לדלג לתוכן

שיחה:מחסור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 21 ימים מאת עמית אבידן בנושא ביטול עריכה

ביטול עריכה[עריכת קוד מקור]

המושג "מחסור" שייך לתחום הכלכלה, שנשען כולו על קיומו. אפשר כמובן לטעון שגם "כלכלה" היא מושג באמצעותו בני אדם מבססים טיעונים וגו', ולמען האמת אפשר בעצם לטעון את זה על כל מושג קיים. העובדה שיש מי שעשו שימוש שגוי במושג לא הופכת את המושג לשגוי.

הערך הזה אינו המקום להתפלמס על ההשפעות וההשפעות של ההשפעות, ולהביא דוגמאות נקודתיות ולהסביר למה דווקא הן מאששות גישה מסויימת. מחסור אינו מושג מומצא, כפי שנכתב, אלא עובדה טבעית ולא רק עבור בני אדם אלא גם עבור בעלי חיים וצמחים. קשה להתכחש לקשר עתיק היומין בין בצורת לבין רעב.

כל ההתיחסות לאנרגיית השמש היא אנקדוטיאלית, ושגויה הנדסית כמובן: זה שאנרגית השמש לא תיגמר לפני שהאנושות תיכחד לא סותר את העובדה שלצרכים מסויימים אין מספיק אנרגית שמש. ממליץ על ביקור ביערות האמזונס על מנת להמחיש את הבעיה. וכמובן שאנרגית השמש אינה כלל המשאבים שבעולם, כך שזה שהיא ממשיכה לזרום (אם כי בכמויות סופיות!!!) לא פותר את עניין המחסור במשאבים אחרים (מי השקייה, למשל).

גם כשנקים מושבות על מאדים תזרום לשם אנרגיית שמש ללא הפסקה, אבל המחסור בה יהיה חמור מאוד יחסית לכדור הארץ. עמית - שיחה 19:20, 18 במאי 2024 (IDT)תגובה