שיחת פורטל:מוזיקה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת 50% nihilist בנושא כפילות
פורטל זה סומן כפורטל הראוי לשדרוג במסגרת מיזם קידום הפורטלים בוויקיפדיה העברית. מטרת המיזם היא לדאוג לכך שכל הפורטלים, ובראשם אלו הראשיים, ישאפו לסטנדרטים גבוהים, יהיו שימושיים, יעילים ויפים, ויתוחזקו בהתאם.
לפי הערכת המשתמש השמח בחלקו, שהציב תבנית זו:
רמת האיכות של הפורטל "בסדר. אך דורש עדכון והרחבה"
חשיבות הפורטל "חשוב ביותר"

הערות נוספות ניתן למצוא בדף המרכזי של הפרויקט ובמדריך לעיצוב פורטלים. אנא עזרו לנו להביא את הפורטל לרמת איכות טובה.


למה ומדוע אין ערך לציון המוזיקה החרדית חסידית???! מעניין אך גם מצער למדי לגלות, שבקטגוריית המוזיקה הקאנטרי לא קיים, כמו גם כל הסגנונות הנלווים לו, ולעומת זאת מלא פרשנויות על כל ז'אנרי המטאל. ככה זה כשבעיקר גיקים כותבים ערכים. לא מפתיע אם כך שהפופ הוא ממש למטה בפינה. סקרלטינה 22:22, 5 דצמבר 2005 (UTC)

הצחקת אותי עכשיו.... אבל מה לגיקים ומטאל? חשבתי שהם "נותנים בראש" עם יוקללי (ראי מקרה ארקל). דורית 22:26, 5 דצמבר 2005 (UTC)
חחחח :) סקרלטינה 22:29, 5 דצמבר 2005 (UTC)
תביאי לפה רדנק'ס ויהיה גם קאנטרי (על בלוגראס אני עצמי כתבתי קצת) אליבאבא 18:35, 17 דצמבר 2005 (UTC)

מאחר וזה דף מוגן אני לא יכול להוסיף בעצמי, אבל מישהו צריך להוסיף את ז'אנר הפולק מטאל לרשימת המטאל, זה גם נמצא בויקיפדיה. Scudnick 18:25, 17 דצמבר 2005 (UTC)

קישורים לעיצוב הפורטל[עריכת קוד מקור]

טעות חמורה[עריכת קוד מקור]

במסגרת "מוזיקה לפי תקופות וזרמים" מופיע הקישור לקטגורית מוזיקה קלאסית כתקופה, אך בפועל הקטגוריה מתייחסת לכל המוסיקה הקלאסית ולא לתקופה הקלאסית במוסיקה! חגי בן אושר 19:57, 2 באוקטובר 2007 (IST)תגובה

אנני לנוקס[עריכת קוד מקור]

הוספתי את הערך אנני לנוקס לויקיפדיה אז למה זה עדיין נמצא בערכים מבוקשים?--Galko 12:37, 19 דצמבר 2005 (UTC)


הוספתי את הערך רוקפור למה הוא עדיין באדום למרות שכבר כתבתי אותו, הוא לא אמור להפוך לכחול?

צריך כנראה לרענן את העמוד. כיוון שהוא חסום לעריכה אחד ממפעילי המערכת יוכל לבצע זאת. ערןב 23:56, 9 ינואר 2006 (UTC)

עיצוב מחדש[עריכת קוד מקור]

הפורטל עבר עיצוב מחדש. Yonidebest Ω Talk 20:09, 1 מרץ 2006 (UTC)

ולאחר כשנה ושבוע, אני מציע שנית עיצוב מחדש. לא רציתי לגעת בפורטל שלם בלי התייעצות. לדעתי צריך להוריד מעט את תיבת האקטואליה שהתוכן בה דחוס למדי (כך שהיא תהיה פרושה לרוחב העמוד או לצד תיבה אחרת-למשל "ערכים מבוקשים" או הערכים שיש לשכתב), או להרחיב מעט את הטור השמאלי בעמוד. Hummingbird 15:43, 7 במרץ 2007 (IST)תגובה

כתבתי אותו מחדש וצריך להוסיף אותו למוזיקה שחורה - אם רגאיי הוא לא מוזיקה שחורה, אז אני לא יודע מה כן. [[צ'כלברה]] 20:51, 6 מרץ 2006 (UTC)

ערבוב מושגים ב"מוזיקה קלאסית"[עריכת קוד מקור]

הועבר משיחת משתמש: אלמוג.

שלום, מר אלמוג! לא ידעתי איזהו הפורום המתאים להעלאת הנושא, אז החלטתי על אופן אישי. יש בלבול גדול בערכים הקשורים למוזיקה ולמוזיקה קלאסית בפרט. ישנו המושג הרחב "מוזיקה קלאסית" המאגד בתוכו סונטה וסימפוניה, כינור וקלרינט, באך ברהמס ושוסטקוביץ', וישנו המונח הספציפי יותר של מוזיקה (קלאסית) מהתקופה הקלאסית במוזיקה (1720-1800). העפתי מבט קל בפורטל המוזיקה וראיתי שיש ערבוב של שני המונחים השונים. למשל, יש תבנית אחת המחולקת ל:מוזיקת רנסאנס - מוזיקת בארוק - מוזיקה קלאסית (שם מוזכרות כל התקופות, כלומר, התייחסות למונח הרחב יותר) וכולי (כאשר ברור שכשמדובר על מוזיקת בארוק או רנסאנס, זוהי "מוזיקה קלאסית" ולא "מוזיקה קלה". אשמח אם תעלה פתרון נאה לבעיה, או לפחות אם תוכל להגביר המודעות לבעיה בקרב הוויקיפדים. בברכה, HansCastorp 04:29, 13 מרץ 2006 (UTC)

תודה רבה לך מר קסטורפ על הפנייה. הבנתי במוסיקה קלאסית לוקה מאוד בחסר. יש לי מספר דיסקים שמבוססים על דגימה אקראית יותר מאשר על הבנה, ואני שומע לעיתים את התכנית המוזיקלית בגל"צ ביום שישי בשש בערב, אבל זה בגלל שהיא משודרת לפני "שעה היסטורית". לגופו של עניין - ראשית - אכן דף שיחת המשתמש שלי הוא כנראה בין הנקראים בויקיפדיה, אבל מקום נקרא יותר הוא המזנון, ואולי דף השיחה של פורטל המוסיקה. מכל מקום אחשוב במהלך הימים הקרובים, אקרא את הערכים ואציץ בתבניות ואראה אם אוכל לשפר משהו. אם יש מישהו שקורא שיחה זו ומבין ויכול לסייע - יבורך אלמוג 04:40, 13 מרץ 2006 (UTC)

פרויקט הגנום המוזיקלי[עריכת קוד מקור]

שכתבתי את הערך פרויקט הגנום המוזיקלי אנא הוסיפו אותו לאודיו, טכנולוגיה והוצאה לאור. [[צ'כלברה]] 06:42, 17 מרץ 2006 (UTC)

האם trans פוגע ביכולת חשיבה[עריכת קוד מקור]

האם ארנס פוגע ביכולת החשיבה של המוח? . הרבה אמרו תפסיק לישמוע תרנס זה פוגע במוח הם זה כך?

אולפן הקלטות[עריכת קוד מקור]

התחלתי לערוך את הערך אולפן הקלטות, אני אשמח לעזרה ממי שיש לו זמן לתרגם את הפרק העוסק בהיסטוריה מן הערך האנגלי. אני אמשיך לערוך את הערך הנ"ל בהזדמנויות שיהו לי ואוסיף ערכים נוספים העוסקים בטכנולוגיה להפקת מוסיקה (זהו תחום עיסוקי).

מוזיקת בארוק[עריכת קוד מקור]

ישנו ערך על מוזיקת בארוק. למה הקישור הוא בצבע אדום ב"מוזיקה לפי זרמים"?

שאלת "כפירה"[עריכת קוד מקור]

האם אין זה ראוי שהערך 'מוזיקה' יהיה ערך עם שם עברי?שמובבה 08:47, 23 באפריל 2007 (IDT)תגובה

תמונה[עריכת קוד מקור]

בפורטל המוסיקה (המומלץ) בוויקיפדיה הצרפתית Portail:Musique יש תמונה יפה, שהועברה לוויקישיתוף [1]. מה דעתכם שנשתמש בה גם אצלנו? ‏Danny-w02:56, 15 ביולי 2007 (IDT)תגובה

החשיבות במתן משוב וביקורת[עריכת קוד מקור]

למה לא?. מה שטוב לפורטל:ספרות, ופורטל:היישוב, אינו טוב לפורטל:מוזיקה? האם הגענו לשלמות? מה שלומן של העלמות ג'וני מיטשל ובילי הולידיי?Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 03:21, 2 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה

הסרת המסגרות היא משיקולי עיצוב ופרקטיקה ולא חלילה רמיזה על הגעה לשלמות (שלא תקרה לעולם, לא משנה כמה טובים נהיה). חסרונם של ערכים כמו ג'וני מיטשל ובילי הולידיי מציק מאוד גם לי. אני התחלתי להסיר מכל הפורטלים את המסגרות של "ערכים מבוקשים - מקוצר" ו"ערכים דורשים שיפור" כי הן לא מעודכנות ולא עובדות. במקום זה יש תבנית בתחתית הפורטל בה מרוכזים בצורה אחרת, פחות מכוערת, הערכים המבוקשים המקושרים גם עם דף בקשת ערך. במקום שתהיה כפילות ואפילו כפילות משולשת, יש רק דף אחד עם הערכים הדרושים בתחום המוזיקה. מקומו של הקישור האדום ג'וני מיטשל הוא בתבנית:לטיפול דחוף. השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 08:50, 2 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה
אוקיי, בתור גולש, אני חייב להגיד שאם הייתי נכנס כחדש לתוך הפורטל, היה לוקח לי הרבה יותר זמן למצוא את התבנית וכנראה שהייתי פונה או לדלפק ייעוץ או לספר אורחים. אין מה להתבייש בהתוודות על הערכים שחסרים לנו או ערכים לא טובים (מה גם שבכל סקירה חיצונית, ויקיפדיה תצא יותר טוב אם ערך חשוב-פגום יהיה עם תבנית שכתוב/עריכה מאשר ללא תבנית כזו). לדעתי, עדיף להחזיר את התבניות למצבן המקורי: מלבד הערכים החסרים שכמובן חשוב לטפל בהם, גם ערכים דורשי טיפול חשובים ולא בהכרח כאלה שייחשבו כטיפול דחוף, מה גם שהמקום בתבנית "לטיפול דחוף" צפוף מאוד.
גולשים (רשומים או לא) שהמוזיקה היא חלק חשוב בחיים שלהם, יוכלו להיכנס לפורטל המוזיקה, להסתכל בערכים דורשי שיפור/חסרים וליצור ביתר קלות (וייתכן שללא תבניות כאלו, יקח לנו הרבה יותר זמן להגיע לערכים טובים). אם חוזרים למצב הקודם, אני לא חושב שצריך לוותר על הדפים החדשים שנוצרו, אלא פשוט לקשר אליהם מהתבנית המקוצרת. ואגב, תודה על בילי הולידיי (: ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 15:18, 2 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה
א. מנסיון של יותר מהשנה האחרונה, הקישורים האדומים האלה לא עושים הרבה. המעט גולשים אנונימיים שרואים אותם וכותבים עליהם, הם דר"כ קצרמרים לשכתוב שישר נמחקים ומשתמשים רשומים כותבים ערכים בלי קשר לתבניות האלה או יודעים פשוט היכן למצוא אותם. הבעייה העיקרית הייתה שאיש כמעט לא מעדכן אותן, לא מתאם בין ה"ערכים המבוקשים", "ערכים מבוקשים - מקוצר" ורשימות נוספות בדף בקשת ערך. השאיפה היא לאחד את כולם לאחד שיוצנע בצורה אלגנטית אך נגישה מן הפורטל ומדף בקשת ערך. ב. בכיף (-: לא סיימתי עוד עם בילי אבל אעשה זאת כמובן... השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 15:45, 2 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה

אקטואליה[עריכת קוד מקור]

מריאן פיית'פול תקיים שתי הופעות בישראל...הזדמנות לתמונה (למרות שיש כבר). ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 15:50, 1 במרץ 2008 (IST)תגובה

לעשות ערך נוסף על הבסיסט הלא מוכר אבל המוכשר תום ד.?[עריכת קוד מקור]

הכדאי ? אכן הוא אומן לא מוכר אבל הוא ממש מוכשר..

אם הוא באמת מוכשר, סביר להניח שעם הזמן גם יהיה מוכר ואז ייכתב לו ערך.שלומית קדם - שיחה 12:22, 11 במאי 2012 (IDT)תגובה

פורטל מוזיקה ישראלית[עריכת קוד מקור]

אני חושב שכדאי שיהיה פורטל "מוזיקה ישראלית", זה נדרש. יש הרבה ערכים על אמנים ישראליים ולהקות ועוד דברים, צריך פורטל לזה.

ערך מקצב[עריכת קוד מקור]

איך זה שב"ערכים לכתיבה" כתוב מקצב, ופעם ראיתי ערך תקני על זה, למה ומדוע מחקו אותו? וגם אם מחקו, זה ערך ממש חשוב, אז כל מי שיש לו את הידע והיכולת לכתוב את הערך שיתחיל, זה חלק מהותי בתאוריה של המוזיקה.

הערך מקצב קיים. נראה שהוא נשאר בטעות ב"ערכים לכתיבה".שלומית קדם - שיחה 12:21, 11 במאי 2012 (IDT)תגובה

עזיזה מוסטפה זדן Aziza Mustafa Zadeh[עריכת קוד מקור]

הי! דבר ראשון חייב לכתוב ערך על המוזיקאית האדירה הזאת... מישהו יודע איפה אני יכולה להשיג תווים שלה? כבר נברתי בכמה וכמה ספריות... הלוואי שתעזרו לי, כי זה ממש קריטי לי. תודה, דינה. dinahas-at-walla.com

רמי בר-ניב[עריכת קוד מקור]

תרגום דף ויקיפדיה מאנגלית לעברית: האם יש עניין אצל מי מהעורכים לתרגם לעברית או ליצור דף חדש עבור הערך "רמי בר-ניב"? רמי בר-ניב הוא פסנתרן ומחבר ישראלי וזה אך מתבקש שיופיע כערך גם בויקיפדיה בעברית. הנה הדף באנגלית: http://en.wikipedia.org/wiki/Rami_Bar-Niv אשמח לעזור עם מידע נוסף.

      תודה
  • שלומית,את מדהימה! לא הספקתי להגיד, הגירםה הזו הרבה יותר מפורטת: This is an old revision of this page, as edited by GFHandel(talk | contribs) at 07:18, 18 April 2012. עשית עבודה לדוגמה.אני אעזור עם הערות שוליים.

מישהו[עריכת קוד מקור]

התמונה בחלק של "הידעת" גדולה מהפסקה, יש להקטין את התמונה / להגדיל את הפסקה (מכיוון שהערך מוגן לא יכולתי לעשות זאת בעצמי)


תודה. 213.8.21.17 09:02, 16 ביוני 2010 (IDT)תגובה

כפילות[עריכת קוד מקור]

יש כפילות בתיבה של סגנונות מוזיקליים, רשום פעמיים רוק אלטרנטיבי. 50% nihilist - שיחה 20:38, 19 ביוני 2023 (IDT)תגובה