לדלג לתוכן

Bing Maps

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Bing Maps
מפתח מיקרוסופט
מחזור חיים 2005–הווה (כ־19 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 7 (3 ביוני 2009)
מערכת הפעלה חלונות
קטגוריה שירות מיפוי מקוון
http://www.bing.com/maps
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Bing Maps (בעבר הופץ תחת השמות Windows Live Maps, Windows Search Maps ו-Windows Live Local Maps) הוא שירות המיפוי המקוון של מיקרוסופט. התוכנה מאפשרת להביט בתצלומי לוויין ותצלומי אוויר של כדור הארץ ברזולוציית צילום גבוהה ביותר (בייחוד בערים מפורסמות). התוכנה הפכה נגישה לציבור בדצמבר 2005, וכיום התוכנה מופצת כחלק מהשירות במנוע החיפוש Bing של מייקרוסופט.

ב 2020 מייקרוסופט הודיעה שמאגר המידע של שירות המיפוי ונתוני המפות עודכנו, ויספוקו בין היתר על ידי חברות כמו TomTom[1], OpenStreetMap ואחרות.

התוכנה מציגה מידע גאוגרפי רב ממדי ומאפשרת פרט לריחוף חופשי וחיפוש מקומות על פני הגלובוס. בנוסף לכך התוכנה מכילה דגמים תלת-ממדיים רבים של בתים ובניינים ברחבי העולם.

תכונה ייחודית שיש בתוכנה בהשוואה לשירותי מיפוי מקוונים אחרים כמו גוגל מפות ו-Yahoo Maps, היא היכולת להביט בתצלומי אוויר שנלקחו מזוויות שונות מ"מעוף הציפור" (Bird's eye view), אף על פי שתכונה זו זמינה לרוב רק באזורים עירוניים.

השירות בתוכנה זמין באופן מקוון במגוון שפות ואף בשפה העברית.

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תצוגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמשים יכולים לגלוש ולחפש במפות מפורטות עבור ערים רבות ברחבי העולם. המפות כוללות נקודות עניין מרכזיות במפה, כגון תחנות מטרו, אצטדיונים, בתי חולים ומבנים אחרים. אפשר גם לעיין בנקודות ציבוריות שנוצרו על ידי משתמשים. חיפושים יכולים לכלול מקומות ציבוריים, עסקיים, מיקומים או אנשים.

ישנן חמש תצוגות מפת רחוב זמינות: תצוגת כביש, מבט אווירי, מבט ממעוף הציפור, תצוגת צד רחוב ותצוגת תלת-ממד.

תצוגת כביש (Road view)[עריכת קוד מקור | עריכה]

תצוגת כביש היא תצוגת המפה המוגדרת כברירת מחדל, המציגה את המפה, תנאי הדרך, כבישים, מבנים וגיאוגרפיה כתמונות וקטוריות. הנתונים שמהם מוצגת מפת הדרכים המוגדרת כברירת מחדל מורשים מ- Navteq . בחלקים מסוימים של העולם זמינות גם מפות תצוגת דרכים מספקי נתונים חלופיים. לדוגמה, בעת צפייה במפה של לונדון, המשתמש עשוי לראות נתוני דרכים ממפת הרחובות של לונדון של Collins Bartholomew. כמו גם בכל חלקי בריטניה, ניתן להציג גם נתוני דרכים מנתוני Ordnance Survey. באפליקציה של Bing Maps ישנן נתוני דרכים רבים משירות- OpenStreetMap.

מבט אווירי (Aerial view)

מבט אווירי מציג את תמונת הלוויין על המפה, ומדגיש כבישים ונקודות ציון מרכזיות לזיהוי קל בין תמונות הלוויין לתוואי הדרך.

מבט ממעוף הציפור (Bird's eye view)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבט ממעוף הציפור מציג צילומי אוויר שצולמו ממטוסים בגובה נמוך. בשונה מהנוף האווירי מלמעלה למטה שנראה בצילומי לוויין, תמונות ממעוף הציפור צולמו בזווית אלכסונית של 45 מעלות, המציגות את הצדדים והגגות של מבנים ומעניקים תפיסת עומק טובה יותר לגיאוגרפיה. עם תצוגות ממעוף הציפור, פרטים רבים כגון שלטים, פרסומות והולכי רגל נראים בבירור.
בסוף ינואר 2012, התמונות של Bing Aerial ו-Birds Eye View בבסיסים צבאיים בגרמניה היטשטשו. על פי בקשה מיוחדת של ממשלת גרמניה[2].

צד רחוב (Streetside)

תצוגה זו מספקת תצוגה של 360 מעלות של תצוגת הרחוב, כפי שצולמו ממצלמות מיוחדות המותקנות על כלי רכב נעים. תצוגה זו הושקה בדצמבר 2009[3] ומכילה תמונות של אזורי מטרו נבחרים בארצות הברית וכן אזורים נבחרים בהר ויסלר (קולומביה הבריטית), הקשורים למשחקי החורף האולימפיים של 2010. ערים נבחרות באירופה הועמדו לזמינות גם במאי 2012.

מפות תלת מימד[עריכת קוד מקור | עריכה]

תכונת המפות התלת-ממדיות מאפשרת למשתמשים לראות את הסביבה כמודלים בתלת -ממד , עם היכולת הנוספת לסובב ולהטות את התצוגה. כדי להציג את המפות התלת-ממדיות, המשתמשים מתבקשים להתקין תוסף ורק לאחר מכן להפעיל את האפשרות "תלת-ממד" ב-Bing Maps. בנוסף לניווט המפות באמצעות עכבר ומקלדת, ניתן לנווט בסביבת התלת-ממד באמצעות בקר Xbox 360 או בקר משחק אחר ב- Windows 7 , Windows Vista או Windows XP.
ניתן היה לצפות ביותר מ-60 ערים ברחבי העולם בתלת מימד, כולל רוב הערים הגדולות בארצות הברית וכמה ערים בקנדה , בריטניה וצרפת .  לכמה ערים נוספות היו כמה נקודות ציון חשובות נבחרות במודל תלת מימד, כמו הקולוסיאום ברומא . נתוני שטח זמינים לכל העולם. אפשר גם להשתמש בתוכנת מידול תלת מימד בשם 3DVIA Shape for Maps כדי להוסיף מודלים משלו למפת התלת מימד. מאז 2014, תמונות תלת מימד חדשות הוצגו למספר ערים חדשות.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא תוכנה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.