
התנדבות בחפירות ארכיאולוגיות - פעולה שכיחה למדי בקרב בני נוער, סטודנטים ופנסיונרים. לא הוצג שום מקור להשפעה או תרומה ייחודית שהייתה לו על החפירות.
מועדון המערנות שהקים - קבוצה איזורטרית למדי המונה מספר חד ספרתי של חברים ולא הוצגו שום מקורות לתרומתם למחקר או קידום תחום המערנות בארץ.
פעילותו בספרד - לא הוצגו שום מקורות התומכים בסיפוריו.
פעילותו באיי הפסחא - כנ"ל.
באופן אישי, אני יכולה להעיד על שני שקרים בוטים שהוא שילב בערך: חשיפת המטמון ההלנסיטי במערה בצפון וחשיפת חריטת המנורה במערה בשפלה. הוא לא קשור בשום אופן ולו העקיף ביותר לשתי תגליות אלו. 84.110.49.170 13:30, 18 באוקטובר 2021 (IDT)
@Keren - WMIL ראיתי שכבר הסרת חלק מהפירסומים שלו, תודה רבה שאת מכניסה קצת שפיות לסאגה המטורפת הזו ומחזירה את האמון במיזם ויקיפדיה כולו. אשמח אם תקראי את מה שכתבתי. 84.110.49.170 18:16, 18 באוקטובר 2021 (IDT)
תודה, הספציפיות מועילה. התייחסתי שם לחלק מהדברים בערך ופתחתי דיון. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:39, 19 באוקטובר 2021 (IDT)
תודה רבה על ההתייחסות, שמחה שמצאת פנאי. 84.110.49.170 09:50, 19 באוקטובר 2021 (IDT)
הייתי מנסה למצוא איזשהו מליץ יושר מהתחום. אפילו אחד. על תקן צדיק אחד בסדום. בטוחני שלא תמצא. רוב החוקרים בתחום או שאינם מכירים את שקולניק כלל וכלל או שמכירים את שקולניק ואת פניו האמיתיות. אינני חושב שהערך כולו עוסק בקידום עיסקי.
קצת רקע על שקולניק מהיכרות אישית
מהיכרות עם האיש אני חושב שמדובר בתופעה פסיכולוגית שבה אדם באמת מאמין לשקרים של עצמו ובונה ומפתח אותם. שקולניק הופיע לראשונה כחבר רביעי בקבוצת המערנות הישראלית שהוקמה ע״י מורן פלוינסקי, יובל סובולייב ושחר פרקל. שקולניק הצטרף לקבוצה דרך שחר פרקל אותו הכיר מהבונים החופשיים ומרגע זה העניינים התדרדרו במהירות והקבוצה הסתכסכה והתפרקה. בכנס השני של הקבוצה (כשעוד הייתה קיימת) שקולניק שרק הצטרף עלה לבמה ודיבר אל הקהל כשבורותו בתחום זעקה לשמיים. לשקולניק לא היה שום ידע במערנות ממש אפס. לא בתחום החבל וגם לא בשאר התחומים. אחרי שהקבוצה התפרקה שקולניק המשיך עוד יחד עם שחר פרקל והקים את exteriorate חברה לטיולי אקסטרים. בהמשך הסתכסכו גם שחר ואיתי ואיתי המשיך לנהל את אתר האינטרנט ואת חברת טיולי האקסטרים. את השם ״מועדון המערנות הישראלי״ הוא המשיך לנהל אבל מועדון כזה מעולם לא היה קיים באמת. לפחות לא בצורה שבה מתקיימים מועדוני מערנות בעולם. זהו מועדון קש שאין בו חברים. יש בו רק יו״ר (שקולניק בעצמו).
שקולניק פועל כאיש שיווק ואוסף תארים כדי להציג את עצמו באור מסויים
שקולניק הוא איש שיווק. הוא יודע איך עובד העולם של הקידום העצמי. הוא מקושר לאנשי תקשורת אותם הוא מוציא מדי פעם ל״יעדים אקזוטיים״. שקולניק מנסה לסמן וי על כל מיני תארים.
- הוא ״יו״ר מועדון מערנות״ (מועדון שאין בו חברים)
- הוא ״סופר״ (של כמה חוברות בהוצאה עצמית שאין בהן שום חומר מקורי אלא מחזור של חומר שפורסם נלעס כבר.
- לאחרונה התמזל מזלו וקבלן שבמקרה גילה מערה תוך כדי עבודת הכשרת כביש קרא לו לבדוק במה מדובר. זה כבר הספיק לשקולניק להכתיר את עצמו כמגלה מערות וקרא למערה על שם אישתו (בניגוד מוחלט לכללים הנהוגים בתחום).
למעשה שקולניק נוהג בדרך זו בכל מה שהוא עושה. מספיק לשקולניק להשתתף כמתנדב בחפירה ארכיאולוגית (כמו שהילדים שלי התנדבו פעמים רבות) בשביל להפוך את המציאות לכזאת שבה הוא יועץ מיוחד למנהלת החפירה. כאילו משתמע שבלעדיו כל העסק לא היה עובד בכלל. אני מציע לערוך בדיקה פשוטה ולשאול את ד״ר אורית פלג למשל שניהלה את החפירה בחורבת מדרס.
סיכום ההתנגדות
בשנים האחרונות שקולניק מצליח בכל פעם להרגיז את אנשי הקהילה המאד מצומצמת של המערנים בישראל כשהוא מנכס לעצמו השגים של אחרים ומזנה את השימוש בתארים שניתנים לאנשים שמקדישים את חייהם לתחום ושומרים על צניעות. הערך הזה איננו ראוי. גם כי הוא מלא שקרים וגם היא הוא פשוט לא מעניין. חוקר המערות - שיחה 11:30, 19 באוקטובר 2021 (IDT)
חוקר המערות, ראיתי את העריכה בערך... בגדול כל זמן שאין מקורות שסותרים את כל מה שכתבת פה, הערך במסלול לטיוטה ואם לא יהיה שינוי בהקשר זה, יצא ממרחב הערכים בעוד מספר ימים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:05, 19 באוקטובר 2021 (IDT)
חוקר המערות, בהנחה שאין מקור לאף אחת מהגרסאות של הערך, אל תחזיר את העריכה שהובעה לה התנגדות (זה מנוגד לכללים ולא יועיל). במקרים כאלו, כשברירת המחדל היא מצב לא רצוי, אבל יש רוב לשינוי רצוי, הכי טוב להמתין כמה ימים למימוש השינוי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:10, 19 באוקטובר 2021 (IDT)
תודה ! בהזדמנות זו כבר הצטרפתי לויקיפדיה. זו תהיה הזדמנות אולי גם לתרום בתחום הזה. חוקר המערות - שיחה 16:33, 19 באוקטובר 2021 (IDT)
חוקר המערות, מצוין, הכי חשוב להעלות עריכות על בסיס מקורות ולא רק ידע אישי. בהצלחה בראשית דרכך כעורך. אם יהיו לך שאלות לא דחופות מוזמן לכתוב לי - אם זה משהו שדורש התעמקות ייקח לי כמה ימים להתייחס, אבל אתייחס, ולו כללית. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 15:27, 20 באוקטובר 2021 (IDT)

דב בר בורוכוב‏[עריכת קוד מקור]

קורה משהו מוזר וחריג בערך הזה, מה יש בבר בורוכוב שגורם לזה? אין לי מושג, הערך הזה יכול להגיע לערך מומלץ, והמחיקות הסירו כבר שליש ממנו. בבקשה תשחזר לגרסה יציבה מ-15 בספטמבר, ונדון על כל מחיקה לחוד. -La Nave Partirà שיחה 20:11, 11 באוקטובר 2021 (IDT)

כדי להביא את הערך לרמת ערך מומלץ, יש צורך לבור את התבן מן הבר. בהצצה חטופה לערך, מתברר שהתבן בו רב מאוד, ויכל להספיק לכל בני ישראל ללבון לבנים תמורת התבן שפרעה מנע מהם.
בכל־מקרה, גם GHA מסכים לבעייתיות שבערך, והפנייה הזאת למפעיל אישית לא נראית תקינה. דגש - שיחה 20:21, 11 באוקטובר 2021 (IDT)
סליחה משתמש:GHA, שכחתי שאתה כבר מפעיל ואפילו הצבעתי לך, אז אותה בקשה גם אליך. אם זה לא ייעשה אשחזר בעצמי ל-15 בספטמבר לפי כללי גרסה יציבה. -La Nave Partirà שיחה 20:32, 11 באוקטובר 2021 (IDT)
היי La Nave Partirà, היום ממש אין לי זמן ולא אוכל להתעמק בכך, ואני מקווה שעד שאתפנה (מחר בערב?) העניין כבר ייפתר. רק אציין שמעיון מהיר אני רואה שהיו מחלוקות רבות על הערך מאמצע אוגוסט עם דיון ער שהמשיך עד סוף ספטמבר עם מחלוקות, כך שמעיון חפוז הרושם שעולה זה שה-15 לספטמבר לא בדיוק התייצבה ושכל העת הייתה התנגדות ברורה. יכול להיות שזו הגרסה היציבה. מאחר שאין לי זמן לצלול לכל הדקויות, זה מוגש בשלב זה בעיקר כחומר למחשבה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:09, 11 באוקטובר 2021 (IDT)
נכון,הגרסה של 15 בספטמבר היא אחרי מחיקות והיו לה התנגדויות, זה מאד בעייתי. בכל מקרה כרגע רגוע ומכניסים שינויים רק בהסכמה בדף השיחה. -La Nave Partirà שיחה 09:10, 12 באוקטובר 2021 (IDT)

אישיות תנ"כית[עריכת קוד מקור]

אתה יודע להגיד לי איך מתרגמים את ההסכמה הדי נרחבת במזנון לחוק ויקיפדי?david7031שיחה • י"א בחשוון ה'תשפ"ב • 23:24, 16 באוקטובר 2021 (IDT)

david7031, כל הכבוד נראה לי שהכי מתאים יהיה להוסיף לרשימה כאן, ואז לכתוב בדיון שהוספת כדי לוודא שלא פתאום התברר שמאזן התמיכה שונה ממה שנראה. אם לא עשית את זה, אני ממליץ קודם לכן לקשר מלוח המודעות ולהמתין עוד איזה יומיים - אני אוסיף על כך גם בחדשופדיה. לדעתי שלב נחוץ כשרוצים לבסס הסכמה רחבה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:46, 16 באוקטובר 2021 (IDT)
לא צריך לעבור בפרלמנט?david7031שיחה • י"א בחשוון ה'תשפ"ב • 01:03, 17 באוקטובר 2021 (IDT)
david7031, באופן כללי אם יש הסכמה רחבה במזנון למשהו שלא סותר כלל קיים שעבר בפרלמנט, אפשר לצרף את זה לכללים (המעמד של זה אחר, אבל בגדול זה כלל). לא חפרתי מאוד בפרטים פה, אבל מעיון בדיון נדמה לי שזה עשוי לעמוד בכלל אצבע שנתתי פה. לכן המלצתי גם לנסות למשוך עוד משתתפים לדיון לוודא כמה שאפשר הסכמה רחבה (זכור לי, מבלי לוודא, שספסף מתנגד והיו כמה תגובות כמו בורה וצפריר שפחות ברורות, וכדאי לתייג אותם ואחרים שתמיכתם לא מובהקת, ולשאול מפורשות אם יתמכו בתוספת או בגרסה של התוספת). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:26, 17 באוקטובר 2021 (IDT)

מחיקת דברי בדיון חשיבות[עריכת קוד מקור]

איש השום, מתוך הערכה וידידות שאני מוקיר לך, אני מבקש שתשחזר את דברי במחיקות שבצעת בדיון החשיבות בדף השיחה:ג'ולט. בהם אני מבהיר שמשתמש:מקף מתנכל לכאורה למשתמש:Ovedc . אם תבדוק אחורנית תמצא שמקף הניח "תבנית:חשיבות" תוך 3 דקות לא רק על 3 ערכים שמשתמש Ovedc כתב, שעליתי עליהם אתמול במקרה, אלה גם בשבוע שעבר על ערך נוסף ש- Ovedc כתב. איך אתה היית מכנה התנהלות שכזו אם לא "התנכלות". כלומר, לדון בגופם של עורכים, כפי שכתבת בתקציר המחיקה שלך. בנוסף לבקשתי לשחזר את דברי בדיון, כהרגלי (כי מכל מלמדי השכלתי), אשמח ללמוד ממך מה אתה היית כותב אילו גילת בעצמך תופעה זו כנגד אחד מעורכי וויקיפדיה? .... Crocodile2020 - שיחה 10:08, 18 באוקטובר 2021 (IDT)

לפרוטוקול: אני לא מתנגד, לדעתי טוב שיהיה תיעוד לניסיון הטלת הדופי חסר הביסוס. כך ניתן להסיק מסקנות מעניינות בעתיד.
למשל: בדף השיחה של בובת הקש המוצהרת @ויקימנטור ניתן למצוא מקרה דומה ביותר במסגרתו האשימו גם את @YoavR באותה האשמה חסרת ביסוס רק כי שאל שאלה עניינית. מקף־ 10:49, 18 באוקטובר 2021 (IDT)
איש השום מה קורה כאן? הייתכן שמשתמש אחר, במצח נחושה משנה את שם הפסקה שכתבתי אליך? מעולם לא הטלתי דופי באף משתמש או עורך בוויקיפדיה כי כל מי שמוסיף ידע לאנושות מכובד בעיניי. כל שעשיתי הערתי את תשומת לב קהילת העורכים לעובדות שהבחנתי בהתנהלות בלתי הוגנת של משתמש מקף כנגד משתמש אחר. להתנהלות שכזו לא מצאתי שם אחר מאשר התנכלות. על כן בקשתי ללמוד ממך איך אתה היית מכנה פעילות עוינת שכזו הניכרת על פניה. ....Crocodile2020 - שיחה 12:30, 18 באוקטובר 2021 (IDT)
מצח נחושה ומוחלטת, אני מבטיח לך שזה נעשה בכוונות זדון ומתוך אי־הוגנות, רודנות, התנכלות, עוינות והתגרות. (כולם! ביחד ולחוד!!!).... ~.
לא ידעתי שהוספת הקישור מפריעה לך עד כדי כך, אשחזר. מקף־ 12:59, 18 באוקטובר 2021 (IDT)
מקף, תודה לך. כדאי שתהיה יותר מנומס. ....Crocodile2020 - שיחה 13:25, 18 באוקטובר 2021 (IDT)
אם התכוונת לנימוס בשינוי הכותרת - אוקיי.🙂👍
אם התכוונת לניסוחים שלי בתגובותי - אני לא רואה מה אי־הנימוס הנורא בשימוש שלי בציניות לאור ההאשמות שלך.😑 מקף־ 13:28, 18 באוקטובר 2021 (IDT)
תודה Crocodile2020 על הפנייה הנעימה. מניסיוני כמפעיל שבוחש בדיונים שנוטים לגופו של אדם, לא זכור לי שיצא לי לראות פעם אחת בה דיון כזה הניב תוצר חיובי, וכן היו מקרים שהניבו תוצאות הרסניות (עד לפרישת עורכים). שם לב שהמון דברים לא הסתרתי - התייחסות עניינית לכך שהציב בסמיכות מספר תבניות חשיבות על ערכים שכתב אותו עורך, וטענות שהתבנית מיותרת (ואף ניסוחים בכיוון זה שהיו בוטים יותר). כשהדיון מתחיל לגלוש לגופו של עורך, לפעמים זה עניין של זמן עד שהגלישה מגביהה גליה והופכת להאשמות הדדיות ומשמידה את הדיון המקורי, ובהסתרות האלו מבחינתי אני מצביע על גבולות הגזרה לדיון הראוי בדפי שיחת ערכים בוויקיפדיה. כפי שכתבתי בתקציר העריכה, אתה מוזמן - וזה יהיה אף אפקטיבי יותר - לנהל את הדיונים במקומות המתאימים ביותר. המקום המתאים ביותר הוא דף השיחה של מקף. אתה גם יכול להעתיק לשם חלקים מדיון זה או מהטקסט שהסתרתי (הם עדיין זמינים בהיסטוריית גרסאות) - המיקום הזה אפקטיבי, כי דף השיחה זה המקום הראשון שנבדק על ידי מפעיל, אם נטען שיש הפרה של כללים ומופעל שיקול הדעת כיצד לאכפם (אף אחד לא יחשוב לחפש באיזה דיון חשיבות בדף שיחה נידח). שם לב לשני דגשים בעניין זה: 1. אני מתאר לעצמי שברור לך שיש להקפיד על כללי התנהגות בדיון זה, כפי שעשית עד עכשיו (אני מחדד את זה כי לפעמים אנחנו נהיים אמוציונליים מהתפתחות הדיון). 2. זכור שמטרת הדיון לנסות ללבן את העניין ולחתור לפתרון או הבנה, ולא, למשל, "לנזוף" או "לגעור". מציע באופן אישי תמיד להשתדל לפעול בקו של ביקורת בונה (=הצעת אלטרנטיבה, ולא סתם "תפסיק") ולהניח באופן מוחצן כוונה טובה (משפטים כמו "גם אם מבחינתך אתה בא לשפר את ויקיפדיה, לדעתי זו לא הדרך הטובה ביותר" וכו') - אלו נוטים לייצר שיתוף פעולה בסבירות גבוהה יותר. אם המקרה חוזר על עצמו ופנייה למשתמש לא עוזרת, ניתן לנסות להסדיר את העניין באמצעות ויקיפדיה:בירורים. תאורטית אם אתה חושב שנדרשת פעולה מפעילית או חריגה כלשהי - עצירת דיון באמצע וכדומה, מוזמן לפנות גם לוק:במ ולקבל שם חוות דעת. אישית, לא הייתי עוצר את הדיונים באמצע, המלצתי על הסרת התבנית באחד הדיונים ואני שמח שהמלצתי גם יושמה. בנוסף אציע נקודת מבט לפני שתחליט אם תעשה משהו עם זה - ייתכן שישנו עורך שמגלה בשלב מסוים ערך שלדעתו מאוד-חסר-חשיבות (או כתוב רע מאוד, וכיו"ב). ייתכן שאותו עורך ירצה למחוק אותו, וייתכן אף שיעלה בדעתו לבדוק מי כתב אותו, ולראות האם הערך הוא חלק מסדרה של ערכים עם בעיות דומות (שזה לווא דווקא רעיון רע). אני לא יכול לדעת מה היו הכוונות של מקף, אבל אני יכול לתאר מצב בו הן היו לחלוטין טובות (ומצב בו הן היו לחלוטין רעות - יש לי דמיון מפותח). בנוסף, בלי קשר לכוונות, אני חושב שבסך הכל מקף התנסה בפעולות האלו וקיבל ערימה של משוב, בוטה בחלקו, ממנה אני בטוח שהוא כבר הבין דבר או שניים ואולי כבר הסיק מסקנות כלשהן, כך שלא בטוח שיש צורך בעוד הסברים/בקשות/פעולות. כדי לוודא שלא אובן לא נכון במשפט האחרון, אביע את הערכתי לכל מי שעוסק במלאכה הלא פופולרית של הצבת דיוני חשיבות על ערכים, אם כי ניסיון ושיקול דעת תמיד יכולים לחדד את המיומנות הנדרשת עבור מלאכה זו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:21, 19 באוקטובר 2021 (IDT)
תודה איש השום, למדתי המון מתגובתך ועצותיך. ובמיוחד, מַעֲנֶה רַּךְ יָשִׁיב חֵמָה. ....Crocodile2020 - שיחה 01:03, 19 באוקטובר 2021 (IDT)

הצעות העברה לטיוטה[עריכת קוד מקור]

תודה על ההצעה לשים תבנית העברה לטיוטה. לא הכרתי את התבנית הזו ונראה לי שאתחיל להשתמש בה בנדיבות . הוספתי תבניות גם בדפי השיחה של המשתמשים שנראה שביצעו את התרגום הראשוני.

ככלל, אני חושב שלא סביר לבקש/לצפות מוויקיפדים אחרים לבצע שכתוב לערכים שתורגמו בצורה כה ירודה. מי שכותב ערכים (ובמיוחד מי שמשתמש בכלי התרגום ואף מתחזק מונים בדף השיחה שמציגים כמה ערכים חדשים הוא יצר וכו') צריך לתפקד כמו עורך אחראי ולא כמו בוט תרגום. העברת ערכים ירודים לטיוטה צריכה להיתפס כפעולה תחזוקתית חסרת פניות ולא כסנקציה. צחקשוח - שיחה 01:25, 25 באוקטובר 2021 (IDT)

Laugh Tough, שמח מאוד על ההודעה! זה מיזם בן מספר חודשים שהתקבל במזנון בהסכמה רחבה בזכות יזמה של Tomer T. אישית יצא לי לשפץ שם ערך אחד בעצמי (זרקתי את רובו לפח, אבל שיפצתי איזה 30% וזה הספיק) ולראות במו עיני כמה שהשתפרו שם והפכו מערכים בעייתיים מאוד לערכים לגיטימיים. ההברקה של תומר הייתה ההבחנה לגבי מצבם של ערכים בני חודש ומעלה, שזה זכה להסכמה רחבה והוסדר. לגבי ערכים חדשים - אני בגדול מסכים אתך ומחכה שאולי יום אחד תהייה למישהו הברקה נוספת גם להסדרה תחזוקתית של העניין הזה... איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 13:33, 25 באוקטובר 2021 (IDT)

בירוקרט נולד[עריכת קוד מקור]

אתה אומנם מפעיל צעיר, עורך ותיק ביותר ואין מתאים ממך להיות בירוקרט. אנא, הצג מועמדתך ואפשר לנו לבחור בך.

אני בטוח כי תיבחר ברוב קולות על פני כל מועמד אפשרי. בירוקרט הוא מנהיג העורכים, אתה פשוט מתאים לזה ככפפה ליד. לַבְלוּב📜🍅 16:09, 26 באוקטובר 2021 (IDT)

לבלוב, נשמה אתה, אני עוד לא בטוח שאני בשלב שאני מסוגל להתחייב למידת השקעת הזמן הנדרשת לתפקיד, ובכל אופן בחודשים הקרובים הבוררות שאני מוביל בערך חילונים שותה ממני יותר מדי זמן מכדי שאשקול לקחת על עצמי איזשהי אחריות נוספת (זאת בנוסף לאספקטים בחיי האישיים שדורשים ממני השקעה ואנרגיה אחרי תקופת הקורונה המטורללת, שלא יאפשרו לי לתת "פוש" בזמן שאני מקדיש למיזם). אבל מאוד החמיאה לי ההצעה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:13, 26 באוקטובר 2021 (IDT)
  • אתה אדם רע, מי התיר לך לקחת מאיתנו בירוקרט כ"כ ראוי??? 😉 ציניות ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני פותח כאן עצומה, מי מצטרף לקריאה לאיש השום להתמודד לבירוקרט? תחתמו כאן

  1. לַבְלוּב📜🍅 16:18, 26 באוקטובר 2021 (IDT)
  2. ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 16:18, 26 באוקטובר 2021 (IDT)
  • יש לאנשים חיים מחוץ לוויקיפדיה, ויש לכבד זאת. ויקיפדיה לא מעניקה תלוש משכורת בסוף החודש וחשוב לזכור את זה. דגש - שיחה 16:23, 26 באוקטובר 2021 (IDT)
    אולי אם היינו מאמצים את מודל הנקודות הסיני על התנהגות אזרחית טובה (ואני מאוד מקווה שלא נאמץ), נוכל לקבל "נקודות אזרחיות" על כתיבה בוויקיפדיה. למרות שכשחושבים על זה, אם נלך בדרך הזאת אולי לא תהייה יותר ויקיפדיה. בקיצור, נראה לי שהכי טוב להתנדב וזהו. אפשר לקוות שמתישהו אגיע לשלב שבזמן שאני עם הילדים שלי כולנו עורכים ביחד בוויקיפדיה ואז לפחות יצטרף זמן מהכיוון הזה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:44, 26 באוקטובר 2021 (IDT)
    ברור שיש יש חיים מחוץ לויקיפדיה. (גם אני הפחתתי בחודשיים האחרונים את נפח הפעילות ב-80%) אבל, תפקיד בירוקרט לא יכול מזמנך יותר מאשר תפקיד המפעיל. בירוקרט לא נדרש לזמינות 24\7, ולכן, זה סביר לבקש ממך לשקול שוב את הסירוב. (למרות שאתה שמאלני) אין ראוי ממך לַבְלוּב📜🍅 22:08, 26 באוקטובר 2021 (IDT)
    לבלוב, fun fact - אני שמאלני לפי הגדרות מסוימות, וימני לפי הגדרות אחרות (ואגב מרכז בהגדרות אחרות! באמת - אני מדבר על הגדרות אמיתיות ששמעתי עליהן) לצורך העניין בשבועות האלו אני לא ממש לוקח על עצמי משימות מפעיל "כבדות", ואצל בירוקרט כל משימה בערך היא "כבדה". בכל מקרה אציין בשלב זה שלדעתי יש עוד סיבות נוספות שבגינן מוטב היה שלא הייתי מציע את עצמי בשלב זה, אבל מאחר שבכל אופן זה לא הפרק, אני שמח שנחסך ממני להתעסק בשיקולים איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:06, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
    בעד, השומאי כבר רענן (בהססנות מה!) את שורת המפעילים, וירענן את שורת הבירוקרטים. עם זאת, מאחר שהתפקיד אינו דורש ניסיון מפעילי אלא נסיון חיים והחלטיות, עדיף בעיניי מינוי עורך או עורכת מפול העורכים הוותיקים והחכמים הגדול שלנו. -La Nave Partirà שיחה 09:32, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
    La Nave Partirà, Good One קריצה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:00, 27 באוקטובר 2021 (IDT)

איש לא יכפה עליך תפקיד בניגוד לרצונו, להזכירך: הבחירות הבאות לתפקיד בירוקרט צפויות ב-2024! כך שכשתחליט שאתה מסכים - לא נוכל "לדחוף" אותך באמצע... לַבְלוּב📜🍅 10:20, 27 באוקטובר 2021 (IDT)

לבלוב, ליתר ביטחון אציין שהכל ממש ממש ברוח טובה, שלא בטעות תחשוב שפירשתי משהו אחרת אגב, שועשעתי מ"איש לא יכפה עליך תפקיד בניגוד לרצונו" - לא יודע אם זה היה מכוון או לא, אבל יצא קומי מאוד לטעמי איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:00, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
לַבְלוּב📜🍅 13:17, 27 באוקטובר 2021 (IDT)

דף שיחה של שופרסל[עריכת קוד מקור]

אני כותב לך כאן בתחושה קשה אחרי עיון במקרי בירור קודמים (שכלל לא הייתי מודע להם) - אני חושב שאין קשר בין רמת הזהירות שלי בהתנסחות מול בורה בורה להשתלחויות שלו כלפיי (ורק כלפיי). פעם אחר פעם הוא משתלח בי על עריכותיי וכשמגיע משתמש 'בכיר' ממנו ומבצע את אותן עריכות בדיוק (או "קשוחות" יותר) ולמעשה מאשרר את העריכה שלי, הוא פתאום לא מגיב וממשיך לתקוף רק אותי באופן אישי באופן שאין לי איך להסביר אותו. אם לא תהיה התערבות כלשהי על ההתקפות שלו כלפיי, אאלץ לפתוח בבירור ואבקש (בצער) להסיר את כל ההשחרות בדף השיחה לצורך כך. תודה רבה על ההבנה Dollarsign8 - שיחה 20:36, 26 באוקטובר 2021 (IDT)

Dollarsign8, מעריך מאוד את הקו לנסות ולהוריד ניסוחים פרסומיים. היו לי בעבר מחלוקות מרות וממושכות עם עורכים ספציפיים, אבל בדרך כלל הם התמקדו בערך או שניים בעייתיים. אם המחלוקת בסדר גודל הזה, זה דבר שקורה, לא נעים ומעצבן (אני יודע ומכיר על בשרי), אבל דבר שצריך לדעת להתמודד איתו. אם המחלוקת גולשת מעבר לערך או שניים, זה כבר עניין אחר שדורש יותר תשומת לב והתערבות (זה לא שאין התערבות גם בערך שופרסל, אבל שם מהות העניין זה מחלוקת). ספציפית במחלוקת בערך שופרסל שמשום מה הפכה לרגישה וטעונה ממה שהייתי מצפה - הגבתי שם. אם המחלוקת יותר רחבת היקף, מוזמן לקשר לי שאבחן את המקרים הנוספים (אם כי זה בטח ייקח לי מספר ימים). לגבי ההשחרות - קח בחשבון שהכל זמין בדף שיחה, אני אישית לא מסתיר את הגרסאות האלו כי אני רוצה שתהייה פה אמירה של "הנה משפט שאין לו מקום בדף השיחה" (וזה יעבוד טוב יותר אם ניתן יהיה לבדוק מה היה המשפט...). אם תרצה לקחת את זה לבירורים, זכור שצעד מקדים לזה אמור להיות לנסות למצות פתרונות אחרים, ובפרט לפנות אליו בדף השיחה ולנסות להבהיר את העניין. נדמה לי שמרבית התוכן שכבר נדון בדף השיחה של שופרסל עומד להגיע לכדי מיצוי דיון וקביעת גרסה יציבה חדשה, כך שאם עיקר הבעיה היא שם, אולי תכף היא מסתיימת. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:01, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
@HaShumai תודה על התגובה. מבקש שתקרא מתי שתוכל את מה שכתבתי עכשיו בדף השיחה. חשוב לי שתבין שלפני שערכתי לראשונה את הערך הזה, לא ידעתי בכלל על פעילותו של בורה וגם כשהוויכוח התלהט קודם לכן לא התעמקתי במשתמש וניסיתי להישאר ענייני ככל שניתן. ברגע שהרגשתי היום שאני ממש מונע מעצמי לערוך בגלל חשש מתגובה של מישהו, אז הבנתי שזה לא תקין. מצאתי את הבירורים הקודמים שנעשו למשתמש והבנתי שאני לא היחיד שמרגיש ככה.
לפני שאמשיך מקווה שזה ברור שאין לי דבר וחצי דבר עליך וכל שאני אומר כאון הוא תוצאה ישירה של פעולותיו של בורה, גם אם יש לי ביקורת על דרך הטיפול בהתנהגות של בורה, חשוב לי (מאד) שאני לא אסבול פעמיים ואעכיר את האווירה עם משתמשים אחרים אז אודה שתקרא את החלק הבא בקונטקסט הזה ולא כמשהו אישי כלפיך חו"ח:
יש מצבים לטעמי בהם נסיון להגיע בכוח לפשרה מתפרש כפרס לבריונות וכך זה נראה במקרה הזה. אין מקום להתנהגות שלו, אין מקום לטענה לבעלות על ערכים (בין אם ברמיזה או בהתנהגות ואמירות כגון "יש מי שעומד על המשמר"), אנחנו לא פה במלחמה, ואני כן מצפה ממשתמשים בכירים שיעמידו במקום מי שגורם לאווירה עכורה ועויינת. זה מאד שקוף שהוא נמנע מכל עימות עם משתמשים אחרים ותוקף אך ורק אותי. לי ברור כשמש לדוגמה, שאם הייתי מעיז להקטין את סמליל החברה כפי שעשה היום @מקף [3] (בצדק רב) אז הייתי חוטף קיטונות של ביקורת מצד בורה(שהרי גם גודל הסמליל היה 'גרסה יציבה'), אך ממקף הוא כנראה חושש, וממני לא, מה שמחזק את דעתי להשקיע את הזמן הנחוץ בפתיחת בירור. אני לא מעוניין לדון עם בריונים, היו מספיק נסיונות פישור בדף השיחה. אציין גם שלאחר למעלה מ-10 שנים בויקיפדיה בהן לא נתקלתי מעולם באף בעיה, לפני כשבוע פתאום צץ משתמש שהתחזה אליי (משתמש בשם dollarzign8, הוא נחסם ונפתח בירור בעניינו שלא הוביל לגילוי מלא של מי עומד מאחורי זה). לא אומר שזה בוודאות קשור אבל יש לי תחושות לא נעימות וזה לכשלעצמו לא תקין מבחינתי .
בנוסף, אשמח אם תגיב גם על ההסברים הענייניים שלי לגבי כללי הכתיבה, משהו שנראה לי טריוויאלי לחלוטין (כמו איסור העתקה ממקורות אחרים או פירוט לקוחות שהקהילה קבעה שלא תקין).
שוב תודה!
Dollarsign8 - שיחה 01:33, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
אני מרגיש ממש לא נעים בפניך על זה שאתה מרגיש שאני יכול לערוך בחופשיות יותר רבה. אני גם די משוכנע שזה לא בגלל ותק או משהו כזה, אני פה בקושי 3 חודשים.😄 יכול מאוד להיות שזה בגלל שזו עריכה שאני רגיל לבצע בהרבה ערכים לאחרונה – באופן קבוע אני מחזיר את התמונות להגדרות ברירת המחדל של תבנית המידע. מקף־ 09:20, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
הפוך גוטה :) שמח מאד שהצטרפת ומודה לכולם על הסיוע האדיב! Dollarsign8 - שיחה 01:11, 28 באוקטובר 2021 (IDT)
היי, קודם כל אתחיל ואומר שאני שמח שאתה מרגיש שיש לך כתובת לתעל אליה את כל הדילמות האלו, וגם שאני שמח שיש לך את המודעות להיות עירני לסיאטוציה בה אתה מגביל את עצמך ולפעול "עוד כשזה קטן".אתייחס בכמה נקודות בתקווה להקיף את כל מה שאתה כותב:
  1. אני באופן כללי משתדל, כשזה אפשרי, שתהייה הפרדה בין ה"כובעים" שלי, שבדיונים מסוימים בהם אני צד בדיון, שאהיה בכובע ה"עורך", ושיהיו דיונים אחרים נפרדים בהם אהיה בכובע ה"מפעיל" ולא אקח צד (לצורך העניין אני חושב שזה עלול "לצרום" אם אחסום או אזהיר מישהו שנמצא בצד נגדי לי במחלוקת, או אם יש מחלוקת מהי הגרסה היציבה בערך ואחזיר לגרסה שמתאימה לצד שלי דיון, וכו'). הדיון הזה זה מקרה חריג בו הייתי צד במחלוקת כעורך והיו התרחשויות שאמרתי לעצמי "אני לא הולך להתעלם מזה, אני כבר פה, אתייחס גם כמפעיל", אבל בסיטואציה כזו אני קודם כל "עורך" ואני קצת יותר זהיר ומשתדל להיות מינימליסט עוד יותר מהרגיל מבחינת תפקידי כמפעיל. אם היו הפרות-לדעתך שאתה חושב שלא קיבלו טיפול הולם, טכנית, לטעמי, עדיף שזה יעבור דרך וק:במ, שיגיע מפעיל שאינו צד בדיון לבחון את העניין.
  2. טכנית, מה שכתבתי לך לגבי פתיחת בירור הוא אחד הכללים מין הדף: "ככלל, יש לפתוח בירור רק לאחר שמוצו האפשרויות האחרות, ובפרט פנייה לנילון". תכלס הבקשות שלך ממנו בדף השיחה עשויות להחשב כעומדות ברף. באופן כללי זו זכותך כחבר קהילה לפנות למוסד הבירורים.
  3. אני באופן כללי בדעה שאם יש "מבחן שחצי כיתה נכשלת בו", כנראה הבעיה במבחן. יש נסיבות ספציפיות שאנשים נופלים בהן פעם אחר פעם, כמו במקרים שאנשים מרגישים שנעשה להם עוול לא הוגן ומנוגד לכללים וכדומה - הרבה יפרו מיד לאחר מכן כללי התנהגות, גם אם הם בדרך כלל בסדר. לכן הגבתי ביתר סלחנות לדיון האחרון, אבל שם לב שמה שכתבתי היה רלוונטי רק לדיון האחרון, ולא לכל מה שהיה לפניו (וגם לא לתגובות שבאו אחרי התגובה שלי, אם כי הן היו כבר מדודות יותר).
  4. לגבי הערך עצמו הגבתי שם. נדמה לי שדי התייחסתי להכל... איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:58, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
ברור. תודה רבה על ההתייחסות ותשומת הלב לפרטים. מעריך מאד!! :) Dollarsign8 - שיחה 01:09, 28 באוקטובר 2021 (IDT)
היי, רציתי לעדכן שלאחר מחשבה עמוקה החלטתי להניח לנושא לעת עתה. אני באמת מעדיף לרכז מאמצים בעריכות ופעולות פרודוקטיביות ופחות בעימותים. תודה על ההקשבה :) Dollarsign8 - שיחה 19:28, 29 באוקטובר 2021 (IDT)
Dollarsign8, נשמע כמו רעיון טוב 👍 איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:04, 29 באוקטובר 2021 (IDT)

בקשה[עריכת קוד מקור]

היי HaShumai אני יכול לבקש ממך טובה? אולי אתה יכול לחסום את האפשרות שלי לעריכה מכל הסוגים בויקיפדיה לשבועיים? החל מהיום? אתה יכול אח"כ למחוק את הפרק הזה. תודה. א. --192.114.3.241 15:34, 27 באוקטובר 2021 (IDT)

IP לפעמים מתחלף, וחסימות ארוכות של כתובות שמורות למקרים חריגים בלבד כי אם הכתובות מתחלפות עלול לצאת שמישהו אחר ייחסם בטעות. הגבול הסביר בשגרה זה לרוב 3 ימים. השאלה היא למה? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:20, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
למשל כי משהו אחר עלול להתחזות אלי באמצעות ה IP הזה. נראה לי שכבר עשית בעבר חסימה של שבוע כך שזה אמור להיות סביר. א. --192.114.3.241 16:34, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
לשבוע חסמתי לערך ספציפי - כך פוטנציאל הנזק זעום גם אם תתחלף כתובת ה-IP. בנוסף, לא הבנתי את הנימוק - כמו שכתבתי, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכתובות IP מתחלפות לפעמים, ומראש נקודת המוצא לגבי מי שכותב יחסית פלואידית. אם את/ה רוצה שלא יהיה ניתן להתחזות אליך, הכי פשוט זה לפתוח חשבון (שזו בדרך כלל ההמלצה הטבעית לכל מי שרוצה לקחת חלק בדיונים ועריכות). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:38, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
מכיוון שהוכרז בויקיפדיה חרם אוטומטי על כל הצעות העריכה שלי, בלי שיהיה צורך אפילו לקרוא את הצעת העריכה, אין שום הגיון לפתוח חשבון. אני משאיר את בקשתי לחסימה של שבועיים מכל העריכות. עשה כרצונך. תודה מראש, א. --192.114.3.241 16:49, 27 באוקטובר 2021 (IDT)
לא כל כך הבנתי למה, ובאופן כללי אני משתדל להימנע מחסימות מיותרות ולכן בינתיים לא מבצע כלום. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:10, 28 באוקטובר 2021 (IDT)
כדי למנוע התחזות אלי באמצעות ה IP הזה בשבועיים הקרובים. א.--192.114.3.241 08:47, 28 באוקטובר 2021 (IDT)

בנוגע לשאלתך הלא מובנת[עריכת קוד מקור]

הסתכל בבקשה בדיונים שבדף השיחה שלי, החזרתי לך תשובה שם Yarindoctor123 - שיחה 23:44, 28 באוקטובר 2021 (IDT)

החזרתי לך תשובה על המשוב שלך למשוב שלי. Yarindoctor123 - שיחה 00:01, 29 באוקטובר 2021 (IDT)

השבתי, תודה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:30, 29 באוקטובר 2021 (IDT)

שינוי שם ערך[עריכת קוד מקור]

העליתי כבר את בקשתי להשמיט את המילה "היהודיות" משם הערך "תנועות הנוער היהודיות הציוניות". בשיחה היה מתנגד אחד והשבתי לו. לא היו מתנגדים נוספים. אבל אני לא יודעת איך משנים את שם הערך ? אתה יכול להנחות אותי מה לעשות ? בתודהRuchka43 - שיחה 12:41, 3 בנובמבר 2021 (IST)

היי רחל. טוב שפנית אלי (תרגישי חופשי בכל עניין בעתיד לפנות שוב, גם אם לפעמים לוקח לי מספר ימים להתעמק כשצריך). אנסה להבין איפה אנחנו עומדים בדף השיחה. אם ההתנגדות נותרת, יש לך אפשרות להזמין עורכים נוספים לדיון על ידי פתיחת פנייה בויקיפדיה:לוח מודעות והזמנת בעלי ידע. אם תראי סיוע נוסף לגבי אחת מאפשרויות אלו, או דברים אחרים, כתבי לי בשמחה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:46, 3 בנובמבר 2021 (IST)

מה עשיתי שאתם חוסמים אותי?[עריכת קוד מקור]

מה הסיבה שבגללה אתם חוסמים אותי? מה עשיתי? Yarindoctor123 - שיחה 10:55, 6 בנובמבר 2021 (IST)

האם חסימה היא הנאה בשבילך? אם כן לא בשבילי. Yarindoctor123 - שיחה 10:56, 6 בנובמבר 2021 (IST)

Yarindoctor123, כמו שהסברתי בדף שיחתך, יצרת שיבושים במגוון דפים, עם תקצירי עריכה לא ברורים שמקשים על מתן סיוע - זה משהו שהוא בעייתי כשהוא חוזר על עצמו וצריך להסדיר אותו. יש עורכים שזקוקים לעזרה טכנית, ומקבלים חונך או אפשרות אחרת. כאמור, אשמח לנסות לחשוב אתך ביחד על תוכנית שתסייע לך לתרום מבלי לגרום לשיבושים. מטרת החסימה היא כפולה: 1. להסב את תשומת לבך לכך שישנה בעיה שלא מתאים להתעלם ממנה ויש לחשוב מה עושים ואיך עוזרים אם צריך. 2. למקד את פעילותך במרחבים שלא חסומים מולך, כמו טיוטה, שם תוכל לעשות ניסויי עריכה במרחב בטוח. אני פה לשירותך למה שתצטרך בהקשר זה. לשאלתך, אגב, חסימה בהחלט אינה הנאה מבחינתי (אם תחפש ביומן החסימות מקרים בהם חסמתי עורכים פעילים המנסים לתרום לאתר, תגלה רשימה מצומצמת מאוד, כי בעיני חסימה היא פעולה קיצונית יחסית ששמורה למצבים בהם צריך "ברקס" לעורכים או בהם קשה לייצר שיחה בונה עם עורך ולפתור את הבעיות בכלים אחרים. יש מקרים בהם חסימה הועילה לעורכים והייתה שלב בדרך להתקדמותם בקהילה, וכולי תקווה שזה יהיה המצב גם הפעם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:46, 6 בנובמבר 2021 (IST)

תגובה לבקשת חסימה[עריכת קוד מקור]

היי @HaShumai, תודה על התגובה שלך ואתה יודע שאני מאד מעריך אותך ואת הנסיון להוריד את גובה הלהבות שם. התחלתי לענות להודעתך בדף הבקשות והרגשתי תוך כדי שזה מתחיל להיות טכני מדי ואני לא בטוח שאני כבר רוצה לכתוב את הכל באופן ציבורי בפורום הזה ובלחץ תוך כדי שעומדת מעליי חרב בקשת חסימה. בגדול, קראתי שוב את מה שכתבתי אל מול סדר העריכות בפועל בערך, אני עומד על כך (והבקשות החוזרות נגדי מחזקות אותי) שהמשתמשים נתפסו ב"אי דיוקים" ועברו להתקפה כהגנה הכי טובה. כפי שהצגתי בבירור שנפתח מאוחר יותר, שיטת הפעולה של המשתמש ב"שגר ושכח" ו"אופס שכחתי" גורמת לפעולות להיראות תמימות אך כשהצגתי את זה באופן סדרתי פתאום זה נראה ברור לחלק מהמשתמשים, גם לאלו שהיו מאד נחרצים נגדי בהתחלה (כמו חובב המכוניות). האם אפשר שאכתוב לך בשקט ובלי לחץ באופן פרטי על מנת שתוכל לבחון את הדברים לעומק? אני אקרא שוב את ההערות שלי ואשקול מה ניתן להסיר, אבל בבקשה תבין אותי שזה כבר בקשה שנייה על אותו נושא וזה לא נעים בכלל. תודה 🙏 8$טוקטומי 21:59, 13 בנובמבר 2021 (IST)

Dollarsign8, תמיד מוזמן לכתוב לי פרטית מה שתרצה, אבל מאחר שאני שקוע מאוד בחובות הבוררות שלקחתי על עצמי, אני מוגבל ביכולת שלי להתעמק בנושאים נוספים במקביל, והתעמקות עלולה להיגרר. האם התכוונת שאתה רוצה לשלוח אלי את הטענות שלך להפרות כללים שראית? אם כן, אולי נחשוב ביחד על אפשרות יעילה יותר. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:00, 13 בנובמבר 2021 (IST)


הקישור שהסרת בערך שירות הביטחון הכללי[עריכת קוד מקור]

השומאי שלום, הסיבה שהוספתי את הקישור היא שבאמצעותו אפשר לקרוא את הכתבה בשלמותה, בעוד שאזכור הכתבה בעיתון אינו מאפשר זאת. Amikamraz - שיחה 08:55, 14 בנובמבר 2021 (IST)

תודה Amikamraz, על התייחסותך. ראשית, איידע אותך שכשנכנסתי לקישור הגעתי לדף כללי ולא לפוסט מסוים. כדאי לנסות להיכנס מחשבון אחר ולוודא שזהו קישור שלא דורש חברות בקבוצה או משהו מעין זה. בנוסף, אם אכן ישנו קישור מקוון, אולי כדאי לרכז את שתי השורות שהוספת בשורה אחת ב"קישורים חיצוניים" בה יהיה כתוב את המידע לגבי הגיליון המודפס וגם יהיה קישור לעותק מקוון - מה דעתך? הפרקים האלו לעיתים עמוסים ואני משתדל לצמצם "רעש" אם אפשר שיהיה קל לקורא להתמקד בקישורים הטובים והרלוונטיים ביותר, ולכן אני אישית חושב שבכל אופן עדיפה שורה אחת במקרה זה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:37, 14 בנובמבר 2021 (IST)

נתן זך[עריכת קוד מקור]

אני צריך את העזרה שלך:

הערך הזה מפוצץ בקישורים חיצוניים. צריך לדלל אותם. העניין הוא שסידרו אותם כבוקמרקלטים. שזאת שיטה שאני אישית לא סובל כי קשה בה להכניס ולהוציא קישורים. ואיכשהו הסתבכתי בלמחוק חלק גדול מהם כי יש הרבה.

אודה לעזרתך בעשיית סדר בקישורים החיצוניים בערך זה.

בברכה. --HofEz96 - שיחה 21:04, 14 בנובמבר 2021 (IST)

מה נשמע HofEz96? קודם כל אני חייב להוריד בפניך את הכובע, בתקופה האחרונה אני רואה אותך צץ לא מעט ברשימת המעקב שלי עם עריכות לא־פופולאריות אבל כה־חשובות של שיפור ערכים באמצעות הסרת תוכן - אז ראשית תודה רבה על ההשקעה בסוג העריכות הזה בכלל, וספציפית אני גם שמח לגלות שלקחת על עצמך גם את תחום הקישורים החיצוניים המוזנח אצלנו. לגבי בוקמרקלטים - לרוב לי הכי פשוט להסיר אותם על ידי זה שאני פותח שני חלונות בדפדפן, אחד כ"קורא" ממנו אני נכנס לקישורים, ואחר בקוד מקור, שם קל מאוד להסיר בוקמרקלטים. אשמח לדעת אם מקוד מקור תסתדר טוב יותר.
בנוסף, אולי זה יועיל אז אשתף מנסיוני שאני מושך הרבה פחות התנגדות לסוג כזה של עריכות כאשר אני מבצע עריכה-פר-נימוק, למשל, אם יש 3 קישורים שעוסקים רק באספקט צר אני מסיר אותם, "שומר" וכותב זאת בתקציר עריכה (ולרוב גם מציע הצעה־בונה בסגנון "ניתן להחזיר כהערת שוליים") ואז אם יש למשל 2 קישורים אחרים שהם כפילות מידע באתרים בתשלום, אני מסיר אותם בעריכה נפרדת ופעם נוספת כותב את הנימוק, וכו'. הסרות נרחבות לפעמים לוקחות לי אפילו 5-4 עריכות נפרדות לכל סוג של קישורים בעייתיים, ולרוב ככה ההסרות יותר מתקבלות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:37, 15 בנובמבר 2021 (IST)
בסוף השתמשי בעריכת קוד מקור וזה עזר לי להוריד עודף של קישורים. בכל מקרה כמו שכתבתי בדף המשתמש שלי אני לוקח על עצמי לתקן טעויות, וגם למחוק דעות של עורכים המופיעות בתוך הערכים. --HofEz96 - שיחה 19:17, 15 בנובמבר 2021 (IST)
HofEz96, ישר כוח! איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:57, 16 בנובמבר 2021 (IST)

וק:במ[עריכת קוד מקור]

יכול למחוק את בקשות לחסימה? ראיתי שאתה מטפל. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 17:29, 27 בנובמבר 2021 (IST)

barak a, עדיף שיישאר שם, גם כי אולי מישהו אחר התחיל טיפול ולא רשם, גם כי אולי אחד ממי שכבר הגיב ירצה להתייחס (הדיון כל כך מפוצל שממש לא בלתי־סביר שאני מפספס אחד מהפיצולים, למשל), וגם כי לך תדע פתאום יהיה איזה בלת"מ עם הילדים או העבודה שינטרל אותי ואני לא אגע בזה עד מחר בלילה, וחבל שיישכח בטעות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:54, 27 בנובמבר 2021 (IST)
👍 ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 17:54, 27 בנובמבר 2021 (IST)
שמישהי תאהב אותי כמו שברק אוהב לרוקן את דף הבקשות ממפעילים קריצה ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 17:55, 27 בנובמבר 2021 (IST)
חחחחח, זה לא אסתטי בעליל. שונא את זה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 17:55, 27 בנובמבר 2021 (IST)
barak a, מזכיר לי מחלוקות מלפני 20 שנה שלי ושל אמא שלי, שרצתה שיהיה לי חדר יפה, ואני רציתי חדר שיהיה לי יעיל ופרודוקטיבי לפעמים מתנגש. אולי אפשר להעביר במזנון שאפשר יהיה לעשות הסתרה חלקית על דברים שבטיפול חלקי (הטבלה הזו שאפשר ללחוץ "הצגה"/"הסתרה" או משהו אחר). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:00, 27 בנובמבר 2021 (IST)
יכול להיות. אחשוב על משהו :) ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 18:05, 27 בנובמבר 2021 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: ניב, צחקתי בקול רם בשבריר שנייה הראשון, כשרק ראיתי את ההתחלה, חשבתי שההמשך יהיה משהו כמו "שמישהי תאהב אותי כמו שאיש השום אוהב לנמק" בכל מקרה אני מאחל לך גם מזה וגם מזה איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:56, 27 בנובמבר 2021 (IST)

היא חזרה...[עריכת קוד מקור]

כאן. נראה לאן זה הולך. GHA - שיחה 10:03, 2 בדצמבר 2021 (IST)

שים לב גם לתרומות מחוקות. GHA - שיחה 10:04, 2 בדצמבר 2021 (IST)
GHA :/
לפחות עכשיו אתה גם מפעיל בעצמך ויכול להתקדם מהר יותר עם חסימות וכדומה... איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:47, 3 בדצמבר 2021 (IST)
אכן, אבל ממתין לראות לאן זה הולך... GHA - שיחה 10:24, 3 בדצמבר 2021 (IST)
GHA, רעיון טוב באופן כללי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 10:47, 3 בדצמבר 2021 (IST)


כוכב איכותי![עריכת קוד מקור]

כוכב איכותי
המפעיל הטוב ביותר דזרטשיחהצאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 19:45, 6 בדצמבר 2021 (IST)
TheDesertboy נשמה שאתה, שימחת עם הכוכב איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:33, 6 בדצמבר 2021 (IST)

מבצע שומר החומות[עריכת קוד מקור]

המשתמש הנ"ל ששחזרת הוסיף את העריכה הבלתי מבוססת הזו גם כאנונימי מספר פעמים. הזהרתי אותו שוב. במידה ויחזור שוב על עריכתו אבקש חסימה. TheStriker - שיחה 21:17, 7 בדצמבר 2021 (IST)

TheStriker, תודה על הסבת תשומת הלב 👍 הוא כבר חזר על זה 6 פעמים מסתבר, אין צורך להמתין עוד לטעמי. חסמתי את ה־IP ליום לעריכה ספציפית בשני הערכים שצץ בהם, כולל חשבונות רשומים הפועלים מ־IP זה. אני מניח שמהלך זה (או אולי עוד אחד דומה אם יש לו שני מכשירים) יסגור את הפינה לפחות לטווח הקרוב, ובתקווה יוציא את הרוח מהמפרשים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:24, 7 בדצמבר 2021 (IST)

יעקב רוב[עריכת קוד מקור]

האם נתקלת בהערות חדשות של נשוא הערך או הכותב? אני מודה לך על התיקון, אם כי אני סבור שהוא היה מיותר (כתבתי "זה ערך מרשים. הבעיה היא שהוא מזייף לכל אורך הדרך". הוא = הערך). עוזי ו. - שיחה 18:32, 11 בדצמבר 2021 (IST)

עוזי ו., הכותב מתכתב איתי מדי פעם מחוץ לוויקיפדיה, ומשתף אותי בהתכתבות שלו עם מושא הערך... לגבי התיקון, אני יכול להבין איך אפשר היה להבין את זה אחרת, ו... אני כותב את השורה הבאה בהומור (ובקריצה למשפט האחרון בשיחה:יעקב רוב), כאזרח משלם מיסים אני הייתי שמח לוודא שזמנה של מערכת המשפט לא יושחת לחינם בגלל קריאה לא נכונה של פסקה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:15, 11 בדצמבר 2021 (IST)
עוזי ו., דרך אגב, זו הזדמנות טובה להביע את הערכתי הרבה על פועלך בחלק מהערכים החדשים שיצא לי לראות, כאשר אתה מנסה לרדת לעומק איתנותן של הטענות המרכזיות בערך – משימה חשובה שלעיתים מוזנחת אצלנו וכל מי שעומל בה ראוי לטעמי להערכה רבה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:17, 11 בדצמבר 2021 (IST)

עדכון | סקריפט ה-CheckRequest שינה את מיקומו[עריכת קוד מקור]

היי HaShumai,

רציתי לעדכן אותך ששמו של סקריפט הבקשות לבדיקה נוספת השתנה, ושבעקבות זאת יש לשנות את השורה importScript('משתמש:מקף/common.js/MyScripts/מדיה ויקי:Gadget-CheckRequest.js'); שבדף הסקריפטים האישי שלך ל-importScript('משתמש:מקף/CheckRequest.js');.

ניתן להמשיך לדון ולמסור משוב על הסקריפט פה.

בברכה, 🙂 –מקף־ 17:58, 12 בדצמבר 2021 (IST)

תודה, מקף, אם כבר העלית את הנושא, אציין שטרם הבנתי איפה אני רואה את מה שהשתנה, אבל לא הייתה לי סבלנות לפתוח על זה דיון קודם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:00, 12 בדצמבר 2021 (IST)
אני לא בטוח שהבנתי מה הכוונה למה שהשתנה (הסקריפט או תוצאתו). הסקריפט מופיע בדפי השוואה בין גרסאות, באותו המקום בו מופיע כפתור הבקשה להסתרת גרסה מהמפעילים. תוצאת בקשתך בסקריפט מוצגת בדף ויקיפדיה:לבדיקה נוספת. אם לא הבנתי אותך נכון אשמח שתאמר לי🙂 –מקף־ 18:04, 12 בדצמבר 2021 (IST)
מקף, כוונתך לדף הבדל בין גרסאות, כמו זה? כי אני לא מוצא שם שינוי... (ואין לי את הגאדג'ט של הבקשות ממפעילים) אם זה אכן אמור להופיע בהבדלי גרסאות, אני שואל את עצמי אם יכול להיות שזה לא מופיע לי כי כבר יכול להיות שיש לי שם יותר מדי שורות מגאדג'טים שונים שהוספתי שם... איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:12, 13 בדצמבר 2021 (IST)
כן, בדף כמו זה, יש לי אפשרות בתפריט העליון משמאל, בחלונית המתכווצת, כפתור שנקרא "לבדיקה נוספת". יש לך אפשרות לצלם לי מסך של איך שהחלק ההוא במסך נראה? (ראיתי שיש כל מיני אתרים של שמירת תמונות זמנית, אבל אפשר גם בשיתוף גוגל תמונות לדוא"ל הוויקיפדי אם נוח יותר) –מקף־ 00:27, 13 בדצמבר 2021 (IST)
תודה, מקף, בינתיים ניקיתי שם קצת, קיוויתי שאולי זה יעזור, אבל לא שמתי לב לשינוי. הנה צילום עדכני. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:06, 13 בדצמבר 2021 (IST)
בלשונית "עוד", זה לא מופיע? –מקף־ 01:08, 13 בדצמבר 2021 (IST)
אכן מופיע לא העלתי בדעתי לחפש את זה שם, מתוך הרגל לגאדג'טים אחרים... איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:10, 13 בדצמבר 2021 (IST)
אני מניח שזה גם טיפה קשור לכך שאתה מפעיל (מי שלא מפעיל משתמש בלשונית ההיא באופן קבוע בשביל כל הבקשות, כולל הסתרת גרסה, אז אני מניח שזה יותר טבעי).
בכל אופן, תמיד אפשר להשתמש בדפי ההשוואה בצירוף המקשים ⇧ Shift+Alt+c ("CheckRequest"), לגישה מקוצרת. –מקף־ 01:13, 13 בדצמבר 2021 (IST)

לגבי תשובתך בבדיקה נוספת[עריכת קוד מקור]

אולי בערך השני יש את הטעות, ולא בערך בו הוא תיקן? ספסףספספוני בספסופיכםמה עשיתי?! 19:45, 14 בדצמבר 2021 (IST)

ספסף, אתה צודק שזה שיקול נכון, לא חשבתי על זה, ותכלס באמת נעזרתי שם גם בידע אישי (התאריך השגוי פשוט לא היה הגיוני מבחינת היכרותי עם הענף. מצחיק שהיום אני כבר לא מתעניין בכדורגל, אבל בשנים אלו כן התעניינתי, ואני שמח לגלות שהידע ההוא עדיין מועיל במשהו), כך שההערה שלי פחות רלוונטית. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:59, 14 בדצמבר 2021 (IST)
תודה על ההסבר! ספסףספספוני בספסופיכםמה עשיתי?! 15:10, 15 בדצמבר 2021 (IST)

@[עריכת קוד מקור]

עניתי לך למייל... יהודית1000 - שיחה - 💜 17:59, 16 בדצמבר 2021 (IST)

יהודית1000, תודה, ראיתי, והאמת התחלתי גם לענות לך שלשום, אבל עדיין לא ממש היה לי בימים האחרונים זמן רצוף לשבת על זה כמו שצריך, אז עוד לא השלמתי תשובה מעמיקה למה שכתבת. אשלים בימים הקרובים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:01, 16 בדצמבר 2021 (IST)

קבלת פנים, תרבות דיון וקבלת החלטות עריכה[עריכת קוד מקור]

תודה לך איש השום על ההודעה שקיבלתי ממך. ההודעה דרבנה אותי לכתוב את דף המשתמש שלי, מה שאמנם התכוונתי לעשות בכל מקרה. אני תומך מאד בגישתך לניהול דיונים וקבלת החלטות עריכה בנושאים שבמחלוקת בוויקיפדיה, ואשמח לסייע בכך ככל הניתן. AviStav - שיחה 09:21, 18 בדצמבר 2021 (IST)

תודה רבה AviStav שמחתי לגלות שיש לך ידע מעמיק לתרום ממנו. אנא כתוב לי בכל עניין שתצטרך. אגב, בדיוק לעורכים בוותק שלך כתבתי בזמנו מספר טיפים להשתלבות חלקה יותר בקהילה. אם תעיין בהם, אשמח לתגובות איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:49, 18 בדצמבר 2021 (IST)
תודה, זה ברור ומוביל לקישורים מועילים. כמה הערות ושאלות לפי סעיפים:
מי מחליט בויקיפדיה: דומני ששכחת לציין שדרוש גם ותק של 30 ימים להשתתפות בהצבעות, אם הבנתי נכון. זה רלוונטי דווקא לקהל היעד של המסמך.
ביטול עריכה: לא ממש ברור מהסעיף איך אפשר להחזיר כמות שהיא את העריכה שבוטלה, אם עדיין אני משוכנע שהיא נכונה ולא הצלחנו להגיע לעמק השווה. זה דורש פניה לבעל תפקיד? בוררות? הצבעה? כל התשובות נכונות (או אף אחת לא נכונה)?
מחיקת דפים: מובן אך לדעתי דורש עיון, בפרט לאור תופעות ששמעתי עליהן (כגון אצבע קלה יותר על המחיקה לגבי ערכים על נשים).
מחיקת תוכן: במה היא שונה מביטול עריכה (כשגם התוכן שנמחק הוא הרבה פעמים תוצר של עריכה)?
AviStav - שיחה 17:51, 18 בדצמבר 2021 (IST)
AviStav, תודה רבה על המשוב המעמיק שיפרתי בהתאם למשוב.
לשאלתך האחרונה, ההבדל בין "ביטלו לכם עריכה?" לבין "למה בכלל מוחקים תוכן מדפים?" הוא שהראשון עוסק למעשה ב"מחלוקת", ומתייחס ל"מה עושים ב'מקרה חירום' זה", הביטול אגב יכול להיות גם שעורך הסיר תוכן ונתקל בהתנגדות, פשוט איך נכון או לא נכון להתנהג במקרה של מחלוקת. השני מדבר באופן כללי, נורמטיבית, על "מה ראוי", למה בכלל זה קורה, ולמה גם הסרת תוכן היא חשובה באנציקלופדיה ובאופן כללי, איך חושבים "חשיבה אנציקלופדית" על ערכים, מה מתאים ומה פחות.
לגבי הנושא של "מחיקת תוכן". לא הייתי בטוח האם יש שינוי שכדאי שאעשה מדבריך. אישית אציין שאני, ואני בטוח שאני לא היחיד, יותר יהסס לפני דיון חשיבות על ערך של אישה, מחשש של העליהום שלפעמים ישנו על מי שעושה בכך, ולכן אני בטוח שלפחות אצל חלק מהעורכים יש הטיה קלה יותר למחוק יותר בקלות ערכי גברים. בנוסף גם יצא לי לראות כמה ערכי נשים שורדים באופן שאני מתקשה להאמין שערכי גברים היו שורדים. כך שהמצב הזה מורכב יותר ממה שאפשר לכתוב במשפט אחד או שניים. בכל אופן אם יש משוב ספציפי יותר שהתכוונת אליו, או שתיזכר בו גם בעתיד, אשמח להסתייע בכך כדי להמשיך ולשפר את דף הטיפים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:18, 18 בדצמבר 2021 (IST)
שלחתי לך מייל עם קישור לטיוטה ושאלה לגבי העברתה למרחב הערכים.
מקריאה נוספת של ההנחיות הבנתי כי ייתכן שעדיין אין לי הרשאה לבצע העברה כזו, שאמורה להגיע 4 ימים אחרי רישום המשתמש שלי, אז אולי היא תגיע מחר-מחרתיים...
תודה בכל אופן. AviStav - שיחה 23:12, 18 בדצמבר 2021 (IST)
השבתי לך. אישית אני המשכתי להעזר בדף הבקשות להעברת טיוטה (שלחתי לך קישור במייל) גם עם ותק של מספר חודשים, זה היה לי נוח יותר לוודא שעושים עבורי כל מיני עניינים טכניים שלא הבנתי בהם, וזו באופן כללי המלצה טובה לעורכים חדשים, לדעתי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:16, 18 בדצמבר 2021 (IST)

שלום[עריכת קוד מקור]

יש גם את זה עם מאפיינים דומים. Mod - שיחה 02:36, 25 בדצמבר 2021 (IST)

Mod, כל הכבוד על העירנות! זורק רעיון, עכשיו כשיש לנו תבנית תיוג של חלק מהמנטרים, אם נמצא עוד כמה כאלו נוכל לפתוח בלוח מודעות פנייה על זה, ולהציע לחלק בינינו תאריכים ולעבור על הכל. מה דעתך? איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:07, 25 בדצמבר 2021 (IST)
לא נראה לי שזה יעזור. מי שדברים כאלו יעניינו אותו כנראה כבר מודע לזה ועוזר. מי שלא, שיחה נוספת לא תעזור, אבל אתה יכול לנסות. Mod - שיחה 22:29, 25 בדצמבר 2021 (IST)
כוונתי שאם נמצא כמה כאלו שלא הספקנו לעבור על כולם, נציע "מיזם ניטור" פרטני למעבר על כתובות/טווחים רלוונטיים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:30, 25 בדצמבר 2021 (IST)
הבעיה היא שקשה מאוד לדוג אותם וזה מעייף מאוד מהר. לא יודע כמה ירצו להשתתף, וחייב להודות שגם לי דיי נמאס מזה. Mod - שיחה 22:37, 25 בדצמבר 2021 (IST)
Mod, אני קצת מבין אותך. בעצמי תודלקתי בעיקר בזעם שתמרץ אותי להמשיך ולחפש, אבל לאורך זמן זה מייגע. מצד שני, לא כולם ישימו לב לזה ואם לא יטופל באופן יסודי ההשחתות האלו ימשיכו להתחבא בערכים... איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 11:31, 26 בדצמבר 2021 (IST)
מאוקטובר עד היום, בעקבות דיווח של אנונימי, בטווח דומה-שונה. Mod - שיחה 23:54, 10 בינואר 2022 (IST)
ולא היחידי מאותה התקופה ואותו הטווח. גם חמק עד עכשיו. פשוט מבאס. Mod - שיחה 00:04, 11 בינואר 2022 (IST)
אולי במקום להוסיף עוד מנטרים צריך קודם שהנוכחיים (והמפעילים..) לא יסמנו אוטומטית עריכות רק בגלל שהן נראות בסדר, אלא באמת יבדקו אותן. שחזרתי עכשיו מספר עריכות כאלו שהיו באוקטובר, ומנטרים\מפעילים שונים אישרו אותם. אין לי כח לזה יותר. Mod - שיחה 00:10, 11 בינואר 2022 (IST)
Mod, לפני שאתה מתייאש, זכור שעריכות מסומנות אוטומטית כבדוקות לאחר חודש (לזכרוני). אני בעצמי התעצבנתי על איזו עריכה שלו שסומנה כבדוק וחפרתי ביומן סימונים למצוא מי הזה שסימן עד שהבנתי שזה סומן אוטומטית פשוט... האם כבר עברת על כלל ה"תרומות" בכתובות IP אלו או בטווח? אשמח לעזור לתת יד איפה שעוד לא עברת. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:20, 11 בינואר 2022 (IST)
אתה יכול להשתמש בסקריפט בשביל לראות מי סימן את העריכה. תבדוק את זה בדוגמא הראשונה ששמתי (מאוקטובר..), אתה תראה את השם. במידה ואתה לא רואה שם בהבדל אחר, זה מכיוון שזה אושר אוטומטית.
importScript('משתמש:1Or/patrol.js');
אני עדיין עובר על הדברים, הגעתי כבר לספטמבר (מהחדש לישן) אבל אפסיק בשלב מסויים. אתה יכול לראות בעריכות האחרונות שלי כמה כבר ביטלתי. Mod - שיחה 00:26, 11 בינואר 2022 (IST)
אוסיף גם שהטווח החדש גורם לי לחשוד מי עושה את זה, ואם זה נכון זה רק מבאס עוד יותר (אבל אין לי הוכחה וזה לא וודאי, אז לא נכנס לזה). Mod - שיחה 00:28, 11 בינואר 2022 (IST)
Mod, הפעם אני רואה שהן כן סומנו... בכל אופן, אשמח אם תוכל לשלוח לי קישור ספציפי לטווח ולכתוב לי עד איזה טווח תאריכים עברת (אני משתדל תמיד לסיים תאריך שלם שיהיה ברור לי או לאחרים שעוזרים מאיפה להמשיך), שאוכל לכתוב לך איזה טווח תאריכים אני לוקח על עצמי, וכנ"ל לגבי הטווח השני. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:45, 11 בינואר 2022 (IST)
עד ל-11 כבר עשיתי, 10 בספטמבר וישן יותר כבר לא נגעתי. Mod - שיחה 01:11, 11 בינואר 2022 (IST)
שחזרתי הערב עוד 7 או 8 השחתות כאלו שנותרו מאוקטובר (חלקן סומנו כבדוקות, חלקן לא נוטרו). Dovno - שיחה 02:14, 11 בינואר 2022 (IST)
Mod, אני אמשיך אותך בהזדמנות מאותו תאריך, תודה. Dovno, מצאת טווח אחר ורצת עליו? אם זה זה שפרסמתי בכיכר העיר, אשמח שנתאם בינינו תאריכים שלא תעבור על תאריכים שכבר עברתי בהם עריכה-עריכה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:19, 11 בינואר 2022 (IST)
לא ראיתי טווח מסויים שפרסמת בכיכר העיר. העפתי מבט בעריכות של מיוחד:תרומות/5.22.128.158/24 במהלך אוקטובר שלא היתה להם תגית "שוחזרה". לא יכול להבטיח שעברתי על כולן. Dovno - שיחה 22:41, 11 בינואר 2022 (IST)
תודה על ההסבר. Dovno, אם כבר יש פה בירוקרט ובהתחשב בכמות העבודה הנדרשת מול המשחית הזה, אולי מוטב להכריז כטרול, לפתוח לו דף ב"התמודדות עם טרולים" ולרכז שם טווחי תאריכים של כתובות/טווחים שעברנו עליהם ושצריך עדיין לעבור עליהם? אפשר גם רעיון אחר, אבל מתחיל להרגיש גדול עלי לרכז את הכל בעצמי אצלי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:33, 11 בינואר 2022 (IST)
מבחינתי מדובר בטרול לכל דבר. העריכות שלו הן השחתות מוסוות בכוונה. Dovno - שיחה 23:49, 11 בינואר 2022 (IST)

בקשת מחיקה[עריכת קוד מקור]

אודה לך אם תבחן את בקשתי בוק:במ. הגיע הזמן לעשות סוף לאבסורד הזה. אני יודע שאתה לא בא מתחום החשמל, אבל תאמין לי שבתחום החשמל לא נהוגה שפה עברית שונה מביתר התחומים. עמית - שיחה 09:33, 27 בדצמבר 2021 (IST)

עמית אבידן, כבר התלהבתי מזה שזו בקשה מחיקה כי הנחתי שזה משהו קצר אבל רק ראיתי את דף השיחה והבנתי שלא אספיק לעבור על הכל באופן מיידי. בינתיים העלתי בפניך שם הצעה, מוזמן לעדכן אותי מה קורה, אשתדל בקרוב. הבעיה שחצי מהמשפחה שלי חולה ברמות שונות (כולל אני) ואני לא בטוח מה יהיה איתי בשעות הקרובות, אלו ימים מוזרים שלפעמים אני פתאום חייב לישון וכלמיני כאלה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 09:47, 27 בדצמבר 2021 (IST)
הרבה בריאות! GHA - שיחה 23:03, 30 בדצמבר 2021 (IST)
GHA, תודה! סטרפטוקוק בן אלף (כנראה, זו תוצאה ממשטח גרון של מישהו אחר שכנראה נדבק באותו דבר), ביום ראשון רוב הילדים בגן של הבת שלי לא באו כי כולם עם חום (היו 15 מתוך 30+), מחר לא יפתחו את הגן(!) כי כל הצוות חולה. אבא שלי התאשפז היום כי כבר שבוע לא קם מהמיטה בגלל הדרעק הזה. אני אישית משום מה לא מסוגל לדבר יומיים, תסמין ממש מעפן, כאבא לילדים, אבל נראה לי שאני כבר בסוף. אני מופתע שלא מדברים על התופעה הזאת בחדשות בין לבין לצד האומיקרון. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:27, 30 בדצמבר 2021 (IST)

התייעצות אזרח מודאג :)[עריכת קוד מקור]

קודם תודה על ההסברים והסבלנות ! קראתי את ההצעות שלך, אבל כמובן לא מדובר באזרחי תמימים שמעוניינים לשפר את הערך. תוהה מה דעתך תהיה הגישה הנכונה להתנהגות והצהרת הכוונה להטריד כאן. מזכיר לך, לי זה נראה מתואם וגיבוי לשני העורכים שמנגדים לעדכון ושיפור הערך מגיע משני חשבונות אנונימיים שחוזרים כמו תוכים על אותן הכרזות שוב ושוב לאורך הדיון, וכמובן מעצימים צד אחד בדיון על חשבון האחר.

שיחה:פרשת_דיר_יאסין#מקור_מומלץ_לערך

אני מבטיח לך דבר אחד. גם לאחר הסרת ההגנה על הערך, אני אדאג שאתה והשותפים לדעתך, לא תוכלו לצנזר את המחקר של פרופ' טאובר, בטענות אלו ואחרות. מבחינתי הדיון סגור. -- איש שלום
כדאי שתתקן מה שאומניה כתב שם משמו של סלע, כאילו כביכול טאובר לא סיפק הפניות מדויקות למקורותיו שיאפשרו לחוקרים לבדוק אחריו, שכל מי שקרא את הספר על מאות מראי המקום המפורטים שלו יודע שזו טענה מוזרה מאוד, שנובעת כנראה מזה שאומניה פשוט לא הבין מה סלע אמר בביקורתו. --- אנונימי 109.64.218.153

תודה Ommnia - שיחה 22:44, 30 בדצמבר 2021 (IST)

אופס מצטער. אני בדיוק קורא את השיחה הקודמת ורואה שאתה נלחם גם בוירוסים במקביל... מקווה שאתה מרגיש טוב יותר. לא התכוונתי להטריח! Ommnia - שיחה 22:49, 30 בדצמבר 2021 (IST)
Ommnia, אני אכן חולה, ואני לא רואה את עצמי בימים הקרובים מביא את עצמי לעבור על כל התכתובת שם. אתה יכול להתחיל לרכז, אולי בדף המשתמש שלך או טיוטת משתמש, כתובות שאתה חושד שמטרידות אותך ולקשר לדוגמאות (הכוונה היא לקשר לעריכה ספציפית שהכתובת עשתה, ולא לקשר לדף שיחה שלם עם 100K מלל). אם זה יימשך גם מעבר לשני הערכים האלו, אתה יכול לפנות עם זה למפעילים ולהעזר ברשימת עדויות שכבר הכנת. אם וכאשר, אפשר יהיה להתקדם משם, יש פתרונות כאלו ואחרים. בינתיים הכי טוב זה לנמק פעולות היטב ולבסס את ההיכרות שלך עם הכללים, לכתוב בנימוס לגופו של עניין ומומלץ בדרך כלל לקחת הפסקה מערכי מחלוקת לסוגים אחרים של ערכים. אם הוא הולך אחריך גם לשם זה גם סימן אפשרי להטרדה של ממש. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:34, 30 בדצמבר 2021 (IST)
Ommnia, אחדד את העצה שלי של להתייחס לגופו של עניין ולא גופו של אדם. אתה יכול להתייחס לגופו של אדם בבקשות ממפעילים או בבירורים, או בדפי שיחה של האנונימים, בדפי השיחה של הערכים המטרה היא לעסוק בערכים. אם אתה חושב שזה רלוונטי (למשל, כדי להראות שבעיניך אין להתייחס ברצינות לעמדה שלו כי היא "אוטומטית", אך תוך קבלה ספורטיבית של האפשרות שיהיה מי שימצא בה הגיון) אתה יכול לכתוב התייחסות קצרה לזה, עובדתית וללא כל בדל האשמות, כמו "אז יש פה ביטול נוסף של עריכה שלי, שלישי מהימים האחורונים, מכתובת אנונימיות מאותו טווח IP... (המצאתי עובדות, כמובן שמה שאתה כותב צריך להיות מתאים לעובדות האמיתיות) נו, אני כמובן חושב שהעריכות שלי היו טובות כי פרטו זווית עדכנית על הערך שלא הייתה פה קודם (גופו של עניין)", להבדיל מתגובות כמו "עוד פעם האנונימי המשחית הזה שמתחשק לו משום מה לחבל בוויקיפדיה וכדי לעשות את זה בחר לרדוף אחריי מערך לערך ולבטל כל מה שאני עושה, יצאת כבר מכל החורים", או תגובות בוטות יותר שאתה אף עלול להחסם עליהן. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:45, 30 בדצמבר 2021 (IST)

רשמתי! ועל חשש, התרחקתי. היום התחלתי לטפל בערך המטבח התימני :) ‏wip עדיין, אבל שם לא נתקלתי בהתנגדות בינתיים לפחות. Ommnia - שיחה 23:56, 30 בדצמבר 2021 (IST)

בהצלחה! מקווה שגם בהילוך השני שאני נמצא בו בסוף (מקווה) המחלה שלי, הצלחתי לעזור במשהו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:08, 31 בדצמבר 2021 (IST)
תרגיש בטוב ותודה רבה עבור כל ההסברים! Ommnia - שיחה 08:56, 31 בדצמבר 2021 (IST)

שיחת משתמש:Ommnia[עריכת קוד מקור]

שלום. בטקסט שכתבת יש תקלדות. אנא תקן אותן או תן לי רשות לתקן אותן. ההסבר שלך על טרול והטרדה חשוב וכדאי שיהיה כתוב תקין. 46.114.148.134 05:43, 31 בדצמבר 2021 (IST)

לא בטוח שהבנתי למה הכוונה...את.ה מתכוון לשיחה הקודמת בדף זה? Ommnia - שיחה 08:58, 31 בדצמבר 2021 (IST)
בתשובה של איש שום יש כמה תקלדות. כדאי לתקן אותן. 46.114.148.134 10:00, 31 בדצמבר 2021 (IST)
הלילה אין לי זמן רב, וברפרוף מהיר לא ראיתי אותן, ואיני פנוי לקרוא מחדש לעומק להגהה. אני נותן לך רשות לתקן, כתוב זאת בתקציר עריכה. אני אעבור על זה בטח כבר מחר. Ommnia, אם הוא משנה מהותית את דבריי נא לבטל את השינוי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 01:16, 1 בינואר 2022 (IST)